Την πρόβλεψη ότι θα υπάρξουν ελλείψεις σε ηλεκτρικές μπαταρίες αυτοκινήτων και σε πρώτες ύλες που απαιτούνται για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων τα επόμενα χρόνια, διατύπωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Κάρλος Ταβάρες.
Η δυσοίωνη αυτή εκτίμηση έρχεται σε μια περίοδο που η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία στρέφεται στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα για να καλύψει την αναμενόμενη αύξηση της καταναλωτικής ζήτησης και τους κανονισμούς πολλών κυβερνήσεων σχετικά με το περιβάλλον.
Κατά τον Ταβάρες, η έλλειψη μπαταριών EV θα διαρκέσει έως το 2024-2025, και στη συνέχεια θα ακολουθήσει έλλειψη πρώτων υλών για την κατασκευή αυτοκινήτων, γεγονός που με τη σειρά του θα επιβραδύνει τη διαθεσιμότητα και την υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το 2027-2028.
«Δεν προλαβαίνουμε…»
«Η ταχύτητα με την οποία προσπαθούμε να κινηθούμε όλοι μαζί για τον σωστό λόγο, που είναι η επίλυση του ζητήματος της υπερθέρμανσης του πλανήτη, είναι τόσο υψηλή που η αλυσίδα εφοδιασμού και η παραγωγική δυναμικότητα των αυτοκινητοβιομηχανιών δεν έχουν χρόνο ώστε να προσαρμοστούν», σημείωσε ο CEO της Stellantis την Τρίτη, λίγο μετά την ανακοίνωση για τη δημιουργία ενός νέου εργοστασίου μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα στην Ιντιάνα των ΗΠΑ, μιας επένδυσης ύψους 2,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η Stellantis, η τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, ιδρύθηκε από τη συγχώνευση της Fiat Chrysler και της γαλλικής Groupe PSA.
Ο Ταβάρες χρησιμοποίησε την προοπτική της έλλειψης για να παροτρύνει τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής παγκοσμίως να σταματήσουν την διατύπωση «επιθετικών» στόχων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές ήταν από τις πιο επιθετικές στην εφαρμογή νέων κανονισμών για τα ηλεκτρικά οχήματα, ενώ ειδικά οι βρετανικές αρχές ανακοίνωσαν σχέδιο απαγόρευσης της πώλησης οχημάτων με παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2030, νωρίτερα κατά δέκα χρόνια σε σχέση με την προηγούμενη ημερομηνία-στόχο του 2040. Η κυβέρνηση Μπάιντεν πέρυσι ανακοίνωσε επίσης τον στόχο, τα μισά από όλα τα οχήματα στις ΗΠΑ να είναι ηλεκτρικά μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Ζητούμενη η σταθερότητα
«Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες τώρα, τουλάχιστον οι κορυφαίες, έχουν τις γραμμές παραγωγής στη μέγιστη δυνατότητά τους, πηγαίνουν όσο πιο γρήγορα μπορούν», είπε χαρακτηριστικά ο Ταβάρες, για να προσθέσει: «Το μόνο πράγμα που βοηθά πραγματικά στην επίτευξη των στόχων είναι η σταθερότητα». Κάλεσε δε τους αρμόδιους να «σταματήσουν να παίζουν με τους κανόνες» και «να τους αφήσουν ως έχουν» ώστε να λειτουργήσουν σωστά οι βιομηχανίες.
Ο Ταβάρες αναμένει πρώτα μια συμφόρηση στη ζήτηση για μπαταρίες, καθώς ολοένα και περισσότερα εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων προστίθενται. Στη συνέχεια αναμένει ότι αυτές οι εγκαταστάσεις θα δημιουργήσουν έλλειψη πρώτων υλών για την κατασκευή οχημάτων. Τέτοιες ελλείψεις ήταν το επίκεντρο των αναλυτών της Wall Street κατά την αξιολόγηση των αυτοκινητοβιομηχανιών και την πρόβλεψη της ικανότητάς τους να πουλήσουν ηλεκτρικά οχήματα.
Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που ο Ταβάρες προειδοποιεί για μια τέτοια έλλειψη, αλλά είναι η πιο λεπτομερής.
«Το θέμα είναι ότι όταν θέλουμε να κινηθούμε πολύ γρήγορα με μεγάλο μέγεθος και δεν υπάρχουν αρκετές μελέτες σκοπιμότητας, μπορεί να προσκρούουμε σε τέτοιου είδους πράγματα», είπε. «Θα δείτε ότι ο δρόμος προς την ηλεκτροκίνηση, ο οποίος είναι πολύ φιλόδοξος, σε έναν χρονικό ορίζοντα θα παρουσιάσει πρόβλημα από την πλευρά της προσφοράς».
Η Stellantis επενδύει 35 δισεκατομμύρια δολάρια στην ηλεκτροκίνηση και αναμένει να επιτύχει ετήσιες πωλήσεις 5 εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως έως το 2030. Αυτό θα περιλαμβάνει όλες τις πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη και το 50% των πωλήσεων επιβατικών και ελαφρών φορτηγών στη Βόρεια Αμερική, σύμφωνα με τους στόχους της διοίκησης.
Latest News
Πονοκέφαλος η έκρηξη των επενδύσεων στις ΑΠΕ - Με νέους κανόνες η πρόσβαση στο σύστημα ηλεκτρισμού
Πώς θα αποκατασταθεί το μπλακ άουτ στις επενδύσεις ΑΠΕ - Έρχονται νέοι κανόνες πρόσβασης στο ηλεκτρικό σύστημα σε συνθήκες κορεσμού
Τι προκάλεσε τις φονικές πλημμύρες στη Βαλένθια – Το μοτίβο που φοβίζει τους επιστήμονες στην Ελλάδα
Οι πλημμύρες όπως της Βαλένθια είναι εικόνα από το μέλλον προειδοποιούν οι επιστήμονες που επισημαίνουν ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για την κλιματική αλλαγή
Σε ρότα υλοποίησης η αποθήκη CO2 στον Πρίνο - Αίτηση κοινοτικής χρηματοδότησης 1,1 δισ. ευρώ
Στην υπόγεια αποθήκη θα διοχετεύεται διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν μεγάλες βιομηχανίες στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή
Dana vs Daniel - Η σύγκριση των φονικών φαινομένων
Τόσο ο Daniel όσο και η Dana άφησαν πίσω τους μεγάλες καταστροφές και νεκρούς
Ηλεκτρικό ή υβριδικό ήταν 1 στα 2 εισαγόμενα οχήματα στην ΕΕ το 2023
Οι εξαγωγές της ΕΕ σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν από 2% επί του συνόλου το 2017 σε 26% 2023
Έκθεση ορόσημο για ΕΕ - Πόσα πρέπει να δαπανά για άμυνα και κλιματική αλλαγή
Η προειδοποίησε του πρώην προέδρου της Φινλανδίας Νιινίστρο σε μια έκθεση ορόσημο για την ασφάλεια της ΕΕ
Νέο φωτοβολταϊκό πάρκο για την Metlen στην Ιταλία
Στις αρχές του 2022, η Metlen και η Saint-Gobain υπέγραψαν συμφωνία πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας (PPA) μέσω απευθείας γραμμής
Ρεκόρ θανάτων λόγω ζέστης το 2023 – Κίνδυνος εξάπλωσης ασθενειών
Η ένατη έκθεση του Lancet Countdown για την κλιματική κρίση αποκαλύπτει ότι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν πρωτοφανείς απειλές για την υγεία τους από την ταχεία αλλαγή του κλίματος.
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες