Περισσότερο χρόνο, αλλά και χρήματα, θα προσφέρει η Ε.Ε. σε χώρες όπως η Ουγγαρία, η Σλοβακία και η Τσεχία προκειμένου να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα που θα φέρει ένα εμπάργκο κατά του ρωσικού πετρελαίου. Το στοιχείο αυτό επιβεβαίωσε, σε δηλώσεις του στους Financial Times, ο επικεφαλής της ευρωπαϊκής διπλωματίας Ζοζέπ Μπορέλ.
«Καταλαβαίνω την θέση τους» παραδέχτηκε ο κ. Μπορέλ. «Είναι θέμα χρόνου και είναι θέμα χρήματος. Δεν μπορούμε να βάλουμε στο τραπέζι προτάσεις που δεν συνάδουν με την πραγματικότητα» ξεκαθάρισε.
Με τη συζήτηση για τους όρους του έκτου πακέτου των κυρώσεων κατά της Ρωσίας να συνεχίζεται διπλωματικές πηγές έχουν αποκαλύψει πως, αν και τα περισσότερα κράτη μέλη θα έχουν ένα χρονικό περιθώριο έξι μηνών για να σταματήσουν τις εισαγωγές ρωσικού αργού, η Ουγγαρία και η Σλοβακία θα λάβουν ένα περιθώριο μέχρι τα τέλη του 2024, ενώ στην Τσεχία θα δοθεί περιθώριο μέχρι τον Ιούνιο του 2024.
Διαβάστε επίσης: Πήγμα για την ευρωπαϊκή ναυτιλία η πλήρης απαγόρευση μεταφοράς πετρελαίου σε τρίτες χώρες
Σύμφωνα με τον κ. Μπορέλ η συζήτηση για την επίτευξη συμφωνίας θα συνεχιστεί και μέσα στο Σαββατοκύριακο από τους μόνιμους αντιπροσώπους των κρατών μελών στις Βρυξέλλες. Ωστόσο, αν δεν υπάρξει συμφωνία το θέμα θα παραπεμφθεί στο συμβούλιο των υπουργών Εξωτερικών.
Το τελευταίο είναι κάτι που ο κύριος Μπορέλ επανέλαβε και σε σημερινή δήλωση του, σε εκδήλωση στην Φλορεντία, επιβεβαιώνοντας πως υπουργοί Εξωτερικών της Ε.Ε. θα κληθούν σε έκτακτη συνάντηση την ερχόμενη εβδομάδα για να συζητήσουν το έκτο πακέτο των κυρώσεων, αν τα τεχνικά κλιμάκια δεν καταλήξουν σε συμφωνία.
Η ουγγρική αντίσταση
Σχολιάζοντας ειδικά το ζήτημα της Βουδαπέστης και τα επικριτικά δημοσιεύματα για την στάση που έχει κρατήσει ο φιλορώσος Βίκτορ Όρμπαν, ο κύριος Μπορέλ δεν συμφώνησε με την θέση αυτή, κρίνοντας αντιθέτως πως η ουγγρική στάση έχει να κάνει με το «αντικειμενικό πρόβλημα» που αντιμετωπίζει η χώρα.
«Δεν έχει να κάνει με το γεγονός πως η Ουγγαρία είναι πιο κοντά στη Μόσχα. Θα πρέπει να λάβουμε υπόψη την ειδική κατάσταση σε κάθε χώρα. Η Ουγγαρία είναι μια περίκλειστη χώρα. Δεν υπάρχει κανένας άλλος αγωγός που να μεταφέρει πετρέλαιο στην Ουγγαρία εκτός από αυτόν που έρχεται από την Ρωσία και πηγαίνει απευθείας στο διυλιστήριο της, το οποίο έχει δημιουργηθεί με τα φυσικά χαρακτηριστικά που συνδέονται με το ρωσικό αργό».
Επομένως, όπως εξήγησε, το ερώτημα είναι πόσος χρόνος και πόσα χρήματα θα χρειαστούν. «Πόσο κοστίζει για να κάνεις το διυλιστήριο αυτό να μπορεί να διαχειριστεί άλλο πετρέλαιο?» αναρωτήθηκε.
Οι ελληνικές ενστάσεις
Αναφορικά με τις ενστάσεις που διατυπώνονται για διάφορα τμήματα του πακέτου, ο κύρος Μπορέλ αναφέρθηκε και στον προβληματισμό που εκφράζει η Ελλάδα για την προτεινόμενη απαγόρευση στα τάνκερ (της Ε.Ε.) να μεταφέρουν ρωσικό αργό παγκοσμίως, δεδομένου του τεράστιου στόλου που διαθέτει.
Όπως εξήγησε το ελληνικό επιχείρημα είναι πως «”αν δεν το κάνω εγώ, θα το κάνει κάποιος άλλος, οπότε θα χάσω δουλειές χωρίς να προκαλώ ζημιά στη Ρωσία”. Ωστόσο αν αφήσουμε τα πλοία μας να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο κάπου αλλού, αυτό δεν θα δείχνει πολύ καλό. Πρόκειται για μια καθαρά πολιτική θέση».
Αργεί η λύση για το φυσικό αέριο
Αναφορικά με το θέμα μιας απαγόρευσης στο ρωσικό φυσικό αέριο, μια τέτοια συζήτηση είναι πιο μακριά, όπως εξήγησε, καθώς το ρωσικό αέριο καλύπτει το 40% της ευρωπαϊκής ζήτησης και είναι ζωτικής σημασίας για πολλούς βιομηχανικούς κλάδους, όπως τα πετροχημικά. “Το φυσικό αέριο δεν μπορεί να αντικατασταθεί με κάτι άλλο…”. Μάλιστα, η Γερμανία δεν έχει καν ακόμη εγκαταστάσεις για να εισάγει υγροποιημένο φυσικό αέριο, που θα ήταν μια εναλλακτική λύση. «Το πρόβλημα αυτό μπορεί να λυθεί και θα λυθεί, αλλά δεν θα λυθεί εν μία νυκτί» τόνισε ο κ. Μπορέλ.
Latest News
Πώς «πήρε κεφάλι» η Κίνα στα ηλεκτρικά ΙΧ - Η «τέλεια καταιγίδα» [γράφημα]
Δεν είναι ακόμη πολύ αργά για την αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης να μειώσει το χάσμα των EV - Αλλά η Κίνα έχει ανοίξει ήδη σημαντικό προβάδισμα, γράφουν οι FT.
Παραμένει στο τραπέζι η πρόταση εξαγοράς της BHP για την Anglo American
H BHP δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο μιας νέας προσφοράς
Ο γίγαντας KKR ετοιμάζει επενδυτική... βουτιά στην εταιρεία ύδρευσης του Λονδίνου
Η KKR, με πάνω από 550 δισ. δολάρια περιουσιακών στοιχείων υπό διαχείριση, έχει εκφράσει το ενδιαφέρον της για την Thames Water
Οταν η πρώην αποικία αντεπιτίθεται ή... τα ινδικά single malt κοντράρουν στα ίσα τα scotch
Τα νέα ινδικά single malt ουίσκι είναι το νέο πετράδι του στέμματος
Ζυθοποία: Υποχωρεί η κατανάλωση μπύρας στην Κίνα
Δύο απο τις μεγαλύτερες ζυθοποιίες στον κόσμο, η βελγική Anheuser-Busch InBev και η δανέζικη Carlsberg, ανακοινώνουν μείωση πωλήσεων
Η Nvidia βγαζει την Intel απο το δείκτη Dow Jones [
H Intel, το σήμα της οποίας «Intel Inside», αποτελούσε εγγύηση ποιότητας και αξιοπιστίας, χάνει τη θέση της στη λίστα του διάσημου βιομηχανικου δείκτη
Η καρδιά του χρυσού στην Κίνα χτυπάει σε ένα πρώην ψαροχώρι
Περισσότερες από 10.000 επιχειρήσεις στην πόλη δημιουργούν έναν λαβύρινθο χλιδής που συγκαταλέγεται στις μεγαλύτερες αγορές λιανικής χρυσού στον κόσμο
Λουκέτο σε άλλα 140 καταστήματα αποφάσισε η Wendy's στις ΗΠΑ
Ο CEO της Wendy's, Kirk Tanner, είπε ότι τα εστιατόρια που κλείνουν παρουσιάζουν χαμηλότερη απόδοση σε σύγκριση με άλλα
Ο Γουόρεν Μπάφετ μείωσε και άλλο το ποσοστό του στην Apple - Τι εικάζει η αγορά
Συνολικά, το ποσοστό συμμετοχής του Μπάφετ στην Apple μειώθηκε κατά 67,2% από το τέλος του τρίτου τριμήνου πέρυσι
Νέα αναβάθμιση της Τουρκίας από την S&P - Τι διαπίστωσε ο οίκος αξιολόγησης
Η S&P αναθεώρησε επίσης την προοπτική για την Τουρκία σε «σταθερή» από «θετική»