Ενισχύθηκε η συνολική θετική φήμη της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού σύμφωνα με έρευνά του INSETE. Σύμφωνα με την ανάλυση του INSETE, για τον Μάρτιο του 2022, σε μια δυσμενή περίοδο στην Ευρώπη λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, η διαδικτυακή φήμη της Ελλάδας (net sentiment score) ενισχύεται +26 μονάδες τον Μάρτιο, καταγράφοντας το υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο χρόνων (73 μονάδες).
Ειδικότερα σύμφωνα με την ανάλυση παρά την εξέλιξη του πολέμου στην Ουκρανία, ο όγκος των συνομιλιών με ταξιδιωτικό περιεχόμενο στα διαδικτυακά μέσα, παρέμεινε σταθερός για την Ελλάδα, ενώ μειώθηκε ελαφρά για την Αθήνα.
Επίσης σε μια δυσμενή περίοδο στην Ευρώπη λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, η διαδικτυακή φήμη της Ελλάδας (net sentiment score) ενισχύεται +26 μονάδες τον Μάρτιο, καταγράφοντας το υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο χρόνων (73 μονάδες). Η βαθμολογία της διαδικτυακής φήμης της Αθήνας παρέμεινε σχετικά σταθερή.
Να σημειωθεί ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει επί του παρόντος περιορισμένο αντίκτυπο στη φήμη της Ελλάδας με λιγότερο από το 7% των συνολικών κοινωνικών συνομιλιών να αναφέρονται στη σύγκρουση. Οι σχετικές με τον πόλεμο αναφορές έχουν κυρίως ως θέμα τις διασυνδέσεις με ορισμένους Ρώσους ολιγάρχες και ενδεχόμενες αυξήσεις τιμών πετρελαίου και ναύλων.
Όσον αφορά τη θέση της Ελλάδας σε σχέση με τους ανταγωνιστές της τα στοιχεία δείχνουν ότι το net sentiment score της Ελλάδας ξεπέρασε πλέον αισθητά το αντίστοιχο όλων των ανταγωνιστών. Ειδικότερα, κυμάνθηκε +22 έναντι της Πορτογαλίας, +15 έναντι της Ισπανίας και +9 έναντι της Ιταλίας. Η θετική φήμη του brand της Ελλάδας αποτελεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την επικείμενη καλοκαιρινή περίοδο.
Η εξέλιξη των net sentiment scores για το σύνολο της χώρας στις καίριες αγορές της Ελλάδας τον Φεβρουάριο ποικίλλει καταγράφοντας αύξηση στη Γαλλία, την Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ, ενώ παραμένει σταθερό στην Ολλανδία και καταγράφει ελαφρά πτώση στη Γερμανία. Ταυτόχρονα, τα net sentiment scores των διαφόρων αγορών για την Αθήνα δείχνoυν ανθεκτικότητα, ιδιαίτερα από τις αγορές της Ιταλίας και των ΗΠΑ. Η αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου έχει επίσης ανακάμψει από την πτώση των προηγούμενων μηνών.
Το θετικό κλίμα για την Ελλάδα προήλθε από την απλοποίηση της διαδικασίας εισόδου των ταξιδιωτών στη χώρα, καθώς και την κατάργηση της φόρμας PLF σηματοδοτώντας την επίσημη έναρξη της τουριστικής περιόδου της Ελλάδας χωρίς τον φόβο καραντίνας. Επίσης το θετικό κλίμα τροφοδοτήθηκε, από πολυάριθμες ταξιδιωτικές αναφορές σε σχέση με γνωστούς παραθαλάσσιους προορισμούς αλλά και ιαματικές πηγές, βίντεο από drone με σκηνές της ελληνικής φύσης, καθώς και εικονικά ταξίδια σε λιγότερο γνωστά μέρη, όπως το Άγιο Όρος, οι Θερμοπύλες, το Μέτσοβο, τα Ιωάννινα με τα μεσαιωνικά οχυρά και τα βυζαντινά μοναστήρια. Στην Αθήνα, υπήρξαν θετικές αναφορές σχετικά με την Ακρόπολη και τη «γειτονιά των Θεών» στην Πλάκα. Επιπρόσθετα, θετικές αναφορές καταγράφηκαν ως προς τη συνεργασία Ελλήνων οικολόγων για την προστασία των ενδημικών ειδών σε δρυμούς/φυσικά πάρκα.
Αξίζει ακόμη να σημειωθεί ότι η ελληνική γαστρονομία υπήρξε κεντρικό θέμα τόσο στις συζητήσεις της Ελλάδας όσο και της Αθήνας. Καταγράφηκαν συζητήσεις αναφορικά με τις καλύτερες συνταγές, το τελετουργικό του ελληνικού καφέ, τις επισκέψεις στους πιο όμορφους αμπελώνες και τις γευστικές δοκιμές των παλαιότερων κρασιών του κόσμου στη Μονεμβασιά. Επίσης, αναφέρθηκαν προτάσεις ως προς την επίσκεψη κάποιων ιστορικών καφέ, αλλά και δημοφιλών εστιατορίων στην Αθήνα. Η Αθήνα συγκέντρωσε εγκωμιαστικά σχόλια ως η πρωτεύουσα της νυχτερινής διασκέδασης. Ωστόσο, καταγράφηκε κριτική σχετικά με τη κυκλοφοριακή συμφόρηση στην πόλη.
Latest News
Πάνω από 35 εκατ. οι τουρίστες στην Ελλάδα στο 11μηνο - Σχεδόν 21,3 δισ. οι εισπράξεις
Τουρισμός: Σύμφωνα με την ΤτΕ η μέση δαπάνη ανά ταξίδι μειώθηκε κατά 5,4% - Πώς κινήθηκαν οι Ευρωπαίοι στην ελληνική τουριστική αγορά
Άνοδος στον τουρισμό και τον Νοέμβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία [γραφήματα]
Aύξηση σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2023, κατά 2,9% στις αφίξεις και 3,5% στις διανυκτερεύσεις
Ozios: Οι τουριστικές τάσεις του 2025
Στο επίκεντρο το «Calmcations» καθώς αυξάνει η ζήτηση για ήσυχα και βιώσιμα ταξίδια
Πανευρωπαϊκή πρωτιά Αθήνας στις πτήσεις τσάρτερ το 2024 - Αύξηση 5,8% σε όλη την ΕΕ
Μεταξύ των 10 αεροδρομίων με τον μεγαλύτερο αριθμό σε εμπορικές πτήσεις, τα υψηλότερα ποσοστά μη τακτικών πτήσεων καταγράφηκαν στην Αθήνα
Στον όμιλο Accor το management του Elatos Resort
Η επένδυση ύψους άνω των 30 εκατομμυρίων ευρώ για τον ριζικό εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του «Elatos Resort» υλοποιείται με γοργούς ρυθμούς
Ντεμπούτο για το ξενοδοχειακό brand Mövenpick στην Ελλάδα
Το νέο resort της Accor, το οποίο θα ανοίξει την άνοιξη του 2025, θα λειτουργεί υπό τη διαχείριση της Pitoulis S.A.
Στο παραπέντε αλλαγές στο νομοσχέδιο για τα Airbnb - Ποια ακίνητα σώζονται, ποια κόβονται
Η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη δήλωσε ότι για τις αλλαγές στο νομοσχέδιο που αφορά στα Airbnb ελήφθησαν υπόψη οι προτάσεις των φορέων
Πότε έρχεται το νέο «Τουρισμός για όλους» - Τι αλλάζει φέτος
Στις σημαντικές επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού αναφέρεται η υφυπουργός Τουρισμού Έλενα Ράπτη
Ο υπερτουρισμός επιστρέφει δριμύτερος - Αναμένεται χαοτικός και ισοπεδωτικός το καλοκαίρι
Ο υπερτουρισμός πυροδότησε αντιδράσεις κατά τη διάρκεια του 2024, μαζικότερα και εντονότερα από ποτέ άλλοτε, αλλά η τρέχουσα χρονιά δεν αναμένεται να είναι καλύτερη
Ρεκόρ τουριστικών διανυκτερεύσεων στην ΕΕ το 2024 - Στo top5 η Ελλάδα
Η επίτευξη αυτού του ρεκόρ οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι αυξήθηκαν οι τουριστικές διανυκτερεύσεις των διεθνών επισκεπτών