Ολοένα και πιο θαρραλέα βήματα πραγματοποιεί η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα και διεθνώς, με την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και την συνακόλουθη εκτόξευση της τιμής των ορυκτών καυσίμων να καθιστά ολοένα και πιο συμφέρουσα οικονομικά, εκτός από αδήριτη περιβαλλοντική αναγκαιότητα, την πράσινη μετάβαση.
Στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων ρίχνονται ολοένα και περισσότερες εταιρείες διεθνώς, από την Tesla και τη Volkswagen μέχρι μια σειρά ανερχόμενων κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών. Στροφή προς την ηλεκτροκίνηση πραγματοποιείται ακόμη και για βαρέου τύπου οχήματα, όπως φορτηγά και νταλίκες.
Στην Ελλάδα
Η «στροφή» προς την ηλεκτροκίνηση αφορά και την Ελλάδα: Στη χώρα μας βρίσκονται συνολικά ταξινομημένα 1.274 υβριδικά αυτοκίνητα με μικρή ηλεκτρική αυτονομία. Τα υβριδικά οχήματα ανέρχονται σε 6.187. Αντίστοιχα στην ΕΕ οι αριθμοί είναι 199.107 και 563.030 οχήματα. Την ίδια στιγμή, μειώνονται οι νέες παραγγελίες οχημάτων που κινούνται τόσο με βενζίνη όσο και με πετρέλαιο.
Βεβαίως, η μεγέθυνση του ηλεκτρικού στόλου απαιτεί αντίστοιχες υποδομές, κυρίως δίκτυο φορτιστών. Στην Ελλάδα βρίσκονται εγκατεστημένοι περίπου 1.2οο φορτιστές στους αυτοκινητόδρομους και σε πολλά πρατήρια, κυρίως στις πόλεις. Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλου, αυτός ο αριθμός μπορεί να αυξηθεί πολύ αν οι Δήμοι και οι Περιφέρειες αξιοποιήσουν τις δυνατότητες του νόμου για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.
«Με υπηρεσίες όπως το ηλεκτρονικό μητρώο φορτιστών που θα λειτουργήσει σύντομα, οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να λαμβάνουν πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο. Για παράδειγμα, ο οδηγός ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα μπορεί να μάθει ανά πάσα στιγμή σε πόση απόσταση από το σημείο που βρίσκεται υπάρχει φορτιστής, το κόστος ανεφοδιασμού, ακόμη και αν υπάρχει αυξημένη κυκλοφορία στο σημείο. Πρόκειται για νέες εφαρμογές που βελτιώνουν την υποστήριξη της χρήσης του ηλεκτροκίνητου οχήματος και συμβάλλουν στη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης», ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Παπαδόπουλος.
Ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι με όλες αυτές τις δράσεις το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υποστηρίζει το πρόγραμμα παροχής κινήτρων για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Κινούμαι Ηλεκτρικά», στο οποίο οι πολίτες έχουν δείξει μεγάλη ανταπόκριση.
Ενδεικτικά, ανέφερε ότι οι ταξινομήσεις των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων υπερτριπλασιάστηκαν από 1.083 το 2020 σε 3.594 το 2021 και καταγράφεται μια μετρήσιμη πρόοδος ως αποτέλεσμα της προσπάθειας που συντελείται να δημιουργηθούν περισσότερο ευνοϊκές συνθήκες για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης.
Οι προκλήσεις
Πάντως η επέκταση της ηλεκτροκίνησης δημιουργεί νέες προκλήσεις για τις υποδομές: Η κυκλοφορία εκατομμυρίων οχημάτων στους δρόμους των μεγάλων πόλεων, ένα σενάριο που ενδέχεται να καταστεί πραγματικότητα μέσα στην επόμενη δεκαετία, θα εκτοξεύσει τη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας – ζήτηση στην οποία θα κληθούν να ανταποκριθούν όχι μόνο οι μονάδες παραγωγής, αλλά και τα συστήματα μεταφοράς και διανομής ηλεκτρισμού.
Από την άλλη, η ηλεκτροκίνηση υπόσχεται – μεταξύ άλλων – να φέρει ξανά τον… γαλανό ουρανό σε πολλές μεγαλουπόλεις, που υποφέρουν από την ατμοσφαιρική ρύπανση.
Latest News
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων