
Ενισχύθηκε η συνολική θετική φήμη της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού σύμφωνα με έρευνά του INSETE. Σύμφωνα με την ανάλυση του INSETE, για τον Μάρτιο του 2022, σε μια δυσμενή περίοδο στην Ευρώπη λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, η διαδικτυακή φήμη της Ελλάδας (net sentiment score) ενισχύεται +26 μονάδες τον Μάρτιο, καταγράφοντας το υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο χρόνων (73 μονάδες).
Ειδικότερα σύμφωνα με την ανάλυση παρά την εξέλιξη του πολέμου στην Ουκρανία, ο όγκος των συνομιλιών με ταξιδιωτικό περιεχόμενο στα διαδικτυακά μέσα, παρέμεινε σταθερός για την Ελλάδα, ενώ μειώθηκε ελαφρά για την Αθήνα.
Επίσης σε μια δυσμενή περίοδο στην Ευρώπη λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, η διαδικτυακή φήμη της Ελλάδας (net sentiment score) ενισχύεται +26 μονάδες τον Μάρτιο, καταγράφοντας το υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο χρόνων (73 μονάδες). Η βαθμολογία της διαδικτυακής φήμης της Αθήνας παρέμεινε σχετικά σταθερή.
Να σημειωθεί ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει επί του παρόντος περιορισμένο αντίκτυπο στη φήμη της Ελλάδας με λιγότερο από το 7% των συνολικών κοινωνικών συνομιλιών να αναφέρονται στη σύγκρουση. Οι σχετικές με τον πόλεμο αναφορές έχουν κυρίως ως θέμα τις διασυνδέσεις με ορισμένους Ρώσους ολιγάρχες και ενδεχόμενες αυξήσεις τιμών πετρελαίου και ναύλων.
Όσον αφορά τη θέση της Ελλάδας σε σχέση με τους ανταγωνιστές της τα στοιχεία δείχνουν ότι το net sentiment score της Ελλάδας ξεπέρασε πλέον αισθητά το αντίστοιχο όλων των ανταγωνιστών. Ειδικότερα, κυμάνθηκε +22 έναντι της Πορτογαλίας, +15 έναντι της Ισπανίας και +9 έναντι της Ιταλίας. Η θετική φήμη του brand της Ελλάδας αποτελεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την επικείμενη καλοκαιρινή περίοδο.
Η εξέλιξη των net sentiment scores για το σύνολο της χώρας στις καίριες αγορές της Ελλάδας τον Φεβρουάριο ποικίλλει καταγράφοντας αύξηση στη Γαλλία, την Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ, ενώ παραμένει σταθερό στην Ολλανδία και καταγράφει ελαφρά πτώση στη Γερμανία. Ταυτόχρονα, τα net sentiment scores των διαφόρων αγορών για την Αθήνα δείχνoυν ανθεκτικότητα, ιδιαίτερα από τις αγορές της Ιταλίας και των ΗΠΑ. Η αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου έχει επίσης ανακάμψει από την πτώση των προηγούμενων μηνών.
Το θετικό κλίμα για την Ελλάδα προήλθε από την απλοποίηση της διαδικασίας εισόδου των ταξιδιωτών στη χώρα, καθώς και την κατάργηση της φόρμας PLF σηματοδοτώντας την επίσημη έναρξη της τουριστικής περιόδου της Ελλάδας χωρίς τον φόβο καραντίνας. Επίσης το θετικό κλίμα τροφοδοτήθηκε, από πολυάριθμες ταξιδιωτικές αναφορές σε σχέση με γνωστούς παραθαλάσσιους προορισμούς αλλά και ιαματικές πηγές, βίντεο από drone με σκηνές της ελληνικής φύσης, καθώς και εικονικά ταξίδια σε λιγότερο γνωστά μέρη, όπως το Άγιο Όρος, οι Θερμοπύλες, το Μέτσοβο, τα Ιωάννινα με τα μεσαιωνικά οχυρά και τα βυζαντινά μοναστήρια. Στην Αθήνα, υπήρξαν θετικές αναφορές σχετικά με την Ακρόπολη και τη «γειτονιά των Θεών» στην Πλάκα. Επιπρόσθετα, θετικές αναφορές καταγράφηκαν ως προς τη συνεργασία Ελλήνων οικολόγων για την προστασία των ενδημικών ειδών σε δρυμούς/φυσικά πάρκα.
Αξίζει ακόμη να σημειωθεί ότι η ελληνική γαστρονομία υπήρξε κεντρικό θέμα τόσο στις συζητήσεις της Ελλάδας όσο και της Αθήνας. Καταγράφηκαν συζητήσεις αναφορικά με τις καλύτερες συνταγές, το τελετουργικό του ελληνικού καφέ, τις επισκέψεις στους πιο όμορφους αμπελώνες και τις γευστικές δοκιμές των παλαιότερων κρασιών του κόσμου στη Μονεμβασιά. Επίσης, αναφέρθηκαν προτάσεις ως προς την επίσκεψη κάποιων ιστορικών καφέ, αλλά και δημοφιλών εστιατορίων στην Αθήνα. Η Αθήνα συγκέντρωσε εγκωμιαστικά σχόλια ως η πρωτεύουσα της νυχτερινής διασκέδασης. Ωστόσο, καταγράφηκε κριτική σχετικά με τη κυκλοφοριακή συμφόρηση στην πόλη.


Latest News

Ποιοι τουρίστες προτιμούν την Ελλάδα - Πόσα ξόδεψαν πέρυσι
Ακόμη μια χρονιά με υψηλές επιδόσεις κατέγραψε ο ελληνικός τουρισμός - Το 2024 οι ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 5,4% και διαμορφώθηκαν στα 21,7 δισ. ευρώ

Μπαράζ επενδύσεων από την Hilton - Ανοίγει τρία νέα ξενοδοχεία στην Αθήνα
Στο τουριστικό προϊόν της Αθήνας επενδύει η Hilton - Για ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα μίλησε ο επικεφαλής της εταιρείας

Τριπλό ρεκόρ για τον τουρισμό στην Αθήνα - Οι επισκέπτες, οι τιμές στα ξενοδοχεία και οι ξένες αλυσίδες
Άγγιξαν τα 8 εκατομμύρια οι ξένοι επισκέπτες στην Αθήνα, ενώ 11 επιπλέον διεθνή ξενοδοχεία εισήλθαν στην πρωτεύουσα

Ξαναγράφοντας το τουριστικό στόρι της Σαντορίνης - Τα 6 βήματα για να αλλάξει πίστα
Οι προκλήσεις για τη Σαντορίνη και πώς μπορεί να αναβαθμιστεί το τουριστικό προϊόν - Έρευνα του Ινστιτούτου ΕΝΑ

Η κοινοπραξία ΑΒΑΞ - Μπαλλιάν ανακαινίζει το ξενοδοχείο Athenaeum InterContinental
Στα 43,7 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός της κοινοπραξίας ΑΒΑΞ-ΜΠΑΛΙΑΝ
![Τουρισμός: Τα απανωτά ρεκόρ και ο αστερίσκος της Σαντορίνης – Το στοίχημα της σεζόν [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/tourismos-600x401.jpg)
Τα απανωτά ρεκόρ και ο αστερίσκος της Σαντορίνης – Το στοίχημα του τουρισμού [πινακες]
Αβεβαιότητα προκαλεί η σεισμική δραστηριότητα στη Σαντορίνη - Τι εκτιμούν παράγοντες του τουρισμού για την πορεία της φετινής σεζόν

Στον Προκοπίου περνά ο έλεγχος του Αστέρα Βουλιαγμένης - Το χρονικό του deal
Ο Έλληνας εφοπλιστής εξαγοράζει σύμφωνα με πληροφορίες το υπόλοιπο 77% του Αστέρα Βουλιαγμένης από τους Άραβες μετόχους της Jermyn Street Real Estate Fund
![Αεροδρόμια: «Πέταξε» η επιβατική κίνηση – Άνοδος 12,6% τον Ιανουάριο του 2025 [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_touristas_aerodromio-600x352.png)
«Πέταξε» η επιβατική κίνηση τον Ιανουάριο [πίνακες]
Τι δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για την κίνηση στα αεροδρόμια

Πόσα κερδίζει η Κέρκυρα από την κρουαζιέρα - Τι βαθμό βάζουν οι τουρίστες στο νησί
Τα οφέλη στην τοπική οικονομία από την κρουαζιέρα αποτυπώνει μελέτη που παρουσιάσθηκε σε συνέδριο του ΟΛΚΕ στην Κέρκυρα

Πόση αύξηση θα πάρουν 150 χιλ. εργαζόμενοι στα ξενοδοχεία – Τι προβλέπει η νέα συλλογική σύμβαση
H νέα κλαδική συλλογική σύμβαση εργασίας στα ξενοδοχεία έχει διάρκεια 2 έτη - αφορά 10.550 περίπου επιχειρήσεις και σχεδόν 150.000 εργαζομένους