Με τον πόλεμο στην Ουκρανία να συνεχίζεται για παραπάνω από δύο μήνες, ο όμιλος Σαράντης συνεχίζει να βρίσκεται σε επιφυλακή, παρακολουθώντας στενά την κατάσταση στην ευρύτερη περιοχή και έχοντας συχνή επικοινωνία με την τοπική ομάδα, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά στις οικονομικές καταστάσεις για τη χρήση του 2021.
Ο όμιλος, που συνέχισε να παρουσιάζει ανάπτυξη στις πωλήσεις το 2021, παρά την υψηλή συγκρίσιμη βάση του περασμένου έτους και την εξισορρόπηση στην κατανάλωση, δραστηριοποιείται στις αγορές της Ουκρανίας και της Ρωσίας μέσω των κατά 100% θυγατρικών του εταιρειών Ergopack LLC και Hoztorg LLC αντίστοιχα.
Οι πωλήσεις της Ergopack LLC το 2021 αντιπροσώπευαν το 6,7% επί των συνολικών πωλήσεων του ομίλου και οι πωλήσεις της Hoztorg LLC το 2021 το 0,5%.
Να σημειωθεί ότι οι πωλήσεις του ομίλου Σαράντης στην Ουκρανία, που είναι για την εισηγμένη η τρίτη μεγαλύτερη αγορά μετά την Πολωνία και τη Ρουμανία, κατέγραψαν πτώση 2,60% το 2021, ενώ και τα κέρδη προ τόκων και φόρων ήταν σημαντικά μειωμένα κατά 81,52%, κάτι που δείχνει ότι τα προβλήματα στην ουκρανική αγορά είχαν ξεκινήσει πολύ πριν τη ρωσική εισβολή.
Ακόμη μεγαλύτερη ήταν η υποχώρηση των κερδών προ τόκων και φόρων στη Ρωσία (-233,03%) με την τοπική αγορά να παρουσιάζει ζημιές το 2021 έναντι κερδών το 2020. Να σημειωθεί πως η συνεργασία με ρωσική θυγατρική είναι σε εμπορικό επίπεδο και όχι παραγωγής.
Με βάση το 2021, τα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) της Ergopack LLC εκπροσωπούν το 1,0%, ενώ τα EBIT της Hoztorg LLC εκπροσωπούν το -2,47% των συνολικών κερδών προ φόρων και τόκων του ομίλου.
Αντίστοιχα με βάση το έτος 2020 το ΕΒΙΤ της Ergopack LLC αντιπροσώπευε το 2,96% και το ΕΒΙΤ της Hoztorg LLC το 0,07% επί του συνολικού ΕΒΙΤ του ομίλου.
Ποσοστιαία, η πτώση του EBIT στην Ουκρανία «ευθύνεται» για το 38% των συνολικών απωλειών του ΕΒΙΤ του ομίλου, που ανήλθε σε 46,82 εκατ. ευρώ κατά το 2021 από 50,00 εκατ. ευρώ το 2020.
Η παραγωγική μονάδα της Ergopack με δραστηριότητα σε προϊόντα οικιακής χρήσης, που βρίσκεται στο Kaniv, από την πρώτη μέρα της εισβολής ανέστειλε προσωρινά την λειτουργία της.
Οι πωλήσεις της Ergopack LLC, την οποία η Σαράντης εξαγόρασε τον Μάιο του 2018, κατά 50% προέρχονται από εξαγωγές και από τις πρώτες μέρες του πολέμου εξετάστηκαν εναλλακτικά σενάρια για το πώς θα τροφοδοτηθούν οι αγορές που εξυπηρετούσε.
Υπενθυμίζεται δε ότι ελάχιστες μέρες μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία η Σαράντης προέβη στη σύναψη συμφωνίας για την εξαγορά της πολωνικής εταιρείας καταναλωτικών προϊόντων οικιακής χρήσης Stella Pack S.A.
Πάντως, παρότι οι προοπτικές για την παγκόσμια οικονομία το 2022 παραμένουν αβέβαιες, η διοίκηση της εταιρείας παραμένει αισιόδοξη.
Latest News
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος
ΤΧΣ: Αποεπένδυση από τις συστημικές τράπεζες και βιώσιμη ανάπτυξη τα ορόσημα του 2023
Τι αναφέρουν στελέχη του ΤΧΣ για τη στρατηγική το 2023
Πώς η Φάρμα Κουκάκη κόντρα στο ρεύμα κερδίζει από το γάλα
Ρεκόρ σε πωλήσεις, κέρδη και εξαγωγές το 2023 για τη Φάρμα Κουκάκη – Αύξηση μεριδίων σε 11 κατηγορίες γαλακτοκομικών
Πώς θα αξιοποιήσουν οι τράπεζες τα υψηλά «μαξιλάρια» ρευστότητας
Τι σχεδιάζουν οι τράπεζες για να αυξήσουν το αποτύπωμά τους - Έρχονται κινήσεις επέκτασης εντός και εκτός συνόρων
Ποιες εταιρείες επενδύουν στην απολιγνιτοποίηση - Τα 6 μεγάλα projects
Έργα συνολικού προϋπολογισμού 141,558 εκατ. ευρώ πραγματοποιούνται από 6 μεγάλες εταιρείες στις περιοχές όπου συνέβη η απολιγνιτοποίηση
Νέος γύρος συγκέντρωσης στα σούπερ μάρκετ - Τα χαμηλά κέρδη και τα μέτρα για τις τιμές
Τι «βλέπει» ο Αριστοτέλης Παντελιάδης για τις τιμές στα σούπερ μάρκετ - Γιατί δεν θα επιστρέψουν ποτέ εκεί που ήταν στα προ τριετίας
Restart για την Electrolux με νέα δομή και νέα προϊόντα – Οι στόχοι
Η... 105 ετών Electrolux τον τελευταίο χρόνο ολοκλήρωσε την αναδόμηση και τον προσανατολισμό της - Οι αλλαγές που έγιναν σε επίπεδο ελληνικής αγοράς