Οι πρώτες δεσμεύσεις να υλοποιήσουν τη νέα πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ALMA («Aim, Learn, Master, Achieve» – στοχεύω, μαθαίνω, κατακτώ, επιτυγχάνω) που έχει σκοπό να βοηθήσει τους μειονεκτούντες νέους να βρουν τον δρόμο τους προς την αγορά εργασίας ή την περαιτέρω εκπαίδευση, εκφράστηκαν από κράτη μέλη.
Όπως ανακοίνωσε η Κομισιόν σε εκδήλωση για την απασχόληση των νέων που διοργάνωσε την περασμένη εβδομάδα, μέχρι στιγμής περισσότερα από τα μισά κράτη μέλη έχουν δεσμευτεί να εισαγάγουν την ALMA στις χώρες τους.
Επιπλέον, οκτώ κράτη μέλη έχουν ήδη δεσμευτεί να διαθέσουν περίπου 270 εκατ. ευρώ για την πρωτοβουλία https://www.ot.gr/tag/alma/στο πλαίσιο των προγραμμάτων τους για το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ+) σύμφωνα με τις τρέχουσες εκτιμήσεις. Αναμένεται να ακολουθήσουν περισσότερες δεσμεύσεις, που θα δώσουν σε νέους από όλη την Ευρώπη τη δυνατότητα να επωφεληθούν από αυτή τη νέα πρωτοβουλία.
Η εκδήλωση
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στις 12 Μαΐου, εκπρόσωποι κυβερνήσεων καθώς και εκπρόσωποι της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας, κοινωνικοί εταίροι, εταιρείες και δημόσιες υπηρεσίες απασχόλησης συζήτησαν τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που σχετίζονται με την απασχόληση των νέων. Μοιράστηκαν επίσης τις απόψεις τους σχετικά με πώς θα υλοποιηθεί με επιτυχία το ALMA, το νέο πρόγραμμα κινητικότητας για την κοινωνική ένταξη.
Νέοι από το Βέλγιο, την Τσεχία, τη Γερμανία, την Ιρλανδία, την Ιταλία, την Πολωνία, την Ισπανία και τη Σουηδία ήρθαν στις Βρυξέλλες για να μοιραστούν τις ιστορίες τους σχετικά με το πώς επωφελήθηκαν από προγράμματα παρόμοια με το ALMA και πώς η επίδραση των προγραμμάτων αυτών άλλαξε τη ζωή τους.
Ο κ. Μαργαρίτης Σχοινάς, αντιπρόεδρος για την Προώθηση του Ευρωπαϊκού Τρόπου Ζωής μας, δήλωσε: «Με την ALMA, θέλουμε να βοηθήσουμε τους νέους να βρουν τον δρόμο τους στη ζωή τους και να πετύχουν εκεί όπου το σύστημα μέχρι στιγμής τους έχει απογοητεύσει. Στόχος είναι να έρθει η Ευρώπη πιο κοντά στην κοινωνία. Να προσφέρουμε εργασιακή εμπειρία, να βελτιώσουμε την απασχόληση των νέων και τις προοπτικές ζωής για τους νέους Ευρωπαίους. Για την ελπίδα μας για το αύριο, για εκείνους που θα καθορίσουν ένα καλύτερο μέλλον.»
Ο κ. Νικολά Σμιτ, επίτροπος Απασχόλησης και Κοινωνικών Δικαιωμάτων, δήλωσε: «Η ΕΕ παρέχει στήριξη σε όλους τους νέους και ιδίως σε εκείνους που αντιμετωπίζουν δυσκολίες. Με τη συμμετοχή τους στην ALMA, οι μειονεκτούντες νέοι θα αποκτήσουν αυτοπεποίθηση, εμπιστοσύνη και θα πιστέψουν ότι μπορούν να πετύχουν στη ζωή τους. Η Επιτροπή είναι πολύ προσηλωμένη στην επιτυχημένη υλοποίηση της ALMA.»
Ιστορικό
Στην ομιλία της για την κατάσταση της Ένωσης, η πρόεδρος της Επιτροπής κ. Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν ανακοίνωσε τη νέα πρωτοβουλία ALMA που θα δρομολογηθεί κατά τη διάρκεια του Ευρωπαϊκού Έτους Νεολαίας 2022. Η πρόεδρος δήλωσε σχετικά: «Η Ευρώπη χρειάζεται όλους τους νέους της. Πρέπει να εντείνουμε τη στήριξή μας σε αυτούς που ξεχνιούνται πίσω· αυτούς που δεν έχουν δουλειά· αυτούς που βρίσκονται εκτός απασχόλησης, εκπαίδευσης ή κατάρτισης. Γι’ αυτούς, θα προσφέρουμε ένα νέο πρόγραμμα, το ALMA.»
To πρόγραμμα ALMA είναι μια πρωτοβουλία ενεργού ένταξης για μειονεκτούντες νέους (ηλικίας 18-30 ετών) που βρίσκονται εκτός απασχόλησης, εκπαίδευσης ή κατάρτισης. Μαζί με εντατική κατάρτιση πριν και μετά τη διαμονή τους στο εξωτερικό, το πρόγραμμα θα προσφέρει στους συμμετέχοντες μια εποπτευόμενη εργασιακή εμπειρία μάθησης για περίοδο 2 έως 6 μηνών σε άλλο κράτος μέλος της ΕΕ.
Στόχος της ALMA είναι να βελτιώσει τις δεξιότητες, τις γνώσεις και την εμπειρία των συμμετεχόντων, ώστε να μπορέσουν να βρουν τον δρόμο τους προς την αγορά εργασίας ή την εκπαίδευση μόλις επιστρέψουν στη χώρα τους, και να τους δώσει την ευκαιρία να δημιουργήσουν νέες επαφές σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Τα κράτη μέλη ενθαρρύνονται να δεσμεύσουν πόρους, κατά περίπτωση, από τα οικεία προγράμματα του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου+ (ΕΚΤ+) για την περίοδο 2021-2027 για την υλοποίηση της πρωτοβουλίας ALMA. Επιπλέον, η Επιτροπή παρέχει διοικητική συνδρομή για να στηρίξει τα κράτη μέλη στη δημιουργία και την υλοποίηση της πρωτοβουλίας αυτής.
Με τη νέα αυτή πρωτοβουλία, η Επιτροπή επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της στον ευρωπαϊκό πυλώνα κοινωνικών δικαιωμάτων για την αντιμετώπιση των ανισοτήτων και την παροχή ενεργού στήριξης στην απασχόληση και στην απόκτηση δεξιοτήτων, ιδίως για τους μειονεκτούντες νέους. Η ALMA θα συμβάλει επίσης στην εφαρμογή των εγγυήσεων για τη νεολαία, οι οποίες ενισχύθηκαν το 2020. Με τον τρόπο αυτό, η ALMA θα συμπληρώσει τα υφιστάμενα προγράμματα για τη στήριξη της κινητικότητας των νέων, όπως το Erasmus Plus ή το Ευρωπαϊκό Σώμα Αλληλεγγύης.
Latest News
H «ατμομηχανή» της Ευρώπης αγκομαχά - Σε ύφεση για δεύτερη χρονιά η Γερμανία
Η οικονομία στη Γερμανία συρρικνώθηκε κατά 0,2% το προηγούμενο έτος
O νέος «πονοκέφαλος» της Λαγκάρντ - Γιατί η ΕΚΤ «κλείνει τα αυτιά» στους traders
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα συνεδριάζει στο τέλος του μήνα - Τι προβλέπουν οι αγορές για τα επιτόκια
Μειώθηκε απροσδόκητα ο πληθωρισμός της Βρετανίας στο 2,5%
Τα στοιχεία θα βρεθούν στο επίκεντρο της συνεδρίασης της BoE στις 6 Φεβρουαρίου που αποφασίζει για τα επιτόκια στη Βρετανία
Οι πυρκαγιές στην Καλιφόρνια κάνουν τις ανισότητες μεγαλύτερες
Ποιο ρόλο παίζουν οι μεγάλες κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες στις εφιαλτικές πυρκαγιές στην Καλιφόρνια
Με το βλέμμα στον πληθωρισμό των ΗΠΑ οι αγορές - Ο φόβος για τα επιτόκια
Ο χρόνος ανακοίνωσης του πληθωρισμού των ΗΠΑ συμπίπτει με μια κρίσιμη στιγμή για τους επενδυτές και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής
Γιατί η SEC μηνύει τον Ίλον Μασκ - Το «colpo grosso» με τη μετοχή του Twitter
Η SEC αναφέρει ότι ο σύμμαχος Τραμπ «κέρδισε» περίπου 150 εκατ. δολ. με το να μην αποκαλύψει εγκαίρως το μερίδιο αγορά του Twitter
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες