Οι νέες καινοτόμες τεχνολογικές λύσεις που συμβάλλουν στην προστασία του περιβάλλοντος προσέλκυαν πάντοτε τους Έλληνες εφοπλιστές. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι είναι πρωτοπόροι και στις επενδύσεις σε πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Στο πλαίσιο αυτό ερμηνεύεται από παράγοντες της ναυτιλίας η χθεσινή ανακοίνωση του Έλληνα εφοπλιστή Παναγιώτη (Peter) Λιβανού να επενδύσει στη «βιομηχανία» δέσμευσης μεταφοράς, αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture Utilisation and Storage -CCUS) ενόψει του στόχου για μηδενικούς εκπομπές CO2 μέχρι 2050.
Η δέσμευση και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα σε γεωλογικούς σχηματισμούς (CCS) αποτελεί γεφυρωτική τεχνολογία που συμβάλει στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Συνίσταται στη δέσμευση του διοξειδίου του άνθρακα (CO2) από τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις, πλοία κ.λ.π., στη μεταφορά του σε τόπο αποθήκευσης και στην έγχυσή του σε κατάλληλους υπόγειους γεωλογικούς σχηματισμούς ή άλλους χώρους για μόνιμη αποθήκευση ή επαναχρησιμοποίηση.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της νεοσυσταθείσας εταιρείας ECOLOG, θα επενδύσει στην ανάπτυξη 60 πλοίων, και τους αναγκαίους τερματικούς σταθμούς για τη μεταφορά 50 εκατομμυρίων τόνων CO2 ετησίως έως το 2035. Προς υποστήριξη των σχεδίων της βιομηχανίας για μείωση των επιβλαβών εκπομπών, αυτό το εκτεταμένο δίκτυο δια θαλάσσης θα συνδέει πομπούς εκπομπών CO2 με τους φορείς αποθήκευσης έναντι χαμηλού κόστους ή της επαναχρησιμοποίησης, με το ανάλογο κόστος.
Μεταφορά
Όπως δηλώνει η εταιρεία πρόκειται να ξεκινήσει με την μεταφορά 5 εκατ. τόνων ετησίως το 2025 με 2026 και να φτάσει τους 50 εκατ. τόνους το 2035.
Αυτή η νέα επιχείρηση υποστηρίζεται από την Ceres Shipping τη ναυαρχίδα του ναυτιλιακού ομίλου του κ. Λιβανού, της οποίας το επενδυτικό ενδιαφέρον επεκτείνεται τόσο στη μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) μέσω της GasLog Ltd όσο και τη μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου μέσω της DryLog. Η Ceres Shipping σε σχετική ανακοίνωση επισημαίνει ότι «είμαστε εξαιρετικά υπερήφανοι που ανακοινώνουμε δημόσια την έναρξη λειτουργίας της ECOLOG και του ρόλου που θα παίξει στις προσπάθειες του κόσμου να φτάσει το Net Zero έως το 2050». Η ECOLOG προστίθεται στην ανακοίνωση θα βοηθήσει στην επιτάχυνση της επειγόντως απαιτούμενης υιοθέτησης του CCUS προσφέροντας midstream (μεταφορά, αποθήκευση, χονδρική διάθεσή), υπηρεσίες.
Πρώτα στο είδος
Τα πλοία της ECOLOG θα είναι πρώτα στο είδος τους σε ένα εύρος μεταφορικής ικανότητας που θα κυμαίνεται από 20.000 κυβικά μέτρα το μικρότερο για τοπικές μεταφορές μέχρι και 85.000 κυβικά μέτρα για εμπορικές συναλλαγές μεγαλύτερης απόστασης. Το κάθε ένα από τα πλοία θα μεταφέρει πάνω από 1 εκατομμύριο τόνους CO2 ετησίως μεταξύ των τερματικών εισαγωγών και εξαγωγών της ECOLOG. Τα πλοία και οι τερματικοί σταθμοί θα λειτουργούν σε πίεση 8 bar για την εξασφάλιση αποτελεσματικής και ασφαλούς μεταφοράς μεγάλων όγκων CO2 . Όλες οι τεχνολογίες που πρόκειται να αναπτυχθούν σε αυτό το δίκτυο έχουν καθιερωθεί για πολλούς χρόνια, απλώς αναδιαμορφώθηκε για κλίμακα και προϊόν.
Ο Jasper Heikes εκ μέρους της ECOLOG πρόσθεσε ότι η ECOLOG είναι ένα συναρπαστικό και επίκαιρο εγχείρημα έτοιμο να δημιουργήσει χαμηλού κόστους, λύσεις μεγάλης κλίμακας και ταχύτητας για τους εκπομπούς ρύπων CO2 για τη μεταφορά και τη μόνιμη αποθήκευση τους.
Η εταιρεία συμπλήρωσε, εργάζεται στην κατεύθυνση να ανταποκριθεί στην παγκόσμια πρόκληση να δεσμευτούν 7,6 γιγατόνοι CO2 έως το 2050 για να παραμείνει η υπερθέρμανση του πλανήτη εντός του στόχου του 1,5 βαθμού.
Latest News
COP29: Διάχυτη η απογοήτευση μετά τη διάσκεψη – «Καμία χώρα δεν πήρε αυτά που ήθελε»
Προβληματισμός επικρατεί μετά την ολοκλήρωση της διάσκεψης για το κλίμα COP29 που φιλεξονήθηκε στο Αζερμπαϊτζάν
Τι είπε η φον ντερ Λάιεν για τη συμφωνία στην COP29
Η απόφαση της COP29 «Θα οδηγήσει σε επενδύσεις στην καθαρή μετάβαση, μειώνοντας τις εκπομπές» είπε η πρόεδρος της Κομισιόν
Παγκόσμιος leader στα πράσινα ομόλογα η Ευρώπη - Έρχονται νέες εκδόσεις
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Κομισιόν, μέχρι στιγμής η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει εκδώσει πράσινα ομόλογα αξίας άνω των 65 δισεκατομμυρίων ευρώ
Πού είναι φθηνότερο να οδηγείς ηλεκτρικό όχημα - Η θέση της Ελλάδας [πίνακας]
Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πιο ελκυστικά στους αγοραστές λόγω του χαμηλού λειτουργικού κόστους και των περιβαλλοντικών επιπτώσεων
Η ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη εξακολουθεί να είναι γεμάτη εμπόδια
Ένα γαλλικό σχέδιο δείχνει ζήτηση στη σωστή τιμή, αλλά τα προβλήματα αντίληψης και οι υποδομές εμποδίζουν την υιοθέτηση
COP29: «Πληρώστε ή βγάλτε τον σκασμό» λένε ακτιβιστές
Διαδηλωτές σε αίθουσα συνεδρίασης της COP29 ζητούν από τις πλουσιότερες χώρες να καταβάλουν το μερίδιο που τους αναλογεί.
Ποιος θα πληρώσει για την κλιματική αλλαγή; Σκληρές κόντρες στην COP29
Σκληρό πόκερ ανεπτυγμένων και αναπτυσσόμενων οικονομιών στη σύνοδο για το κλίμα
Η Coca-Cola αγοράζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα - Σε ποια χώρα παρήγγειλε EV
Η Coca-Cola έχει θέσει ως στόχο το Net Zero με ορόσημο το 2040
Εκατομμύρια περιβαλλοντικοί πρόσφυγες το 2023 - Οι επιπτώσεις από την κλιματική αλλαγή
Η κλιματική αλλαγή έχει οδηγήσει στην αύξηση κατά 51% τα τελευταία πέντε χρόνια στον αριθμό των εσωτερικά εκτοπισμένων ανθρώπων
Το πιο μεγάλο, καυτό καλοκαίρι στην Ελλάδα - Τι συνέβη στις θάλασσες το 2024
Αρνητικά νέα φέρνει έρευνα τριών ελληνικών πανεπιστημίων για τις θερμοκρασίες που «έπιασαν» οι θάλασσες το 2024 στην Ελλάδα