
Αλματώδης ήταν η άνοδος της Ελλάδας στον Δείκτη Ετοιμότητας για τη Χρήση Ηλεκτρικών Αυτοκινήτων 2022 που καταρτίζει η LeasePlan (EV Readiness Index 2022). Η χώρα μας σημείωσε τη μεγαλύτερη βελτίωση, συγκεντρώνοντας 23 βαθμούς έναντι 16 που είχε συγκεντρώσει το 2021 και ανεβαίνοντας 3 θέσεις στην κατάταξη (από 17η σε 14η).
Ο Δείκτης EV Readiness της εταιρίας αναλύει τον βαθμό ετοιμότητας για την υιοθέτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε 22 ευρωπαϊκές χώρες η οποία βασίζεται σε τρεις παράγοντες: το μέγεθος της αγοράς των EVs, την ωριμότητα των υποδομών φόρτισης και τα οικονομικά κίνητρα που δίνονται από τις κυβερνήσεις για τη χρήση EV.
Από τους τρεις παράγοντες που εξετάστηκαν, η Ελλάδα σημείωσε την υψηλότερη βαθμολογία στο συνολικό κόστος χρήσης, ενώ στη βελτιωμένη αυτή εικόνα συνέβαλε και η αύξηση του μεριδίου αγοράς των EV στη χώρα.
Στην κορυφή της κατάταξης παρέμειναν και τη φετινή χρονιά η Νορβηγία, η Ολλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο, εξακολουθώντας να είναι οι καλύτερα προετοιμασμένες χώρες για τη μετάβαση στα EVs, ενώ Τσεχία και Πολωνία αποδείχθηκαν οι λιγότερο EV-ready χώρες για το 2022.
Υψηλή ζήτηση, ελλιπείς υποδομές
Συνολικά, με βάση τα ευρήματα του φετινού Δείκτη, ο αριθμός των Ευρωπαίων οδηγών που ενδιαφέρονται να μεταβούν στην ηλεκτροκίνηση αυξάνεται διαρκώς. Παρόλα αυτά, η έλλειψη στις διαθέσιμες υποδομές φόρτισης συνεχίζει να αποτελεί τροχοπέδη για την υιοθέτηση των EVs σε ολόκληρη την ευρωπαϊκή ήπειρο.
Σχεδόν σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές που εξετάστηκαν, η δημοτικότητα των EVs αυξάνεται, καθώς όλο και περισσότερα ηλεκτροκίνητα μοντέλα γίνονται διαθέσιμα σε κάθε κατηγορία. Ταυτόχρονα, τα EVs είναι σήμερα είναι πιο προσιτά από ποτέ.
Το ανταγωνιστικό τους κόστος οφείλεται κυρίως στις συγκριτικά χαμηλότερες τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας σε σύγκριση με τις αυξημένες τιμές του ντίζελ και της βενζίνης και στις πιο φιλικές φορολογικές ρυθμίσεις για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Παρόλα αυτά, οι υποδομές φόρτισης συνεχίζουν να υστερούν, με την έλλειψή τους να γίνεται όλο και πιο αισθητή όσο αυξάνονται τα EVs που κυκλοφορούν στους δρόμους.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της LeasePlan Hellas, Κωνσταντίνος Πετρούτσος, σχολίασε σχετικά: «Η διαρκής βελτίωση που παρουσιάζει η θέση της Ελλάδας στο EV Readiness Index της LeasePlan αποδεικνύει πως όλο και περισσότεροι Έλληνες οδηγοί είναι έτοιμοι να μεταβούν στην ηλεκτροκίνηση. Το γεγονός ότι, από τους παράγοντες που ελήφθησαν υπόψη, η Ελλάδα συγκέντρωσε την υψηλότερη βαθμολογία σε αυτόν που αφορά στο κόστος χρήσης EV, αποδεικνύει ότι οι κυβερνητικές πρωτοβουλίες και τα οικονομικά κίνητρα φαίνεται να συνεχίζουν να αποδίδουν: Καθιστούν τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση – εκτός από μία πιο «πράσινη» – και μία πιο συμφέρουσα επιλογή. Ωστόσο, οφείλουμε να επισημάνουμε πως και στη χώρα μας – όπως και πανευρωπαϊκά – η ενίσχυση των υποδομών φόρτισης είναι καθοριστικής σημασίας για τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης. Είναι αναγκαίο οι κυβερνήσεις σε όλη την Ευρώπη να επενδύσουν άμεσα σε ισχυρές και αξιόπιστες δημόσιες υποδομές φόρτισης».


Latest News

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X