Ολοένα και πιο θαρραλέα βήματα πραγματοποιεί η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα και διεθνώς, με την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και την συνακόλουθη εκτόξευση της τιμής των ορυκτών καυσίμων να καθιστά ολοένα και πιο συμφέρουσα οικονομικά, εκτός από αδήριτη περιβαλλοντική αναγκαιότητα, την πράσινη μετάβαση.

Στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων ρίχνονται ολοένα και περισσότερες εταιρείες διεθνώς, από την Tesla και τη Volkswagen μέχρι μια σειρά ανερχόμενων κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών. Στροφή προς την ηλεκτροκίνηση πραγματοποιείται ακόμη και για βαρέου τύπου οχήματα, όπως φορτηγά και νταλίκες.

Στην Ελλάδα

Η «στροφή» προς την ηλεκτροκίνηση αφορά και την Ελλάδα: Στη χώρα μας βρίσκονται συνολικά ταξινομημένα 1.274 υβριδικά αυτοκίνητα με μικρή ηλεκτρική αυτονομία. Τα υβριδικά οχήματα ανέρχονται σε 6.187. Αντίστοιχα στην ΕΕ οι αριθμοί είναι 199.107 και 563.030 οχήματα. Την ίδια στιγμή, μειώνονται οι νέες παραγγελίες οχημάτων που κινούνται τόσο με βενζίνη όσο και με πετρέλαιο.

Βεβαίως, η μεγέθυνση του ηλεκτρικού στόλου απαιτεί αντίστοιχες υποδομές, κυρίως δίκτυο φορτιστών. Στην Ελλάδα βρίσκονται εγκατεστημένοι περίπου 1.2οο φορτιστές στους αυτοκινητόδρομους και σε πολλά πρατήρια, κυρίως στις πόλεις. Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλου, αυτός ο αριθμός μπορεί να αυξηθεί πολύ αν οι Δήμοι και οι Περιφέρειες αξιοποιήσουν τις δυνατότητες του νόμου για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.

«Με υπηρεσίες όπως το ηλεκτρονικό μητρώο φορτιστών που θα λειτουργήσει σύντομα, οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να λαμβάνουν πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο. Για παράδειγμα, ο οδηγός ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα μπορεί να μάθει ανά πάσα στιγμή σε πόση απόσταση από το σημείο που βρίσκεται υπάρχει φορτιστής, το κόστος ανεφοδιασμού, ακόμη και αν υπάρχει αυξημένη κυκλοφορία στο σημείο. Πρόκειται για νέες εφαρμογές που βελτιώνουν την υποστήριξη της χρήσης του ηλεκτροκίνητου οχήματος και συμβάλλουν στη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης», ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Παπαδόπουλος.

Ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι με όλες αυτές τις δράσεις το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υποστηρίζει το πρόγραμμα παροχής κινήτρων για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Κινούμαι Ηλεκτρικά», στο οποίο οι πολίτες έχουν δείξει μεγάλη ανταπόκριση.

Ενδεικτικά, ανέφερε ότι οι ταξινομήσεις των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων υπερτριπλασιάστηκαν από 1.083 το 2020 σε 3.594 το 2021 και καταγράφεται μια μετρήσιμη πρόοδος ως αποτέλεσμα της προσπάθειας που συντελείται να δημιουργηθούν περισσότερο ευνοϊκές συνθήκες για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης.

Οι προκλήσεις

Πάντως η επέκταση της ηλεκτροκίνησης δημιουργεί νέες προκλήσεις για τις υποδομές: Η κυκλοφορία εκατομμυρίων οχημάτων στους δρόμους των μεγάλων πόλεων, ένα σενάριο που ενδέχεται να καταστεί πραγματικότητα μέσα στην επόμενη δεκαετία, θα εκτοξεύσει τη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας – ζήτηση στην οποία θα κληθούν να ανταποκριθούν όχι μόνο οι μονάδες παραγωγής, αλλά και τα συστήματα μεταφοράς και διανομής ηλεκτρισμού.

Από την άλλη, η ηλεκτροκίνηση υπόσχεται – μεταξύ άλλων – να φέρει ξανά τον… γαλανό ουρανό σε πολλές μεγαλουπόλεις, που υποφέρουν από την ατμοσφαιρική ρύπανση.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα