Υπογραφές για έξι έργα προϋπολογισμού 1,7 δισ. ευρώ έχει μέσα στους στόχους του για το 2022 το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Η γνωστή ρήση «η αρχή είναι το ήμισυ του παντός» βρίσκει απόλυτη εφαρμογή στα έργα υποδομών. Μέσα στη χρονιά θα πρέπει να πιαστούν μια σειρά ορόσημα για να βάλουν σε τροχιά υλοποίησης τα νέα έργα, αλλά και να ανοίξει ο δρόμος για «αιώνια» έργα, όπως ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) και η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος.
Η δε παράδοση της παράκαμψης Αμφιλοχίας, ακόμα κι εντός καλοκαιριού, με ορόσημο τον Σεπτέμβριο είναι το πρώτο σκαλοπάτι για την ολοκλήρωση της Αμβρακίας Οδού. Το έργο μετρά ήδη 12 χρόνια από την πρώτη δημοπράτηση. Όσον αφορά το βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65, στις αρχές Αυγούστου η πρόοδος της κατασκευής του αναμένεται να φτάσει στο 34%.
Ως το τέλος του 2022, στην ατζέντα της Γενικής Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών φιγουράρουν συνολικά 16 επιμέρους στόχοι – κλειδιά για την υλοποίηση 10 μεγάλων έργων. Στην κορυφή της λίστας βρίσκεται ο ΒΟΑΚ, που πρέπει να διανύσει κάμποσα βήματα ακόμη για να γίνει πραγματικότητα από άκρη σε άκρη του νησιού. Εξ αυτών τα τέσσερα βήματα θα πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος της χρονιάς.
ΒΟΑΚ και υποθαλάσσια Σαλαμίνας: Πώς θα οδηγηθούμε σε υπογραφές το 2023
Αυτά περιλαμβάνουν την υπογραφή της σύμβασης για το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος ως το τέλος Σεπτεμβρίου για την οποία προσωρινός ανάδοχος είναι η ΑΚΤΩΡ. Επίσης, για το μεγάλο κομμάτι της παραχώρησης, «Κίσσαμος – Χανιά – Χερσόνησος», αναμένεται ως τα τέλη Ιουνίου η έκδοση της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) και θα ακολουθήσει το φθινόπωρο η έναρξη της β’ φάσης του διαγωνισμού, προκειμένου να υποβληθούν εντός του 2022 οι δεσμευτικές προσφορές.
Παρόμοια διαδρομή σχεδιάζεται να διανύσει και ο πολύπαθος διαγωνισμός της υποθαλάσσιας ζεύξης Σαλαμίνας – Περάματος, για την οποία η ΑΕΠΟ αναμένεται ως τα τέλη Σεπτεμβρίου, ενώ τα τεύχη του διαγωνισμού θα ολοκληρωθούν ως το τέλος του έτους. Εφόσον οι στόχοι πιαστούν οι δύο μεγάλες παραχωρήσεις, που συνολικά φτάνουν σε προϋπολογισμό τα 2 δισ. ευρώ, μπορούν να έχουν αναδόχους ακόμα και μέσα στο 2023.
Οι υπογραφές
Σε αντιδιαστολή με τα παραπάνω έργα, που θυμίζουν το γεφύρι της Άρτας, εκείνα που βλέπουν υπογραφές εντός 2022 είναι από τη νέα φουρνιά των έργων. Η υπερυψωμένη Ανατολική Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκη, γνωστή ως Flyover, προϋπολογισμού 373 εκατ. ευρώ, έχει ήδη προσωρινό ανάδοχο την ένωση ΑΒΑΞ – Μυτιληναίος. Η υπογραφή της σύμβασης ΣΔΙΤ τοποθετείται ως το τέλος του έτους.
Ο ερχόμενος Σεπτέμβριος αποτελεί το ορόσημο και για τρεις «φρέσκους» διαγωνισμούς. Τρία οδικά έργα μπήκαν στην διαγωνιστική κούρσα στα τέλη του 2021 και ήδη έχουν προσωρινούς αναδόχους, ανατρέποντας όλα τα μέχρι σήμερα δεδομένα στα έργα υποδομών της χώρας. Πρόκειται για την πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού από τη Λεωφόρο Κύμης ως την εθνική οδό, στον κόμβο Καλυφτάκη, προϋπολογισμού 352 εκατ. ευρώ, οι παρακάμψεις Χαλκίδας και Ψαχνών, ύψους 210 εκατ. ευρώ και το Μπράλος – Άμφισσα, προϋπολογισμού 285 εκατ. ευρώ.
Ένα ακόμη έργο ΣΔΙΤ θα αλλάξει τις μετακινήσεις στους αυτοκινητόδρομους της χώρας κι ας μην αποτελεί ένα κλασικό έργο υποδομής. Πρόκειται για το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων, προϋπολογισμού που εκτιμάται περί τα 300 εκατ. ευρώ. Ορόσημο για το έργο είναι ο Αύγουστος. Στόχος του ΥΠΟΜΕ είναι να έχει ως τότε ανατεθεί η σύμβαση του Συμβούλου που ουσιαστικά θα ανοίξει τον δρόμο για την υπογραφή της συμφωνίας του έργου ως τα μέσα του 2023. Θα είναι ένα σύστημα e-διοδίων με χρέωση βάσει της διανυθείσας απόστασης και freeflowροή, δηλαδή η διέλευση θα γίνεται χωρίς στάση στους σταθμούς διοδίων. Σημειώνεται ότι συνολικά το νέο σύστημα e-διοδίων της χώρας αναμένεται να παραδοθεί σε χρήση μέσα στο 2026.
Latest News
Το υπουργείο Υποδομών χρηματοδοτεί τις μελέτες για τον κεντρικό οδικό άξονα Βόρειας Εύβοιας,
Η χρηματοδότηση καλυπτει το σύνολο των μελετών για το τμήμα «Παράκαμψη Ψαχνών – Προκόπι (Στροφυλιά)», τις οποίες αναλαμβάνει η Περιφέρεια Στερεά Ελλάδας.
Κηφισός: Έκτακτες συσκέψεις με Περιφέρεια και ΕΥΔΑΠ
Συσκέψεις μετά το «συναγερμό» για πλημμύρες στην Αττική
Ελληνικό: Οι 10+1 πρωτιές του έργου σε εθνικό και διεθνές επίπεδο
Οι εργασίες στο Ελληνικό, όπως επισήμανε πρόσφατα ο CEO της εταιρείας Οδυσσέας Αθανασίου, προχωρούν όπως είχαν προγραμματιστεί
«Πώς θα λύσουμε το πρόβλημα της υπερχείλισης στην Ποσειδώνος» - Τι αποκάλυψε ο Σκυλακάκης
Το πρόβλημα είναι τουλάχιστον 20ετίας, που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής - Δύο έργα ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας
ΟΑΚΑ: Με ανοιχτά τα γήπεδα η επισκευή των στεγάστρων – Ο διαγωνισμός των 78 εκατ.
Προκηρύχθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ ο διαγωνισμός ύψους 78 εκατ. ευρώ για την επισκευή των στεγάστρων στο ΟΑΚΑ - Οι εργασίες που θα εκτελεστούν
Επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
Η σιδηροδρομική γραμμή επαναλειτουργεί κατόπιν εξασφάλισης της κυκλοφορίας από τον Διαχειριστή Υποδομής Ο.Σ.Ε.
Τέσσερις μνηστήρες για το πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη
Ο προτιμητέος επενδυτής θα αναλάβει για τουλάχιστον 30 έτη τη χρηματοδότηση, τον σχεδιασμό, την αδειοδότηση, ανάπτυξη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ