
Το πρόγραμμα έργων υποδομών, που αλλάζει το παραγωγικό μοντέλο της χώρας και την καθημερινότητα των πολιτών, ανέπτυξε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στο Στρατηγικό Συνέδριο «Επιμελώς Επιχειρείν», που διοργανώνουν το Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΒΕΑ) και το Ελληνικό Ινστιτούτο Επιχειρηματικότητας και Αειφόρου Ανάπτυξης (IEA).
Ο κ. Καραμανλής καταρχάς επισήμανε ότι: «Η Κυβέρνηση Μητσοτάκη, έχοντας να αντιμετωπίσει τη μία μετά την άλλη πολλαπλές εξωγενείς κρίσεις, έθεσε τη στήριξη της κοινωνίας αλλά και της οικονομίας σε πρώτη προτεραιότητα. Εφαρμόζουμε, δηλαδή, στην πράξη, τις αρχές που χαρακτηρίζουν διαχρονικά την παράταξή μας. Τις αρχές της δίκαιης ανάπτυξης και της κοινωνικής φροντίδας. Αυτό κάναμε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αυτό κάνουμε και σήμερα με τη διεθνή ενεργειακή κρίση».
Τα τρία βήματα της Κυβέρνησης στις Υποδομές
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στο φιλόδοξο πρόγραμμα έργων, ύψους 13 δισ. ευρώ, το μεγαλύτερο μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, που εκπόνησε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
«Μέσα σε λιγότερο από τρία χρόνια καταφέραμε να δημοπρατήσουμε έργα συνολικού προϋπολογισμού άνω των 8 δισ. ευρώ. Αυτό είναι κάτι που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ στην Ελλάδα. Και από αυτά μάλιστα, να συμβασιοποιήσουμε -δηλαδή ήδη να έχουν ξεκινήσει- έργα 3,2 δισ. Ευρώ», σημείωσε.
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στη συνέχεια στα τρία συγκεκριμένα βήματα της Κυβέρνησης για νέα πνοή στον τομέα των υποδομών.
«Πρώτον, αναμορφώσαμε το θεσμικό πλαίσιο των δημοσίων συμβάσεων. Δώσαμε λύση στο θεσμικό έμφραγμα που είχε προκαλέσει ο Νόμος 4412 της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ», τόνισε και υπενθύμισε το νέο μεταρρυθμιστικό νόμο 4782, καθώς και το νόμο για τις Πρότυπες Προτάσεις.
Δεύτερον, εκπονήσαμε για πρώτη φορά έναν Εθνικό Στρατηγικό Σχεδιασμό Υποδομών. Επιλύοντας έμπρακτα ένα μεγάλο και διαχρονικό πρόβλημα, που σε πολλές περιόδους χαρακτήριζε τα μεγάλα project. Ότι σε πολλές περιπτώσεις γίνονταν με κριτήριο μικροκομματικά, προσωπικά ή τοπικά συμφέροντα, κι όχι επειδή τα είχε πραγματικά ανάγκη ο τόπος», συνέχισε ο κ. Καραμανλής.
«Σήμερα, τα έργα που σχεδιάσαμε και υλοποιούμε έχουν ως στόχο να αξιοποιήσουν τα στρατηγικά πλεονεκτήματα της χώρας μας. Επενδύουμε σε τομείς όπως είναι τα logistics. Όπως είναι οι συνδυασμένες μεταφορές, με τα σιδηροδρομικά έργα και τα λιμάνια μας που μπορούν να γίνουν μεγάλα εμπορευματικά κέντρα. Όπως είναι η νέα γενιά έργων υποδομών, που θα αναζωογονήσουν την αγορά, θα αλλάξουν την εικόνα της χώρας και έχουν την δυναμική να μετασχηματίσουν το παραγωγικό της μοντέλο. Έργα που υπηρετούν τη νέα εθνική μας στρατηγική: Η Ελλάδα να εξελιχθεί σε κόμβο υποδομών της ευρύτερης περιοχής», πρόσθεσε.
«Η πολιτική του Μαυρογιαλούρου ανήκει στο χθες»
Το τρίτο κρίσιμο βήμα, όπως επισήμανε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ήταν ότι αυτή η Κυβέρνηση δούλεψε συστηματικά για να ξεμπλοκάρει μια σειρά από μεγάλα, εμβληματικά έργα, ενώ ταυτόχρονα προχώρησε στη μελετητική ωριμότητα νέων έργων, αξιοποιώντας κάθε χρηματοδοτικό εργαλείο.
«Γιατί εμείς ποτέ δεν θα εξαγγείλουμε έργο αν δεν έχουμε προηγουμένως διασφαλίσει απόλυτα τις απαραίτητες αυτές προϋποθέσεις. Αυτή η τακτική του ‘‘Μαυρογιαλούρου’’ ανήκει στο παρελθόν, είναι μία πολιτική του χθες, που σε καμία περίπτωση δε χαρακτηρίζει την Κυβέρνηση μας τόνισε ο κ. Καραμανλής.
Υπενθύμισε ειδικότερα ότι ξεμπλόκαρε το Βόρειο Τμήμα του Ε65 και το Άκτιο-Αμβρακία, που βρίσκεται πλέον σε πολύ προχωρημένο στάδιο και σύντομα θα παραδοθεί μεγάλο μέρος του. Ότι δόθηκε λύση στην πολύπαθη Πατρών – Πύργου και τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, όπου θα μπουν μπουλντόζες μέσα στο έτος. Ότι ξεκίνησε η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας και ότι θα παραδοθούν τους επόμενους μήνες και οι τρεις νέοι σταθμοί της Γραμμής 3. Υπενθύμισε επίσης ότι στο Μετρό Θεσσαλονίκης η πρόοδος των εργασιών έχει ξεπεράσει το 85%, αλλά και το μεγάλο πρόγραμμα έργων αντιπλημμυρικής θωράκισης και διαχείρισης υδάτινων πόρων ύψους 1,5 δισ. ευρώ, το Μπράλος- Άμφισσα, την Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών και την Περιφερειακή της Αλεξανδρούπολης.
Τα έργα, που θα προλάβουν το κυκλοφοριακό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
«Πρέπει να σχεδιάσουμε με προσοχή τα έργα της επόμενης γενιάς. Όλοι ξέρουμε ότι το κυκλοφοριακό στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη είναι ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα», τόνισε ο κ. Καραμανλής.
«Ένα πολύ σημαντικό έργο, που θα δώσει λύση στην κυκλοφοριακή συμφόρηση της Θεσσαλονίκης, είναι το flyover. Αλλά και εδώ στην Αθήνα, έχουμε εκπονήσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για τα έργα της Αττικής, ώστε να μην φτάσει η Πρωτεύουσα να γίνει μια απροσπέλαστη πόλη» συνέχισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Κυκλοφοριακό: Τι φταίει για το κομφούζιο; Οι «ευθύνες» του GPS και τα έξυπνα φανάρια
Οι βασικοί πυλώνες αυτού του σχεδίου περιλαμβάνουν την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού στο Λαύριο και τη Ραφήνα και τη σήραγγα της Ηλιούπολης, αλλά και τις νέες επεκτάσεις του δικτύου του Μετρό. Γιατί το προλαμβάνειν κρείττον εστί του θεραπεύειν», πρόσθεσε.
«Ανακοινώσαμε το μεγαλύτερο πακέτων σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα, ύψους 4,5 δισ. ευρώ. Παράλληλα, βρίσκεται σε εξέλιξη και το πρόγραμμα αναβάθμισης του υφιστάμενου δικτύου ύψους 1,2 δισ. ευρώ» επισήμανε επίσης ο κ. Καραμανλής.


Latest News

Όμιλος ΑΒΑΞ: Στο φως οι σταθμοί «Δικαστήρια» και «Ακαδημία» της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας
Ο Όμιλος ΑΒΑΞ παρουσιάζει, μέσα από λήψεις με drone, πλάνα με τις εργασίες εκσκαφής για τους δύο σταθμούς στη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας

Μητσοτάκης για Flyover: Το έργο θα αποπερατωθεί στα μέσα του 2027
Το έργο του Flyover όπως ανέφερε ο πρωθυπουργός κατά την επίσκεψή του θα συμβάλει στην κυκλοφοριακή ανακούφιση στην περιφερειακή της Θεσσαλονίκης

Χωρίς ασφάλεια το ταξίδι με τρένα – Τα «ήξεις-αφήξεις» Σταϊκούρα για τα έργα στον σιδηρόδρομο
Το μετακινούμενο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του τμήματος στον σιδηρόδρομο που καταστράφηκε από τον Daniel και οι επικίνδυνες αφύλακτες διαβάσεις σε όλη τη χώρα

H ES SYSTEMS και η Ολυμπία Οδός υλοποίησαν την επέκταση του έργου "Smart Tunnel"
Το έργο ξεκίνησε το 2019 και αφορούσε στην εγκατάσταση του πρώτου συστήματος παρακολούθησης κατάστασης εξοπλισμού σε μία σήραγγα της Ολυμπίας Οδού

Σαρακήνικο, Σαντορίνη, Μύκονος: Οι 5 πληγές που γεννούν πολεοδομικές αυθαιρεσίες
Οι χρόνιες πολεοδομικές ασθένειες αναδεικνύονται από τις υποθέσεις δόμησης στο Σαρακήνικο, τη Σαντορίνη και τη Μύκονο - Ειδική σύσκεψη στο Μαξίμου εντός της εβδομάδας

Πώς προχωράει η γραμμή 4 του Μετρό - Πότε φτάνει στον Ευαγγελισμό ο μετροπόντικας
Σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή της νέας γραμμής του Μετρό της Αθήνας, η οποία πρόκειται να καλύψει μία μεγάλη έκταση περιοχών

«Πράσινο φως» μονάδων ανακύκλωσης και ανάκτησης αποβλήτων σε Κω και Κάλυμνο
Τι αποφάσισε η αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ

Εξάρχου: Στο ραντάρ της Aktor εξαγορές – Ενδιαφέρον από funds για τις επενδύσεις του ομίλου
Ο Αλέξανδρος Εξάρχου πρόεδρος και CEO της Aktor τόνισε το ενδιαφέρον του ομίλου για εξαγορές στον τομέα των παραχωρήσεων

Υπουργείο Υποδομών: Τέλη Νοεμβρίου παραδίδεται ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος
Οι συμπληρωματικές εργασίες κοστολογούνται στα 72,5 εκατ. ευρώ

Αποκτά δίκτυο αποχέτευσης ο Δήμος Σπάτων - Επεσαν οι υπογραφές
H κατασκευή του δικτύου αποχέτευσης στον Δήμο Σπάτων-Αρτέμιδος από την ΕΥΔΑΠ έχει συμβατικό προϋπολογισμό 55,3 εκατ. ευρώ