
Ολοένα και πιο θαρραλέα βήματα πραγματοποιεί η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα και διεθνώς, με την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και την συνακόλουθη εκτόξευση της τιμής των ορυκτών καυσίμων να καθιστά ολοένα και πιο συμφέρουσα οικονομικά, εκτός από αδήριτη περιβαλλοντική αναγκαιότητα, την πράσινη μετάβαση.
Στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων ρίχνονται ολοένα και περισσότερες εταιρείες διεθνώς, από την Tesla και τη Volkswagen μέχρι μια σειρά ανερχόμενων κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών. Στροφή προς την ηλεκτροκίνηση πραγματοποιείται ακόμη και για βαρέου τύπου οχήματα, όπως φορτηγά και νταλίκες.
Στην Ελλάδα
Η «στροφή» προς την ηλεκτροκίνηση αφορά και την Ελλάδα: Στη χώρα μας βρίσκονται συνολικά ταξινομημένα 1.274 υβριδικά αυτοκίνητα με μικρή ηλεκτρική αυτονομία. Τα υβριδικά οχήματα ανέρχονται σε 6.187. Αντίστοιχα στην ΕΕ οι αριθμοί είναι 199.107 και 563.030 οχήματα. Την ίδια στιγμή, μειώνονται οι νέες παραγγελίες οχημάτων που κινούνται τόσο με βενζίνη όσο και με πετρέλαιο.
Βεβαίως, η μεγέθυνση του ηλεκτρικού στόλου απαιτεί αντίστοιχες υποδομές, κυρίως δίκτυο φορτιστών. Στην Ελλάδα βρίσκονται εγκατεστημένοι περίπου 1.2οο φορτιστές στους αυτοκινητόδρομους και σε πολλά πρατήρια, κυρίως στις πόλεις. Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλου, αυτός ο αριθμός μπορεί να αυξηθεί πολύ αν οι Δήμοι και οι Περιφέρειες αξιοποιήσουν τις δυνατότητες του νόμου για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.
«Με υπηρεσίες όπως το ηλεκτρονικό μητρώο φορτιστών που θα λειτουργήσει σύντομα, οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να λαμβάνουν πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο. Για παράδειγμα, ο οδηγός ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα μπορεί να μάθει ανά πάσα στιγμή σε πόση απόσταση από το σημείο που βρίσκεται υπάρχει φορτιστής, το κόστος ανεφοδιασμού, ακόμη και αν υπάρχει αυξημένη κυκλοφορία στο σημείο. Πρόκειται για νέες εφαρμογές που βελτιώνουν την υποστήριξη της χρήσης του ηλεκτροκίνητου οχήματος και συμβάλλουν στη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης», ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Παπαδόπουλος.
Ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι με όλες αυτές τις δράσεις το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υποστηρίζει το πρόγραμμα παροχής κινήτρων για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Κινούμαι Ηλεκτρικά», στο οποίο οι πολίτες έχουν δείξει μεγάλη ανταπόκριση.
Ενδεικτικά, ανέφερε ότι οι ταξινομήσεις των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων υπερτριπλασιάστηκαν από 1.083 το 2020 σε 3.594 το 2021 και καταγράφεται μια μετρήσιμη πρόοδος ως αποτέλεσμα της προσπάθειας που συντελείται να δημιουργηθούν περισσότερο ευνοϊκές συνθήκες για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης.
Οι προκλήσεις
Πάντως η επέκταση της ηλεκτροκίνησης δημιουργεί νέες προκλήσεις για τις υποδομές: Η κυκλοφορία εκατομμυρίων οχημάτων στους δρόμους των μεγάλων πόλεων, ένα σενάριο που ενδέχεται να καταστεί πραγματικότητα μέσα στην επόμενη δεκαετία, θα εκτοξεύσει τη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας – ζήτηση στην οποία θα κληθούν να ανταποκριθούν όχι μόνο οι μονάδες παραγωγής, αλλά και τα συστήματα μεταφοράς και διανομής ηλεκτρισμού.
Από την άλλη, η ηλεκτροκίνηση υπόσχεται – μεταξύ άλλων – να φέρει ξανά τον… γαλανό ουρανό σε πολλές μεγαλουπόλεις, που υποφέρουν από την ατμοσφαιρική ρύπανση.


Latest News

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων

Ομάδα Task Force από την Messaritis Ανανεώσιμες για έργα της Ομάδας Β
Tην Κυριακή 6 Απριλίου, η Messaritis Ανανεώσιμες κλήθηκε να αποκόψει περί τους 80 σταθμούς και το κατάφερε με επιτυχία

Η Μελόνι ζητά αναθεώρηση της ευρωπαϊκής πολιτικής για το περιβάλλον
Η ιταλίδα πρωθυπουργός, Τζόρτζια Μελόνι, προτίθεται να ζητήσει αναθεώρηση των ιδεολογικών κανόνων της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας