Ανοίγει ο δρόμος για τις επόμενες επεκτάσεις του μετρό. Το αγαπημένο μέσο των Αθηναίων θα βγάλει εισιτήριο για το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος στην Καλλιθέα, την Ηλιούπολη, τη Γλυφάδα και την Πετρούπολη. Με απόφασή του, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών καλεί την Αττικό Μετρό να ωριμάσει τις προτάσεις έργων της, με χρηματοδότηση ύψους 10.623.120 ευρώ, στο πλαίσιο της προγραμματικής περιόδου 2021 – 2027.
Σύνδεση με γραμμή 1
Η πρόσκληση για τη μελετητική ωρίμανση αφορά σε μια δέσμη τεσσάρων επεκτάσεων, που θα μεγαλώσουν το δίκτυο του μετρό της πρωτεύουσας κατά περίπου 22 χλμ. και θα προσθέσουν 17 νέους σταθμούς. Αντικείμενο του έργου, όπως προσδιορίζεται στη σχετική απόφαση, αποτελούν οι προκαταρτικές μελέτες για τη σύνδεση της Γραμμής 1 με το ΚΠΙΣΝ. Πρόκειται για την υπόγεια σύνδεση μετά τον σταθμό του Θησείου προς Καλλιθέα, που θα έχει μήκος 5 χλμ. και τέσσερις σταθμούς: Χαμοστέρνας, Πλατεία Δαβάκη, Λόφος Φιλαρέτου/Τζιτζιφιές και Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Το κόστος εκτιμάται στα 450 εκατ. ευρώ.
Γραμμές 2 και 4
Περιλαμβάνονται, επίσης, οι προκαταρκτικές μελέτες και η προμελέτη για το τμήμα Ελληνικό – Γλυφάδα της Γραμμής 2, μήκους 4,4 χλμ. με σταθμούς σε Άνω Γλυφάδα, Λεωφόρο Βουλιαγμένης και Γλυφάδα. Δεν λείπουν και δύο επεκτάσεις της νέας Γραμμής 4, παρότι η κατασκευή της πρώτης φάσης από το Άλσος Βεΐκου ως το Γουδή βρίσκεται στην αφετηρία. Στο πλαίσιο του έργου, θα γίνουν οι προμελέτες για τα τμήματα «Ευαγγελισμός – Άνω Ηλιούπολη», μήκους 4,1 χλμ. με τρεις σταθμούς, και «Άλσος Βεΐκου – Πετρούπολη», μήκους 7,5 χλμ. με έξι σταθμούς. Τα δύο έργα υπολογίζεται ότι θα έχουν συνολικό προϋπολογισμό κοντά στο 1 δισ. ευρώ.
Η χρηματοδότηση
Οι μελέτες θα ετοιμάσουν τα έργα ώστε η δημοπράτηση και η υλοποίησή τους να ενταχθούν προς χρηματοδότηση σε επόμενη Προγραμματική Περίοδο. Οι διαγωνισμοί για τις μελέτες, που θα πραγματοποιηθούν ξεχωριστά για κάθε έργο, θα ξεκινήσουν μόλις η δράση ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2021 – 2027. Το χρονικό παράθυρο στο οποίο καλείται η Αττικό Μετρό να υποβάλει τις προτάσεις της διαρκεί ως τις 31 Αυγούστου 2022, ενώ ως ημερομηνία λήξης της προθεσμίας επιλεξιμότητας των δαπανών έχει ορισθεί το τέλος του 2025.
Υπενθυμίζεται ότι ήδη βρίσκεται σε πολύ προχωρημένο στάδιο μελέτης η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον με τρεις νέους σταθμούς σε Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο. Ο διαγωνισμός για το έργο αναμένεται ως το τέλος του έτους. Παράλληλα, ωριμάζουν σταδιακά και η επέκταση της Γραμμής 1, επίσης υπογείως, μετά τον σταθμό ΚΑΤ προς Κηφισιά, Ν. Ερυθραία και κόμβο Βαρυμπόμπης για να συνδεθεί το δίκτυο του μετρό με την Εθνική Οδό. Ακόμη, στη Γραμμή 2, από Ίλιον προς Αχαρνές και στη Γραμμή 4, κατά μήκος της Λεωφόρου Κηφισίας προς τα βόρεια προάστια και το ΟΑΚΑ. Η συνέχιση της ωρίμανσης απαιτεί βεβαίως κονδύλια τα οποία και πρόκειται μελλοντικά να αναζητηθούν.
Latest News
Πότε ξεκινά η νέα ψηφιακή εφαρμογή για τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων
Αναρτώνται και βεβαιώνονται ψηφιακά στην ΑΑΔΕ τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων άνω των 6.000 ευρώ από εργολάβο ή υπεργολάβο
Αρδευτικό Ταυρωπού: Προσωρινός ανάδοχος το σχήμα «Άκτωρ Παραχωρήσεις - ΑΒΑΞ» - Στα 139,6 εκατ το ύψος του έργου
Το Αρδευτικό Ταυρωπού, ένα έργο ΣΔΙΤ, καλύπτει τις αρδευτικές ανάγκες 115.000 στρεμμάτων
Ολοκληρώθηκαν οι υποβρύχιες επιθεωρήσεις στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου
Οι εργασίες στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου έγιναν αμέσως μετά την ολοκλήρωση της καλοκαιρινής καμπάνιας επιθεωρήσεων από τους Αλπινιστές (Αέρα)
Νέος πόλεμος για την εκτροπή του Αχελώου – Οι υπέρμαχοι και οι πολέμιοι στο ΣτΕ
Ο Αχελώος και η εκτροπή του ποταμού για έβδομη φορά στο ΣτΕ – Το «μέτωπο» υπέρ των έργων που διαμορφώνεται στον κάμπο
Δυναμικό μπάσιμο AKTOR στην κατοικία – Ευκαιρίες στη στεγαστική κρίση βλέπει ο Εξάρχου
Τα σχέδια της AKTOR για το real estate αλλά και την πρόθεση να συμμετέχει σε δύο παραχωρήσεις έκανε γνωστά ο πρόεδρος και CEO Αλέξανδρος Εξάρχου
Με ΣΔΙΤ θα κατασκευαστούν 17 νέα σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία - Τι προβλέπει η σύμβαση
Οι νέες σχολικές μονάδες αναμένεται να καλύψουν τις ανάγκες 5.000 μαθητών σε 9 δήμους
Τα 4+1 βήματα για το κυβερνητικό πάρκο στον Υμηττό - Ο «αφοπλισμός» και η μετακόμιση των ΕΑΣ
Εκτός από την Α΄ φάση του διαγωνισμού για την ανάπτυξη του κυβερνητικού πάρκου, έπονται άλλα 4 βήματα για να «αδειάσει» ο χώρος της ΠΥΡΚΑΛ
Η αναγέννηση της AKTOR – Μπάκος, Καϋμενάκης και Εξάρχου ρίχνουν… θεμέλια 2 δισ.
Πώς θα χτιστούν οι 5 θυγατρικές της AKTOR – Οι νέες μπίζνες και ο στόχος για EBITDA 430 εκατ. το 2030
Ταχιάος: Στην τελική ευθεία για την παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης
Από την 1η Νοεμβρίου ξεκινούν οι δοκιμές προσομοίωσης της λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης
Πώς θα χτιστεί το κυβερνητικό πάρκο στις εγκαταστάσεις της ΠΥΡΚΑΛ
Το κυβερνητικό πάρκο στις εγκαταστάσεις της ΕΒΟ – ΠΥΡΚΑΛ αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα έργα ΣΔΙΤ που έχουν προκηρυχθεί ποτέ στη χώρα