Ηλεκτρονικό «μάτι» αποκτά η Εφορία στις ταμειακές μηχανές και τα POS με την διασύνδεση 500.000 ταμειακών μηχανών με τα POS, την αναβάθμιση και αντικατάσταση των φορολογικών μηχανισμών και την επέκταση 50.000 POS σε όλους τους κλάδους της οικονομικής δραστηριότητας. Σε πραγματικό χρόνο, ο φορολογικός και ελεγκτικός μηχανισμός της ΑΑΔΕ θα γνωρίζει τις αποδείξεις που θα εκδίδει κάθε καταστηματάρχης και επαγγελματίας καθώς και τον τρόπο πληρωμής από τον πελάτη.
Το έργο της διασύνδεσης των ταμειακών με τα POS και της σύνδεσής τους με την ΑΑΔΕ εντάχθηκε στο Ταμείο Ανάκαμψης σύμφωνα με την απόφαση που υπέγραψε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θεόδωρος Σκυλακάκης. Εκτιμάται ότι θα κλείσει παράθυρα φοροδιαφυγής και θα περιορίσει τις απώλειες ΦΠΑ που φθάνουν τα 6 δις. ευρώ ετησίως. Από τους ελέγχους που διενεργεί ο ελεγκτικός μηχανισμός έχει διαπιστωθεί ότι πολλές επιχειρήσεις στις συναλλαγές που έχουν με πελάτες τους με πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες δεν εκδίδουν την απόδειξη λιανικής. Ενώ δηλαδή το POS δέχεται τη συναλλαγή ο καταστηματάρχης είτε δεν κόβει καθόλου απόδειξη είτε εκδίδει απόδειξη αλλά με ένα μικρό ποσό.
Με την ολοκλήρωση του έργου στα μέσα του 2024, ταμειακές μηχανές και POS θα είναι «σάρκα μία» με πλήρη καταγραφή όλων των δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, με δυνατότητα άμεσης διασταύρωσης από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς.
Το έργο περιλαμβάνει:
1. Τον καθορισμό των προδιαγραφών για τη διασύνδεση ταμειακών μηχανών με το τερματικό αποδοχής καρτών POS για την πιστοποίηση ότι κάθε συναλλαγή POS θα καταγράφεται στην ταμειακή μηχανή και τα δεδομένα που παράγονται θα διαβιβάζονται σε σχεδόν πραγματικό χρόνο στην ΑΑΔΕ. Επίσης θα τεθούν ειδικές προδιαγραφές για πωλήσεις εκτός της επιχείρησης. Σύμφωνα με πληροφορίες η σχετική απόφαση είναι έτοιμη και βρίσκεται στο στάδιο των υπογραφών ενώ έχει λάβει την έγκριση της Κομισιόν.
2. Τη δημιουργία υποδομών και εφαρμογών για την παρακολούθηση των ταμειακών συναλλαγών και την υποστήριξη του ελεγκτικού μηχανισμού.
Η απόφαση Σκυλακάκη
Όπως αναφέρεται στη σχετική υπουργική απόφαση για την χρηματοδότηση του έργου από το Ταμείο Ανάκαμψης, σε πρώτη φάση η μεταρρύθμιση στοχεύει στην αντικατάσταση η ενημέρωση όλων των ταμειακών μηχανών που δεν μπορούν να λειτουργήσουν ως Ηλεκτρονικές Ταμειακές Μηχανές (OCR) νέας γενιάς. Σε δεύτερη φάση, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να συνδέσουν τις ταμειακές τους μηχανές online με το myDATA για να καταχωρούν αυτόματα τις λιανικές συναλλαγές τους σε ηλεκτρονικά βιβλία. Στην τελευταία φάση υλοποίησης του έργου, οι ταμειακές μηχανές νέας γενιάς τύπου OCR θα πρέπει να διασυνδεθούν με συστήματα POS έτσι ώστε να εξασφαλίσουν την έκδοση απόδειξης όταν γίνεται αποδεκτή μια πληρωμή με κάρτα.
Στην Ελλάδα υπολογίζεται ότι λειτουργούν περίπου 600.000 ταμειακές μηχανές, από τις οποίες περίπου 288.000 μπορούν να συνδεθούν ηλεκτρονικά με την εφορία, 150.000 έχουν την τεχνολογική δυνατότητα διασύνδεσης με τις φορολογικές αρχές, ενώ υπάρχουν και 161.000 που δεν έχουν διαδικτυακές δυνατότητες λόγω παλαιότητας του μοντέλου. Επιπλέον, σε πολλούς τομείς δραστηριότητας της ελληνικής οικονομίας η ύπαρξη, χρήση και λειτουργία ταμειακών μηχανών δεν είναι υποχρεωτική (γυμναστήρια, εκπαιδευτικές υπηρεσίες, πάρκινγκ, υπηρεσίες πολιτισμού, ενοικιάσεις οχημάτων κ.λπ.). Υπολογίζεται ότι σε αυτούς τους τομείς θα πρέπει να εγκατασταθούν περισσότερες από 50.000 ταμειακές μηχανές και τερματικά POS. Επίσης, αρκετές επιχειρήσεις, εστίασης χρησιμοποιούν φορολογικούς μηχανισμούς (γνωστούς ως EAFDSS) που έχει αποδειχθεί ότι είναι εύκολο να παραβιαστούν. Σε αυτή την κατηγορία επιχειρήσεων δεν είναι εύκολη η εξασφάλιση εσόδων ακόμα και αν χρησιμοποιηθεί μεταφορά δεδομένων εντός σύντομου χρονικού διαστήματος και ως εκ τούτου οι ταμειακές μηχανές αυτών των επιχειρήσεων θα πρέπει να αντικατασταθούν με αξιόπιστες ταμειακές μηχανές.
Σύμφωνα με την απόφαση οι βασικοί στόχοι της δράσης είναι οι εξής:
– Όλες οι επιχειρήσεις θα πρέπει να διαθέτουν εγκεκριμένες ταμειακές μηχανές, οι οποίες θα συνδέονται με τα τερματικά αποδοχής καρτών (POS) και θα συνδέονται περαιτέρω με το ηλεκτρονικό σύστημα της ΑΑΔΕ και θα μεταφέρουν σε πραγματικό χρόνο πληροφορίες για τα έσοδα και τον τρόπο πληρωμής.
– Η διασύνδεση στην πλήρη ανάπτυξή της, θα συνδέει και θα επικοινωνεί με τα ηλεκτρονικά βιβλία myDATA και έτσι θα επιτρέπει την άμεση καταγραφή των εσόδων (αποδείξεις λιανικής) και των εξόδων (e-invoices) στα ηλεκτρονικά βιβλία των επιχειρήσεων.
– Η μεταρρύθμιση εστιάζει στην ανάγκη άμεσης υλοποίησης της σύνδεσης των ταμειακών μηχανών των επιχειρήσεων με την ΑΑΔΕ. Έτσι θα είναι δυνατή η καταγραφή των συναλλαγών και η δήλωση ΦΠΑ, που αντιστοιχεί στην εκάστοτε συναλλαγή, σε πραγματικό χρόνο. Επίσης προτείνεται η ευρύτερη εφαρμογή διαδικασιών συμψηφισμού χρεωστικού και πιστωτικού ΦΠΑ σε όλες τις συναλλαγές, τόσο με ιδιώτες όσο και με δημόσιους φορείς.
Latest News
Νωρίτερα οι συντάξεις Φεβρουαρίου - Πότε θα δοθούν τα αναδρομικά
Οι ημερομηνίες πληρωμής από τον e-ΕΦΚΑ ακολουθούν τον κανόνα του διαχωρισμού μεταξύ Μισθωτών και Μη Μισθωτών
e-ΕΦΚΑ: Η «Θάλεια» απαντά στα ερωτήματα των ασφαλισμένων
Η «Θάλεια», η οποία έχει τεθεί σε λειτουργία από τον Σεπτέμβριο του 2024, είναι ένα ψηφιακό avatar, που δημιούργησε ο e-ΕΦΚΑ
Προκήρυξη για 2.213 θέσεις μόνιμου προσωπικού: Ποιους αφορά - Πότε είναι οι αιτήσεις
Ζητούνται δεκάδες ειδικότητες αποκλειστικά για προσωπικό ΔΕ που κατανέμονται σε φορείς του Δημοσίου ανά την Ελλάδα
Η Τεχνητή νοημοσύνη κατά της φοροδιαφυγής - Το σχέδιο της ΑΑΔΕ
Η εφορία δημιουργεί ενιαίο προφίλ για κάθε φορολογούμενο - Οι άξονες του Στρατηγικού Σχεδίου
Ποιοι θα βρεθούν στο στόχαστρο της εφορίας το 2025 – Τι ισχύει με τις δαπάνες [γράφημα]
Ένα νέο τοπίο διαμορφώνεται από την Εφορία για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις - Ποιες αλλαγές έρχονται
Πότε καταβάλει ο e-ΕΦΚΑ τις συντάξεις Φεβρουαρίου
Οι ημερομηνίες πληρωμής από τον e-ΕΦΚΑ ακολουθούν τον κανόνα του διαχωρισμού μεταξύ Μισθωτών και Μη Μισθωτών
Ποιοι φορολογούμενοι πρέπει να δηλώσουν το φορολογικό διαζύγιο - 18 ερωτήσεις, απαντήσεις
Άνοιξε η πλατφόρμα της ΑΑΔΕ για τις χωριστές φορολογικές δηλώσεις - Τι πρέπει να γνωρίζουν οι φορολογούμενοι
Σε εξέλιξη η εγγραφή των υπόχρεων φορέων του Δημοσίου στο μητρώο για τις φορολογικές δηλώσεις
Οι φορείς του δημοσίου τομέα, οφείλουν να πραγματοποιήσουν την εγγραφή τους στο Μητρώο έως και 15 Ιανουαρίου 2025 στην ψηφιακή πύλη «myAADE»
ΑΑΔΕ: Διαθέσιμο από 13/1 το νέο Μητρώο Δεξαμενών Ενεργειακών Προϊόντων
Η εφαρμογή της ΑΑΔΕ στοχεύει στην ενίσχυση της αποτελεσματικότητας των ελέγχων κατά του λαθρεμπορίου καυσίμων
Έρχεται το ψηφιακό πελατολόγιο - Ηλεκτρονικό μάτι της ΑΑΔΕ στους πελάτες επαγγελματιών
Σε ποιους κλάδους κάνει πρεμιέρα μέχρι τέλη Ιανουαρίου το Ψηφιακό Πελατολόγιο - Τι προσφέρει στους επαγγελματίες