Ανακούφιση πρέπει να προκαλούν στον σουλτάνο οι εκτιμήσεις του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ταξιδιών και Τουρισμού (WTTC) που προβλέπουν θεαματική άνοδο του τουρκικού τουρισμού για τουλάχιστον την επόμενη δεκαετία. Εξάλλου τα έσοδα από τον τουρισμό είναι ζωτικής σημασίας για την βαλλόμενη τουρκική οικονομία.
Συγκεκριμένα, το WTTC σε έκθεση του υποστηρίζει ότι ο ρυθμός ανάπτυξης για τον ταξιδιωτικό και τουριστικό τομέα της Τουρκίας θα κυμανθεί κατά μέσο όρο στο 5,5% ετησίως για την επόμενη δεκαετία. Στα επίπεδα αυτά ουσιαστικά θα «τρέξει» σε υπερδιπλάσιο ρυθμό από το τουρκικό ΑΕΠ, που προβλέπεται πως θα κυμανθεί στο 2,5%.
Με την επέκταση αυτή, μέχρι το 2032, η συνεισφορά του τουριστικού προϊόντος στην εγχώρια οικονομία θα πλησιάσει τα 1,04 τρισ. τουρκικές λίρες (ήτοι περίπου 117 δισ. δολάρια), ποσό που αναλογεί στο 11% της συνολικής οικονομίας της χώρας.
Αντιστοίχως, θα συνεχίσει να δίνει δουλειά σε δεκάδες χιλιάδες Τούρκους. Σύμφωνα με το WTTC, η επέκταση του κλάδου θα οδηγήσει στην δημιουργία τουλάχιστον 716.000 νέων θέσεων εργασίας σε βάθος δεκαετίας.
Δυναμική ανάκαμψη
Ειδικά φέτος η ανάκαμψη του κλάδου μετά τα δύσκολα της πανδημίας θα είναι θεαματική. Η συνεισφορά του κλάδου στο φετινό ΑΕΠ θα εκτιναχθεί στο 15,5%, φτάνοντας τα 607 δισ. λίρες, αναλογώντας έτσι στο 8,3% της τουρκικής οικονομίας. Όσον αφορά την αγορά εργασίας, ο κλάδος θα φτάσει να αριθμεί πάνω από 2,5 εκατ. θέσεις εργασίας σημειώνοντας αύξηση κατά 4%.
Το 2019 η συνεισφορά του κλάδου στο τουρκικό ΑΕΠ ανήλθε στο 11% (στα 693,3 δισ. λίρες ή 78,2 δισ. δολάρια), πριν κάνει… βουτιά στο 5,1% το 2020 (327,2 δισ. λίρες ή 36,9 δισ. δολάρια), μια υποχώρηση που μεταφράζεται σε πτώση ύψους σχεδόν 53%.
Πέρυσι, άρχισαν τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης του κλάδου, με την συνεισφορά του στο τουρκικό ΑΕΠ να ανεβαίνει και πάλι σημαντικά στις 525,5 δισ. λίρες, όμως η ανάκαμψη φέτος θα συνεχιστεί, παρά το γεγονός ότι η επέλαση της Όμικρον λειτούργησε σαν ανασχετικός παράγοντας τους πρώτους μήνες του έτους για την τουριστική αγορά παγκοσμίως.
Σύμφωνα με την έκθεση του WTTC, τα στοιχεία από τις μέχρι τώρα κρατήσεις δείχνουν δυναμική ανάπτυξη της τουρκικής τουριστικής αγοράς για το 2022 που μπορεί να την αναδείξει στον τέταρτο πιο δημοφιλή προορισμό της Ευρώπης για την καλοκαιρινή περίοδο. Πιο δημοφιλείς προορισμοί καταρχάς η Κωνσταντινούπολη, όπως επίσης η Αττάλεια και το Μπόντρουμ.
Latest News
H «ατμομηχανή» της Ευρώπης αγκομαχά - Σε ύφεση για δεύτερη χρονιά η Γερμανία
Η οικονομία στη Γερμανία συρρικνώθηκε κατά 0,2% το προηγούμενο έτος
O νέος «πονοκέφαλος» της Λαγκάρντ - Γιατί η ΕΚΤ «κλείνει τα αυτιά» στους traders
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα συνεδριάζει στο τέλος του μήνα - Τι προβλέπουν οι αγορές για τα επιτόκια
Μειώθηκε απροσδόκητα ο πληθωρισμός της Βρετανίας στο 2,5%
Τα στοιχεία θα βρεθούν στο επίκεντρο της συνεδρίασης της BoE στις 6 Φεβρουαρίου που αποφασίζει για τα επιτόκια στη Βρετανία
Οι πυρκαγιές στην Καλιφόρνια κάνουν τις ανισότητες μεγαλύτερες
Ποιο ρόλο παίζουν οι μεγάλες κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες στις εφιαλτικές πυρκαγιές στην Καλιφόρνια
Με το βλέμμα στον πληθωρισμό των ΗΠΑ οι αγορές - Ο φόβος για τα επιτόκια
Ο χρόνος ανακοίνωσης του πληθωρισμού των ΗΠΑ συμπίπτει με μια κρίσιμη στιγμή για τους επενδυτές και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής
Γιατί η SEC μηνύει τον Ίλον Μασκ - Το «colpo grosso» με τη μετοχή του Twitter
Η SEC αναφέρει ότι ο σύμμαχος Τραμπ «κέρδισε» περίπου 150 εκατ. δολ. με το να μην αποκαλύψει εγκαίρως το μερίδιο αγορά του Twitter
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες