Ενισχύθηκε η συνολική θετική φήμη της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού σύμφωνα με έρευνά του INSETE. Σύμφωνα με την ανάλυση του INSETE, για τον Μάρτιο του 2022, σε μια δυσμενή περίοδο στην Ευρώπη λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, η διαδικτυακή φήμη της Ελλάδας (net sentiment score) ενισχύεται +26 μονάδες τον Μάρτιο, καταγράφοντας το υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο χρόνων (73 μονάδες).
Ειδικότερα σύμφωνα με την ανάλυση παρά την εξέλιξη του πολέμου στην Ουκρανία, ο όγκος των συνομιλιών με ταξιδιωτικό περιεχόμενο στα διαδικτυακά μέσα, παρέμεινε σταθερός για την Ελλάδα, ενώ μειώθηκε ελαφρά για την Αθήνα.
Επίσης σε μια δυσμενή περίοδο στην Ευρώπη λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, η διαδικτυακή φήμη της Ελλάδας (net sentiment score) ενισχύεται +26 μονάδες τον Μάρτιο, καταγράφοντας το υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο χρόνων (73 μονάδες). Η βαθμολογία της διαδικτυακής φήμης της Αθήνας παρέμεινε σχετικά σταθερή.
Να σημειωθεί ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει επί του παρόντος περιορισμένο αντίκτυπο στη φήμη της Ελλάδας με λιγότερο από το 7% των συνολικών κοινωνικών συνομιλιών να αναφέρονται στη σύγκρουση. Οι σχετικές με τον πόλεμο αναφορές έχουν κυρίως ως θέμα τις διασυνδέσεις με ορισμένους Ρώσους ολιγάρχες και ενδεχόμενες αυξήσεις τιμών πετρελαίου και ναύλων.
Όσον αφορά τη θέση της Ελλάδας σε σχέση με τους ανταγωνιστές της τα στοιχεία δείχνουν ότι το net sentiment score της Ελλάδας ξεπέρασε πλέον αισθητά το αντίστοιχο όλων των ανταγωνιστών. Ειδικότερα, κυμάνθηκε +22 έναντι της Πορτογαλίας, +15 έναντι της Ισπανίας και +9 έναντι της Ιταλίας. Η θετική φήμη του brand της Ελλάδας αποτελεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την επικείμενη καλοκαιρινή περίοδο.
Η εξέλιξη των net sentiment scores για το σύνολο της χώρας στις καίριες αγορές της Ελλάδας τον Φεβρουάριο ποικίλλει καταγράφοντας αύξηση στη Γαλλία, την Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ, ενώ παραμένει σταθερό στην Ολλανδία και καταγράφει ελαφρά πτώση στη Γερμανία. Ταυτόχρονα, τα net sentiment scores των διαφόρων αγορών για την Αθήνα δείχνoυν ανθεκτικότητα, ιδιαίτερα από τις αγορές της Ιταλίας και των ΗΠΑ. Η αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου έχει επίσης ανακάμψει από την πτώση των προηγούμενων μηνών.
Το θετικό κλίμα για την Ελλάδα προήλθε από την απλοποίηση της διαδικασίας εισόδου των ταξιδιωτών στη χώρα, καθώς και την κατάργηση της φόρμας PLF σηματοδοτώντας την επίσημη έναρξη της τουριστικής περιόδου της Ελλάδας χωρίς τον φόβο καραντίνας. Επίσης το θετικό κλίμα τροφοδοτήθηκε, από πολυάριθμες ταξιδιωτικές αναφορές σε σχέση με γνωστούς παραθαλάσσιους προορισμούς αλλά και ιαματικές πηγές, βίντεο από drone με σκηνές της ελληνικής φύσης, καθώς και εικονικά ταξίδια σε λιγότερο γνωστά μέρη, όπως το Άγιο Όρος, οι Θερμοπύλες, το Μέτσοβο, τα Ιωάννινα με τα μεσαιωνικά οχυρά και τα βυζαντινά μοναστήρια. Στην Αθήνα, υπήρξαν θετικές αναφορές σχετικά με την Ακρόπολη και τη «γειτονιά των Θεών» στην Πλάκα. Επιπρόσθετα, θετικές αναφορές καταγράφηκαν ως προς τη συνεργασία Ελλήνων οικολόγων για την προστασία των ενδημικών ειδών σε δρυμούς/φυσικά πάρκα.
Αξίζει ακόμη να σημειωθεί ότι η ελληνική γαστρονομία υπήρξε κεντρικό θέμα τόσο στις συζητήσεις της Ελλάδας όσο και της Αθήνας. Καταγράφηκαν συζητήσεις αναφορικά με τις καλύτερες συνταγές, το τελετουργικό του ελληνικού καφέ, τις επισκέψεις στους πιο όμορφους αμπελώνες και τις γευστικές δοκιμές των παλαιότερων κρασιών του κόσμου στη Μονεμβασιά. Επίσης, αναφέρθηκαν προτάσεις ως προς την επίσκεψη κάποιων ιστορικών καφέ, αλλά και δημοφιλών εστιατορίων στην Αθήνα. Η Αθήνα συγκέντρωσε εγκωμιαστικά σχόλια ως η πρωτεύουσα της νυχτερινής διασκέδασης. Ωστόσο, καταγράφηκε κριτική σχετικά με τη κυκλοφοριακή συμφόρηση στην πόλη.
Latest News
Αντιδρούν οι ξενοδόχοι στο ενδεχόμενο αύξησης στα τέλη παρεπιδημούντων
Οι ξενοδόχοι υπενθυμίζουν σε όλους πως η τουριστική βιομηχανία αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της οικονομίας της Αττικής
«Κλείδωσε» το ρεκόρ στον τουρισμό - Πόσοι ήρθαν τον Σεπτέμβριο, πόσες ημέρες έμειναν [γραφήματα]
Ο τουρισμός συνεχίζει την εντυπωσιακή του πορεία - Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του κρατικού προϋπολογισμού για το 2025
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Η ακρίβεια «πλήγωσε» Μύκονο και Σαντορίνη - Απώλειες για καταλύματα και εστίαση
Σαντορίνη και Μύκονος κατέγραψαν απώλειες στον τουρισμό τους καλοκαιρινούς μήνες - Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία
Το mega project των 800 εκατ. του Μπορίσοφ στην Ελούντα – To deal με τον Ralph Lauren
Πώς θα χρηματοδοτηθεί η τουριστική επένδυση του Elounda Hills του επιχειρηματία – Η προπώληση κατοικιών και η συνεργασία με εταιρεία του Ralph Lauren
Πάνω από 100 επενδυτές ψάχνουν ξενοδοχεία στην Αθήνα - Πώς ενισχύεται ο τουρισμός
Ο τουρισμός ενισχύεται με νέα ξενοδοχεία απο Wyndham - Ενδιαφέρον απο Highgate για την ελληνική αγορά - Η αξία του τοπικού management
Πού θα επενδύσει σε νέα ξενοδοχεία ο όμιλος Μήτση - Τι «βαθμό» πήρε το 2023
Ο Όμιλος Μήτση συνεχίζει να αναπτύσσεται στον ελληνικό τουρισμό - Τι λέει ο CEO της εταιρείας, Κώστας Μήτσης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Φλερτάρει με Καραϊβική και Μέση Ανατολή η Sani/Ikos – Νέο ξενοδοχείο στην Ισπανία
Παγκόσμια επέκταση σχεδιάζει ο όμιλος Sani/Ikos, όπως δήλωσε ο COO του Ομίλου Alexander Schneider σε συνέντευξη του στο γερμανική έκδοση FVW
Η Wyndham Hotels & Resorts στοχεύει στο άνοιγμα νέων ξενοδοχείων στην Ελλάδα
Ψήφος εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό με διεύρυνση του δικτύου συνεργατών από την Wyndham Hotels & Resorts