Οι νέες καινοτόμες τεχνολογικές λύσεις που συμβάλλουν στην προστασία του περιβάλλοντος προσέλκυαν πάντοτε τους Έλληνες εφοπλιστές. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι είναι πρωτοπόροι και στις επενδύσεις σε πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Στο πλαίσιο αυτό ερμηνεύεται από παράγοντες της ναυτιλίας η χθεσινή ανακοίνωση του Έλληνα εφοπλιστή Παναγιώτη (Peter) Λιβανού να επενδύσει στη «βιομηχανία» δέσμευσης μεταφοράς, αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture Utilisation and Storage -CCUS) ενόψει του στόχου για μηδενικούς εκπομπές CO2 μέχρι 2050.
Η δέσμευση και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα σε γεωλογικούς σχηματισμούς (CCS) αποτελεί γεφυρωτική τεχνολογία που συμβάλει στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Συνίσταται στη δέσμευση του διοξειδίου του άνθρακα (CO2) από τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις, πλοία κ.λ.π., στη μεταφορά του σε τόπο αποθήκευσης και στην έγχυσή του σε κατάλληλους υπόγειους γεωλογικούς σχηματισμούς ή άλλους χώρους για μόνιμη αποθήκευση ή επαναχρησιμοποίηση.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της νεοσυσταθείσας εταιρείας ECOLOG, θα επενδύσει στην ανάπτυξη 60 πλοίων, και τους αναγκαίους τερματικούς σταθμούς για τη μεταφορά 50 εκατομμυρίων τόνων CO2 ετησίως έως το 2035. Προς υποστήριξη των σχεδίων της βιομηχανίας για μείωση των επιβλαβών εκπομπών, αυτό το εκτεταμένο δίκτυο δια θαλάσσης θα συνδέει πομπούς εκπομπών CO2 με τους φορείς αποθήκευσης έναντι χαμηλού κόστους ή της επαναχρησιμοποίησης, με το ανάλογο κόστος.
Μεταφορά
Όπως δηλώνει η εταιρεία πρόκειται να ξεκινήσει με την μεταφορά 5 εκατ. τόνων ετησίως το 2025 με 2026 και να φτάσει τους 50 εκατ. τόνους το 2035.
Αυτή η νέα επιχείρηση υποστηρίζεται από την Ceres Shipping τη ναυαρχίδα του ναυτιλιακού ομίλου του κ. Λιβανού, της οποίας το επενδυτικό ενδιαφέρον επεκτείνεται τόσο στη μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) μέσω της GasLog Ltd όσο και τη μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου μέσω της DryLog. Η Ceres Shipping σε σχετική ανακοίνωση επισημαίνει ότι «είμαστε εξαιρετικά υπερήφανοι που ανακοινώνουμε δημόσια την έναρξη λειτουργίας της ECOLOG και του ρόλου που θα παίξει στις προσπάθειες του κόσμου να φτάσει το Net Zero έως το 2050». Η ECOLOG προστίθεται στην ανακοίνωση θα βοηθήσει στην επιτάχυνση της επειγόντως απαιτούμενης υιοθέτησης του CCUS προσφέροντας midstream (μεταφορά, αποθήκευση, χονδρική διάθεσή), υπηρεσίες.
Πρώτα στο είδος
Τα πλοία της ECOLOG θα είναι πρώτα στο είδος τους σε ένα εύρος μεταφορικής ικανότητας που θα κυμαίνεται από 20.000 κυβικά μέτρα το μικρότερο για τοπικές μεταφορές μέχρι και 85.000 κυβικά μέτρα για εμπορικές συναλλαγές μεγαλύτερης απόστασης. Το κάθε ένα από τα πλοία θα μεταφέρει πάνω από 1 εκατομμύριο τόνους CO2 ετησίως μεταξύ των τερματικών εισαγωγών και εξαγωγών της ECOLOG. Τα πλοία και οι τερματικοί σταθμοί θα λειτουργούν σε πίεση 8 bar για την εξασφάλιση αποτελεσματικής και ασφαλούς μεταφοράς μεγάλων όγκων CO2 . Όλες οι τεχνολογίες που πρόκειται να αναπτυχθούν σε αυτό το δίκτυο έχουν καθιερωθεί για πολλούς χρόνια, απλώς αναδιαμορφώθηκε για κλίμακα και προϊόν.
Ο Jasper Heikes εκ μέρους της ECOLOG πρόσθεσε ότι η ECOLOG είναι ένα συναρπαστικό και επίκαιρο εγχείρημα έτοιμο να δημιουργήσει χαμηλού κόστους, λύσεις μεγάλης κλίμακας και ταχύτητας για τους εκπομπούς ρύπων CO2 για τη μεταφορά και τη μόνιμη αποθήκευση τους.
Η εταιρεία συμπλήρωσε, εργάζεται στην κατεύθυνση να ανταποκριθεί στην παγκόσμια πρόκληση να δεσμευτούν 7,6 γιγατόνοι CO2 έως το 2050 για να παραμείνει η υπερθέρμανση του πλανήτη εντός του στόχου του 1,5 βαθμού.
Latest News
Θέρμανση με κλιματιστικό: Συμβουλές για μέγιστη απόδοση και οικονομία!
Επιλέγοντας κλιματιστικά Fujitsu επιλέγετε υψηλή ενεργειακή απόδοση και διευρυμένο εύρος λειτουργίας
nrg: Λύσεις ηλεκτροκίνησης για επιχειρήσεις με το incharge – Η συνεργασία με την Astrazeneca
Η nrg με το incharge παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις ηλεκτροκίνησης για τις επιχειρήσεις
Τίτλοι τέλους για το Gigafactory της Sunlight στη Δ. Μακεδονία – Τα εμπόδια
Η Sunlight Group δεν θα κατασκευάσει το εργοστάσιο μπαταριών λιθίου – Η αποχώρηση Μαντζούφα – Η επιδότηση των 245 εκατ. ευρώ
Μιχάλης Γραμματικόπουλος (Moody’s): Ποιους κλάδους της οικονομίας απειλεί η κλιματική αλλαγή
Ο οικονομικός αναλυτής και assistant director στη Moody’s αναλύει στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα. τα σενάρια βάσει των οποίων διάφορες κλιματικές πολιτικές, εκπομπές αερίων, άνοδοι των θερμοκρασιών και φυσικοί κίνδυνοι μπορούν να πλήξουν τη χώρα μας
Άνοιξαν οι αιτήσεις για τα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» - Οι δικαιούχοι
Το πρόγραμμα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» υλοποιείται στο πλαίσιο του “RePowerEU”
Μειώθηκαν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 7% στην ΕΕ το 2023
Μεταξύ 2013 και 2023, οι παραγωγοί σε όλες σχεδόν τις οικονομικές δραστηριότητες μείωσαν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου
Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»
Προτεραιότητα θα δοθεί στους δυνητικούς ωφελούμενους του προγράμματος, «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Θερμοσίφωνα» με μη εξαργυρωμένα voucher
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»