Για το τέλος της «χρυσής εποχής» των φτηνών τροφίμων προειδοποιούν την βρετανική κοινωνία αναλυτές και οικονομικές εκθέσεις, καθώς η αγορά ετοιμάζεται για μια ακόμη σοκαριστική επίδοση την ερχόμενη εβδομάδα από το μέτωπο του πληθωρισμού.
Η Τράπεζα της Αγγλίας έχει βέβαια ήδη προετοιμάσει την αγορά για τα… δύσκολα έχοντας προχωρήσει σε επί τα χείρω αναθεώρηση των προβλέψεων της για τον πληθωρισμό εκτιμώντας πως ο δείκτης θα φτάσει και ίσως θα ξεπεράσει το 10% μέσα στη χρονιά, αγγίζοντας έτσι το υψηλότερο σημείο του από το 1982. Όμως, υπάρχει σαφώς διαφορά στον αντίκτυπο που έχει μία πρόβλεψη και μια επίσημη ανακοίνωση.
Η εθνική στατιστική υπηρεσία θα δημοσιεύσει τα στοιχεία για τα επίπεδα των τιμών τον Απρίλιο, την ερχόμενη Τετάρτη και όλα δείχνουν πως ο τιμάριθμος λιανικής θα ανέβει κι άλλο «πιάνοντας» το 9%.
Τον Μάρτιο ο CPI ανέβηκε από το 6,2% στο 7%, όμως ο πόλεμος και η εκτόξευση των τιμών της ενέργειας και των καυσίμων φαίνεται πως ώθησε τον δείκτη στο 9,1% τον Απρίλιο. Επίδοση που θα φέρει πιο γρήγορα τις τιμές κοντά στο ταβάνι του 10%, ίσως και μέσα στο καλοκαίρι.
Κυνηγώντας προσφορές
Η εκτόξευση του βιοτικού κόστους υποχρεώνει ήδη το βρετανικό κοινό σε επώδυνες αλλαγές στην καθημερινότητα του. Σύμφωνα με έκθεση που δημοσίευσε την Παρασκευή η εθνική στατιστική υπηρεσία, εννέα στους δέκα Βρετανούς δηλώνουν πλέον πως πιέζονται από την αύξηση του κόστους ζωής. Δύο στους πέντε ενηλίκους αγοράζουν πλέον λιγότερα τρόφιμα για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν, με την πλειοψηφία να μειώνει δραστικά τις αγορές σε μη απαραίτητα προϊόντα και να κάνει τα ψώνια της από πολλαπλά καταστήματα για να εκμεταλλευτεί τις προσφορές. Δύο στους πέντε θεωρούν επίσης πως αποκλείεται να καταφέρουν να κάνουν οικονομία και να βάλουν στη… άκρη χρήματα, καθώς με δυσκολία καταφέρνουν έστω να καλύψουν τις τρέχουσες υποχρεώσεις.
Σχολιάζοντας την κατάσταση η επικεφαλής του British Retail Consortium, που εκπροσωπεί το λιανεμπόριο, επεσήμανε πως για την ώρα οι καταναλωτές μπορούν ακόμη να επωφεληθούν από τον σκληρό ανταγωνισμό μεταξύ των σούπερ μάρκετ, ώστε να διασφαλίσουν κάποιες προσφορές, όμως αυτό θα γίνεται όλο και πιο δύσκολο καθώς οι πιέσεις προς τον κλάδο των τροφίμων δεν πρόκειται να καταλαγιάσουν σύντομα.
Εξάλλου, η πίεση δεν επικεντρώνεται μόνο στην πλευρά των καταναλωτών, αλλά και των παραγωγών, κυρίως του αγροτικού τομέα. Μόλις την περασμένη εβδομάδα η ένωση εκτροφέων χοίρων ισχυρίστηκε πως 4 στους 5 παραγωγούς απειλούνται με χρεοκοπία μέσα στην χρονιά, εφόσον η οικονομική κατάσταση δεν βελτιωθεί. Η εκτίναξη του κόστους μεταφράζεται σε μια επιβάρυνση ύψους 50 λίρων ανά ζωντανό, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να τα βγάλουν πέρα. Το ίδιο ισχύει για εκτροφείς πουλερικών και παραγωγούς αυγών, που έχουν να αντιμετωπίσουν και την νέα απειλή της γρίπης των πτηνών.
Latest News
Βουτιά στο εμπόσιο σπάνιων γαιών στην ΕΕ - Μεγάλη εξάρτηση από Κίνα
Συνολικά 5.600 τόνοι σε σπάνιες γαίες εξήχθησαν από την ΕΕ, σημειώνοντας μείωση 18,7% σε όγκο και 27,8% σε αξία σε σύγκριση με το 2022
Διέψευσε τις προβλέψεις - Σε άνοδο οι ηλεκτρονικές πωλήσεις στην κινεζική Single's Day
Πώς απέδωσε η Single's Day παρά τους φόβους και τις εκτιμήσεις για χαμηλή εμπιστοσύνη στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου
Αντιδασμούς στον Τραμπ εξετάζει το Μεξικό
Ο Υπουργός Οικονομίας δήλωσε ότι το Μεξικό μπορεί να απαντήσει με δικούς της δασμούς στις αμερικανικές εισαγωγές
Ξεπέρασε τον σκόπελο της Μελόνι η Lufthansa - Προχωράει η εξαγορά της ΙΤΑ
Η συμφωνία για να αναλάβει την ιταλική ITA Airways θα περάσει μετά από σθεναρή εμμονή της Ιταλίας στο τίμημα
Μαθήματα επαγγελματικής επιτυχίας από τον Χάουαρντ Σουλτς - Τι λέει ο δημιουργός των Starbucks
Ο Χάουαρντ Σουλτς ξέρει να ξεπερνάει τα εμπόδια και να βρίσκει την επιτυχία - Ποια συμβουλή θα έδινε σε έναν εκκολαπτόμενο επιχειρηματία;
Η νέα «βασίλισσα» του TikTok - Πώς η Garnier της L'Oreal αύξησε τις πωλήσεις της
Η Garnier ξεπέρασε τις 2,4 εκατομμύρια προβολές, επιτυγχάνοντας το 11% των μηνιαίων εσόδων της σε μία μόνο ημέρα - Οι στόχοι της καμπάνιας στο TikTok
Αυτό το wagyu ποιος θα το πάρει; Μια νέα οικονομία γεννιέται και έξω από την Ιαπωνία
Το wagyu από την Ιαπωνία γίνεται δημοφιλές σε χώρες όπως η Βρετανία καθώς οι καταναλωτές έχουν αποφασίσε να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα για premium προϊόντα στα σούπερ μάρκετ
Είναι... πολλά τα λεφτά για τον Μασκ - Πόσα κερδίζει από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση
Οι εταιρείες του Μασκ δεν παίρνουν άμεσα συμβόλαια από σκιώδεις συναλλαγές με κρατικούς φορείς αλλά παρέχουν υπηρεσίες για τις οποίες πληρώνονται αδρά
Ποιες είναι οι επόμενες θεωρίες συνομωσίας; Ρωτήστε τους εφήβους - Ο ρόλος των social media
Οι έφηβοι δυσκολεύονται να αναγνωρίσουν τις ψευδείς πληροφορίες και τις θεωρίες συνωμοσίας στο διαδίκτυο - Πού υπερτερούν σε σχέση με τις υπόλοιπες ηλικίες
Γιατί οι Ρώσοι πηγαίνουν με σακούλες μετρητών στο Χονγκ Κονγκ
Αγαπημένος τόπος για παράλληλες αγορές γίνεται το Χονγκ Κονγκ για τους Ρώσους - Τι αγοράζουν και πόσο πιο ακριβά