Σε σημείο καμπής βρίσκεται η περιβαλλοντολογική στρατηγική της Ευρώπης και η πρόθεση της να υλοποιήσει τους φιλόδοξους στόχους που έχει θέσει για τη δραστική μείωση των ρύπων κατά 55% μέχρι το 2030 με στόχο την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Κι αυτό διότι το λεγόμενο πακέτο «Fit for 55» θα τεθεί προς συζήτηση και επικύρωση από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ξεκινώντας την Τρίτη από την αρμόδια επιτροπή Περιβάλλοντος του Σώματος.
Η επιτροπή Περιβάλλοντος θα μελετήσει επτά φακέλους που αφορούν τους εθνικούς στόχους των ρύπων, τις προβλέψεις για την απολιγνιτοποίηση, τις εκπομπές του αεροπορικού και του ναυτιλιακού κλάδου, τις προτάσεις για τον φόρο άνθρακα και την μεταρρύθμιση του συστήματος εμπορίας ρύπων.
Η διαδικασία, δυστυχώς, δεν αναμένεται να είναι εύκολη λόγω των διαφωνιών που υπάρχουν για διάφορα σημεία του πακέτου. Μάλιστα, ακόμη και αν το σχέδιο περάσει από την επιτροπή είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα «σκοντάψει» στην ολομέλεια, όπου αρκετές από τις προτάσεις και τους στόχους συναντούν αντιδράσεις από διαφορετικές ομάδες και χώρες.
Ο πόλεμος άλλαξε τα δεδομένα
Εξάλλου, στις δεδομένες διαφωνίες που είχαν διατυπωθεί εξαρχής ήρθε να προστεθεί η αλλαγή δεδομένων που έφερε ο πόλεμος στην Ουκρανία και η άνευ προηγουμένου ενεργειακή κρίση που πυροδότησε. Η ανάγκη να καλυφθούν οι ενεργειακές ανάγκες νοικοκυριών και βιομηχανιών με τον φτηνότερο δυνατό τρόπο σε ένα διάστημα υπέρογκων τιμών έφερε πίσω τους εθνικούς πράσινους στόχους σε πολλά κράτη μέλη, παρά το γεγονός πως η ανάγκη για απεξάρτηση από τις εισαγωγές από τη Ρωσία κατέστησε πιο επιτακτική την ταχεία προώθηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Είναι χαρακτηριστικό πως την περασμένη εβδομάδα μια ψηφοφορία στην επιτροπή Περιβάλλοντος για την απομείωση της χρήσης μηχανών εσωτερικής καύσης εγκρίθηκε με οριακή πλειοψηφία έξι ψήφων (46 υπέρ και 40 κατά).
Μέλη των αριστερών και πράσινων ομάδων ζητούν πιο δραστικά μέτρα, ενώ συνάμα κατηγορούν το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα πως δημιουργεί εμπόδια στην υιοθέτηση αυστηρότερων πράσινων στόχων.
Η συζήτηση στην ολομέλεια της Ευρωβουλής για το πακέτο του «Fit for 55» έχει οριστεί για τις 6 Ιουνίου, όπου αναλόγως με τις προτάσεις και τις τροποποιήσεις το σχέδιο θα πρέπει να επανέλθει στο τραπέζι του συμβούλιου των υπουργών για νέες αλλαγές. Απώτερος στόχος, πάντως, είναι το πακέτο των μέτρων να εγκριθεί μέχρι τα τέλη της χρονιάς.
Latest News
Πονοκέφαλος η έκρηξη των επενδύσεων στις ΑΠΕ - Με νέους κανόνες η πρόσβαση στο σύστημα ηλεκτρισμού
Πώς θα αποκατασταθεί το μπλακ άουτ στις επενδύσεις ΑΠΕ - Έρχονται νέοι κανόνες πρόσβασης στο ηλεκτρικό σύστημα σε συνθήκες κορεσμού
Τι προκάλεσε τις φονικές πλημμύρες στη Βαλένθια – Το μοτίβο που φοβίζει τους επιστήμονες στην Ελλάδα
Οι πλημμύρες όπως της Βαλένθια είναι εικόνα από το μέλλον προειδοποιούν οι επιστήμονες που επισημαίνουν ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για την κλιματική αλλαγή
Σε ρότα υλοποίησης η αποθήκη CO2 στον Πρίνο - Αίτηση κοινοτικής χρηματοδότησης 1,1 δισ. ευρώ
Στην υπόγεια αποθήκη θα διοχετεύεται διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν μεγάλες βιομηχανίες στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή
Dana vs Daniel - Η σύγκριση των φονικών φαινομένων
Τόσο ο Daniel όσο και η Dana άφησαν πίσω τους μεγάλες καταστροφές και νεκρούς
Ηλεκτρικό ή υβριδικό ήταν 1 στα 2 εισαγόμενα οχήματα στην ΕΕ το 2023
Οι εξαγωγές της ΕΕ σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν από 2% επί του συνόλου το 2017 σε 26% 2023
Έκθεση ορόσημο για ΕΕ - Πόσα πρέπει να δαπανά για άμυνα και κλιματική αλλαγή
Η προειδοποίησε του πρώην προέδρου της Φινλανδίας Νιινίστρο σε μια έκθεση ορόσημο για την ασφάλεια της ΕΕ
Νέο φωτοβολταϊκό πάρκο για την Metlen στην Ιταλία
Στις αρχές του 2022, η Metlen και η Saint-Gobain υπέγραψαν συμφωνία πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας (PPA) μέσω απευθείας γραμμής
Ρεκόρ θανάτων λόγω ζέστης το 2023 – Κίνδυνος εξάπλωσης ασθενειών
Η ένατη έκθεση του Lancet Countdown για την κλιματική κρίση αποκαλύπτει ότι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν πρωτοφανείς απειλές για την υγεία τους από την ταχεία αλλαγή του κλίματος.
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες