Οι κρατήσεις θέσεων κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια για την φετινή χρονιά παρουσιάζουν αύξηση κατά 25% σε σχέση με το 2019, την τελευταία χρονιά προ πανδημίας, με αναγνώριση πάντα του γεγονότος ότι τα τελικά αποτελέσματα εξαρτώνται από την επίδραση του πολέμου στην ευρωπαϊκή γειτονιά μας, στην Ουκρανία.
Τα παραπάνω δήλωσε ο Εκτελεστικός Διευθυντής της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος κ. Δημήτρης Ιατρίδης αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διεθνής έκθεσης SEATRADE CRUISE GLOBAL 2022 με θέμα την κρουαζιέρα και τον θαλάσσιο τουρισμό που διεξήχθη στο Μαϊάμι των Ηνωμένων Πολιτειών μεταξύ 25 και 28 Απριλίου.
Στις συναντήσεις του, με εκπροσώπους της βιομηχανίας κρουαζιέρας ο κ. Ιατρίδης επιβεβαίωσε το ισχυρό και διαρκώς αυξανόμενο διεθνές ενδιαφέρον για την κρουαζιέρα στη χώρα μας, γεγονός που αποτυπώνεται στην σημερινή εικόνα των κρατήσεων για το 2022 αλλά και την μέχρι τώρα πορεία του κλάδου τους 4 πρώτους μήνες του έτους.
Εξάλλου σύμφωνα με τον δρ Άγγελο Φ. Βλάχο, βετεράνο εμπειρογνώμονα σε θέματα τουριστικής πολιτικής και στέλεχος με εμπλοκή στη λιμενική βιομηχανία ο οποίος επίσης βρέθηκε στη διεθνή έκθεση κρουαζιέρας «πέρα από την δεδομένη αισιοδοξία που εκφράστηκε από τους κορυφαίους του κλάδου, ειδικά στην εναρκτήρια παρουσίαση κατά την έναρξη της Έκθεσης, μπορεί κανείς να αισθανθεί το μούδιασμα». Ενώ η προσδοκία περισσεύει, η αισιοδοξία δεν είναι το ίδιο έντονη. Ηγετικά στελέχη από τη βιομηχανία της κρουαζιέρας εμφανίστηκαν, κατ’ ιδίαν μάλλον προβληματισμένα απέναντι στα μεγάλα γεωπολιτικά προβλήματα που αναδύθηκαν πρόσφατα, στη ραγδαία αύξηση στο κόστος των καυσίμων, στις σημαντικές ρωγμές που εμφανίζει η εφοδιαστική αλυσίδα ως αποτέλεσμα των πιέσεων που δέχεται κυρίως από τις εξελίξεις στην Κίνα, όπως πρόσθεσε ο κ. Βλάχος.
Φαίνεται πως πλέουμε σε αχαρτογράφητα νερά, και οι εξελίξεις στα μεγάλα γεωπολιτικά ζητήματα στην ευρύτερη περιοχή μας, θα κρίνουν αν το 2022 θα αποτελέσει μια χρονιά-σταθμό, ξεπερνώντας τις επιδόσεις του εμβληματικού 2019, ή εάν η αβεβαιότητα θα παραταθεί ακόμη. Πιθανότατα, ο επόμενος μήνας θα κρίνει την εξέλιξη, κατέληξε ο κ. Βλάχος.
Latest News
Έρχονται αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 - Οι κοινοτικοί κανονισμοί για περιβαλλοντικούς ρύπους
Οι κανονισμοί στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία
Πρώτες η Ελλάδα και η Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η σύγκριση του 2023 με το 2022 και ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές
Απογοητεύουν τα κέρδη των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου
Κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index BDI
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Έρχεται γρήγορο wifi στα πλοία της Attica
Στόχος της Attica Group είναι η διαρκής εξέλιξη της εμπειρίας ταξιδιού, μέσα από την παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων υπηρεσιών
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι
Ερχονται αυξήσεις στα τέλη φορτοεκφόρτωσης στο λιμάνι του Πειραιά
Eνα σκληρό bras de fer βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στον Πειραιά μεταξύ χρηστών του λιμανιού και των κινέζων της ΟΛΠ-Cosco,
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα στήριξης 107 πλημμυροπαθών
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε παρουσία της Προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κυρίας Μελίνας Τραυλού και της Προέδρου του Μαζί για το Παιδί, κυρίας Αλεξάνδρας Μαρτίνου
«Τρολάρουν» τη διεθνή ναυτιλία οι Χούθι - Κάνουν συνέδριο για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας
Οι Χούθι ζητούν από τον διεθνή ναυτιλιακή έκδοση Tradewinds να καταθέσει ιδέες για το περιεχόμενο του σεμιναρίου