Μπορεί εσχάτως η συζήτηση γύρω από την ηλεκτροκίνηση να περιορίζεται σχεδόν αποκλειστικά στα ΙΧ, όμως η πραγματική πρόκληση είναι τα κινούμενα με καθαρή ενέργεια φορτηγά.
Ήδη κορυφαίοι κατασκευαστές βαρέων οχημάτων όπως οι Navistar, Daimler, Cummins, Hyundai και Volvo, κινούνται ταχύτατα προς την επόμενη γενιά φορτηγών που θα περιλαμβάνει μοντέλα τα οποία θα κινούνται με μπαταρίες ή/και υδρογόνο.
Η Navistar
Ήδη τα πρώτα μοντέλα παρουσιάζονται σε μεγάλη έκθεση στο Λονγκ Μπιτς, κοντά σε κάποια από τα μεγαλύτερα λιμάνια των ΗΠΑ από όπου διακινούνται εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια. Τα άλματα στην τεχνολογία των μπαταριών και του υδρογόνου, καθώς και η στήριξη της κυβέρνησης Μπάιντεν στην καθαρή μετακίνηση, ανοίγουν τον δρόμο για γρήγορες εξελίξεις στον τομέα αυτόν – και η εκτόξευση της τιμής των καυσίμων καθιστά τις εναλλακτικές ολοένα και πιο θελκτικές.
Η Navistar, θυγατρική της Volkswagen, κατασκευάζει ήδη το φορτηγό International eMV που λειτουργεί με μπαταρία, με αυτονομία περίπου 217 χιλιόμετρα – και εκτιμάται ότι σύντομα νέα μοντέλα θα μπορούν να ταξιδεύουν μέχρι και 800 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση. Το υδρογόνο εξετάζεται επίσης ως εναλλακτικό καύσιμο, όμως η μπαταρία μέχρι στιγμής θεωρείται η καλύτερη εναλλακτική στη βενζίνη και το πετρέλαιο.
«Άλμα» προς την καθαρή ενέργεια
Η θυγατρική της VW δηλώνει έτοιμη να αξιοποιήσει τις τεχνολογικές βελτιώσεις που θα προκύψουν από το σχέδιο του γερμανικού κολοσσού να δαπανήσει 100 δισ. δολάρια για Έρευνα και Ανάπτυξη μπαταριών ηλεκτρικής πρόωσης. Κορυφαία στελέχη της εταιρείας εκτιμούν ότι μέχρι το 2030 το 50% των πωλήσεών της θα αφορούν ηλεκτροκίνητα οχήματα βαρέως τύπου.
Στην ίδια κατεύθυνση κινούνται και άλλοι κορυφαίοι κατασκευαστές φορτηγών παγκοσμίως, όπως η Daimler, η Volvo, η Hyundai, και η κινεζική BYD, μεταξύ άλλων. Και αν μέχρι στιγμής η αγορά ενός ηλεκτροκίνητου φορτηγού είναι πολύ ακριβότερη από ότι ενός ντιζελοκίνητου, οι εταιρείες υποστηρίζουν ότι αν συνυπολογιστεί η πολύ χαμηλότερη τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος σε σχέση με το πετρέλαιο αλλά και οι φοροελαφρύνσεις που προσφέρονται ως κίνητρο, μια τέτοια επιλογή καθίσταται ολοένα και πιο ελκυστική.
Μένει πίσω ο Μασκ
Όσον αφορά την Tesla του Ίλον Μασκ, ήδη από το 2017 είχε ανακοινώσει τη κατασκευή του Tesla Semi, ενός βαρέος φορτηγού που θα μπορούσε να διανύσει έως και 800 χιλιόμετρα ανά φόρτιση, το οποίο θα κυκλοφορούσε στην αγορά ως τα τέλη του 2019. Η εταιρεία έχασε όμως το στοίχημα, το οποίο και δεν ανανέωσε.
Όσον αφορά το υδρογόνο, ενδιαφέρον για τη χρήση του ως καύσιμο για φορτηγά παρουσιάζεται από εταιρείες όπως η Hyundai, η Daimler, η Volvo, η Toyota, η Hino, η General Motors, η Cummins, η Bosch, η Nikola και η Hyzon.
Latest News
Γιατί πρέπει η Ελλάδα να δίνει χρήματα σε άλλες χώρες; Τι συζητείται στην COP29
Στην COP29 κεντρικό θέμα συζήτησης είναι και η αύξηση της οικονομικής αρωγής προς τα αναπτυσσόμενα κράτη - Παράδοξα στην νέα στρατηγική για το κλίμα
Πόσο βλαπτική για το κλίμα θα είναι η νέα τετραετία Τραμπ
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ μιλά για «πράσινη απάτη» και πιστεύει ότι είναι «φάρσα» η υπερθέρμανση του πλανήτη
Πράσινο φως στην COP29 για την παγκόσμια αγορά άνθρακα - Πώς θα μειωθούν οι εκπομπές
Γεγονός μια πρώιμη συμφωνία στην COP29, κατά την πρώτη ημέρα της διάσκεψης του ΟΗΕ που διεξάγεται στο Μπακού του Αζερμπαϊτζάν
Η σουηδική Vattenfall επενδύει 5 δισ ευρω για ΑΠΕ στη Γερμανία
Ο κύριος όγκος των επενδυσεων της σουηδικής Vattenfall στη Γερμανία κατευθύνεται στα ηλιακά πάρκα και την αποθήκευση ενέργειας
Με τρία events στη φετινή COP η ΕΔΕΥΕΠ - Ενεργειακή μετάβαση, ΥΑΠ και CCS στο επίκεντρο
Θα συζητηθούν οι διεθνείς εξελίξεις στα ενεργειακά, θα αναλυθούν βέλτιστες πρακτικές και εμπειρίες, και θα αναδειχθούν οι προκλήσεις της πράσινης μετάβασης
Εκκλήσεις για διεθνή συνεργασία και διάσωση της Συμφωνίας του Παρισιού στην COP29
Η διάσκεψη του ΟΗΕ για το κλίμα, COP29, φιλοξενείται στο Μπακού
Τι διακυβεύεται στην COP29 για το κλίμα
Κύριο ζητούμενο στις διαπραγματεύσεις της COP26 είναι η οικονομική βοήθεια προς τον αναπτυσσόμενο κόσμο που καίγεται και πνίγεται.
Πόσο σημαντική βρίσκουν την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή οι Έλληνες - Έρευνα της ΕΤΕπ
Σύμφωνα με την ΕΤΕπ, η κλιματική αλλαγή στη δεύτερη θέση μεταξύ των προκλήσεων που αντιμετωπίζει η Ελλάδα πίσω από το κόστος ζωής
Αποχωρεί από τη συμφωνία για το κλίμα και ετοιμάζει γεωτρήσεις σε φυσικά μνημεία ο Τραμπ
Ο νεοκλεγέντας πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ είχε δεσμευτεί να ξηλώσει τις περιβαλλοντικές πολιτικές του απερχόμενου Τζο Μπάιντεν
Πώς η Honda κλείνει την ψαλίδα με την Tesla - Τι κάνουν Cadillac και Chevrolet
Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Honda, Prologue, κερδίζει τις πιστούς και νέους πελάτες - Κάτω του 50% το μερίδιο EV της Tesla