Περισσότερο χρόνο, αλλά και χρήματα, θα προσφέρει η Ε.Ε. σε χώρες όπως η Ουγγαρία, η Σλοβακία και η Τσεχία προκειμένου να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα που θα φέρει ένα εμπάργκο κατά του ρωσικού πετρελαίου. Το στοιχείο αυτό επιβεβαίωσε, σε δηλώσεις του στους Financial Times, ο επικεφαλής της ευρωπαϊκής διπλωματίας Ζοζέπ Μπορέλ.
«Καταλαβαίνω την θέση τους» παραδέχτηκε ο κ. Μπορέλ. «Είναι θέμα χρόνου και είναι θέμα χρήματος. Δεν μπορούμε να βάλουμε στο τραπέζι προτάσεις που δεν συνάδουν με την πραγματικότητα» ξεκαθάρισε.
Με τη συζήτηση για τους όρους του έκτου πακέτου των κυρώσεων κατά της Ρωσίας να συνεχίζεται διπλωματικές πηγές έχουν αποκαλύψει πως, αν και τα περισσότερα κράτη μέλη θα έχουν ένα χρονικό περιθώριο έξι μηνών για να σταματήσουν τις εισαγωγές ρωσικού αργού, η Ουγγαρία και η Σλοβακία θα λάβουν ένα περιθώριο μέχρι τα τέλη του 2024, ενώ στην Τσεχία θα δοθεί περιθώριο μέχρι τον Ιούνιο του 2024.
Διαβάστε επίσης: Πήγμα για την ευρωπαϊκή ναυτιλία η πλήρης απαγόρευση μεταφοράς πετρελαίου σε τρίτες χώρες
Σύμφωνα με τον κ. Μπορέλ η συζήτηση για την επίτευξη συμφωνίας θα συνεχιστεί και μέσα στο Σαββατοκύριακο από τους μόνιμους αντιπροσώπους των κρατών μελών στις Βρυξέλλες. Ωστόσο, αν δεν υπάρξει συμφωνία το θέμα θα παραπεμφθεί στο συμβούλιο των υπουργών Εξωτερικών.
Το τελευταίο είναι κάτι που ο κύριος Μπορέλ επανέλαβε και σε σημερινή δήλωση του, σε εκδήλωση στην Φλορεντία, επιβεβαιώνοντας πως υπουργοί Εξωτερικών της Ε.Ε. θα κληθούν σε έκτακτη συνάντηση την ερχόμενη εβδομάδα για να συζητήσουν το έκτο πακέτο των κυρώσεων, αν τα τεχνικά κλιμάκια δεν καταλήξουν σε συμφωνία.
Η ουγγρική αντίσταση
Σχολιάζοντας ειδικά το ζήτημα της Βουδαπέστης και τα επικριτικά δημοσιεύματα για την στάση που έχει κρατήσει ο φιλορώσος Βίκτορ Όρμπαν, ο κύριος Μπορέλ δεν συμφώνησε με την θέση αυτή, κρίνοντας αντιθέτως πως η ουγγρική στάση έχει να κάνει με το «αντικειμενικό πρόβλημα» που αντιμετωπίζει η χώρα.
«Δεν έχει να κάνει με το γεγονός πως η Ουγγαρία είναι πιο κοντά στη Μόσχα. Θα πρέπει να λάβουμε υπόψη την ειδική κατάσταση σε κάθε χώρα. Η Ουγγαρία είναι μια περίκλειστη χώρα. Δεν υπάρχει κανένας άλλος αγωγός που να μεταφέρει πετρέλαιο στην Ουγγαρία εκτός από αυτόν που έρχεται από την Ρωσία και πηγαίνει απευθείας στο διυλιστήριο της, το οποίο έχει δημιουργηθεί με τα φυσικά χαρακτηριστικά που συνδέονται με το ρωσικό αργό».
Επομένως, όπως εξήγησε, το ερώτημα είναι πόσος χρόνος και πόσα χρήματα θα χρειαστούν. «Πόσο κοστίζει για να κάνεις το διυλιστήριο αυτό να μπορεί να διαχειριστεί άλλο πετρέλαιο?» αναρωτήθηκε.
Οι ελληνικές ενστάσεις
Αναφορικά με τις ενστάσεις που διατυπώνονται για διάφορα τμήματα του πακέτου, ο κύρος Μπορέλ αναφέρθηκε και στον προβληματισμό που εκφράζει η Ελλάδα για την προτεινόμενη απαγόρευση στα τάνκερ (της Ε.Ε.) να μεταφέρουν ρωσικό αργό παγκοσμίως, δεδομένου του τεράστιου στόλου που διαθέτει.
Όπως εξήγησε το ελληνικό επιχείρημα είναι πως «”αν δεν το κάνω εγώ, θα το κάνει κάποιος άλλος, οπότε θα χάσω δουλειές χωρίς να προκαλώ ζημιά στη Ρωσία”. Ωστόσο αν αφήσουμε τα πλοία μας να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο κάπου αλλού, αυτό δεν θα δείχνει πολύ καλό. Πρόκειται για μια καθαρά πολιτική θέση».
Αργεί η λύση για το φυσικό αέριο
Αναφορικά με το θέμα μιας απαγόρευσης στο ρωσικό φυσικό αέριο, μια τέτοια συζήτηση είναι πιο μακριά, όπως εξήγησε, καθώς το ρωσικό αέριο καλύπτει το 40% της ευρωπαϊκής ζήτησης και είναι ζωτικής σημασίας για πολλούς βιομηχανικούς κλάδους, όπως τα πετροχημικά. “Το φυσικό αέριο δεν μπορεί να αντικατασταθεί με κάτι άλλο…”. Μάλιστα, η Γερμανία δεν έχει καν ακόμη εγκαταστάσεις για να εισάγει υγροποιημένο φυσικό αέριο, που θα ήταν μια εναλλακτική λύση. «Το πρόβλημα αυτό μπορεί να λυθεί και θα λυθεί, αλλά δεν θα λυθεί εν μία νυκτί» τόνισε ο κ. Μπορέλ.
Latest News
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών