Την αντιστροφή της αποκαρδιωτικής εικόνας που επικρατούσε στα σοκάκια της Πλάκας τα δύο πρώτα χρόνια της πανδημίας επιβεβαιώνουν άπαντες οι καταστηματάρχες της πλέον τουριστικής περιοχής της πρωτεύουσας, οι οποίοι βλέπουν και πάλι τα μαγαζιά τους τη φετινή άνοιξη να γεμίζουν τουρίστες προερχόμενους κυρίως από Γαλλία, ΗΠΑ, Λατινική Αμερική και Ισραήλ.
Οσοι εκ των επιχειρηματιών κατάφεραν να μείνουν οικονομικά ζωντανοί – παρά τη διετή οικονομική δυσπραγία που βίωσαν με τα μαγαζιά τους κλειστά, το εμπόρευμα αδιάθετο και τα έξοδα να τρέχουν – σήμερα, παρατηρώντας την αυξημένη τουριστική κίνηση, δηλώνουν αισιόδοξοι ωστόσο περιμένουν η αύξηση της πελατείας των τελευταίων εβδομάδων να αποτυπωθεί και στα ταμεία τους.
«Νομίζω ότι ποτέ άλλοτε δεν είχε τόσο μεγάλο αριθμό τουριστών αυτήν την περίοδο και τον Απρίλιο. Εχει πολύ κόσμο από Ισπανία και ισπανόφωνες χώρες, Γάλλους και Ισραηλινούς. Είναι λίγο αδύναμα οικονομικά ακόμα τα πράγματα, ο αριθμός των τουριστών δεν ανταποκρίνεται στο αποτέλεσμα της δουλειάς. Αλλά το ότι έχει έρθει τόσος πολύς κόσμος είναι ενθαρρυντικό, αν σκεφτούμε ότι έχουμε περάσει δύο χρονιές τραβώντας το σκοινί με όλη μας τη δύναμη. Γιατί η κάθε επιχείρηση εδώ έμεινε ανοιχτή με νύχια και με δόντια. Ηταν πολύ δύσκολα. Περιμένουμε να δούμε τώρα την κίνηση να φανεί και στα ταμεία μας», σχολιάζει στα «ΝΕΑ» ο Φραγκίσκος, έμπορος δερμάτινων υποδημάτων στην Αδριανού.
Λίγα μέτρα παραπάνω, η Παναγιώτα, ιδιοκτήτρια καταστήματος με σουβενίρ νέας γενιάς δίνει περίπου την ίδια εικόνα.
«Σιγά σιγά μπαίνουμε στους ρυθμούς μας. Θέλουμε να είμαστε αισιόδοξοι ότι όλα θα πάνε καλά. Εχει αρχίσει από τα μέσα του προηγούμενου μήνα και έρχεται κόσμος. Από θέμα προσέλευσης είναι καλά αλλά δεν είναι ακόμα τόσο καλή η κίνηση στα ταμεία μας. Ο πόλεμος δεν μας έχει επηρεάσει ακόμα από πλευράς πελατείας, βέβαια στο οικονομικό, στα εμπορεύματά μας έχουμε δει αρκετές αυξήσεις. Φέτος έχουμε μέχρι στιγμής Ισπανούς, Γάλλους, Αμερικανούς – που μας είχαν λείψει πολύ – όπως και ισπανόφωνους από Λατινική Αμερική που πέρσι δεν είχαμε γιατί είχαν απαγορευτικό».
Οι Ισπανοί
Από το κρεατοφαγείο απέναντι, την ατμόσφαιρα στην Κυδαθηναίων διανθίζουν λέξεις όπως «κεμπάπ» και «τζατζίκι» διατυπωμένες όμως με το χαρακτηριστικό ισπανικό ταμπεραμέντο. Ο Κωνσταντίνος, 31 χρόνια σερβιτόρος, μοιράζεται την εκτίμησή του για το 2022.
«Η φετινή σεζόν είναι πολύ αισιόδοξη, μπορεί να είναι καλύτερη και από το 2019», λέει ενώ ταυτόχρονα, βλέποντας ένα ζευγάρι Γάλλων να επιλέγει ένα από τα άδεια τραπέζια, συμπληρώνει: «Hello my friend…». Στα μέσα τραπέζια, ο ιδιοκτήτης κ. Παντελής διακόπτει για λίγο τις παραγγελίες για να μας δώσει τη δική του εκτίμηση. «Φαίνεται πως έχει ξεκινήσει μια κίνηση μέχρι τώρα. Ο Απρίλιος ήταν καλός. Οι ενδείξεις είναι καλές, αυτό φαίνεται και από τις κρατήσεις των ξενοδοχείων και από την κρουαζιέρα. Πιστεύω θα είναι μια καλή χρονιά, αν δεν προκύψει κάτι άλλο».
Την πλήρη εικόνα της τουριστικής κίνησης στους δρόμους της Πλάκας μεταφέρει στα «ΝΕΑ» και ο Θεόδωρος Βλάρας, μέλος του ΔΣ του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών. «Μέχρι τον Απρίλιο τα πράγματα εδώ δεν ήταν τόσο αισιόδοξα. Από τέλος Απριλίου μέχρι σήμερα η αισιοδοξία μας έχει μεγαλώσει πολύ, βλέπουμε κάτι θετικότερο και ελπίζουμε να συνεχίσει έτσι, να μην είναι ευκαιριακή, για 15 – 20 μέρες, η άνοδος αλλά να τραβήξει μέχρι τον χειμώνα. Ο Μάιος σε επίπεδο αυξήσεων και κόσμου είναι ίσως ίδιος και καλύτερος από το 2019. Σε επίπεδο εισπράξεων υπολείπεται ακόμα αλλά υπάρχει αισιοδοξία ότι θα γίνει και αυτό σιγά σιγά».
Latest News
Αντιδρούν οι ξενοδόχοι στο ενδεχόμενο αύξησης στα τέλη παρεπιδημούντων
Οι ξενοδόχοι υπενθυμίζουν σε όλους πως η τουριστική βιομηχανία αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της οικονομίας της Αττικής
«Κλείδωσε» το ρεκόρ στον τουρισμό - Πόσοι ήρθαν τον Σεπτέμβριο, πόσες ημέρες έμειναν [γραφήματα]
Ο τουρισμός συνεχίζει την εντυπωσιακή του πορεία - Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του κρατικού προϋπολογισμού για το 2025
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Η ακρίβεια «πλήγωσε» Μύκονο και Σαντορίνη - Απώλειες για καταλύματα και εστίαση
Σαντορίνη και Μύκονος κατέγραψαν απώλειες στον τουρισμό τους καλοκαιρινούς μήνες - Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία
Το mega project των 800 εκατ. του Μπορίσοφ στην Ελούντα – To deal με τον Ralph Lauren
Πώς θα χρηματοδοτηθεί η τουριστική επένδυση του Elounda Hills του επιχειρηματία – Η προπώληση κατοικιών και η συνεργασία με εταιρεία του Ralph Lauren
Πάνω από 100 επενδυτές ψάχνουν ξενοδοχεία στην Αθήνα - Πώς ενισχύεται ο τουρισμός
Ο τουρισμός ενισχύεται με νέα ξενοδοχεία απο Wyndham - Ενδιαφέρον απο Highgate για την ελληνική αγορά - Η αξία του τοπικού management
Πού θα επενδύσει σε νέα ξενοδοχεία ο όμιλος Μήτση - Τι «βαθμό» πήρε το 2023
Ο Όμιλος Μήτση συνεχίζει να αναπτύσσεται στον ελληνικό τουρισμό - Τι λέει ο CEO της εταιρείας, Κώστας Μήτσης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Φλερτάρει με Καραϊβική και Μέση Ανατολή η Sani/Ikos – Νέο ξενοδοχείο στην Ισπανία
Παγκόσμια επέκταση σχεδιάζει ο όμιλος Sani/Ikos, όπως δήλωσε ο COO του Ομίλου Alexander Schneider σε συνέντευξη του στο γερμανική έκδοση FVW
Η Wyndham Hotels & Resorts στοχεύει στο άνοιγμα νέων ξενοδοχείων στην Ελλάδα
Ψήφος εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό με διεύρυνση του δικτύου συνεργατών από την Wyndham Hotels & Resorts