
Ανοίγει ο δρόμος για τις επόμενες επεκτάσεις του μετρό. Το αγαπημένο μέσο των Αθηναίων θα βγάλει εισιτήριο για το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος στην Καλλιθέα, την Ηλιούπολη, τη Γλυφάδα και την Πετρούπολη. Με απόφασή του, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών καλεί την Αττικό Μετρό να ωριμάσει τις προτάσεις έργων της, με χρηματοδότηση ύψους 10.623.120 ευρώ, στο πλαίσιο της προγραμματικής περιόδου 2021 – 2027.
Σύνδεση με γραμμή 1
Η πρόσκληση για τη μελετητική ωρίμανση αφορά σε μια δέσμη τεσσάρων επεκτάσεων, που θα μεγαλώσουν το δίκτυο του μετρό της πρωτεύουσας κατά περίπου 22 χλμ. και θα προσθέσουν 17 νέους σταθμούς. Αντικείμενο του έργου, όπως προσδιορίζεται στη σχετική απόφαση, αποτελούν οι προκαταρτικές μελέτες για τη σύνδεση της Γραμμής 1 με το ΚΠΙΣΝ. Πρόκειται για την υπόγεια σύνδεση μετά τον σταθμό του Θησείου προς Καλλιθέα, που θα έχει μήκος 5 χλμ. και τέσσερις σταθμούς: Χαμοστέρνας, Πλατεία Δαβάκη, Λόφος Φιλαρέτου/Τζιτζιφιές και Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Το κόστος εκτιμάται στα 450 εκατ. ευρώ.
Γραμμές 2 και 4
Περιλαμβάνονται, επίσης, οι προκαταρκτικές μελέτες και η προμελέτη για το τμήμα Ελληνικό – Γλυφάδα της Γραμμής 2, μήκους 4,4 χλμ. με σταθμούς σε Άνω Γλυφάδα, Λεωφόρο Βουλιαγμένης και Γλυφάδα. Δεν λείπουν και δύο επεκτάσεις της νέας Γραμμής 4, παρότι η κατασκευή της πρώτης φάσης από το Άλσος Βεΐκου ως το Γουδή βρίσκεται στην αφετηρία. Στο πλαίσιο του έργου, θα γίνουν οι προμελέτες για τα τμήματα «Ευαγγελισμός – Άνω Ηλιούπολη», μήκους 4,1 χλμ. με τρεις σταθμούς, και «Άλσος Βεΐκου – Πετρούπολη», μήκους 7,5 χλμ. με έξι σταθμούς. Τα δύο έργα υπολογίζεται ότι θα έχουν συνολικό προϋπολογισμό κοντά στο 1 δισ. ευρώ.
Η χρηματοδότηση
Οι μελέτες θα ετοιμάσουν τα έργα ώστε η δημοπράτηση και η υλοποίησή τους να ενταχθούν προς χρηματοδότηση σε επόμενη Προγραμματική Περίοδο. Οι διαγωνισμοί για τις μελέτες, που θα πραγματοποιηθούν ξεχωριστά για κάθε έργο, θα ξεκινήσουν μόλις η δράση ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2021 – 2027. Το χρονικό παράθυρο στο οποίο καλείται η Αττικό Μετρό να υποβάλει τις προτάσεις της διαρκεί ως τις 31 Αυγούστου 2022, ενώ ως ημερομηνία λήξης της προθεσμίας επιλεξιμότητας των δαπανών έχει ορισθεί το τέλος του 2025.
Υπενθυμίζεται ότι ήδη βρίσκεται σε πολύ προχωρημένο στάδιο μελέτης η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον με τρεις νέους σταθμούς σε Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο. Ο διαγωνισμός για το έργο αναμένεται ως το τέλος του έτους. Παράλληλα, ωριμάζουν σταδιακά και η επέκταση της Γραμμής 1, επίσης υπογείως, μετά τον σταθμό ΚΑΤ προς Κηφισιά, Ν. Ερυθραία και κόμβο Βαρυμπόμπης για να συνδεθεί το δίκτυο του μετρό με την Εθνική Οδό. Ακόμη, στη Γραμμή 2, από Ίλιον προς Αχαρνές και στη Γραμμή 4, κατά μήκος της Λεωφόρου Κηφισίας προς τα βόρεια προάστια και το ΟΑΚΑ. Η συνέχιση της ωρίμανσης απαιτεί βεβαίως κονδύλια τα οποία και πρόκειται μελλοντικά να αναζητηθούν.


Latest News

Τι ισχύει με τον πολεοδομικό σχεδιασμό για το Σαρακήνικο - Οι απαντήσεις του Υπουργείου Περιβάλλοντος
Διευκρινίσεις για το Σαρακήνικο και όσα ερωτήματα έχουν προκύψει με τις άδειες και τις κατασκευές, έδωσε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας

Όμιλος ΑΒΑΞ: Στο φως οι σταθμοί «Δικαστήρια» και «Ακαδημία» της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας
Ο Όμιλος ΑΒΑΞ παρουσιάζει, μέσα από λήψεις με drone, πλάνα με τις εργασίες εκσκαφής για τους δύο σταθμούς στη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας

Μητσοτάκης για Flyover: Το έργο θα αποπερατωθεί στα μέσα του 2027
Το έργο του Flyover όπως ανέφερε ο πρωθυπουργός κατά την επίσκεψή του θα συμβάλει στην κυκλοφοριακή ανακούφιση στην περιφερειακή της Θεσσαλονίκης

Χωρίς ασφάλεια το ταξίδι με τρένα – Τα «ήξεις-αφήξεις» Σταϊκούρα για τα έργα στον σιδηρόδρομο
Το μετακινούμενο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του τμήματος στον σιδηρόδρομο που καταστράφηκε από τον Daniel και οι επικίνδυνες αφύλακτες διαβάσεις σε όλη τη χώρα

H ES SYSTEMS και η Ολυμπία Οδός υλοποίησαν την επέκταση του έργου "Smart Tunnel"
Το έργο ξεκίνησε το 2019 και αφορούσε στην εγκατάσταση του πρώτου συστήματος παρακολούθησης κατάστασης εξοπλισμού σε μία σήραγγα της Ολυμπίας Οδού

Σαρακήνικο, Σαντορίνη, Μύκονος: Οι 5 πληγές που γεννούν πολεοδομικές αυθαιρεσίες
Οι χρόνιες πολεοδομικές ασθένειες αναδεικνύονται από τις υποθέσεις δόμησης στο Σαρακήνικο, τη Σαντορίνη και τη Μύκονο - Ειδική σύσκεψη στο Μαξίμου εντός της εβδομάδας

Πώς προχωράει η γραμμή 4 του Μετρό - Πότε φτάνει στον Ευαγγελισμό ο μετροπόντικας
Σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή της νέας γραμμής του Μετρό της Αθήνας, η οποία πρόκειται να καλύψει μία μεγάλη έκταση περιοχών

«Πράσινο φως» μονάδων ανακύκλωσης και ανάκτησης αποβλήτων σε Κω και Κάλυμνο
Τι αποφάσισε η αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ

Εξάρχου: Στο ραντάρ της Aktor εξαγορές – Ενδιαφέρον από funds για τις επενδύσεις του ομίλου
Ο Αλέξανδρος Εξάρχου πρόεδρος και CEO της Aktor τόνισε το ενδιαφέρον του ομίλου για εξαγορές στον τομέα των παραχωρήσεων

Υπουργείο Υποδομών: Τέλη Νοεμβρίου παραδίδεται ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος
Οι συμπληρωματικές εργασίες κοστολογούνται στα 72,5 εκατ. ευρώ