Σε 1.041 εκατομμύρια τόνους ισοδύναμου CO 2 (CO 2- eq), ανήλθαν το τέταρτο τρίμηνο του 2021, οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου της οικονομίας της ΕΕ, ελαφρώς υψηλότερα από την τιμή πριν από την πανδημία για το τέταρτο τρίμηνο του 2019.
Αυτές οι πληροφορίες προέρχονται από στοιχεία τριμηνιαίων εκτιμήσεων για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου ανά οικονομική δραστηριότητα που δημοσιεύει σήμερα η Eurostat.
Ειδικότερα, οι εκπομπές αερίων θερμοκηπίου αυξήθηκαν κατά 8% σε σύγκριση με το ίδιο τρίμηνο του 2020. Αυτή η αύξηση οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην επίδραση της οικονομικής ανάκαμψης μετά την απότομη μείωση της δραστηριότητας το 2020 λόγω της πανδημίας COVID-19 . Για σύγκριση, οι εκπομπές για την ίδια περίοδο το 2019 ανήλθαν σε 1.005 εκατομμύρια τόνους CO 2 -eq.
Ανά τομέα
Το τέταρτο τρίμηνο του 2021, οι οικονομικοί τομείς που ευθύνονται για τις περισσότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου ήταν τα νοικοκυριά (22%), η μεταποίηση και η προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας (21%), ακολουθούμενοι από τη γεωργία (12%) και τις μεταφορές και την αποθήκευση (11%). Οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε όλους τους τομείς αυξήθηκαν σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2020, με τις υψηλότερες αυξήσεις να καταγράφονται στις μεταφορές και αποθήκευση (+18%), στην εξόρυξη (+11%) και στην παροχή ηλεκτρικής ενέργειας (+10%).
Παρά την επίδραση της οικονομικής ανάκαμψης μεταξύ των ίδιων τριμήνων του 2020 και του 2021, η μακροπρόθεσμη τάση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου στην ΕΕ παρουσιάζει σταθερή μείωση.
Ανά κράτη
Οι εκπομπές το τέταρτο τρίμηνο του 2021 αυξήθηκαν σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ σε σύγκριση με το ίδιο τρίμηνο του 2020, αντανακλώντας την ανάκαμψη από την πανδημία. Σε ορισμένα κράτη μέλη, όπως η Κύπρος (+0,3%), η Ολλανδία και η Σλοβενία (και οι δύο +2%) και το Λουξεμβούργο (+3%), οι εκπομπές το τέταρτο τρίμηνο του 2021 παρέμειναν χαμηλές σε σύγκριση με το ίδιο τρίμηνο του 2020, ενώ οι εκπομπές της Εσθονίας (+28%), της Βουλγαρίας (+27%) και της Μάλτας (+23%) αυξήθηκαν σημαντικά.
Σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως η Εσθονία (+28%), η Βουλγαρία (27%), η Σουηδία (+14%) και η Λετονία και το Βέλγιο (και τα δύο +13%) για παράδειγμα, η καταγεγραμμένη αύξηση ήταν αισθητά πιο έντονη από τη μείωση που καταγράφηκε μεταξύ το τέταρτο τρίμηνο του 2019 και το ίδιο τρίμηνο του 2020.
Latest News
Πονοκέφαλος η έκρηξη των επενδύσεων στις ΑΠΕ - Με νέους κανόνες η πρόσβαση στο σύστημα ηλεκτρισμού
Πώς θα αποκατασταθεί το μπλακ άουτ στις επενδύσεις ΑΠΕ - Έρχονται νέοι κανόνες πρόσβασης στο ηλεκτρικό σύστημα σε συνθήκες κορεσμού
Τι προκάλεσε τις φονικές πλημμύρες στη Βαλένθια – Το μοτίβο που φοβίζει τους επιστήμονες στην Ελλάδα
Οι πλημμύρες όπως της Βαλένθια είναι εικόνα από το μέλλον προειδοποιούν οι επιστήμονες που επισημαίνουν ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για την κλιματική αλλαγή
Σε ρότα υλοποίησης η αποθήκη CO2 στον Πρίνο - Αίτηση κοινοτικής χρηματοδότησης 1,1 δισ. ευρώ
Στην υπόγεια αποθήκη θα διοχετεύεται διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν μεγάλες βιομηχανίες στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή
Dana vs Daniel - Η σύγκριση των φονικών φαινομένων
Τόσο ο Daniel όσο και η Dana άφησαν πίσω τους μεγάλες καταστροφές και νεκρούς
Ηλεκτρικό ή υβριδικό ήταν 1 στα 2 εισαγόμενα οχήματα στην ΕΕ το 2023
Οι εξαγωγές της ΕΕ σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν από 2% επί του συνόλου το 2017 σε 26% 2023
Έκθεση ορόσημο για ΕΕ - Πόσα πρέπει να δαπανά για άμυνα και κλιματική αλλαγή
Η προειδοποίησε του πρώην προέδρου της Φινλανδίας Νιινίστρο σε μια έκθεση ορόσημο για την ασφάλεια της ΕΕ
Νέο φωτοβολταϊκό πάρκο για την Metlen στην Ιταλία
Στις αρχές του 2022, η Metlen και η Saint-Gobain υπέγραψαν συμφωνία πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας (PPA) μέσω απευθείας γραμμής
Ρεκόρ θανάτων λόγω ζέστης το 2023 – Κίνδυνος εξάπλωσης ασθενειών
Η ένατη έκθεση του Lancet Countdown για την κλιματική κρίση αποκαλύπτει ότι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν πρωτοφανείς απειλές για την υγεία τους από την ταχεία αλλαγή του κλίματος.
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες