
Περισσότερο χρόνο, αλλά και χρήματα, θα προσφέρει η Ε.Ε. σε χώρες όπως η Ουγγαρία, η Σλοβακία και η Τσεχία προκειμένου να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα που θα φέρει ένα εμπάργκο κατά του ρωσικού πετρελαίου. Το στοιχείο αυτό επιβεβαίωσε, σε δηλώσεις του στους Financial Times, ο επικεφαλής της ευρωπαϊκής διπλωματίας Ζοζέπ Μπορέλ.
«Καταλαβαίνω την θέση τους» παραδέχτηκε ο κ. Μπορέλ. «Είναι θέμα χρόνου και είναι θέμα χρήματος. Δεν μπορούμε να βάλουμε στο τραπέζι προτάσεις που δεν συνάδουν με την πραγματικότητα» ξεκαθάρισε.
Με τη συζήτηση για τους όρους του έκτου πακέτου των κυρώσεων κατά της Ρωσίας να συνεχίζεται διπλωματικές πηγές έχουν αποκαλύψει πως, αν και τα περισσότερα κράτη μέλη θα έχουν ένα χρονικό περιθώριο έξι μηνών για να σταματήσουν τις εισαγωγές ρωσικού αργού, η Ουγγαρία και η Σλοβακία θα λάβουν ένα περιθώριο μέχρι τα τέλη του 2024, ενώ στην Τσεχία θα δοθεί περιθώριο μέχρι τον Ιούνιο του 2024.
Διαβάστε επίσης: Πήγμα για την ευρωπαϊκή ναυτιλία η πλήρης απαγόρευση μεταφοράς πετρελαίου σε τρίτες χώρες
Σύμφωνα με τον κ. Μπορέλ η συζήτηση για την επίτευξη συμφωνίας θα συνεχιστεί και μέσα στο Σαββατοκύριακο από τους μόνιμους αντιπροσώπους των κρατών μελών στις Βρυξέλλες. Ωστόσο, αν δεν υπάρξει συμφωνία το θέμα θα παραπεμφθεί στο συμβούλιο των υπουργών Εξωτερικών.
Το τελευταίο είναι κάτι που ο κύριος Μπορέλ επανέλαβε και σε σημερινή δήλωση του, σε εκδήλωση στην Φλορεντία, επιβεβαιώνοντας πως υπουργοί Εξωτερικών της Ε.Ε. θα κληθούν σε έκτακτη συνάντηση την ερχόμενη εβδομάδα για να συζητήσουν το έκτο πακέτο των κυρώσεων, αν τα τεχνικά κλιμάκια δεν καταλήξουν σε συμφωνία.
Η ουγγρική αντίσταση
Σχολιάζοντας ειδικά το ζήτημα της Βουδαπέστης και τα επικριτικά δημοσιεύματα για την στάση που έχει κρατήσει ο φιλορώσος Βίκτορ Όρμπαν, ο κύριος Μπορέλ δεν συμφώνησε με την θέση αυτή, κρίνοντας αντιθέτως πως η ουγγρική στάση έχει να κάνει με το «αντικειμενικό πρόβλημα» που αντιμετωπίζει η χώρα.
«Δεν έχει να κάνει με το γεγονός πως η Ουγγαρία είναι πιο κοντά στη Μόσχα. Θα πρέπει να λάβουμε υπόψη την ειδική κατάσταση σε κάθε χώρα. Η Ουγγαρία είναι μια περίκλειστη χώρα. Δεν υπάρχει κανένας άλλος αγωγός που να μεταφέρει πετρέλαιο στην Ουγγαρία εκτός από αυτόν που έρχεται από την Ρωσία και πηγαίνει απευθείας στο διυλιστήριο της, το οποίο έχει δημιουργηθεί με τα φυσικά χαρακτηριστικά που συνδέονται με το ρωσικό αργό».
Επομένως, όπως εξήγησε, το ερώτημα είναι πόσος χρόνος και πόσα χρήματα θα χρειαστούν. «Πόσο κοστίζει για να κάνεις το διυλιστήριο αυτό να μπορεί να διαχειριστεί άλλο πετρέλαιο?» αναρωτήθηκε.
Οι ελληνικές ενστάσεις
Αναφορικά με τις ενστάσεις που διατυπώνονται για διάφορα τμήματα του πακέτου, ο κύρος Μπορέλ αναφέρθηκε και στον προβληματισμό που εκφράζει η Ελλάδα για την προτεινόμενη απαγόρευση στα τάνκερ (της Ε.Ε.) να μεταφέρουν ρωσικό αργό παγκοσμίως, δεδομένου του τεράστιου στόλου που διαθέτει.
Όπως εξήγησε το ελληνικό επιχείρημα είναι πως «”αν δεν το κάνω εγώ, θα το κάνει κάποιος άλλος, οπότε θα χάσω δουλειές χωρίς να προκαλώ ζημιά στη Ρωσία”. Ωστόσο αν αφήσουμε τα πλοία μας να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο κάπου αλλού, αυτό δεν θα δείχνει πολύ καλό. Πρόκειται για μια καθαρά πολιτική θέση».
Αργεί η λύση για το φυσικό αέριο
Αναφορικά με το θέμα μιας απαγόρευσης στο ρωσικό φυσικό αέριο, μια τέτοια συζήτηση είναι πιο μακριά, όπως εξήγησε, καθώς το ρωσικό αέριο καλύπτει το 40% της ευρωπαϊκής ζήτησης και είναι ζωτικής σημασίας για πολλούς βιομηχανικούς κλάδους, όπως τα πετροχημικά. “Το φυσικό αέριο δεν μπορεί να αντικατασταθεί με κάτι άλλο…”. Μάλιστα, η Γερμανία δεν έχει καν ακόμη εγκαταστάσεις για να εισάγει υγροποιημένο φυσικό αέριο, που θα ήταν μια εναλλακτική λύση. «Το πρόβλημα αυτό μπορεί να λυθεί και θα λυθεί, αλλά δεν θα λυθεί εν μία νυκτί» τόνισε ο κ. Μπορέλ.


Latest News

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου

Οι δασμοί θα φέρουν χάος στις παραδόσεις αεροσκαφών λέει ο CEO της Ryanair
Αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων ετοιμάζονται να παλέψουν για το ποιος πληρώνει για τους δασμούς