Η αγορά κρασιού στις Ηνωμένες Πολιτείες έκανε άλμα 16,8% σε αξία και 3,8% σε όγκο το 2021, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Gomberg & Fredrikson. Όμως πίσω από αυτή την εξαιρετική απόδοση κρύβονται τόσο οικονομικά φαινόμενα όσο και βαθιές αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες και στα κανάλια διανομής.
Ο κοροναϊός, όπως επισημαίνει η ΚΕΟΣΟΕ σε ανάρτησή της, έχει προκαλέσει μια αναζήτηση για αυθεντικότητα και τυπικότητα μεταξύ των Αμερικανών καταναλωτών.
Σε οικονομικό επίπεδο, η κατακόρυφη άνοδος της αξίας οφείλεται κυρίως στην επαναλειτουργία των μπαρ και εστιατορίων, σε βάρος των πωλήσεων οικιακής κατανάλωσης.
Σε διαρθρωτικό επίπεδο, αρκετοί αναλυτές συμφωνούν ότι ο αμπελοοινικός τομέας δεν εστιάζει αρκετά στην προσέλκυση νέων καταναλωτών και στον άνευ προηγουμένου ανταγωνισμό που ασκούν τα οινοπνευματώδη ποτά.
Η ολλανδική τράπεζα Rabobank συνοψίζει τους κύριους παράγοντες που επηρεάζουν τον κλάδο του κρασιού στις ΗΠΑ σε πέντε: κοροναϊός, καταναλωτές, κυκλώματα, αλυσίδες (εφοδιασμού) και ανταγωνιστές. Εάν και ο πρώτος παραμένει απρόβλεπτος, οι άλλοι αποτελούν μέρος των υποκείμενων τάσεων. Για παράδειγμα, μόνο το 32% των Αμερικανών ενηλίκων πίνουν κρασί, ποσοστό που αντιπροσωπεύει το 25% των ηλικιών 20-29 ετών.
Οι καταναλωτές κρασιού είναι επίσης κυρίως μη Ισπανοί λευκοί, τονίζοντας, όπως επισημαίνει η Δρ. Liz Thach σε ένα άρθρο στο Forbes, την έλλειψη στρατολόγησης καταναλωτών από άλλες εθνοτικές και πολιτισμικές ομάδες. Ταυτόχρονα, τα οινοπνευματώδη ποτά «δράττουν επιθετικά τις νέες καταναλωτικές ευκαιρίες και αλληλεπιδρούν με ένα ποικίλο καταναλωτικό κοινό που περιλαμβάνει όλες τις ηλικιακές ομάδες, σημειώνει η Rabobank, η οποία αναφέρει επίσης την άνοδο της κουλτούρας των κοκτέιλ και τις θετικές πολιτιστικές αναφορές που σχετίζονται με τα οινοπνευματώδη ποτά (μέσω τηλεοπτικών σειρών όπως το Mad Men ή το Boardwalk Empire).
Τα όρια μεταξύ των κατηγοριών ποτών είναι ασαφή
Να προστεθεί σε αυτό και η απώλεια ισχύος της κατηγορίας κρασιού σε ένα κύκλωμα διανομής στο οποίο κυριαρχούσε εδώ και καιρό: το ηλεκτρονικό εμπόριο. Σύμφωνα με τη Rabobank, το μερίδιο του κρασιού στις πωλήσεις αλκοολούχων ποτών στο διαδίκτυο ανέρχεται σε 62% (72% το 2018) έναντι λιγότερο από 25% στα φυσικά καταστήματα.
Το ηλεκτρονικό εμπόριο αντιπροσωπεύει το 10,9% των πωλήσεων κρασιού στις ΗΠΑ, έναντι 3,1% για τα οινοπνευματώδη και 1,5% για την μπύρα. Και εδώ, τα οινοπνευματώδη ποτά αρχίζουν να κατακτούν αυτόν τον τομέα κρασιών, τα οποία αναφέρονται τώρα, για παράδειγμα, σε μεγάλους ιστότοπους όπως το Wine.com, για να μην αναφέρουμε τις συνεχιζόμενες ρυθμιστικές πρωτοβουλίες που στοχεύουν στην εξουσιοδότηση απευθείας πωλήσεων οινοπνευματωδών ποτών.
Για τον Gabe Barkley, διευθύνοντα σύμβουλο της εισαγωγικής εταιρείας MHW, η εξέλιξη των διαδικτυακών πωλήσεων αντικατοπτρίζει στην πραγματικότητα έναν μεγαλύτερο νομαδισμό μεταξύ των κατηγοριών αλκοολούχων ποτών ανάμεσα στους καταναλωτές: μόνο το 17% από αυτούς πίνουν μόνο κρασί. Επικαλούμενος την επιτάχυνση της εμπλοκής εμπορικών σημάτων της BRSA όπως η Pepsi και η Coca Cola στον κλάδο των αλκοολούχων ποτών, ο εισαγωγέας πιστεύει ότι το φαινόμενο αυτό οδηγεί σε βαθιά αλλαγή στα κανάλια διανομής, στις πολιτικές εμπορευμάτων και στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Latest News
Αύξηση 6,3% στον δείκτη τιμών εκροών στη Γεωργία – Κτηνοτροφία
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ
Ρουσσέας στον ΟΤ: Με νέα προϊόντα λίπανσης στη μάχη για την κλιματική αλλαγή
Για τις αλλαγές που φέρνουν στη βιομηχανία λιπασμάτων και τον αγροτικό κόσμο οι «πράσινες» ευρωπαϊκές πολιτικές μιλά στον ΟΤ ο πρόεδρος του Συνδέσμου Παραγωγών και Εμπόρων Λιπασμάτων Δημήτρης Ρουσσέας
Η υπεραξία του ελληνικού ελαιόλαδου «πνίγεται» στα βυτία – Τα διδάγματα από Μ. Βρετανία και ΗΠΑ
Τα χαμηλά ποσοστά τυποποίησης στερούν υπεραξία από το ελληνικό έξτρα παρθένο ελαιόλαδο -
Άνοιξε η πλατφόρμα από τον ΟΠΕΚΕΠΕ για τις δηλώσεις ΟΣΔΕ των αγροτών
Με δύο τρόπους μπορούν να υποβληθούν οι δηλώσεις στον ΟΠΕΚΕΠΕ από τους αγρότες - Έπεται εγκύκλιος και εφαρμοστικές οδηγίες
Πρεμιέρα για το επιτραπέζιο σταφύλι - Καλοί ρυθμοί στα καλοκαιρινά φρούτα
Τι δείχνουν τα στοιχεία για τις εξαγωγές φρούτων και λαχανικών
Τι προτείνουν οι κτηνοτρόφοι για την ανασυγκρότηση του κλάδου
Σε ετοιμότητα για «διεκδίκηση κεκτημένων τα οποία φαίνεται πως χάνονται σταδιακά όλο και περισσότερα» καλεί τους κτηνοτρόφους ο ΣΕΚ
Μνημόνιο συνεργασίας για την ενίσχυση της βιώσιμης γεωργίας
Η πρωτοβουλία θα ενισχύσει την καινοτομία και θα συμβάλλει στην αειφορία του αγροτικού τομέα, δήλωσε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Κώστας Τσιάρας
Γιατί ο υπερτουρισμός οδηγεί σε αφανισμό τον πρωτογενή τομέα στα νησιά
Η κλιματική κρίση ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για την ανησυχητική αυτή πορεία του πρωτογενούς τομέα προς τον αφανισμό
Παρέμβαση ΣΥΡΙΖΑ για τον ΟΠΕΚΕΠΕ και τα λάθη στις πληρωμές των αγροτών
Μετά την αποκάλυψη του ΟΤ για τις «ψαλιδισμένες» επιδοτήσεις και τη λειτουργία του ΟΠΕΚΕΠΕ ο ΣΥΡΙΖΑ ζητά τη σύγκληση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου
Εξαπλώνεται ο ιός που παραμορφώνει τα ροδάκινα - Χτυπημένα 570 αγροτεμάχια
Οι παραγωγοί που διαπιστώνουν το πρόβλημα σε κάποιο αγροτεμάχιο με ροδάκινα, καλούνται να προχωρήσουν σε δήλωσή του