Τρόπους ώστε να προχωρήσει στην επιβολή του έκτου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας, αναζητεί η ΕΕ, καθώς το εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο, αν και θα στερούσε από τη Μόσχα μεγάλα έσοδα, ως τώρα διχάζει τα κράτη μέλη.
Ένα πετρελαϊκό εμπάργκο θα αλλάξει σημαντικά τους όρους της διμερούς σχέσης μεταξύ Ρωσίας και ΕΕ, δεδομένου πως η Ένωση ήταν και παραμένει μακράν ο μεγαλύτερος πελάτης του ρωσικού αργού. Το 2019, σχεδόν τα δύο τρίτα των εισαγωγών πετρελαίου της Ε.Ε. προήλθαν από τη Ρωσία και αν και έκτοτε το νούμερο αυτό έχει μειωθεί, στην ουσία δεν έχει αλλάξει ριζικά τις ισορροπίες μεταξύ τους.
Η απόφαση προβλέπει την κατάργηση της προμήθειας ρωσικού αργού πετρελαίου μέσα στους επόμενους έξι μήνες και διυλισμένου έως το τέλος του έτους, ωστόσο τουλάχιστον τέσσερις χώρες έχουν ζητήσει είτε να εξαιρεθούν, είτε να υπάρξει μεταβατική περίοδος δύο ή και τριών ετών.
Τροποποίησε η Κομισιόν την πρότασή της – Σε ποιες χώρες δίνεται παράταση
Μετά τις αντιδράσεις η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τροποποίησε την πρότασή της για την επιβολή εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο για να προσφέρει περίοδο παράτασης για την Ουγγαρία, την Σλοβακία και την Τσεχία, δήλωσαν στο Reuters δύο ευρωπαϊκές πηγές.
Σύμφωνα με την τροποποιημένη πρόταση, η Ουγγαρία και η Σλοβακία θα συνεχίσουν να έχουν την δυνατότητα αγοράς ρωσικού πετρελαίου από αγωγούς μέχρι το τέλος του 2024, ενώ η Τσεχία θα μπορεί να συνεχίσει την προμήθεια ρωσικού πετρελαίου μέχρι τον Ιούνιο 2024, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα προμηθευτεί πετρέλαιο μέσω αγωγού από την νότια Ευρώπη, διευκρίνισαν οι πηγές.
Κόκκινη γραμμή τραβά η Αυστρία
Την ίδια ώρα, η Aυστριακή υπουργός Οικονομίας Μαργκαρέτε Σράμπεκ προειδοποίησε την Ευρωπαϊκή Ένωση κατά μιας ενδεχόμενης επιβολής εμπάργκο στην εισαγωγή ρωσικού φυσικού αερίου, κάνοντας λόγο για την «κόκκινη γραμμή» της χώρας της, της οποίας η εξάρτηση φθάνει το 80%.
«Δεν πρέπει να στείλουμε κανένα μήνυμα προς την κατεύθυνση ενός εμπάργκο στο φυσικό αέριο, εάν γνωρίζουμε ότι δεν μπορούμε να το αντέξουμε – και ούτε εμείς ούτε η Γερμανία μπορούμε να το αντέξουμε. Το εμπάργκο αερίου είναι για την Αυστρία μια σαφής κόκκινη γραμμή», δήλωσε η κυρία Σράμπεκ στις εφημερίδες του Ομίλου Funke.
Η Aυστριακή υπουργός Οικονομίας τόνισε ακόμη ότι η Γερμανία δεν μπορεί να υπολογίζει σε παραδόσεις αερίου από αυστριακές εγκαταστάσεις αποθήκευσης, παρότι η Αυστρία είναι «από τις λίγες χώρες της Ευρώπης των οποίων οι αποθηκευτικές δυνατότητες υπερβαίνουν τις ίδιες ανάγκες». Στο Χάινταχ, κοντά στο Σάλτσμπουργκ, εξήγησε, υπάρχει εγκατάσταση αποθήκευσης φυσικού αερίου αποκλειστικά για τις γερμανικές ανάγκες. Η εγκατάσταση ανήκει στη ρωσική Gazprom, αλλά αυτή τη στιγμή είναι άδεια και «αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει σύντομα», δήλωσε η κυρία Σράμπεκ.
Το ερώτημα για τη Βιέννη, συνέχισε η υπουργός, σύμφωνα με το ΑΜΠΕ, είναι «ποιος θα πληρώσει για να γεμίσουν οι δεξαμενές αποθήκευσης, αν αποφασίσει κάτι τέτοιο η Ευρωπαϊκή Ένωση», και υπογράμμισε ότι «τα χρήματα των αυστριακών φορολογούμενων μπορούν να χρησιμοποιηθούν προκειμένου να καλυφθούν οι αυστριακές ανάγκες, αλλά όχι για να αγοραστεί φυσικό αέριο για τη Γερμανία, τη Γαλλία ή την Ολλανδία». Επί του παρόντος, ανέφερε, η κυβέρνησή της επικεντρώνεται στην «αποθήκευση για εγχώριες ανάγκες», με στόχο το απόθεμα να φθάσει από το 18% που είναι σήμερα στο 80%.
Η Αυστρία παρόλα αυτά, διαβεβαίωσε η Μαργκαρέτε Σράμπεκ, καταβάλλει προσπάθεια απεξάρτησης από το ρωσικό αέριο. «Όμως, με την τρέχουσα εξάρτηση στο 80%, αυτό δεν θα συμβεί σύντομα», παραδέχθηκε και ζήτησε να προωθηθεί το fracking στην Ευρώπη. «Δεν πρέπει να κλείνουμε το μυαλό μας και να επιχειρηματολογούμε με την τεχνολογική κατάσταση που ίσχυε πριν από 20 χρόνια. Η τεχνολογία έχει εξελιχθεί», σημείωσε και αναφέρθηκε σε μεθόδους προώθησης του σχιστολιθικού αερίου με φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο, ενώ ζήτησε και νέες συμπράξεις μεσοπρόθεσμα, για παράδειγμα με τη Σαουδική Αραβία για ηλιακή και υδραυλική ενέργεια.
Latest News
Αλλαγή ευρωπαϊκής πολιτικής για τις αμυντικές δαπάνες - Τι θα γίνει με τα Ταμεία Συνοχής
Η αλλαγή για τις αμυντικές δαπάνες θα αφορά περίπου το ένα τρίτο του προϋπολογισμού της ΕΕ από το 2021 έως το 2027 - Δεξαμενή τα Ταμεία Συνοχής
Αναζωπυρώνεται το ενδιαφέρον για deals στις αερομεταφορές της Ευρώπης
Καταλύτης η τελική συμφωνία της Lufthansa με τη Ρώμη για αγορά του 41% της ΙΤΑ (πρώην Alitalia)
Νέες επιθέσεις στην Ερυθρά θάλασσα απο τους αντάρτες Χούθι
Αναφέρθηκαν εκρήξεις σε εμπορικό πλοίο 80 ναυτικά μιλια νότια της Χοντέιτα στην Ερυθρά θάλασσα λέει βρετανική υπηρεσία
Η Ευρώπη πρέπει να προετοιμαστεί για νέο εμπορικό πόλεμο με τις ΗΠΑ, λένε αξιωματούχοι της ΕΚΤ
«Μια αλλαγή στην ισοτιμία θα έκανε δυσκολότερο για την ΕΚΤ να φτάσει στον στόχο της για πληθωρισμό 2%»
Αργεντινή: O πληθωρισμός πέφτει αλλά έχει μειωθεί και η κατανάλωση
O πληθωρισμός στην Αργεντινή μπορει να μειώθηκε σε μηνιαία βάση τον Οκτώβριο στο 3,0%, από 3,5% το Σεπτέμβριο αλλα παραμένει στο... 209%
Η απεργία στη Boeing «προσγείωσε ανώμαλα» τις παραδόσεις Οκτωβρίου
Παρά τη λήξη της απεργίας στη Boeing, θα περάσουν αρκετές εβδομάδες μέχρι να ξεκινήσει πλήρως η παραγωγή αεροσκαφών
Ο Τραμπ θα «φρενάρει» τις μειώσεις επιτοκίων; - Τι εκτιμά πρώην στέλεχος της Fed
Οι αγορές ίσως έχουν δίκιο να προβλέπουν λιγότερες από 4 μειώσεις στα επιτόκια της Fed σε σχέση με αυτό που προβλεπόταν προηγουμένως
Αποκλειστικό WSJ: «Εκτός κούρσας» για την κυβέρνηση Τραμπ ο επενδυτής Τζον Πόλσον
Ο επενδυτής λέει ότι οι «σύνθετες οικονομικές του υποχρεώσεις» θα τον εμπόδιζαν να ενταχθει στην κυβέρνηση Τραμπ
H Pfizer διερευνά το ενδεχόμενο πώλησης μονάδας με νοσοκομειακά φάρμακα
Η μονάδα της Pfizer «παράγει» επί του παρόντος σχεδόν 500 εκατομμύρια δολάρια κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων
Συμβιβαστικός ελιγμός της Meta στην Ευρώπη - Μειώνει τις διαφημίσεις σε Facebook και Instagram
Προσπάθεια κατευνασμού των ρυθμιστικών αρχών της ΕΕ απο τη Meta - Μειώνει τις διαφημίσεις σε Facebook και Instagram