Ο πόλεμος στην Ουκρανία, η πανδημία και οι υψηλές τιμές των πρώτων υλών έχουν εκτροχιάσει τα σχέδια των αυτοκινητοβιομηχανιών, μειώνοντας περαιτέρω τους αρχικούς στόχους που έχουν θέσει για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Αυτό ισχυρίζονται οι επικεφαλής των μεγαλύτερων κατασκευαστών αυτοκινήτων στον κόσμο, προειδοποιώντας ότι υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με την εφοδιαστική αλυσίδα και ότι οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων το επόμενο διάστημα θα αυξηθούν. Μπορεί η εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης να είναι μεγάλη, αλλά οι ελλείψεις σε υλικά όπως το λίθιο, το οποίο χρησιμοποιείται στην παραγωγή μπαταριών, φρενάρουν την όποια ανάπτυξη και αλλάζουν τα σχέδια και τους στόχους που έχουν θέσει οι αυτοκινητοβιομηχανίες.
Ανησυχία
Σύμφωνα με τους Financial Times ο Ίλον Μασκ της Tesla, o Herbet Diess της VW, o Luca de Meo της Renault και ο Carlos Tavares της Stellantis εξέφρασαν τις ανησυχίες τους ότι πολύ σύντομα θα αυξηθεί περαιτέρω το κόστος των πρώτων υλών, με αποτέλεσμα να υπάρξει σημαντικός αντίκτυπος στην ικανότητα παράδοσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά και των τιμών τους.
Η VW είχε αρχικά σχεδιάσει να παράγει 700.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα φέτος, αλλά πρόσφατα αποκάλυψε ότι θα μειώσει τις γραμμές παραγωγής λόγω της έλλειψης των πρώτων υλών, μειώνοντας σημαντικά τις παραγωγές στα εργοστάσιά της. Οι ελλείψεις πρώτων υλών για την Τesla του Έλον Μασκ είναι τόσο έντονες που ο επικεφαλής της αυτοκινητοβιομηχανίας σκέφτεται να αγοράσει μια εταιρεία εξόρυξης για να προσπαθήσει να ξεπεράσει το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με τις πρώτες ύλες.
Στο ίδιο μήκος κύματος κυμαίνονται και οι δηλώσεις του ισχυρού άνδρα του ομίλου Stellantis, Carlos Tavares, ο οποίος εκτός από το πρόβλημα με τις ελλείψεις των πρώτων υλών προβληματίζεται και για την έλλειψη υποδομών φόρτισης.
Τέλος, το αφεντικό της Renault, Luca de Meo, ισχυρίστηκε ότι η μάρκα είναι πλέον απίθανο να πετύχει τον στόχο της να κατασκευάζει τα μεσαίου μεγέθους ηλεκτρικά της αυτοκίνητα στην ίδια τιμή με τις μηχανές της βενζίνης και ντίζελ έως το 2025, επισημαίνοντας ότι οι κανόνες στην ηλεκτροκίνηση το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν αλλάξει και θα πρέπει να μπουν νέοι κανόνες που θα καθορίζουν εκ νέου τις γραμμές παραγωγής και την τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων