Οι κρατήσεις θέσεων κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια για την φετινή χρονιά παρουσιάζουν αύξηση κατά 25% σε σχέση με το 2019, την τελευταία χρονιά προ πανδημίας, με αναγνώριση πάντα του γεγονότος ότι τα τελικά αποτελέσματα εξαρτώνται από την επίδραση του πολέμου στην ευρωπαϊκή γειτονιά μας, στην Ουκρανία.
Τα παραπάνω δήλωσε ο Εκτελεστικός Διευθυντής της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος κ. Δημήτρης Ιατρίδης αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διεθνής έκθεσης SEATRADE CRUISE GLOBAL 2022 με θέμα την κρουαζιέρα και τον θαλάσσιο τουρισμό που διεξήχθη στο Μαϊάμι των Ηνωμένων Πολιτειών μεταξύ 25 και 28 Απριλίου.
Στις συναντήσεις του, με εκπροσώπους της βιομηχανίας κρουαζιέρας ο κ. Ιατρίδης επιβεβαίωσε το ισχυρό και διαρκώς αυξανόμενο διεθνές ενδιαφέρον για την κρουαζιέρα στη χώρα μας, γεγονός που αποτυπώνεται στην σημερινή εικόνα των κρατήσεων για το 2022 αλλά και την μέχρι τώρα πορεία του κλάδου τους 4 πρώτους μήνες του έτους.
Εξάλλου σύμφωνα με τον δρ Άγγελο Φ. Βλάχο, βετεράνο εμπειρογνώμονα σε θέματα τουριστικής πολιτικής και στέλεχος με εμπλοκή στη λιμενική βιομηχανία ο οποίος επίσης βρέθηκε στη διεθνή έκθεση κρουαζιέρας «πέρα από την δεδομένη αισιοδοξία που εκφράστηκε από τους κορυφαίους του κλάδου, ειδικά στην εναρκτήρια παρουσίαση κατά την έναρξη της Έκθεσης, μπορεί κανείς να αισθανθεί το μούδιασμα». Ενώ η προσδοκία περισσεύει, η αισιοδοξία δεν είναι το ίδιο έντονη. Ηγετικά στελέχη από τη βιομηχανία της κρουαζιέρας εμφανίστηκαν, κατ’ ιδίαν μάλλον προβληματισμένα απέναντι στα μεγάλα γεωπολιτικά προβλήματα που αναδύθηκαν πρόσφατα, στη ραγδαία αύξηση στο κόστος των καυσίμων, στις σημαντικές ρωγμές που εμφανίζει η εφοδιαστική αλυσίδα ως αποτέλεσμα των πιέσεων που δέχεται κυρίως από τις εξελίξεις στην Κίνα, όπως πρόσθεσε ο κ. Βλάχος.
Φαίνεται πως πλέουμε σε αχαρτογράφητα νερά, και οι εξελίξεις στα μεγάλα γεωπολιτικά ζητήματα στην ευρύτερη περιοχή μας, θα κρίνουν αν το 2022 θα αποτελέσει μια χρονιά-σταθμό, ξεπερνώντας τις επιδόσεις του εμβληματικού 2019, ή εάν η αβεβαιότητα θα παραταθεί ακόμη. Πιθανότατα, ο επόμενος μήνας θα κρίνει την εξέλιξη, κατέληξε ο κ. Βλάχος.
Latest News
Capital Group - FORCE Technology: Στη Χίο ο πρώτος στην Ευρώπη προσομοιωτής γέφυρας πλοίου XR
Ο προσομοιωτής θα φιλοξενηθεί στο υπερσύγχρονο εκπαιδευτικό κέντρο της Capital Group, στο λιμάνι της Χίου
ΟΛΘ: Στο Υπερταμείο από το ΤΑΙΠΕΔ «πέρασε» το ποσοστό 7,27%
Το ποσοστό 7,27% επί του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ που ελέγχεται εμμέσως από το Ελληνικό Δημόσιο δεν μεταβάλλεται
«Παζάρι» Στυλιανίδη – ακτοπλόων για τις αυξήσεις στα εισιτήρια - Ο λογαριασμός…
Για το «ψαλίδι» στις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια το υπουργείο Ναυτιλίας θα ανεβάσει τα ναύλα για τις άγονες γραμμές
«H διώρυγα είναι και θα παραμείνει δική μας» - Η απάντηση του Παναμά στον Τραμπ
Άμεση ήταν η αντίδραση του προέδρου του Παναμά στις εξαγγελίες Τραμπ
Ερχεται «λαίλαπα» στην ακτοπλοΐα - Οι αυξήσεις στα εισιτήρια και το αγκάθι του κόστους
Ποιες λύσεις προτείνουν οι ακτοπλόοι για να μετριασθούν οι αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Με 584 νέα πλοία ο παγκόσμιος στόλος απαντά το 2025 στη γεωπολιτική αβεβαιότητα
Ο παγκόσμιος στόλος μεγαλώνει με 541 πλοία χύδην ξηρού φορτίου και 43 δεξαμενόπλοια, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal
Στην αντεπίθεση ο Σαββίδης – Αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ στα 28,8 ευρώ
Συνέχισε τις αγορές μετοχών του ΟΛΘ η Belterra συμφερόντων της οικογένειας Σαββίδη – Πως αποκωδικοποιούν αναλυτές τη νέα κίνηση στην δημόσια προσφορά των Dreyfus
Πώς θα μπει φρένο στις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Η σύσκεψη στο Μαξίμου και οι 3 προτάσεις
Τι συζητήθηκε στη σύσκεψη στο Μαξίμου για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πώς τα νέα καύσιμα επηρεάζουν το κόστος
Δεξαμενόπλοιο υπό αμερικανικές κυρώσεις εκφόρτωσε πετρέλαιο σε κινεζικό λιμάνι
Το Mermar ήταν μεταξύ των 183 πλοίων που τέθηκαν υπό αμερικανικές κυρώσεις από την κυβέρνηση Μπάιντεν πριν από λίγες ημέρες
Νέος Πρόεδρος στο Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος ο Γιώργος Αλεξανδράτος
Nέο πρόεδρο εξέλεξε το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος - Το μήνυμα που έστειλε