Ανοίγει ο δρόμος για τις επόμενες επεκτάσεις του μετρό. Το αγαπημένο μέσο των Αθηναίων θα βγάλει εισιτήριο για το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος στην Καλλιθέα, την Ηλιούπολη, τη Γλυφάδα και την Πετρούπολη. Με απόφασή του, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών καλεί την Αττικό Μετρό να ωριμάσει τις προτάσεις έργων της, με χρηματοδότηση ύψους 10.623.120 ευρώ, στο πλαίσιο της προγραμματικής περιόδου 2021 – 2027.
Σύνδεση με γραμμή 1
Η πρόσκληση για τη μελετητική ωρίμανση αφορά σε μια δέσμη τεσσάρων επεκτάσεων, που θα μεγαλώσουν το δίκτυο του μετρό της πρωτεύουσας κατά περίπου 22 χλμ. και θα προσθέσουν 17 νέους σταθμούς. Αντικείμενο του έργου, όπως προσδιορίζεται στη σχετική απόφαση, αποτελούν οι προκαταρτικές μελέτες για τη σύνδεση της Γραμμής 1 με το ΚΠΙΣΝ. Πρόκειται για την υπόγεια σύνδεση μετά τον σταθμό του Θησείου προς Καλλιθέα, που θα έχει μήκος 5 χλμ. και τέσσερις σταθμούς: Χαμοστέρνας, Πλατεία Δαβάκη, Λόφος Φιλαρέτου/Τζιτζιφιές και Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Το κόστος εκτιμάται στα 450 εκατ. ευρώ.
Γραμμές 2 και 4
Περιλαμβάνονται, επίσης, οι προκαταρκτικές μελέτες και η προμελέτη για το τμήμα Ελληνικό – Γλυφάδα της Γραμμής 2, μήκους 4,4 χλμ. με σταθμούς σε Άνω Γλυφάδα, Λεωφόρο Βουλιαγμένης και Γλυφάδα. Δεν λείπουν και δύο επεκτάσεις της νέας Γραμμής 4, παρότι η κατασκευή της πρώτης φάσης από το Άλσος Βεΐκου ως το Γουδή βρίσκεται στην αφετηρία. Στο πλαίσιο του έργου, θα γίνουν οι προμελέτες για τα τμήματα «Ευαγγελισμός – Άνω Ηλιούπολη», μήκους 4,1 χλμ. με τρεις σταθμούς, και «Άλσος Βεΐκου – Πετρούπολη», μήκους 7,5 χλμ. με έξι σταθμούς. Τα δύο έργα υπολογίζεται ότι θα έχουν συνολικό προϋπολογισμό κοντά στο 1 δισ. ευρώ.
Η χρηματοδότηση
Οι μελέτες θα ετοιμάσουν τα έργα ώστε η δημοπράτηση και η υλοποίησή τους να ενταχθούν προς χρηματοδότηση σε επόμενη Προγραμματική Περίοδο. Οι διαγωνισμοί για τις μελέτες, που θα πραγματοποιηθούν ξεχωριστά για κάθε έργο, θα ξεκινήσουν μόλις η δράση ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2021 – 2027. Το χρονικό παράθυρο στο οποίο καλείται η Αττικό Μετρό να υποβάλει τις προτάσεις της διαρκεί ως τις 31 Αυγούστου 2022, ενώ ως ημερομηνία λήξης της προθεσμίας επιλεξιμότητας των δαπανών έχει ορισθεί το τέλος του 2025.
Υπενθυμίζεται ότι ήδη βρίσκεται σε πολύ προχωρημένο στάδιο μελέτης η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον με τρεις νέους σταθμούς σε Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο. Ο διαγωνισμός για το έργο αναμένεται ως το τέλος του έτους. Παράλληλα, ωριμάζουν σταδιακά και η επέκταση της Γραμμής 1, επίσης υπογείως, μετά τον σταθμό ΚΑΤ προς Κηφισιά, Ν. Ερυθραία και κόμβο Βαρυμπόμπης για να συνδεθεί το δίκτυο του μετρό με την Εθνική Οδό. Ακόμη, στη Γραμμή 2, από Ίλιον προς Αχαρνές και στη Γραμμή 4, κατά μήκος της Λεωφόρου Κηφισίας προς τα βόρεια προάστια και το ΟΑΚΑ. Η συνέχιση της ωρίμανσης απαιτεί βεβαίως κονδύλια τα οποία και πρόκειται μελλοντικά να αναζητηθούν.
Latest News
Πυρκαγιές και δασμοί - Η διπλή απειλή για τον κλάδο κατασκευών στην Καλιφόρνια
Οι μεγάλες φωτιές που κατακαίνε την Καλιφόρνια και το Λος Αντζελες θέτουν νέα δεδομένα στον κλάδο των κατασκευών
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Το υπουργείο Υποδομών χρηματοδοτεί τις μελέτες για τον κεντρικό οδικό άξονα Βόρειας Εύβοιας,
Η χρηματοδότηση καλυπτει το σύνολο των μελετών για το τμήμα «Παράκαμψη Ψαχνών – Προκόπι (Στροφυλιά)», τις οποίες αναλαμβάνει η Περιφέρεια Στερεά Ελλάδας.
Κηφισός: Έκτακτες συσκέψεις με Περιφέρεια και ΕΥΔΑΠ
Συσκέψεις μετά το «συναγερμό» για πλημμύρες στην Αττική
Ελληνικό: Οι 10+1 πρωτιές του έργου σε εθνικό και διεθνές επίπεδο
Οι εργασίες στο Ελληνικό, όπως επισήμανε πρόσφατα ο CEO της εταιρείας Οδυσσέας Αθανασίου, προχωρούν όπως είχαν προγραμματιστεί
«Πώς θα λύσουμε το πρόβλημα της υπερχείλισης στην Ποσειδώνος» - Τι αποκάλυψε ο Σκυλακάκης
Το πρόβλημα είναι τουλάχιστον 20ετίας, που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής - Δύο έργα ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας