Στην αγορά αυτοκίνητων με εναλλακτικά καύσιμα οδηγούν τους καταναλωτές οι αυξήσεις στην τιμή της βενζίνης, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Πρωταρχικός στόχος είναι η μείωση του κόστους μετακίνησης και ακολούθως η ευαισθησία για το περιβάλλον.
Αύξηση στις πωλήσεις αυτοκινήτων εναλλακτικών καυσίμων σημειώθηκε σε πολλές χώρες της Ευρώπης. Για παράδειγμα η Σουηδία κατέγραψε αύξηση 14.625%, πουλώντας 589 συνολικά αυτοκίνητα από τα μόλις 4 που είχε πουλήσει το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Επίσης μεγάλες αυξήσεις σημειώθηκαν στην Ιρλανδία με άνοδο 2.104,2%, στη Γερμανία με αύξηση 287,7%, στην Σλοβακία με αύξηση 280,7%, στην Τσεχία με άνοδο 197,1%, στην Λετονία με άνοσο 150%, στην Λιθουανία με αύξηση 144% και στην Πορτογαλία με άνοδο 117,3%. Στην χώρα μας οι πωλήσεις των αυτοκινήτων που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα γνώρισε αύξηση 222%, με συνολικές 673 πωλήσεις, όταν την περσινή αντίστοιχη περίοδο οι πωλήσεις ήταν 209.
«Γυρίζουν την πλάτη» στη βενζίνη
Αντίθετα, οι πωλήσεις αυτοκινήτων με βασικό καύσιμο τη βενζίνη ή το πετρέλαιο γνωρίζουν μείωση σε όλη την ΕΕ. Τουλάχιστον αυτό συμβαίνει στις μεγάλες αγορές της Ευρώπης. Η ηλεκτρική ενέργεια, αν και έχει επίσης αυξηθεί κατακόρυφα, παραμένει οικονομικότερη σε σχέση με τα υγρά καύσιμα. Αυτός είναι και ο λόγος που οι συνολικές ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν στους πρώτους τρεις μήνες του έτους. Τα ηλεκτρικά οχήματα διπλασίασαν το μερίδιο αγοράς τους σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι και τώρα αποτελούν το 10% του συνόλου των πωλήσεων, ξεπερνώντας τα plug-in υβριδικά, που αντιπροσωπεύουν το 8,9% της αγοράς της ΕΕ.
Υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα στην Ελλάδα
Στην Ελλάδα το αντίστοιχο διάστημα βγήκαν στους ελληνικούς δρόμους 505 ηλεκτρικά οχήματα, καταγράφοντας αύξηση 20,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Το ποσοστό μπορεί να θεωρηθεί ικανοποιητικό, αλλά υπολείπεται του μέσου όρου της ΕΕ που είναι 53,4% με συνολικά 224.145 μονάδες. Στην χώρα μας τα υβριδικά αυτοκίνητα με μικρή ηλεκτρική αυτονομία γνώρισαν μεγάλη αύξηση (+45,1%) με συνολικά ταξινομημένα 1.274 αυτοκίνητα. Το αντίστοιχο ποσοστό στην ΕΕ ήταν αρνητικό (-5,3%) με 199.107 μονάδες. Αύξηση γνώρισαν και τα υβριδικά αυτοκίνητα (+22,3%) με συνολικά 6.187 μονάδες, ενώ η κατηγορία στην ΕΕ γνώρισε αύξηση 5,3% με 563.030 συνολικό όγκο αυτοκινήτων.
Μείωση για φυσικό αέριο…
Μείωση σημείωσαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων με φυσικό αέριο στην χώρα μας. Η αλματώδης αύξηση του φυσικού αερίου, αλλά και η έλλειψη αυτοκινήτων για άμεση παράδοση, απέτρεψε τους Έλληνες καταναλωτές να στραφούν σ’ αυτή την κατηγορία. Έτσι στο πρώτο τρίμηνο του έτους οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 39,5%, πουλώντας μόλις 196 αυτοκίνητα. Μειωμένο ήταν και το αντίστοιχο ποσοστό στην ΕΕ, καθώς οι απώλειες άγγιξαν το 56%.
…και πετρέλαιο
Σε όλες τις χώρες της ΕΕ οι πωλήσεις αυτοκινήτων με βασικό καύσιμο το πετρέλαιο γνώρισαν πτώση. Συγκεκριμένα την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2022 η πτώση ήταν 33,2%, φτάνοντας συνολικά τις 378.009 μονάδες. Κατά συνέπεια, το μερίδιο αγοράς των αυτοκινήτων με ντίζελ συρρικνώθηκε κατά 5,3 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του περασμένου έτους. Όλες οι αγορές της ΕΕ κατέγραψαν σημαντική πτώση, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων: Γαλλία (-44,1%), Ιταλία (-39,2%), Ισπανία (-30,8%) και Γερμανία (-20,2%). Μοναδική εξαίρεση σε όλη την ΕΕ αποτέλεσε η Ισλανδία που σημείωσε αύξηση 5,4%.
Ομοίως, το μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε σημαντικά κατά την ίδια περίοδο, από 40,8% σε 36%. Παρά την πτώση αυτή, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα παρέμειναν τα πιο δημοφιλή σε όγκο (808.039 μονάδες). Στη χώρα μας ταξινομήθηκαν 10.153 βενζινοκίνητα το πρώτο τρίμηνο φέτος έναντι 11.501 το αντίστοιχο περσινό διάστημα (-11,7%).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023
«Αναβαθμίζω το Σπίτι μου»: Ποιοι και πώς θα λάβουν άτοκα δάνεια 5.000 – 25.000 ευρώ
Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την πρεμιέρα του νέου προγράμματος «Αναβαθμίζω το Σπίτι μου» με την επιλογή των δικαιούχων να γίνεται με βάση τη σειρά υποβολής των αιτήσεων
Μητσοτάκης για «Εξοικονομώ 2025»: «Βελτιώνει την ποιότητα ζωής και συμβάλει στην πράσινη ανάπτυξη»
Το πρόγραμμα, οι δικαιούχοι και η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για το «Εξοικονομώ 2025»
Ενεργειακή λύση αυτοπαραγωγής «πράσινης» ενέργειας με αποθήκευση από την Elpedison
Η συγκεκριμένη λύση της Elpedison δίνει τη δυνατότητα χωρίς καμία δέσμευση και κανένα κόστος επένδυσης
Πέντε μίνι - Εξοικονομώ 250 εκατ. για επιχειρήσεις, καταλύματα, δήμους, παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία
Οι ενδιαφερόμενοι για καθένα από αυτά, θα μπορούν να υποβάλουν, σταδιακά, τις αιτήσεις τους, καθώς υπεγράφησαν οι σχετικές προσκλήσεις