Ο υψηλός πληθωρισμός και τα αυξανόμενα επιτόκια είναι πιθανό να αρχίσουν να πιέζουν τις καταναλωτικές δαπάνες, προειδοποιούν οι οικονομολόγοι της Goldman Sachs.
«Τα στοιχεία υποδεικνύουν επιβράδυνση των καταναλωτικών δαπανών στα τέλη Απριλίου και στις αρχές Μαΐου – ίσως ως απάντηση σε αυστηρότερες οικονομικές συνθήκες και υψηλότερες τιμές καταναλωτή», αναφέρει σε ανάλυσή του ο επικεφαλής οικονομολόγος της Goldman, Jan Hatzius . «Το χαμηλό 10ετίας του καταναλωτικού κλίματος στις αρχές Μαΐου υποδηλώνει ότι μέρος αυτής της αδυναμίας θα μπορούσε να συνεχιστεί στα τέλη Μαΐου και πιθανώς τον Ιούνιο».
Ο οικονομολόγος υποβάθμισε επίσης την εκτίμησή του για το ΑΕΠ του δεύτερου τριμήνου στο 2,5% από 2,9%.
«Ενώ 2,5 τρισεκατομμύρια δολάρια πλεονάζουσας αποταμίευσης, σταθερά κέρδη θέσεων εργασίας και συνεχιζόμενη αύξηση των μισθών ευνοούν την αύξηση της κατανάλωσης», προσθέτει ο Χάτζιους, «βλέπουμε μια επιβράδυνση στις δαπάνες για υπηρεσίες τον Μάιο και τον Ιούνιο και μια πλήρη μείωση των δαπανών λιανικής τον Μάιο».
Οι ενδείξεις δείχνουν ότι ο αμερικανός καταναλωτής είναι έτοιμος να περιορίσει τις δαπάνες του τους επόμενους μήνες εν μέσω υψηλότερου κόστους διαβίωσης και των αγορών σε πολλούς τομείς της χρηματιστηριακής αγοράς.
Η καταναλωτική εμπιστοσύνη στις ΗΠΑ έφτασε σε χαμηλό 11 ετών στις αρχές Μαΐου, σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν . Το καταναλωτικό κλίμα διαμορφώθηκε στο 59,1 μειωμένο κατά περισσότερο από 28% σε σχέση με ένα χρόνο πριν.
«Η εκτίμηση των καταναλωτών για την τρέχουσα οικονομική τους κατάσταση σε σχέση με ένα χρόνο πριν βρίσκεται στη χαμηλότερη τιμή από το 2013, με το 36% των καταναλωτών να αποδίδει την αρνητική τους εκτίμηση στον πληθωρισμό», αναφέρει η έρευνα.
Εν τω μεταξύ, νέα στοιχεία από την Adobe έδειξαν ότι οι αμερικανοί καταναλωτές ξόδεψαν 4,5% περισσότερο στο διαδίκτυο τον Απρίλιο σε σύγκριση με πέρυσι. Αλλά αυτός είναι ένας πολύ χαμηλότερος ρυθμός από τους διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης που παρατηρήθηκαν τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο. Οι διαδικτυακές δαπάνες τον Απρίλιο ήταν επίσης πιο αργές από την αύξηση 6,8% τον Μάρτιο.
Latest News
Το διάστημα είναι το νέο πεδίο ανταγωνισμού μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας - Οι συμμαχίες
Οι ΗΠΑ νικούν την Κίνα στον αγώνα για να κερδίσουν συμμάχους στην κούρσα για το διάστημα
Η Κίνα βάζει στο στόχαστρο πλούσιους και εταιρείες για να αυξήσει τα έσοδα
Οι αρχές στην Κίνα τους ζητούν να κάνουν «αυτοελέγχους» και να πληρώσουν τυχόν φορολογικές υποχρεώσεις που αμέλησαν
Τα υπερκέρδη της βιομηχανίας όπλων και οι θιασώτες της στήριξής τους
Οι ευρωπαϊκές αμυντικές εταιρείες βγάζουν πολλά χρήματα — και αυτό είναι πρόβλημα, γράφει το Politico
Πώς ξόδεψαν οι καταναλωτές στο κινεζικό Black Friday
Το Singles Day είναι το αντίστοιχο Black Friday στην Κίνα και διαρκεί για βδομάδες
Η Gen Z είναι τελικά η γενιά που τα βρήκε πιο δύσκολα από τις προηγούμενες;
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι είναι πιο δύσκολο από ποτέ για τους νέους να γίνουν οικονομικά ανεξάρτητοι, σε ένα τοπίο αυξανόμενης οικονομικής ανασφάλειας
Το κρυφό υπερόπλο των αλυσίδων φαστ φουντ - Πώς κρατούν πιστούς τους καταναλωτές
Οι αλυσίδες φαστ φουντ προσφέρουν αποκλειστικές υπηρεσίες σε πιστούς πελάτες και κερδίζουν μία σίγουρη πηγή εσόδων
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Η επόμενη μέρα για την οικονομία - Τα σενάρια μετά τις εκλογές στις ΗΠΑ [γράφημα]
Τεράστια πρόκληση το μεγάλο έλλειμμα - Κλειδί οι ισορροπίες στο Κογκρέσο μετά τις εκλογές
Το δυστύχημα στα Τέμπη, δεν έπρεπε να συμβεί - Η ασφάλεια κορυφαία προτεραιότητά μου, λέει ο Τζιτζικώστας
Ο υποψήφιος για τη θέση του Επιτρόπου Μεταφορών μιλώντας στο Ευρωπαικό Κοινοβούλιο είπε ότι « Ένα τέτοιο δυστύχημα δεν πρέπει να ξανασυμβεί πουθενά στην Ευρώπη»
Μείωση ρεκόρ, 250 μονάδες βασης, στα επιτόκια απο την κεντρική τράπεζα του Πακιστάν
Μετα τη μείωση, το βασικό επιτόκιο της κεντρικής τράπεζας του Πακιστάν είναι στο 15%