Η αντιμετώπιση του πληθωρισμού μπορεί να προκαλέσει οικονομικό πόνο, επισημαίνει σε συνέντευξή το στο Marketplace o πρόεδρος της Federal Reserve, Τζερόμ Πάουελ. Τόνισε μάλιστα ότι δεν μπορεί να υποσχεθεί ήπια προσγείωση για την οικονομία καθώς η Fed αυξάνει τα επιτόκια για να τιθασεύσει τις πληθωριστικές πιέσεις, που «τρέχουν» με τον υψηλότερο ρυθμό των τελευταίων 40 χρόνων.
«Η ήπια προσγείωση είναι, στην πραγματικότητα η επιστροφή του πληθωρισμού στο 2% παράλληλα με μια ισχυρή αγορά εργασίας. Και είναι αρκετά δύσκολο να το πετύχεις αυτή τη στιγμή», εξηγεί και προσθέτει ότι μια σφιχτή αγορά εργασίας, που ωθεί προς τα πάνω τους μισθού και η αποφυγή μιας ύφεσης που συχνά ακολουθεί την επιθετική αυστηροποίηση της νομισματικήςπολιτικής είναι η πρόκληση για την κεντρική τράπεζα. «Οπότε θα είναι δύσκολο, δεν θα είναι εύκολο. Κανείς εδώ δεν πιστεύει ότι θα είναι εύκολο. Παρ’ όλα αυτά υπάρχουν μονοπάτια … για να φτάσουμε εκεί.»
Στόχος της Fed η σταθερότητα των τιμών
Η Federal Reserve προχώρησε την προηγούμενη εβδομάδα σε αύξηση επιτοκίων κατά μισή μονάδα. Οι αγορές αναμένουν ότι η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Ανοιχτής Αγοράς θα αποφασίσει την αύξηση των επιτοκίων κατά μισή μονάδα τον Ιούνιο και θα συνεχίσει με αυξήσεις μέχρι το τέλος του έτους.
Από την πλευρά του, ο Πάουελ είπε ότι κατανοεί τον πρόσθετο πόνο που μπορεί να προκαλέσουν τα υψηλότερα επιτόκια, αλλά τόνισε ότι η Fed πρέπει να ενεργήσει επιθετικά «Ο στόχος μας, φυσικά, είναι να μειώσουμε τον πληθωρισμό στο 2% χωρίς να μπει η οικονομία σε ύφεση ή, για να το θέσω έτσι, με την αγορά εργασίας να παραμένει αρκετά ισχυρή», εξήγησε. «Αυτό προσπαθούμε να πετύχουμε. Νομίζω όμως ότι το μόνο πράγμα που πραγματικά δεν μπορούμε να κάνουμε είναι να αποτύχουμε να αποκαταστήσουμε τη σταθερότητα των τιμών. Τίποτα στην οικονομία δεν λειτουργεί χωρίς σταθερότητα τιμών».
Ο Πάουελ έχει δεχθεί κριτική ότι έδρασε αργά, καθυστέρησε δηλαδή να ολοκληρώσει το πρόγραμμα αγοράς ομολόγων και να προχωρήσει σε αυξήσεις επιτοκίων. Ο ίδιος εκτιμά ότι «δεν είναι σίγουρος πόσο μεγάλη διαφορά θα είχε» να ενεργήσει πιο γρήγορα, προσθέτοντας, «κάναμε ό,τι καλύτερο μπορούσαμε». «Τώρα, βλέπουμε καθαρά την εικόνα και είμαστε αποφασισμένοι να χρησιμοποιήσουμε τα εργαλεία μας για να επιστρέψουμε στη σταθερότητα των τιμών».
Latest News
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους