Μέχρι τα μέσα Ιανουαρίου ο Αλεξάντερ δούλευε ακόμα σε ένα εργοστάσιο και κέρδιζε περίπου 480 ευρώ το μήνα. Στην πραγματικότητα ήθελε να γίνει πιλότος, αλλά αυτό δεν ήταν δυνατόν για λόγους υγείας. Γι’ αυτό αποφάσισε να γίνει αεροσυνοδός.
Βρήκε μια αγγελία από μια ρωσική αεροπορική εταιρεία και έκανε αμέσως αίτηση. Πέρασε με επιτυχία τη συνέντευξη και επίσης ένα τεστ στο Βόλγκογκραντ. Θα έπαιρνει μισθό 1.370 με προϋπόθεση την κατάλληλη εκπαίδευση. Αλλά η εκπαίδευση δεν έγινε ποτέ. Στις 24 Φεβρουαρίου ξεκίνησε η επίθεση της Ρωσίας στην Ουκρανία και ξένες εταιρείες άρχισαν να εγκαταλείπουν τη ρωσική αγορά. Επιπλέον, η Δύση επέβαλε κυρώσεις σε εκατοντάδες ανθρώπους και εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των αερομεταφορών. Μια αίτηση σε άλλη εταιρεία δεν θα είχε πια νόημα, λέει: «Τα αεροσκάφη δεν συντηρούνται κανονικά, δεν παρέχονται ανταλλακτικά, επομένως ποιος ξέρει σε ποια κατάσταση πετούν τα αεροπλάνα. Οι κίνδυνοι είναι πολύ μεγάλοι για μένα».
Η οικονομία διολισθαίνει στη δεκαετία του ’90
Η Τατιάνα Μιχαΐλοβα, οικονομολόγος και λέκτορας στη Ρωσική Σχολή Οικονομικών Επιστημών στη Μόσχα, επισημαίνει ότι οι κυρώσεις θα έχουν μακροπρόθεσμες επιπτώσεις, συμπεριλαμβανομένου του αποκλεισμού της Ρωσίας από τις παγκόσμιες αλυσίδες παραγωγής. Οι περιορισμοί θα οδηγήσουν σε απομόνωση και τεχνολογική οπισθοδρόμηση.
Η ειδικός τονίζει ότι οι κυρώσεις θα επηρεάσουν όλους τους τομείς της οικονομίας που χρησιμοποιούν ξένα εξαρτήματα, όπως η αυτοκινητοβιομηχανία, η φαρμακοβιομηχνία, ακόμη και η γεωργία, αφού οι σπόροι αγοράζονται και στο εξωτερικό. «Οι εταιρείες θα αναγκαστούν να κλείσουν και να απολύσουν υπαλλήλους. Η ζήτηση για αγαθά και υπηρεσίες θα μειωθεί, επειδή ο πληθυσμός θα γίνεται φτωχότερος και αυτό θα επηρεάσει όλους τους τομείς, μέχρι και τα κομμωτήρια», λέει η Μιχαΐλοβα.
Οι Μοσχοβίτες χτυπήθηκαν πρώτοι
Η Αλιόνα από τη Μόσχα είναι 19 ετών και εργαζόταν ως πωλήτρια στην ισπανική αλυσίδα έτοιμων ρούχων Zara. Η δουλειά ήταν εύκολο να συνδυαστεί με τις σπουδές της. Στις αρχές Μαρτίου ωστόσο η εταιρεία ενημέρωσε τους εργαζομένους ότι τα υποκαταστήματα στη Ρωσία θα κλείσουν. «Οι συνάδελφοί μου και εγώ το περιμέναμε, αλλά όχι τόσο γρήγορα», λέει η Αλιόνα.
Η Μαρίνα θέλει επίσης να βρει μια δουλειά, στην οποία να μπορεί να εξελιχθεί. Το χειμώνα της προσφέρθηκε μια δουλειά σε μια εταιρεία, στην οποία ήθελε να εργαστεί εδώ και πολύν καιρό, αλλά όταν ξεκίνησε ο πόλεμος της Ρωσίας εναντίον της Ουκρανίας, η διοίκηση αποφάσισε ότι δεν θα προσληφθούν πλέον άλλοι νέοι υπάλληλοι.
Σύμφωνα με το περιοδικό Forbes, περισσότεροι από 600.000 άνθρωποι θα μπορούσαν να χάσουν τη δουλειά τους στη Ρωσία μέχρι το τέλος του χρόνου. Η απώλεια εργασίας είχε σοβαρό αντίκτυπο στον ψυχισμό του Αξεξάντερ: «Αν δεν είχα περάσει το τεστ, θα ήταν δικό μου λάθος και θα μπορούσα να το αναπληρώσω. Αλλά συνέβη κάτι που δεν μπορούσα ούτε να το προβλέψω ούτε να το αλλάξω και αυτό πονάει».
Κανένας από τους συνομιλητές της DW δεν στηρίζει τον πόλεμο. Όλοι παίζουν με την ιδέα να φύγουν από τη Ρωσία. «Υπήρχαν σκέψεις για μετακόμιση, αλλά δεν σκοπεύουμε να φύγουμε ακόμα από τη Ρωσία», λέει η Μαρίνα. Η Αλιόνα θέλει πρώτα να αποφοιτήσει από ένα πανεπιστήμιο στη Ρωσία και μετά να πάει στη Γερμανία. Ο Αλεξάντερ πάλι λέει πως οι τιμές έχουν αυξηθεί, αλλά οι μισθοί παρέμειναν οι ίδιοι, οι άνθρωποι είναι δυσαρεστημένοι όμως δεν κατηγορούν τη ρωσική πολιτική, αλλά αυτούς που επιβάλλουν κυρώσεις.
ΠΗΓΗ: Deutsche Welle
Latest News
Προϋπολογισμός και Black Friday «φρέναραν» τις καταναλωτικές δαπάνες στη Βρετανία
Το Γραφείο Εθνικής Στατιστικής, στη Βρετανία, αναθεώρησε προς τα κάτω το ποσοστό ανάπτυξης για τον Σεπτέμβριο από 0,3% σε μόλις 0,1%
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της