
Μπορεί εσχάτως η συζήτηση γύρω από την ηλεκτροκίνηση να περιορίζεται σχεδόν αποκλειστικά στα ΙΧ, όμως η πραγματική πρόκληση είναι τα κινούμενα με καθαρή ενέργεια φορτηγά.
Ήδη κορυφαίοι κατασκευαστές βαρέων οχημάτων όπως οι Navistar, Daimler, Cummins, Hyundai και Volvo, κινούνται ταχύτατα προς την επόμενη γενιά φορτηγών που θα περιλαμβάνει μοντέλα τα οποία θα κινούνται με μπαταρίες ή/και υδρογόνο.
Η Navistar
Ήδη τα πρώτα μοντέλα παρουσιάζονται σε μεγάλη έκθεση στο Λονγκ Μπιτς, κοντά σε κάποια από τα μεγαλύτερα λιμάνια των ΗΠΑ από όπου διακινούνται εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια. Τα άλματα στην τεχνολογία των μπαταριών και του υδρογόνου, καθώς και η στήριξη της κυβέρνησης Μπάιντεν στην καθαρή μετακίνηση, ανοίγουν τον δρόμο για γρήγορες εξελίξεις στον τομέα αυτόν – και η εκτόξευση της τιμής των καυσίμων καθιστά τις εναλλακτικές ολοένα και πιο θελκτικές.
Η Navistar, θυγατρική της Volkswagen, κατασκευάζει ήδη το φορτηγό International eMV που λειτουργεί με μπαταρία, με αυτονομία περίπου 217 χιλιόμετρα – και εκτιμάται ότι σύντομα νέα μοντέλα θα μπορούν να ταξιδεύουν μέχρι και 800 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση. Το υδρογόνο εξετάζεται επίσης ως εναλλακτικό καύσιμο, όμως η μπαταρία μέχρι στιγμής θεωρείται η καλύτερη εναλλακτική στη βενζίνη και το πετρέλαιο.
«Άλμα» προς την καθαρή ενέργεια
Η θυγατρική της VW δηλώνει έτοιμη να αξιοποιήσει τις τεχνολογικές βελτιώσεις που θα προκύψουν από το σχέδιο του γερμανικού κολοσσού να δαπανήσει 100 δισ. δολάρια για Έρευνα και Ανάπτυξη μπαταριών ηλεκτρικής πρόωσης. Κορυφαία στελέχη της εταιρείας εκτιμούν ότι μέχρι το 2030 το 50% των πωλήσεών της θα αφορούν ηλεκτροκίνητα οχήματα βαρέως τύπου.
Στην ίδια κατεύθυνση κινούνται και άλλοι κορυφαίοι κατασκευαστές φορτηγών παγκοσμίως, όπως η Daimler, η Volvo, η Hyundai, και η κινεζική BYD, μεταξύ άλλων. Και αν μέχρι στιγμής η αγορά ενός ηλεκτροκίνητου φορτηγού είναι πολύ ακριβότερη από ότι ενός ντιζελοκίνητου, οι εταιρείες υποστηρίζουν ότι αν συνυπολογιστεί η πολύ χαμηλότερη τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος σε σχέση με το πετρέλαιο αλλά και οι φοροελαφρύνσεις που προσφέρονται ως κίνητρο, μια τέτοια επιλογή καθίσταται ολοένα και πιο ελκυστική.
Μένει πίσω ο Μασκ
Όσον αφορά την Tesla του Ίλον Μασκ, ήδη από το 2017 είχε ανακοινώσει τη κατασκευή του Tesla Semi, ενός βαρέος φορτηγού που θα μπορούσε να διανύσει έως και 800 χιλιόμετρα ανά φόρτιση, το οποίο θα κυκλοφορούσε στην αγορά ως τα τέλη του 2019. Η εταιρεία έχασε όμως το στοίχημα, το οποίο και δεν ανανέωσε.
Όσον αφορά το υδρογόνο, ενδιαφέρον για τη χρήση του ως καύσιμο για φορτηγά παρουσιάζεται από εταιρείες όπως η Hyundai, η Daimler, η Volvo, η Toyota, η Hino, η General Motors, η Cummins, η Bosch, η Nikola και η Hyzon.


Latest News

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων