Οι κρατήσεις θέσεων κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια για την φετινή χρονιά παρουσιάζουν αύξηση κατά 25% σε σχέση με το 2019, την τελευταία χρονιά προ πανδημίας, με αναγνώριση πάντα του γεγονότος ότι τα τελικά αποτελέσματα εξαρτώνται από την επίδραση του πολέμου στην ευρωπαϊκή γειτονιά μας, στην Ουκρανία.
Τα παραπάνω δήλωσε ο Εκτελεστικός Διευθυντής της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος κ. Δημήτρης Ιατρίδης αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διεθνής έκθεσης SEATRADE CRUISE GLOBAL 2022 με θέμα την κρουαζιέρα και τον θαλάσσιο τουρισμό που διεξήχθη στο Μαϊάμι των Ηνωμένων Πολιτειών μεταξύ 25 και 28 Απριλίου.
Στις συναντήσεις του, με εκπροσώπους της βιομηχανίας κρουαζιέρας ο κ. Ιατρίδης επιβεβαίωσε το ισχυρό και διαρκώς αυξανόμενο διεθνές ενδιαφέρον για την κρουαζιέρα στη χώρα μας, γεγονός που αποτυπώνεται στην σημερινή εικόνα των κρατήσεων για το 2022 αλλά και την μέχρι τώρα πορεία του κλάδου τους 4 πρώτους μήνες του έτους.
Εξάλλου σύμφωνα με τον δρ Άγγελο Φ. Βλάχο, βετεράνο εμπειρογνώμονα σε θέματα τουριστικής πολιτικής και στέλεχος με εμπλοκή στη λιμενική βιομηχανία ο οποίος επίσης βρέθηκε στη διεθνή έκθεση κρουαζιέρας «πέρα από την δεδομένη αισιοδοξία που εκφράστηκε από τους κορυφαίους του κλάδου, ειδικά στην εναρκτήρια παρουσίαση κατά την έναρξη της Έκθεσης, μπορεί κανείς να αισθανθεί το μούδιασμα». Ενώ η προσδοκία περισσεύει, η αισιοδοξία δεν είναι το ίδιο έντονη. Ηγετικά στελέχη από τη βιομηχανία της κρουαζιέρας εμφανίστηκαν, κατ’ ιδίαν μάλλον προβληματισμένα απέναντι στα μεγάλα γεωπολιτικά προβλήματα που αναδύθηκαν πρόσφατα, στη ραγδαία αύξηση στο κόστος των καυσίμων, στις σημαντικές ρωγμές που εμφανίζει η εφοδιαστική αλυσίδα ως αποτέλεσμα των πιέσεων που δέχεται κυρίως από τις εξελίξεις στην Κίνα, όπως πρόσθεσε ο κ. Βλάχος.
Φαίνεται πως πλέουμε σε αχαρτογράφητα νερά, και οι εξελίξεις στα μεγάλα γεωπολιτικά ζητήματα στην ευρύτερη περιοχή μας, θα κρίνουν αν το 2022 θα αποτελέσει μια χρονιά-σταθμό, ξεπερνώντας τις επιδόσεις του εμβληματικού 2019, ή εάν η αβεβαιότητα θα παραταθεί ακόμη. Πιθανότατα, ο επόμενος μήνας θα κρίνει την εξέλιξη, κατέληξε ο κ. Βλάχος.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη