Μπορεί εσχάτως η συζήτηση γύρω από την ηλεκτροκίνηση να περιορίζεται σχεδόν αποκλειστικά στα ΙΧ, όμως η πραγματική πρόκληση είναι τα κινούμενα με καθαρή ενέργεια φορτηγά.

Ήδη κορυφαίοι κατασκευαστές βαρέων οχημάτων όπως οι Navistar, Daimler, Cummins, Hyundai και Volvo, κινούνται ταχύτατα προς την επόμενη γενιά φορτηγών που θα περιλαμβάνει μοντέλα τα οποία θα κινούνται με μπαταρίες ή/και υδρογόνο.

Η Navistar

Ήδη τα πρώτα μοντέλα παρουσιάζονται σε μεγάλη έκθεση στο Λονγκ Μπιτς, κοντά σε κάποια από τα μεγαλύτερα λιμάνια των ΗΠΑ από όπου διακινούνται εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια. Τα άλματα στην τεχνολογία των μπαταριών και του υδρογόνου, καθώς και η στήριξη της κυβέρνησης Μπάιντεν στην καθαρή μετακίνηση, ανοίγουν τον δρόμο για γρήγορες εξελίξεις στον τομέα αυτόν – και η εκτόξευση της τιμής των καυσίμων καθιστά τις εναλλακτικές ολοένα και πιο θελκτικές.

Η Navistar, θυγατρική της Volkswagen, κατασκευάζει ήδη το φορτηγό International eMV που λειτουργεί με μπαταρία, με αυτονομία περίπου 217 χιλιόμετρα – και εκτιμάται ότι σύντομα νέα μοντέλα θα μπορούν να ταξιδεύουν μέχρι και 800 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση. Το υδρογόνο εξετάζεται επίσης ως εναλλακτικό καύσιμο, όμως η μπαταρία μέχρι στιγμής θεωρείται η καλύτερη εναλλακτική στη βενζίνη και το πετρέλαιο.

«Άλμα» προς την καθαρή ενέργεια

Η θυγατρική της VW δηλώνει έτοιμη να αξιοποιήσει τις τεχνολογικές βελτιώσεις που θα προκύψουν από το σχέδιο του γερμανικού κολοσσού να δαπανήσει 100 δισ. δολάρια για Έρευνα και Ανάπτυξη μπαταριών ηλεκτρικής πρόωσης. Κορυφαία στελέχη της εταιρείας εκτιμούν ότι μέχρι το 2030 το 50% των πωλήσεών της θα αφορούν ηλεκτροκίνητα οχήματα βαρέως τύπου.

Στην ίδια κατεύθυνση κινούνται και άλλοι κορυφαίοι κατασκευαστές φορτηγών παγκοσμίως, όπως η Daimler, η Volvo, η Hyundai, και η κινεζική BYD, μεταξύ άλλων. Και αν μέχρι στιγμής η αγορά ενός ηλεκτροκίνητου φορτηγού είναι πολύ ακριβότερη από ότι ενός ντιζελοκίνητου, οι εταιρείες υποστηρίζουν ότι αν συνυπολογιστεί η πολύ χαμηλότερη τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος σε σχέση με το πετρέλαιο αλλά και οι φοροελαφρύνσεις που προσφέρονται ως κίνητρο, μια τέτοια επιλογή καθίσταται ολοένα και πιο ελκυστική.

Μένει πίσω ο Μασκ

Όσον αφορά την Tesla του Ίλον Μασκ, ήδη από το 2017 είχε ανακοινώσει τη κατασκευή του Tesla Semi, ενός βαρέος φορτηγού που θα μπορούσε να διανύσει έως και 800 χιλιόμετρα ανά φόρτιση, το οποίο θα κυκλοφορούσε στην αγορά ως τα τέλη του 2019. Η εταιρεία έχασε όμως το στοίχημα, το οποίο και δεν ανανέωσε.

Όσον αφορά το υδρογόνο, ενδιαφέρον για τη χρήση του ως καύσιμο για φορτηγά παρουσιάζεται από εταιρείες όπως η Hyundai, η Daimler, η Volvo, η Toyota, η Hino, η General Motors, η Cummins, η Bosch, η Nikola και η Hyzon.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα