
Την πρόβλεψη ότι θα υπάρξουν ελλείψεις σε ηλεκτρικές μπαταρίες αυτοκινήτων και σε πρώτες ύλες που απαιτούνται για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων τα επόμενα χρόνια, διατύπωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Κάρλος Ταβάρες.
Η δυσοίωνη αυτή εκτίμηση έρχεται σε μια περίοδο που η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία στρέφεται στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα για να καλύψει την αναμενόμενη αύξηση της καταναλωτικής ζήτησης και τους κανονισμούς πολλών κυβερνήσεων σχετικά με το περιβάλλον.
Κατά τον Ταβάρες, η έλλειψη μπαταριών EV θα διαρκέσει έως το 2024-2025, και στη συνέχεια θα ακολουθήσει έλλειψη πρώτων υλών για την κατασκευή αυτοκινήτων, γεγονός που με τη σειρά του θα επιβραδύνει τη διαθεσιμότητα και την υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το 2027-2028.
«Δεν προλαβαίνουμε…»
«Η ταχύτητα με την οποία προσπαθούμε να κινηθούμε όλοι μαζί για τον σωστό λόγο, που είναι η επίλυση του ζητήματος της υπερθέρμανσης του πλανήτη, είναι τόσο υψηλή που η αλυσίδα εφοδιασμού και η παραγωγική δυναμικότητα των αυτοκινητοβιομηχανιών δεν έχουν χρόνο ώστε να προσαρμοστούν», σημείωσε ο CEO της Stellantis την Τρίτη, λίγο μετά την ανακοίνωση για τη δημιουργία ενός νέου εργοστασίου μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα στην Ιντιάνα των ΗΠΑ, μιας επένδυσης ύψους 2,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η Stellantis, η τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, ιδρύθηκε από τη συγχώνευση της Fiat Chrysler και της γαλλικής Groupe PSA.
Ο Ταβάρες χρησιμοποίησε την προοπτική της έλλειψης για να παροτρύνει τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής παγκοσμίως να σταματήσουν την διατύπωση «επιθετικών» στόχων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές ήταν από τις πιο επιθετικές στην εφαρμογή νέων κανονισμών για τα ηλεκτρικά οχήματα, ενώ ειδικά οι βρετανικές αρχές ανακοίνωσαν σχέδιο απαγόρευσης της πώλησης οχημάτων με παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2030, νωρίτερα κατά δέκα χρόνια σε σχέση με την προηγούμενη ημερομηνία-στόχο του 2040. Η κυβέρνηση Μπάιντεν πέρυσι ανακοίνωσε επίσης τον στόχο, τα μισά από όλα τα οχήματα στις ΗΠΑ να είναι ηλεκτρικά μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Ζητούμενη η σταθερότητα
«Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες τώρα, τουλάχιστον οι κορυφαίες, έχουν τις γραμμές παραγωγής στη μέγιστη δυνατότητά τους, πηγαίνουν όσο πιο γρήγορα μπορούν», είπε χαρακτηριστικά ο Ταβάρες, για να προσθέσει: «Το μόνο πράγμα που βοηθά πραγματικά στην επίτευξη των στόχων είναι η σταθερότητα». Κάλεσε δε τους αρμόδιους να «σταματήσουν να παίζουν με τους κανόνες» και «να τους αφήσουν ως έχουν» ώστε να λειτουργήσουν σωστά οι βιομηχανίες.
Ο Ταβάρες αναμένει πρώτα μια συμφόρηση στη ζήτηση για μπαταρίες, καθώς ολοένα και περισσότερα εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων προστίθενται. Στη συνέχεια αναμένει ότι αυτές οι εγκαταστάσεις θα δημιουργήσουν έλλειψη πρώτων υλών για την κατασκευή οχημάτων. Τέτοιες ελλείψεις ήταν το επίκεντρο των αναλυτών της Wall Street κατά την αξιολόγηση των αυτοκινητοβιομηχανιών και την πρόβλεψη της ικανότητάς τους να πουλήσουν ηλεκτρικά οχήματα.
Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που ο Ταβάρες προειδοποιεί για μια τέτοια έλλειψη, αλλά είναι η πιο λεπτομερής.
«Το θέμα είναι ότι όταν θέλουμε να κινηθούμε πολύ γρήγορα με μεγάλο μέγεθος και δεν υπάρχουν αρκετές μελέτες σκοπιμότητας, μπορεί να προσκρούουμε σε τέτοιου είδους πράγματα», είπε. «Θα δείτε ότι ο δρόμος προς την ηλεκτροκίνηση, ο οποίος είναι πολύ φιλόδοξος, σε έναν χρονικό ορίζοντα θα παρουσιάσει πρόβλημα από την πλευρά της προσφοράς».
Η Stellantis επενδύει 35 δισεκατομμύρια δολάρια στην ηλεκτροκίνηση και αναμένει να επιτύχει ετήσιες πωλήσεις 5 εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως έως το 2030. Αυτό θα περιλαμβάνει όλες τις πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη και το 50% των πωλήσεων επιβατικών και ελαφρών φορτηγών στη Βόρεια Αμερική, σύμφωνα με τους στόχους της διοίκησης.


Latest News

Το ΣτΕ ακυρώνει μεγάλη επένδυση φωτοβολταϊκών σε περιοχή Natura
Για αδειοδότηση έργων ΑΠΕ εντός ή κοντά σε Natura το ΥΠΕΝ δεν μπορεί να αγνοεί αρνητικές γνωμοδοτήσεις φορέων διαχείρισης λέει το ΣτΕ.

Περιβάλλον: Τα κοράλια απειλούνται με εξαφάνιση
Το 84% των κοραλλιογενών υφάλων του κόσμου επλήγη από το χειρότερο συμβάν λεύκανσης που έχει καταγραφεί

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Ημέρα της Γης: Η ΔΕΗ επενδύει στην καθαρή ενέργεια για βιώσιμη ανάπτυξη
Τι περιλαμβάνουν οι δεσμέυσεις του ομίλου ΔΕΗ για μείωση των άμεσων εκπομπών CO2

LG: Αποσύρεται απο επένδυση για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων
Η LG Energy Solution σε ανακοίνωσή της διευκρίνισε ότι λόγω «των συνθηκών της αγοράς και του επενδυτικού περιβάλλοντος, συμφωνήσαμε να αποσυρθούμε επίσημα από το έργο Indonesia GP (Grand Package)»

Η περιφρόνηση του Τραμπ στην πράσινη ενέργεια ακυρώνει επενδύσεις 8 δισ.
Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ αναστέλλουν μαζικά επενδυτικά projects στον κλάδο

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024