Εκ των βασικών στόχων της αμερικανικής Federal Reserve, όπως και των λοιπών κεντρικών τραπεζών, είναι να -κατά περίπτωση- φρενάρει την ανάπτυξη αρκετά ώστε να χαλιναγωγεί τον πληθωρισμό, αλλά όχι τόσο ώστε να την οδηγήσει σε ύφεση.
Αύριο Τετάρτη οι Αμερικανοί τραπεζίτες συνεδριάζουν, με τις αγορές να στοιχηματίζουν ότι θα προχωρήσει σε μια επιθετική αύξηση του βασικού επιτοκίου κατά μισή ποσοστιαία μονάδα. Το επιτόκιο των Fed Funds ελέγχει το ποσό που χρεώνουν μεταξύ τους οι τράπεζες για βραχυπρόθεσμο δανεισμό, αλλά χρησιμεύει επίσης ως ένδειξη για πολλές μορφές καταναλωτικού χρέους.
Όπως υπογραμμίζει το CNBC, οι αμφιβολίες αυξάνονται για το αν μπορεί να το πετύχει.
«Μια ύφεση σε αυτό το στάδιο είναι σχεδόν αναπόφευκτη», δήλωσε ο πρώην αντιπρόεδρος της Fed Ρότζερ Φέργκιουσον στο « Squawk Box » του CNBC.
«Η πιθανότητα ύφεσης νομίζω ότι είναι δυστυχώς πολύ, πολύ υψηλή, επειδή το εργαλείο τους είναι ακατέργαστο και το μόνο που μπορούν να ελέγξουν είναι η συνολική ζήτηση».
Πράγματι, είναι η πλευρά της προσφοράς στην εξίσωση που οδηγεί το μεγαλύτερο μέρος του προβλήματος του πληθωρισμού, καθώς η ζήτηση για αγαθά έχει ξεπεράσει την προσφορά με δραματικό τρόπο κατά τη διάρκεια της οικονομίας της εποχής Covid.
Αφού πέρασαν μεγάλο μέρος του 2021 επιμένοντας ότι το πρόβλημα ήταν «παροδικό» και πιθανότατα θα εξαφανιζόταν καθώς οι συνθήκες επέστρεφαν στο φυσιολογικό, οι αξιωματούχοι της Fed φέτος έπρεπε να αναγνωρίσουν ότι το πρόβλημα είναι βαθύτερο και πιο επίμονο από ό,τι πίστευαν αρχικά.
Ο Φέργκιουσον είπε ότι αναμένει ότι η ύφεση θα χτυπήσει το 2023 και ελπίζει ότι «θα είναι ήπια».
Αυτό καθιστά καθοριστική τη συνεδρίαση της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Ανοικτής Αγοράς αυτής της εβδομάδας: Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής όχι μόνο είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα εγκρίνουν μια αύξηση των επιτοκίων κατά 50 μονάδες βάσης, αλλά είναι επίσης πιθανό να ανακοινώσουν μείωση των διαθεσίμων ομολόγων που συσσωρεύτηκαν κατά την ανάκαμψη.
Ο πρόεδρος Τζερόμ Πάουελ θα πρέπει να τα εξηγήσει όλα αυτά στο κοινό, χαράσσοντας μια γραμμή μεταξύ μιας Fed αποφασισμένης να συντρίψει τον πληθωρισμό, χωρίς να σκοτώσει μια οικονομία που τον τελευταίο καιρό φαινόταν ευάλωτη σε κραδασμούς.
Η ρητορική για ύφεση έχει ενταθεί στη Wall Street τελευταία, αν και οι περισσότεροι οικονομολόγοι εξακολουθούν να πιστεύουν ότι η Fed μπορεί να περιορίσει τον πληθωρισμό και να αποφύγει μια κατάρρευση. Η τιμολόγηση της αγοράς δείχνει ότι η αύξηση αυτής της εβδομάδας κατά 50 μονάδες βάσης πρόκειται να ακολουθηθεί από αύξηση 75 μονάδων βάσης τον Ιούνιο πριν η Fed επανέλθει σε πιο αργό ρυθμό που τελικά ανεβάσει το επιτόκιο κεφαλαίων έως και 3% μέχρι το τέλος του έτους .
Αλλά τίποτα από αυτά δεν είναι βέβαιο και θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από μια οικονομία που συρρικνώθηκε με ετήσιο ρυθμό 1,4% το πρώτο τρίμηνο του 2022. Η Goldman Sachs είπε ότι βλέπει ότι η ανάγνωση θα πέσει σε πτώση 1,5%, αν και αναμένει ανάπτυξη το δεύτερο τρίμηνο του 3%.
Latest News
Πώς η Boeing έβαλε την αεροπορία των ΗΠΑ να πληρώσει με «καπέλο» 8.000% για σαπούνια
Πώς η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία πλήρωσε 8.000% παραπάνω την Boeing για διανομείς σαπουνιού μπάνιου αεροσκαφών C-17
Ο άνθρωπος πίσω από τον όρο «The Magnificent Seven» λύνει τη σιωπή του
Γνωρίστε τον αναλυτή που χρησιμοποίησε τον όρο Magnificent Seven για τις μετοχές τεχνολογίας που διαφεντεύουν τη Wall Street
Πώς η «οικονομική γρίπη» της Γερμανίας μεταδίδεται στην Ευρώπη – Οι συνέπειες για Ελλάδα
Η νέα κρίση που φέρνει το λουκέτο σε τουλάχιστον τρία εργοστάσια της Volkswagen δημιουργεί μεγάλη αναταραχή στη Γερμανία
Οι αποτυχημένες προσπάθειες «ανάστασης» της Intel και οι χειρισμοί Γκέλσινγκερ
O CEO της Intel, Πατ Γκέλσινγκερ, έθεσε υψηλές προσδοκίες για τις ικανότητες κατασκευής της εταιρείας αλλά και την ικανότητά της στον τομέα της AI, ωστόσο απέτυχε να ανταποκριθεί
Αγροτικές επιδοτήσεις: Δισεκατομμυριούχοι έλαβαν ενίσχυση 3,3 δισ. ευρώ από την ΕΕ
Τουλάχιστον 17 δισεκατομμυριούχοι συγκαταλέγονται στους «αγρότες» που έλαβαν γενναίες αγροτικές επιδοτήσεις την τετραετία 2019-2023.
Γιατί έπεσε η μετοχή της Uber
Η πρόβλεψη για μετακινήσεις πελατών της Uberς ήταν ελαφρώς χαμηλότερη από τις εκτιμήσεις της Wall Street
Γιατί η Κωνσταντινούπολη δοκιμάζει τη δωρεάν συγκοινωνία στους ανέργους
Η Κωνσταντινούπολη είναι η μεγαλύτερη πόλη που επενδύει στις μεταφορές με την ελπίδα να ενισχύσει την απασχόληση
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Γιατί λείπουν 350 αεροσκάφη από τον παγκόσμιο στόλο
Υπάρχει ένα κενό σε αεροσκαφή που χρειάζονται οι αεροπορικές εταιρείες για να λειτουργούν απρόσκοπτα οι αερομεταφορείς
Η VW και η κρίση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας
Δύσκολες εποχές για τον όμιλο VW: Μείωση κερδών, κλείσιμο εργοστασίων, κρίσιμες διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα. Ποιον ρόλο διαδραματίζει η πολιτική;