Ένας αυξανόμενος αριθμός κεντρικών τραπεζών παγκοσμίως έχουν τη νομική εξουσία να εκδίδουν ψηφιακά νομίσματα κεντρικής τράπεζας ( CBDC ) και, σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα, το ποσοστό των κεντρικών τραπεζών που αναπτύσσουν επί του παρόντος CBDC ή τρέχουν ένα πιλοτικό πρόγραμμα σχεδόν διπλασιάστηκε από 14% σε 26%, σύμφωνα με νέα έκθεση της Τράπεζας Διεθνών Διακανονισμών (BIS)
Η έκθεση αναφέρει ότι περίπου το 62% των κεντρικών τραπεζών εκτελούν σχετικά πειράματα.
Η έρευνα, βάσει της οποίας η BIS συγκέντρωσε απαντήσεις έως τα τέλη Δεκεμβρίου 2021, δείχνει ότι οι εργασίες για τα CBDC της λιανικής βρίσκονται σε πιο ανεπτυγμένο στάδιο από τις εργασίες για τα CBDC χονδρικής. Σχεδόν το 20% των κεντρικών τραπεζών προχωρούν ή δοκιμάζουν ένα CBDC λιανικής. Αυτό είναι διπλάσιο από το μερίδιο των κεντρικών τραπεζών που κατασκευάζουν ή εφαρμόζουν πιλοτικά ένα CBDC χονδρικής.
«Παγκοσμίως, περισσότερα από τα δύο τρίτα των κεντρικών τραπεζών θεωρούν ότι είναι πιθανό ή ενδέχεται να εκδώσουν CBDC λιανικής είτε βραχυπρόθεσμα είτε μεσοπρόθεσμα», αναφέρει η έκθεση.
Εννέα στις δέκα
Σύμφωνα με την BIS, 9 στις 10 κεντρικές τράπεζες μελετούν τα CBDC και «περισσότεροι από τους μισούς τα αναπτύσσουν τώρα ή εκτελούν πειράματα. Ειδικότερα, οι εργασίες για τα λιανικά CBDC έχουν προχωρήσει περισσότερο»
Η τράπεζα λέει ότι τόσο η πανδημία COVID-19 όσο και η εμφάνιση σταθερών νομισμάτων και κρυπτονομισμάτων έχουν επιταχύνει το έργο των κεντρικών τραπεζών στα CBDC, ιδίως στις προηγμένες οικονομίες, όπου τα ιδρύματα που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι η χρηματοπιστωτική σταθερότητα έχει αυξηθεί σε σημασία ως κίνητρό τους για συμμετοχή σε έργα CBDC.
Κατά μέσο όρο, το 79% των κεντρικών τραπεζών προηγμένης οικονομίας δήλωσαν ότι η εμφάνιση σταθερών νομισμάτων και κρυπτοστοιχείων έχει επιταχύνει τη δουλειά τους στα CBDC, σε σύγκριση με το 48% των κεντρικών τραπεζών από αναδυόμενες αγορές και αναπτυσσόμενες οικονομίες.
Η BIS διαπιστώνει επίσης ότι ένας βασικός λόγος πίσω από τις εργασίες για τα CBDC χονδρικής, είναι η διασφάλιση της αποτελεσματικότητας των διασυνοριακών πληρωμών.
Latest News
Πώς η Boeing έβαλε την αεροπορία των ΗΠΑ να πληρώσει με «καπέλο» 8.000% για σαπούνια
Πώς η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία πλήρωσε 8.000% παραπάνω την Boeing για διανομείς σαπουνιού μπάνιου αεροσκαφών C-17
Ο άνθρωπος πίσω από τον όρο «The Magnificent Seven» λύνει τη σιωπή του
Γνωρίστε τον αναλυτή που χρησιμοποίησε τον όρο Magnificent Seven για τις μετοχές τεχνολογίας που διαφεντεύουν τη Wall Street
Πώς η «οικονομική γρίπη» της Γερμανίας μεταδίδεται στην Ευρώπη – Οι συνέπειες για Ελλάδα
Η νέα κρίση που φέρνει το λουκέτο σε τουλάχιστον τρία εργοστάσια της Volkswagen δημιουργεί μεγάλη αναταραχή στη Γερμανία
Οι αποτυχημένες προσπάθειες «ανάστασης» της Intel και οι χειρισμοί Γκέλσινγκερ
O CEO της Intel, Πατ Γκέλσινγκερ, έθεσε υψηλές προσδοκίες για τις ικανότητες κατασκευής της εταιρείας αλλά και την ικανότητά της στον τομέα της AI, ωστόσο απέτυχε να ανταποκριθεί
Αγροτικές επιδοτήσεις: Δισεκατομμυριούχοι έλαβαν ενίσχυση 3,3 δισ. ευρώ από την ΕΕ
Τουλάχιστον 17 δισεκατομμυριούχοι συγκαταλέγονται στους «αγρότες» που έλαβαν γενναίες αγροτικές επιδοτήσεις την τετραετία 2019-2023.
Γιατί έπεσε η μετοχή της Uber
Η πρόβλεψη για μετακινήσεις πελατών της Uberς ήταν ελαφρώς χαμηλότερη από τις εκτιμήσεις της Wall Street
Γιατί η Κωνσταντινούπολη δοκιμάζει τη δωρεάν συγκοινωνία στους ανέργους
Η Κωνσταντινούπολη είναι η μεγαλύτερη πόλη που επενδύει στις μεταφορές με την ελπίδα να ενισχύσει την απασχόληση
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Γιατί λείπουν 350 αεροσκάφη από τον παγκόσμιο στόλο
Υπάρχει ένα κενό σε αεροσκαφή που χρειάζονται οι αεροπορικές εταιρείες για να λειτουργούν απρόσκοπτα οι αερομεταφορείς
Η VW και η κρίση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας
Δύσκολες εποχές για τον όμιλο VW: Μείωση κερδών, κλείσιμο εργοστασίων, κρίσιμες διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα. Ποιον ρόλο διαδραματίζει η πολιτική;