Ανακούφιση πρέπει να προκαλούν στον σουλτάνο οι εκτιμήσεις του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ταξιδιών και Τουρισμού (WTTC) που προβλέπουν θεαματική άνοδο του τουρκικού τουρισμού για τουλάχιστον την επόμενη δεκαετία. Εξάλλου τα έσοδα από τον τουρισμό είναι ζωτικής σημασίας για την βαλλόμενη τουρκική οικονομία.
Συγκεκριμένα, το WTTC σε έκθεση του υποστηρίζει ότι ο ρυθμός ανάπτυξης για τον ταξιδιωτικό και τουριστικό τομέα της Τουρκίας θα κυμανθεί κατά μέσο όρο στο 5,5% ετησίως για την επόμενη δεκαετία. Στα επίπεδα αυτά ουσιαστικά θα «τρέξει» σε υπερδιπλάσιο ρυθμό από το τουρκικό ΑΕΠ, που προβλέπεται πως θα κυμανθεί στο 2,5%.
Με την επέκταση αυτή, μέχρι το 2032, η συνεισφορά του τουριστικού προϊόντος στην εγχώρια οικονομία θα πλησιάσει τα 1,04 τρισ. τουρκικές λίρες (ήτοι περίπου 117 δισ. δολάρια), ποσό που αναλογεί στο 11% της συνολικής οικονομίας της χώρας.
Αντιστοίχως, θα συνεχίσει να δίνει δουλειά σε δεκάδες χιλιάδες Τούρκους. Σύμφωνα με το WTTC, η επέκταση του κλάδου θα οδηγήσει στην δημιουργία τουλάχιστον 716.000 νέων θέσεων εργασίας σε βάθος δεκαετίας.
Δυναμική ανάκαμψη
Ειδικά φέτος η ανάκαμψη του κλάδου μετά τα δύσκολα της πανδημίας θα είναι θεαματική. Η συνεισφορά του κλάδου στο φετινό ΑΕΠ θα εκτιναχθεί στο 15,5%, φτάνοντας τα 607 δισ. λίρες, αναλογώντας έτσι στο 8,3% της τουρκικής οικονομίας. Όσον αφορά την αγορά εργασίας, ο κλάδος θα φτάσει να αριθμεί πάνω από 2,5 εκατ. θέσεις εργασίας σημειώνοντας αύξηση κατά 4%.
Το 2019 η συνεισφορά του κλάδου στο τουρκικό ΑΕΠ ανήλθε στο 11% (στα 693,3 δισ. λίρες ή 78,2 δισ. δολάρια), πριν κάνει… βουτιά στο 5,1% το 2020 (327,2 δισ. λίρες ή 36,9 δισ. δολάρια), μια υποχώρηση που μεταφράζεται σε πτώση ύψους σχεδόν 53%.
Πέρυσι, άρχισαν τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης του κλάδου, με την συνεισφορά του στο τουρκικό ΑΕΠ να ανεβαίνει και πάλι σημαντικά στις 525,5 δισ. λίρες, όμως η ανάκαμψη φέτος θα συνεχιστεί, παρά το γεγονός ότι η επέλαση της Όμικρον λειτούργησε σαν ανασχετικός παράγοντας τους πρώτους μήνες του έτους για την τουριστική αγορά παγκοσμίως.
Σύμφωνα με την έκθεση του WTTC, τα στοιχεία από τις μέχρι τώρα κρατήσεις δείχνουν δυναμική ανάπτυξη της τουρκικής τουριστικής αγοράς για το 2022 που μπορεί να την αναδείξει στον τέταρτο πιο δημοφιλή προορισμό της Ευρώπης για την καλοκαιρινή περίοδο. Πιο δημοφιλείς προορισμοί καταρχάς η Κωνσταντινούπολη, όπως επίσης η Αττάλεια και το Μπόντρουμ.
Latest News
Πώς η Boeing έβαλε την αεροπορία των ΗΠΑ να πληρώσει με «καπέλο» 8.000% για σαπούνια
Πώς η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία πλήρωσε 8.000% παραπάνω την Boeing για διανομείς σαπουνιού μπάνιου αεροσκαφών C-17
Ο άνθρωπος πίσω από τον όρο «The Magnificent Seven» λύνει τη σιωπή του
Γνωρίστε τον αναλυτή που χρησιμοποίησε τον όρο Magnificent Seven για τις μετοχές τεχνολογίας που διαφεντεύουν τη Wall Street
Πώς η «οικονομική γρίπη» της Γερμανίας μεταδίδεται στην Ευρώπη – Οι συνέπειες για Ελλάδα
Η νέα κρίση που φέρνει το λουκέτο σε τουλάχιστον τρία εργοστάσια της Volkswagen δημιουργεί μεγάλη αναταραχή στη Γερμανία
Οι αποτυχημένες προσπάθειες «ανάστασης» της Intel και οι χειρισμοί Γκέλσινγκερ
O CEO της Intel, Πατ Γκέλσινγκερ, έθεσε υψηλές προσδοκίες για τις ικανότητες κατασκευής της εταιρείας αλλά και την ικανότητά της στον τομέα της AI, ωστόσο απέτυχε να ανταποκριθεί
Αγροτικές επιδοτήσεις: Δισεκατομμυριούχοι έλαβαν ενίσχυση 3,3 δισ. ευρώ από την ΕΕ
Τουλάχιστον 17 δισεκατομμυριούχοι συγκαταλέγονται στους «αγρότες» που έλαβαν γενναίες αγροτικές επιδοτήσεις την τετραετία 2019-2023.
Γιατί έπεσε η μετοχή της Uber
Η πρόβλεψη για μετακινήσεις πελατών της Uberς ήταν ελαφρώς χαμηλότερη από τις εκτιμήσεις της Wall Street
Γιατί η Κωνσταντινούπολη δοκιμάζει τη δωρεάν συγκοινωνία στους ανέργους
Η Κωνσταντινούπολη είναι η μεγαλύτερη πόλη που επενδύει στις μεταφορές με την ελπίδα να ενισχύσει την απασχόληση
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Γιατί λείπουν 350 αεροσκάφη από τον παγκόσμιο στόλο
Υπάρχει ένα κενό σε αεροσκαφή που χρειάζονται οι αεροπορικές εταιρείες για να λειτουργούν απρόσκοπτα οι αερομεταφορείς
Η VW και η κρίση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας
Δύσκολες εποχές για τον όμιλο VW: Μείωση κερδών, κλείσιμο εργοστασίων, κρίσιμες διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα. Ποιον ρόλο διαδραματίζει η πολιτική;