
Οι κρατήσεις θέσεων κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια για την φετινή χρονιά παρουσιάζουν αύξηση κατά 25% σε σχέση με το 2019, την τελευταία χρονιά προ πανδημίας, με αναγνώριση πάντα του γεγονότος ότι τα τελικά αποτελέσματα εξαρτώνται από την επίδραση του πολέμου στην ευρωπαϊκή γειτονιά μας, στην Ουκρανία.
Τα παραπάνω δήλωσε ο Εκτελεστικός Διευθυντής της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος κ. Δημήτρης Ιατρίδης αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διεθνής έκθεσης SEATRADE CRUISE GLOBAL 2022 με θέμα την κρουαζιέρα και τον θαλάσσιο τουρισμό που διεξήχθη στο Μαϊάμι των Ηνωμένων Πολιτειών μεταξύ 25 και 28 Απριλίου.
Στις συναντήσεις του, με εκπροσώπους της βιομηχανίας κρουαζιέρας ο κ. Ιατρίδης επιβεβαίωσε το ισχυρό και διαρκώς αυξανόμενο διεθνές ενδιαφέρον για την κρουαζιέρα στη χώρα μας, γεγονός που αποτυπώνεται στην σημερινή εικόνα των κρατήσεων για το 2022 αλλά και την μέχρι τώρα πορεία του κλάδου τους 4 πρώτους μήνες του έτους.
Εξάλλου σύμφωνα με τον δρ Άγγελο Φ. Βλάχο, βετεράνο εμπειρογνώμονα σε θέματα τουριστικής πολιτικής και στέλεχος με εμπλοκή στη λιμενική βιομηχανία ο οποίος επίσης βρέθηκε στη διεθνή έκθεση κρουαζιέρας «πέρα από την δεδομένη αισιοδοξία που εκφράστηκε από τους κορυφαίους του κλάδου, ειδικά στην εναρκτήρια παρουσίαση κατά την έναρξη της Έκθεσης, μπορεί κανείς να αισθανθεί το μούδιασμα». Ενώ η προσδοκία περισσεύει, η αισιοδοξία δεν είναι το ίδιο έντονη. Ηγετικά στελέχη από τη βιομηχανία της κρουαζιέρας εμφανίστηκαν, κατ’ ιδίαν μάλλον προβληματισμένα απέναντι στα μεγάλα γεωπολιτικά προβλήματα που αναδύθηκαν πρόσφατα, στη ραγδαία αύξηση στο κόστος των καυσίμων, στις σημαντικές ρωγμές που εμφανίζει η εφοδιαστική αλυσίδα ως αποτέλεσμα των πιέσεων που δέχεται κυρίως από τις εξελίξεις στην Κίνα, όπως πρόσθεσε ο κ. Βλάχος.
Φαίνεται πως πλέουμε σε αχαρτογράφητα νερά, και οι εξελίξεις στα μεγάλα γεωπολιτικά ζητήματα στην ευρύτερη περιοχή μας, θα κρίνουν αν το 2022 θα αποτελέσει μια χρονιά-σταθμό, ξεπερνώντας τις επιδόσεις του εμβληματικού 2019, ή εάν η αβεβαιότητα θα παραταθεί ακόμη. Πιθανότατα, ο επόμενος μήνας θα κρίνει την εξέλιξη, κατέληξε ο κ. Βλάχος.


Latest News

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά