Ούτε… ένα αυτοκίνητο δεν πωλήθηκε τον Απρίλιο στη Σαγκάη, τη μεγαλύτερη μητροπολιτική περιοχή της Κίνας, με 25 εκατομμύρια κατοίκους, καθώς η Κίνα είχε επιβάλει αυστηρά περιοριστικά μέτρα για την αποτροπή της εξάπλωσης της πανδημίας.
Η Σαγκάη βρίσκεται υπό αυστηρό lockdown εδώ και επτά εβδομάδες. Οι αρχές έχουν δώσει εντολή στους πολίτες να παραμείνουν στα σπίτια τους και να κλείσουν πολλές επιχειρήσεις, καθώς προσπαθούν να ελέγξουν και να καταστείλουν τη χειρότερη επιδημία Covid στην πόλη.
Αν και οι αρχές ανακοίνωσαν τη Δευτέρα ότι θα επιτρέψουν «χαμηλά επίπεδα δραστηριότητας» σε ορισμένες περιοχές, πολλοί κάτοικοι δήλωσαν στο CNN ότι δεν τους επετράπη να βγουν έξω από τα συγκροτήματα κατοικιών τους.
Οι περιορισμοί της Covid είχαν σοβαρό αντίκτυπο στην αγορά αυτοκινήτου της πόλης – σχεδόν όλοι οι αντιπρόσωποι έκλεισαν και δεν καταγράφηκαν καθόλου πωλήσεις, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Ένωσης Εμπορίου Πωλήσεων Αυτοκινήτων της Σαγκάης που δόθηκε στη δημοσιότητα τη Δευτέρα.
Συνολικά, οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα μειώθηκαν κατά 46% τον Απρίλιο, σε 1,2 εκατομμύρια οχήματα, σε σύγκριση με τον Μάρτιο. Ήταν οι χειρότερες πωλήσεις της τελευταίας δεκαετίας, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα η Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας.
Τριάντα πόλεις σε πλήρη ή μερικό αποκλεισμό
Η Κίνα έχει επιβάλει αυστηρούς περιορισμούς καθώς αντιμετωπίζει τη μεγαλύτερη επιδημία Covid εδώ και περισσότερα από δύο χρόνια. Περισσότερες από 30 πόλεις στην Κίνα βρίσκονται υπό πλήρη ή μερικό αποκλεισμό, επηρεάζοντας έως και 187 εκατομμύρια ανθρώπους σε ολόκληρη τη χώρα, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του CNN.
Η Σαγκάη είναι εξαιρετικά σημαντική για την αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας. Η πόλη κατατάσσεται στην κορυφή των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων — περίπου 736.700 νέα οχήματα πωλήθηκαν στη Σαγκάη πέρυσι, τα περισσότερα μεταξύ όλων των κινεζικών πόλεων, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της κύριας ρυθμιστικής αρχής ασφάλισης της χώρας. Είναι επίσης ένας σημαντικός κόμβος παραγωγής, καθώς εκεί έχουν προβεί σε επενδύσεις κορυφαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων όπως η Tesla και η Volkswagen, καθώς και οι μεγάλοι προμηθευτές ανταλλακτικών Bosch και ZF Group.
Τα lockdown στη Σαγκάη και σε άλλες πόλεις έχουν προκαλέσει τεράστιες διακοπές της εφοδιαστικής αλυσίδας και έπληξαν τις καταναλωτικές δαπάνες στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου.
Οι πωλήσεις της Tesla στην Κίνα μειώθηκαν κατά 98% τον Απρίλιο σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Επιβατικών Αυτοκινήτων της Κίνας. Η παραγωγή της στο εργοστάσιο της Σαγκάης μειώθηκε επίσης κατά 81%.
Η Toyota ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι ανέστειλε τη λειτουργία 14 γραμμών παραγωγής σε οκτώ εργοστάσια στην Ιαπωνία, λόγω της έλλειψης ανταλλακτικών που προέκυψε από το lockdown στη Σαγκάη. Τέλος και η Nissan Motor ανέφερε πτώση 46% στις πωλήσεις στην Κίνα σε σχέση με ένα χρόνο πριν.
Latest News
Δήμαρχος στην Ιταλία παλεύει να σταματήσει πώληση ναπολιτάνικης νησίδας
Ο δήμαρχος του Bacoli, στην Ιταλία, υποστηρίζει πως θέλει να αγοράσει την Punta Pennata και να τη μετατρέψει σε «υπαίθριο μουσείο»
Κάτι τρέχει με τα κινεζικά ομόλογα
Πώς θέλει η Λαϊκή τράπεζα της Κίνας να στηρίξει το γιουάν
Πώς ο Μασκ προκάλεσε την ομόνοια των Βρετανών πολιτικών
Τα κόμματα του Ηνωμένου Βασιλείου ενώνονται προτρέποντας τον Τραμπ να επανεξετάσει την ανάμιξη του Μασκ
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Το χρυσό πάρεργο του Νάιτζελ Φάρατζ
Ο Νάιτζελ Φάρατζ πληρώθηκε 189.000 λίρες πέρυσι από εταιρεία χρυσού για να εργαστεί με μερική απασχόληση
Γιατί αποτυγχάνει το άνοιγμα της Κίνας στους ξένους τουρίστες
Η Κίνα προχώρησε σε ένα μεγάλο άνοιγμα προς ξένους τουρίστες όμως τα τουριστικά έσοδα απέχουν πολύ από το 2019
Ο Τραμπ απειλεί την ισορροπία ΕΕ και ΗΠΑ - Τι αλλάζει σε εμπόριο και αμυντικές δαπάνες
ΕΕ και ΗΠΑ είναι οι μεγαλύτεροι εμπορικοί εταίροι στον κόσμο -Πώς οι δασμοί θα επηρεάσουν την οικονομική τους σχέση
Η Σερβία δηλώνει έτοιμη να εξαγοράσει το μερίδιο της Gazprom στο διυλιστήριο NIS
«Έχουμε τα χρήματα» για να αγοράσουμε πίσω το ρωσικό μερίδιο στο Naftna Industrija Srbije, δήλωσε ο πρόεδρος Αλεξάνταρ Βούτσιτς
Τι φέρνει το 2025 για την παγκόσμια οικονομία - Οι χρησμοί του ΔΝΤ και ο φόβος για τις ΗΠΑ
«Οι χώρες δεν μπορούν να δανειστούν για να ξεφύγουν», επισήμανε η επικεφαλής του ΔΝΤ, Κρισταλίνα Γκεοργκίεβα
Οι 9+1 κορυφαίες τάσεις για το 2025 - Στην κρυστάλλινη σφαίρα των FT
Οι προβλέψεις για το 2025 υποθέτουν ότι οι αλλαγές στην αγορά θα υπαγορευθούν από τον Τραμπ - Αλλά όχι μόνο...