Ένα νέο σχέδιο Μάρσαλ πολλών τρισεκατομμυρίων ευρώ για την ανοικοδόμηση της Ουκρανίας, βρίσκεται στα σκαριά.
Ο Βέρνερ Χόγιερ, πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, είπε ότι η Ευρώπη δεν πρέπει να μείνει μόνη να πληρώσει τον τεράστιο λογαριασμό, o οποίος σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του θα μπορούσε να φτάσει τα τρισεκατομμύρια.
Όπως υπογραμμίζει το Reuters, σύμφωνα με το πρόγραμμα των ΗΠΑ μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, γνωστό ως Σχέδιο Μάρσαλ, οι Ηνωμένες Πολιτείες χορήγησαν στην Ευρώπη το σημερινό ισοδύναμο περίπου 200 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τέσσερα χρόνια σε οικονομική και τεχνική βοήθεια.
Οι πρωτοβουλίες της EID
Στα πρότυπα αυτά, ο Χόγιερ είπε στο Reuters, ότι το κόστος της ανοικοδόμησης της Ουκρανίας συζητήθηκε σε πρόσφατες συναντήσεις στα Ηνωμένα Έθνη, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και την Παγκόσμια Τράπεζα στην Ουάσιγκτον.
«Τι θα κοστίσει η ανοικοδόμηση, η ανοικοδόμηση της Ουκρανίας; Τα νούμερα πετούσαν γύρω από το δωμάτιο … αλλά ένα πράγμα είναι απολύτως ξεκάθαρο για μένα: Δεν μιλάμε για εκατομμύρια αλλά για τρισεκατομμύρια», δήλωσε ο Χόγιερ, πρώην υπουργός Εξωτερικών της Γερμανίας υπό τον καγκελάριο Χέλμουτ Κολ, μετά την πτώση του Τείχους του Βερολίνου.
Προκλήσεις
Οι δηλώσεις του υπογραμμίζουν τον τρόπο με τον οποίο η Ευρωπαϊκή Ένωση προετοιμάζεται να αντιμετωπίσει τις συνεχώς αυξανόμενες οικονομικές επιπτώσεις του πολέμου, χρησιμοποιώντας την επιρροή της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, η οποία συνήθως χρηματοδοτεί υποδομές, όπως δρόμους και γέφυρες.
«Είναι μια πρόκληση για ολόκληρο τον ελεύθερο κόσμο να διασφαλίσει ότι αυτή (υποστήριξη) θα παρασχεθεί», δήλωσε χαρακτηριστικά.
«Οι πολιτικοί ηγέτες πρέπει να αποφασίσουν το συντομότερο δυνατό», είπε ο Χόγιερ. «Αλλά νομίζω ότι χρειαζόμαστε μια δομή που να στοχεύει πραγματικά ένα παγκόσμιο κοινό και όχι μόνο τους φορολογούμενους στην Ευρωπαϊκή Ένωση».
Αντιπαράθεση Μόσχας-Βρυξελλών
Η συζήτηση εκτυλίσσεται στο πλαίσιο του πολέμου στην Ουκρανία και μιας ολοένα και πιο τεταμένης αντιπαράθεσης μεταξύ Μόσχας και Βρυξελλών, οι οποίες υποστήριξαν σκληρές κυρώσεις για την απομόνωση της Ρωσίας.
Ερευνητές από την Economic Policy Research, ένα δίκτυο οικονομολόγων, εκτιμούν ότι το κόστος της αποκατάστασης της Ουκρανίας είναι ήδη 500 δισεκατομμύρια-600 δισεκατομμύρια ευρώ (528 δισεκατομμύρια δολάρια-633 δισεκατομμύρια δολάρια) – περισσότερο από τρεις φορές την ετήσια οικονομική της παραγωγή πριν από τον πόλεμο.
Εγγυήσεις
Ο Χόγιερ είπε ότι ένα κρίσιμο μέρος του σχεδίου θα είναι οι μεγάλες τράπεζες της Δύσης που χρηματοδοτούνται από το κράτος να παρέχουν «εγγυήσεις» για λογαριασμό της κυβέρνησης της Ουκρανίας μόλις τελειώσει ο πόλεμος.
Κάτι τέτοιο θα βοηθήσει το Κίεβο να αποκτήσει ξανά πρόσβαση στις παγκόσμιες αγορές δανεισμού, όπως έκανε το Ιράκ μετά τον δεύτερο πόλεμο του Κόλπου που ανέτρεψε τον Σαντάμ Χουσεΐν, ώστε να επιταχύνει την ανοικοδόμησή του.
«Αν θέλουμε να δελεάσουμε την κοινότητα των επενδυτών να μας δώσουν τα χρήματά τους… τότε πρέπει να τους δώσουμε διαβεβαιώσεις», είπε ο Χόγιερ, αναφερόμενος στις εγγυήσεις έναντι των μεγάλων απωλειών για τους επενδυτές.
«Είμαι πεπεισμένος ότι οι κεφαλαιαγορές θα είναι ανοιχτές σε αυτό».
Latest News
Προϋπολογισμός και Black Friday «φρέναραν» τις καταναλωτικές δαπάνες στη Βρετανία
Το Γραφείο Εθνικής Στατιστικής, στη Βρετανία, αναθεώρησε προς τα κάτω το ποσοστό ανάπτυξης για τον Σεπτέμβριο από 0,3% σε μόλις 0,1%
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της