
Την πρόβλεψη ότι θα υπάρξουν ελλείψεις σε ηλεκτρικές μπαταρίες αυτοκινήτων και σε πρώτες ύλες που απαιτούνται για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων τα επόμενα χρόνια, διατύπωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Κάρλος Ταβάρες.
Η δυσοίωνη αυτή εκτίμηση έρχεται σε μια περίοδο που η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία στρέφεται στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα για να καλύψει την αναμενόμενη αύξηση της καταναλωτικής ζήτησης και τους κανονισμούς πολλών κυβερνήσεων σχετικά με το περιβάλλον.
Κατά τον Ταβάρες, η έλλειψη μπαταριών EV θα διαρκέσει έως το 2024-2025, και στη συνέχεια θα ακολουθήσει έλλειψη πρώτων υλών για την κατασκευή αυτοκινήτων, γεγονός που με τη σειρά του θα επιβραδύνει τη διαθεσιμότητα και την υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το 2027-2028.
«Δεν προλαβαίνουμε…»
«Η ταχύτητα με την οποία προσπαθούμε να κινηθούμε όλοι μαζί για τον σωστό λόγο, που είναι η επίλυση του ζητήματος της υπερθέρμανσης του πλανήτη, είναι τόσο υψηλή που η αλυσίδα εφοδιασμού και η παραγωγική δυναμικότητα των αυτοκινητοβιομηχανιών δεν έχουν χρόνο ώστε να προσαρμοστούν», σημείωσε ο CEO της Stellantis την Τρίτη, λίγο μετά την ανακοίνωση για τη δημιουργία ενός νέου εργοστασίου μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα στην Ιντιάνα των ΗΠΑ, μιας επένδυσης ύψους 2,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η Stellantis, η τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, ιδρύθηκε από τη συγχώνευση της Fiat Chrysler και της γαλλικής Groupe PSA.
Ο Ταβάρες χρησιμοποίησε την προοπτική της έλλειψης για να παροτρύνει τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής παγκοσμίως να σταματήσουν την διατύπωση «επιθετικών» στόχων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές ήταν από τις πιο επιθετικές στην εφαρμογή νέων κανονισμών για τα ηλεκτρικά οχήματα, ενώ ειδικά οι βρετανικές αρχές ανακοίνωσαν σχέδιο απαγόρευσης της πώλησης οχημάτων με παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2030, νωρίτερα κατά δέκα χρόνια σε σχέση με την προηγούμενη ημερομηνία-στόχο του 2040. Η κυβέρνηση Μπάιντεν πέρυσι ανακοίνωσε επίσης τον στόχο, τα μισά από όλα τα οχήματα στις ΗΠΑ να είναι ηλεκτρικά μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Ζητούμενη η σταθερότητα
«Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες τώρα, τουλάχιστον οι κορυφαίες, έχουν τις γραμμές παραγωγής στη μέγιστη δυνατότητά τους, πηγαίνουν όσο πιο γρήγορα μπορούν», είπε χαρακτηριστικά ο Ταβάρες, για να προσθέσει: «Το μόνο πράγμα που βοηθά πραγματικά στην επίτευξη των στόχων είναι η σταθερότητα». Κάλεσε δε τους αρμόδιους να «σταματήσουν να παίζουν με τους κανόνες» και «να τους αφήσουν ως έχουν» ώστε να λειτουργήσουν σωστά οι βιομηχανίες.
Ο Ταβάρες αναμένει πρώτα μια συμφόρηση στη ζήτηση για μπαταρίες, καθώς ολοένα και περισσότερα εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων προστίθενται. Στη συνέχεια αναμένει ότι αυτές οι εγκαταστάσεις θα δημιουργήσουν έλλειψη πρώτων υλών για την κατασκευή οχημάτων. Τέτοιες ελλείψεις ήταν το επίκεντρο των αναλυτών της Wall Street κατά την αξιολόγηση των αυτοκινητοβιομηχανιών και την πρόβλεψη της ικανότητάς τους να πουλήσουν ηλεκτρικά οχήματα.
Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που ο Ταβάρες προειδοποιεί για μια τέτοια έλλειψη, αλλά είναι η πιο λεπτομερής.
«Το θέμα είναι ότι όταν θέλουμε να κινηθούμε πολύ γρήγορα με μεγάλο μέγεθος και δεν υπάρχουν αρκετές μελέτες σκοπιμότητας, μπορεί να προσκρούουμε σε τέτοιου είδους πράγματα», είπε. «Θα δείτε ότι ο δρόμος προς την ηλεκτροκίνηση, ο οποίος είναι πολύ φιλόδοξος, σε έναν χρονικό ορίζοντα θα παρουσιάσει πρόβλημα από την πλευρά της προσφοράς».
Η Stellantis επενδύει 35 δισεκατομμύρια δολάρια στην ηλεκτροκίνηση και αναμένει να επιτύχει ετήσιες πωλήσεις 5 εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως έως το 2030. Αυτό θα περιλαμβάνει όλες τις πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη και το 50% των πωλήσεων επιβατικών και ελαφρών φορτηγών στη Βόρεια Αμερική, σύμφωνα με τους στόχους της διοίκησης.


Latest News

Αντιστάθμιση 145 εκατ. στη βαριά βιομηχανία για το ενεργειακό κόστος – Τα έξτρα έσοδα από ρύπους
Στα 588 εκατ. ευρώ τα συνολικά κονδύλια τη διετία προς τη βιομηχανία από τα δικαιώματα εκπομπών ρύπων

Πόσα ηλεκτρικά ΙΧ θα κυκλοφορούν στην Ελλάδα το 2031
Στοίχημα η ηλεκτροκίνηση για την Ελλάδα - Τest drive στους σταθμούς φόρτισης από την εταιρεία P3 Greece

Παπουτσάνης: Από ΑΠΕ το σύνολο της ηλεκτρικής ενέργειας για τη μονάδα της Ριτσώνας
Δύο φωτοβολταϊκοί σταθμοί θα παράγουν το 100% της ηλεκτρικής ενέργειας του εργοστασίου Παπουτσάνης στη Ριτσωνα

Σχεδόν 2 εκατοστά πάνω η στάθμη της θάλασσας από το λιώσιμο των πάγων
Μέσα σε λίγα χρόνια το λιώσιμο των πάγων έχει οδηγήσει σε αύξηση της στάθμης της θάλασσας κατά τουλάχιστον 2 εκατοστά

Νέες αιτήσεις για το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» - Τι πρέπει να κάνετε
Στα 44 εκατ. ο προϋπολογισμός για το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»

Στα «σκουπίδια» 2 TWh πράσινης ενέργειας το 2025 – Οι εκτιμήσεις για το ψαλίδι στις ΑΠΕ
Υπερδιπλάσιες οι περικοπές παραγωγής ρεύματος από ΑΠΕ το 2024, σύμφωνα με τον Παντελή Μπίσκα – Και συναγερμός για μπλακ άουτ το Πάσχα

Φωτοβολταϊκά σε πολυκατοικίες – Εγκατάσταση μόνο με συμφωνία του 51% των ιδιοκτητών
Για να εγκατασταθούν φωτοβολταϊκά σε πολυκατοικίες θα απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του 51% των ιδιοκτητών, όπως προβλέπει ειδική ρύθμιση του υπ. Ενέργειας

Το στοίχημα της Ιαπωνίας με τις λεπτές ηλιακές κυψέλες για να τα βάλει με την Κίνα
Η Ιαπωνία θα παράξει εξαιρετικά λεπτές και εύκαμπτες ηλιακές κυψέλες προσπαθώντας να ενισχύσει την ενεργειακή της ασφάλεια

Τσακίρης στον ΟΤ: «Η ΕΤΕπ θα στηρίξει τα offshore αιολικά στην Ελλάδα»
Ο Γιάννης Τσακίρης, αντιπρόεδρος της ΕΤΕπ, μετά τη χρηματοδότηση με 400 εκατ. ευρώ του offshore αιολικού στην Πολωνία μιλά στον ΟΤ

Μεγαλώνει συνεχώς το ενδιαφέρον για την αφαλάτωση στην Ευρώπη
Η κλιματική αλλαγή και οι ξηρασίες βάζουν όλο και περισσότερες χώρες στο παιχνίδι