
Ένας αυξανόμενος αριθμός κεντρικών τραπεζών παγκοσμίως έχουν τη νομική εξουσία να εκδίδουν ψηφιακά νομίσματα κεντρικής τράπεζας ( CBDC ) και, σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα, το ποσοστό των κεντρικών τραπεζών που αναπτύσσουν επί του παρόντος CBDC ή τρέχουν ένα πιλοτικό πρόγραμμα σχεδόν διπλασιάστηκε από 14% σε 26%, σύμφωνα με νέα έκθεση της Τράπεζας Διεθνών Διακανονισμών (BIS)
Η έκθεση αναφέρει ότι περίπου το 62% των κεντρικών τραπεζών εκτελούν σχετικά πειράματα.
Η έρευνα, βάσει της οποίας η BIS συγκέντρωσε απαντήσεις έως τα τέλη Δεκεμβρίου 2021, δείχνει ότι οι εργασίες για τα CBDC της λιανικής βρίσκονται σε πιο ανεπτυγμένο στάδιο από τις εργασίες για τα CBDC χονδρικής. Σχεδόν το 20% των κεντρικών τραπεζών προχωρούν ή δοκιμάζουν ένα CBDC λιανικής. Αυτό είναι διπλάσιο από το μερίδιο των κεντρικών τραπεζών που κατασκευάζουν ή εφαρμόζουν πιλοτικά ένα CBDC χονδρικής.
«Παγκοσμίως, περισσότερα από τα δύο τρίτα των κεντρικών τραπεζών θεωρούν ότι είναι πιθανό ή ενδέχεται να εκδώσουν CBDC λιανικής είτε βραχυπρόθεσμα είτε μεσοπρόθεσμα», αναφέρει η έκθεση.
Εννέα στις δέκα
Σύμφωνα με την BIS, 9 στις 10 κεντρικές τράπεζες μελετούν τα CBDC και «περισσότεροι από τους μισούς τα αναπτύσσουν τώρα ή εκτελούν πειράματα. Ειδικότερα, οι εργασίες για τα λιανικά CBDC έχουν προχωρήσει περισσότερο»
Η τράπεζα λέει ότι τόσο η πανδημία COVID-19 όσο και η εμφάνιση σταθερών νομισμάτων και κρυπτονομισμάτων έχουν επιταχύνει το έργο των κεντρικών τραπεζών στα CBDC, ιδίως στις προηγμένες οικονομίες, όπου τα ιδρύματα που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι η χρηματοπιστωτική σταθερότητα έχει αυξηθεί σε σημασία ως κίνητρό τους για συμμετοχή σε έργα CBDC.
Κατά μέσο όρο, το 79% των κεντρικών τραπεζών προηγμένης οικονομίας δήλωσαν ότι η εμφάνιση σταθερών νομισμάτων και κρυπτοστοιχείων έχει επιταχύνει τη δουλειά τους στα CBDC, σε σύγκριση με το 48% των κεντρικών τραπεζών από αναδυόμενες αγορές και αναπτυσσόμενες οικονομίες.
Η BIS διαπιστώνει επίσης ότι ένας βασικός λόγος πίσω από τις εργασίες για τα CBDC χονδρικής, είναι η διασφάλιση της αποτελεσματικότητας των διασυνοριακών πληρωμών.


Latest News

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου

Οι δασμοί θα φέρουν χάος στις παραδόσεις αεροσκαφών λέει ο CEO της Ryanair
Αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων ετοιμάζονται να παλέψουν για το ποιος πληρώνει για τους δασμούς