
Ο κ. Σωτήρης Ράπτης ορίστηκε από τη Γενική Συνέλευση της Ένωσης των Εφοπλιστικών Φορέων των χωρών της ΕΕ (European Community Shipowners’ Associations-Ecsa) ως νέος Γενικός Γραμματέας της Ένωσης. Ο Σωτήρης Ράπτης (41 ετών) έχει εκτενή πολιτική και πολιτική εμπειρία στην ΕΕ, έχοντας εργαστεί για διάφορους οργανισμούς στις Βρυξέλλες τα τελευταία 14 χρόνια. Αφού εντάχθηκε στην ECSA ως Διευθυντής Περιβάλλοντος και Ασφάλειας το 2020, ανέλαβε χρέη Γενικού Γραμματέα τους τελευταίους επτά μήνες.
«Καλωσορίζουμε θερμά τον Σωτήρη Ράπτη στη νέα του θέση ως Γενικού Γραμματέα και προσβλέπουμε σε συνεχή συνεργασία στο μέλλον. Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή βιομηχανία αντιμετωπίζει άνευ προηγουμένου προκλήσεις καθώς εργαζόμαστε για την επίτευξη του κοινού μας στόχου για απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές. Η επίτευξη ισχυρής και αποτελεσματικής νομοθεσίας σε επίπεδο ΕΕ είναι καίριας σημασίας. Ταυτόχρονα, η πανδημία και ο πόλεμος στην Ουκρανία μας έδειξαν την ανάγκη να προσαρμοστούμε και να γίνουμε μια πιο ανθεκτική και ανταγωνιστική βιομηχανία. Ο Σωτήρης συνδυάζει μεγάλη τεχνογνωσία, ισχυρή φιλοδοξία και μια αφοσιωμένη ομάδα, για να συμβάλει ώστε η ναυτιλία να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις», δήλωσε ο Πρόεδρος της ECSA, Φίλιππος Φίλης.
Προκλήσεις η ενεργειακή μετάβαση και η κλιματική κρίση
Απο τη μεριά του ο νέος Γενικός Γραμματέας της ECSA, Σωτήρης Ράπτης, τόνισε: «Ανυπομονώ να συνεχίσω τη δουλειά μου με την ομάδα της ECSA, τα μέλη μας και τον κλάδο και τις οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών. Η κλιματική κρίση, η ενεργειακή μετάβαση και η ανταγωνιστικότητα του κλάδου αποτελούν σημαντικές προκλήσεις. Ένας αριθμός νέων πολιτικών της ΕΕ για το κλίμα θα εισαχθεί τα επόμενα δύο χρόνια και αυτό σηματοδοτεί μια σημαντική στιγμή για τον κλάδο. Είναι σημαντικό οι προτάσεις, η φιλοδοξία και οι ανησυχίες του κλάδου να ληφθούν υπόψη από τα θεσμικά όργανα της ΕΕ. Το να είσαι ανοιχτός, εποικοδομητικός και στηριζόμενος σε στοιχεία συνεργάτης αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για την ECSA».
Πριν από την ένταξή του στην ECSA το 2020, ο Σωτήρης κατείχε πολλές θέσεις στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και σε διάφορους φορείς, όπως ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων και η ΜΚΟ Transport & Environment. Κατά τη διάρκεια της θητείας του στην T&E, συμμετείχε σε μια σειρά από εκστρατείες, όπως αυτή για τη συμπερίληψη της ναυτιλίας στο ETS. Ο Σωτήρης είναι διπλωματούχος δικηγόρος, με πτυχία από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, το Πανεπιστήμιο Αθηνών και το King’s College του Λονδίνου. Το 2008, του απονεμήθηκε το Βραβείο Ευρωπαίου Πολίτη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ως μέλος του ιστολογίου «G700» για την προώθηση της δικαιοσύνης μεταξύ των γενεών.


Latest News

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)