Μπορεί εσχάτως η συζήτηση γύρω από την ηλεκτροκίνηση να περιορίζεται σχεδόν αποκλειστικά στα ΙΧ, όμως η πραγματική πρόκληση είναι τα κινούμενα με καθαρή ενέργεια φορτηγά.
Ήδη κορυφαίοι κατασκευαστές βαρέων οχημάτων όπως οι Navistar, Daimler, Cummins, Hyundai και Volvo, κινούνται ταχύτατα προς την επόμενη γενιά φορτηγών που θα περιλαμβάνει μοντέλα τα οποία θα κινούνται με μπαταρίες ή/και υδρογόνο.
Η Navistar
Ήδη τα πρώτα μοντέλα παρουσιάζονται σε μεγάλη έκθεση στο Λονγκ Μπιτς, κοντά σε κάποια από τα μεγαλύτερα λιμάνια των ΗΠΑ από όπου διακινούνται εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια. Τα άλματα στην τεχνολογία των μπαταριών και του υδρογόνου, καθώς και η στήριξη της κυβέρνησης Μπάιντεν στην καθαρή μετακίνηση, ανοίγουν τον δρόμο για γρήγορες εξελίξεις στον τομέα αυτόν – και η εκτόξευση της τιμής των καυσίμων καθιστά τις εναλλακτικές ολοένα και πιο θελκτικές.
Η Navistar, θυγατρική της Volkswagen, κατασκευάζει ήδη το φορτηγό International eMV που λειτουργεί με μπαταρία, με αυτονομία περίπου 217 χιλιόμετρα – και εκτιμάται ότι σύντομα νέα μοντέλα θα μπορούν να ταξιδεύουν μέχρι και 800 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση. Το υδρογόνο εξετάζεται επίσης ως εναλλακτικό καύσιμο, όμως η μπαταρία μέχρι στιγμής θεωρείται η καλύτερη εναλλακτική στη βενζίνη και το πετρέλαιο.
«Άλμα» προς την καθαρή ενέργεια
Η θυγατρική της VW δηλώνει έτοιμη να αξιοποιήσει τις τεχνολογικές βελτιώσεις που θα προκύψουν από το σχέδιο του γερμανικού κολοσσού να δαπανήσει 100 δισ. δολάρια για Έρευνα και Ανάπτυξη μπαταριών ηλεκτρικής πρόωσης. Κορυφαία στελέχη της εταιρείας εκτιμούν ότι μέχρι το 2030 το 50% των πωλήσεών της θα αφορούν ηλεκτροκίνητα οχήματα βαρέως τύπου.
Στην ίδια κατεύθυνση κινούνται και άλλοι κορυφαίοι κατασκευαστές φορτηγών παγκοσμίως, όπως η Daimler, η Volvo, η Hyundai, και η κινεζική BYD, μεταξύ άλλων. Και αν μέχρι στιγμής η αγορά ενός ηλεκτροκίνητου φορτηγού είναι πολύ ακριβότερη από ότι ενός ντιζελοκίνητου, οι εταιρείες υποστηρίζουν ότι αν συνυπολογιστεί η πολύ χαμηλότερη τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος σε σχέση με το πετρέλαιο αλλά και οι φοροελαφρύνσεις που προσφέρονται ως κίνητρο, μια τέτοια επιλογή καθίσταται ολοένα και πιο ελκυστική.
Μένει πίσω ο Μασκ
Όσον αφορά την Tesla του Ίλον Μασκ, ήδη από το 2017 είχε ανακοινώσει τη κατασκευή του Tesla Semi, ενός βαρέος φορτηγού που θα μπορούσε να διανύσει έως και 800 χιλιόμετρα ανά φόρτιση, το οποίο θα κυκλοφορούσε στην αγορά ως τα τέλη του 2019. Η εταιρεία έχασε όμως το στοίχημα, το οποίο και δεν ανανέωσε.
Όσον αφορά το υδρογόνο, ενδιαφέρον για τη χρήση του ως καύσιμο για φορτηγά παρουσιάζεται από εταιρείες όπως η Hyundai, η Daimler, η Volvo, η Toyota, η Hino, η General Motors, η Cummins, η Bosch, η Nikola και η Hyzon.
Latest News
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023
«Αναβαθμίζω το Σπίτι μου»: Ποιοι και πώς θα λάβουν άτοκα δάνεια 5.000 – 25.000 ευρώ
Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την πρεμιέρα του νέου προγράμματος «Αναβαθμίζω το Σπίτι μου» με την επιλογή των δικαιούχων να γίνεται με βάση τη σειρά υποβολής των αιτήσεων
Μητσοτάκης για «Εξοικονομώ 2025»: «Βελτιώνει την ποιότητα ζωής και συμβάλει στην πράσινη ανάπτυξη»
Το πρόγραμμα, οι δικαιούχοι και η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για το «Εξοικονομώ 2025»
Ενεργειακή λύση αυτοπαραγωγής «πράσινης» ενέργειας με αποθήκευση από την Elpedison
Η συγκεκριμένη λύση της Elpedison δίνει τη δυνατότητα χωρίς καμία δέσμευση και κανένα κόστος επένδυσης
Πέντε μίνι - Εξοικονομώ 250 εκατ. για επιχειρήσεις, καταλύματα, δήμους, παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία
Οι ενδιαφερόμενοι για καθένα από αυτά, θα μπορούν να υποβάλουν, σταδιακά, τις αιτήσεις τους, καθώς υπεγράφησαν οι σχετικές προσκλήσεις