
Ξεκινούν σήμερα οι ενδιάμεσες εκπτώσεις, με την εγχώρια εμπορική αγορά να έχει στραμμένο το βλέμμα περισσότερο στις θετικές προβλέψεις για τον τουρισμό παρά στις 12 ημέρες που θα διαρκέσει η επικείμενη εκπτωτική περίοδος. Άλλωστε όπως λένε οι καταστηματάρχες, οι ενδιάμεσες εκπτώσεις δεν έχουν ενισχύσει μέχρι σήμερα τα ταμεία των καταστημάτων, αφού ουσιαστικά γίνεται μετακύλιση του τζίρου.
Η επικείμενη εκπτωτική περίοδος, η οποία, όπως όλα δείχνουν, θα είναι η τελευταία που θα πραγματοποιηθεί καθώς ο εν λόγω θεσμός τελεί υπό κατάργηση, πρόκειται να διαρκέσει μέχρι 15 Μαΐου, με τους εμπόρους να έχουν τη δυνατότητα να ανοίξουν τα καταστήματά τους την Κυριακή 8 Μαΐου.
Χωρίς να μπορεί κάποιος να προβλέψει με ασφάλεια το πως θα εξελιχθεί συνολικά ο Μάιος και με την πλειονότητα των εμπόρων να είναι απογοητευμένοι από τον πασχαλινό τζίρο, οι αισιόδοξοι ελπίζουν πως ενόψει της αύξησης του κατώτατου μισθού η ψυχολογία του κόσμου ίσως βελτιωθεί.
Ωστόσο, μερίδα του εμπορικού κόσμου διατηρεί σκεπτικισμό επισημαίνοντας πως όταν ο κόσμος πρέπει να καλύψει αυξημένους λογαριασμούς παντού είναι δύσκολο να βγει για ψώνια.
Σύμφωνα με την πρόσφατη ετήσια έρευνα του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ, πέρυσι το 65,1% των νοικοκυριών αύξησε τις δαπάνες του για λογαριασμούς σπιτιού, το 52,8% για είδη διατροφής, το 51,9% για θέρμανση και το 34,7% για υγεία και φάρμακα.
Αντίθετα με τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τα πολυτελή brands φέρεται ότι εμφάνισαν βελτιωμένες επιδόσεις σε σχέση με πέρυσι κατά το πρώτο τετράμηνο, καθώς οι καταναλωτές που «αντέχουν» να υποστηρίξουν ακριβά είδη επισκέφθηκαν τα φυσικά καταστήματα.
«Παρά το γεγονός ότι οι ενδιάμεσες εκπτώσεις δεν έχουν προσφέρει μέχρι σήμερα τίποτα ιδιαίτερο στο λιανεμπόριο και τον καταναλωτή, εντούτοις, κατ´ εξαίρεση φέτος, σε μία περίοδο υψηλού πληθωρισμού, παρουσιάζονται ως ευκαιρία για φθηνές αγορές. Τα εμπορικά καταστήματα και όλες οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου αναμένεται να προσφέρουν μεγάλη ποικιλία εποχικών προϊόντων σε χαμηλότερες τιμές και, όπως πάντα, με την καλύτερη εξυπηρέτηση στους πελάτες τους, αλλά και σεβασμό στα υγειονομικά μέτρα», τόνισε ο Βασίλης Κορκίδης, πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ) και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής.
Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές
Κατά την διάρκεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας μειωμένης τιμής των προϊόντων και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.
Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην ακρίβεια των εκπτωτικών αναγγελιών προς τον πελάτη, με τις κυρώσεις προς τον εμπορικό κόσμο να είναι αυστηρές.
Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται και να ανταποκρίνεται προς την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.
Οι καταστηματάρχες σε περίπτωση ελέγχου θα πρέπει να είναι σε θέση να αποδείξουν ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.


Latest News

Αντίστροφη μέτρηση για την πώληση της Δωδώνης – Πώς προχωρά το deal με τους αδελφούς Σαράντη
Σε εξέλιξη βρίσκεται σύμφωνα με πληροφορίες ο οικονομικός έλεγχος από τον όμιλο Ελληνικά Γαλακτοπωλεία για την πώληση της Δωδώνης – Πώς το CVC προσέγγισε τους αδελφούς Σαράντη

Νέο επενδυτικό χτύπημα από το fund του Καραμούζη στον χώρο των τροφίμων
H ΑΡΟΣΙΣ, θυγατρική της AMITOS, αποκτά το μετοχικό έλεγχο της εταιρείας ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΓΗΣ ΒΟΪΟΥ

Attica Bank και Optima διεκδικούν ρόλο πρωταγωνιστή στα νέα δάνεια
Ψηλα θέτουν τον πήχη στην καταναλωτική πίστη οι τράπεζες Attica Bank και Optimα - Κατά περίπου 1 δισ. αύξησαν πέρυσι το δανειακό χαρτοφυλάκιό τους

S&P: Ένα ακόμη βήμα βελτίωσης της δομής των ελληνικών τραπεζών
Όπως σχολιάζει ο S&P Global Ratings, οι συγχωνεύσεις δεν επηρεάζουν σημαντικά τα πιστωτικά προφίλ των τραπεζών

Οι Απόκριες γέμισαν τα ταμεία της Jumbo - Αύξηση 19% τον Φεβρουάριο
Στις 19 Μαρτίου η Έκτακτη Γενική Συνέλευση για έκτακτη διανομή 0,4667 ευρώ.

Αλλάζουν και οι προσφορές στις κάψουλες καφέ στα ράφια των σούπερ μάρκετ
Πίσω από την εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας στην κάψουλα, βρίσκεται ένα ισχυρό καταναλωτικό δίλημμα

Πώς θα κερδίσει τη μάχη των startups η Ευρώπη – Τι λένε Βερέμης, Παπαδόπουλος
Υπάρχει περίσσεια ταλέντου και ιδεών στην Ελλάδα τα οποία δεν θα πρέπει να μείνουν ανεκμετάλλευτα, ανέφερε ο Μάρκος Βερέμης της Big Pi Ventures κατά την παρουσίαση έρευνας της Deloitte

«Όλα τα λεφτά»... στο μηδέν - Το νέο Ελ Ντοράντο της ζυθοποιίας
Με 20% «τρέχει» η ανάπτυξη της μπύρας χωρίς ή με λίγο αλκοόλ – Τα μερίδια αγοράς σε μια κατηγορία προϊόντων ζύθου που συνεχίζει να κάνει θραύση

Πώς οι τράπεζες θα «κρατήσουν» τα κέρδη στη ζώνη των 4,5 δισ. ευρώ
Πληγώνει τις τράπεζες η διαφορά φάσης στα επιτόκια μεταξύ καταθέσεων και χορηγήσεων - Ποια στοιχήματα πρέπει να κερδίσουν

Πώς η Ελλάκτωρ μοίρασε assets και χρήμα – Το νέο deal (;) με Aktor, τα κέρδη σε Motor Oil και Χόλτερμαν
Το νέο χτύπημα της Aktor σε Ελλάκτωρ για την Άκτωρ Παραχωρήσεις – Τα μερίσματα του μισού δισ. σε Χόλτερμαν, Motor Oil και άλλους μετόχους