
Υπογραφές για έξι έργα προϋπολογισμού 1,7 δισ. ευρώ έχει μέσα στους στόχους του για το 2022 το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Η γνωστή ρήση «η αρχή είναι το ήμισυ του παντός» βρίσκει απόλυτη εφαρμογή στα έργα υποδομών. Μέσα στη χρονιά θα πρέπει να πιαστούν μια σειρά ορόσημα για να βάλουν σε τροχιά υλοποίησης τα νέα έργα, αλλά και να ανοίξει ο δρόμος για «αιώνια» έργα, όπως ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) και η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος.
Η δε παράδοση της παράκαμψης Αμφιλοχίας, ακόμα κι εντός καλοκαιριού, με ορόσημο τον Σεπτέμβριο είναι το πρώτο σκαλοπάτι για την ολοκλήρωση της Αμβρακίας Οδού. Το έργο μετρά ήδη 12 χρόνια από την πρώτη δημοπράτηση. Όσον αφορά το βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65, στις αρχές Αυγούστου η πρόοδος της κατασκευής του αναμένεται να φτάσει στο 34%.
Ως το τέλος του 2022, στην ατζέντα της Γενικής Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών φιγουράρουν συνολικά 16 επιμέρους στόχοι – κλειδιά για την υλοποίηση 10 μεγάλων έργων. Στην κορυφή της λίστας βρίσκεται ο ΒΟΑΚ, που πρέπει να διανύσει κάμποσα βήματα ακόμη για να γίνει πραγματικότητα από άκρη σε άκρη του νησιού. Εξ αυτών τα τέσσερα βήματα θα πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος της χρονιάς.
ΒΟΑΚ και υποθαλάσσια Σαλαμίνας: Πώς θα οδηγηθούμε σε υπογραφές το 2023
Αυτά περιλαμβάνουν την υπογραφή της σύμβασης για το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος ως το τέλος Σεπτεμβρίου για την οποία προσωρινός ανάδοχος είναι η ΑΚΤΩΡ. Επίσης, για το μεγάλο κομμάτι της παραχώρησης, «Κίσσαμος – Χανιά – Χερσόνησος», αναμένεται ως τα τέλη Ιουνίου η έκδοση της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) και θα ακολουθήσει το φθινόπωρο η έναρξη της β’ φάσης του διαγωνισμού, προκειμένου να υποβληθούν εντός του 2022 οι δεσμευτικές προσφορές.
Παρόμοια διαδρομή σχεδιάζεται να διανύσει και ο πολύπαθος διαγωνισμός της υποθαλάσσιας ζεύξης Σαλαμίνας – Περάματος, για την οποία η ΑΕΠΟ αναμένεται ως τα τέλη Σεπτεμβρίου, ενώ τα τεύχη του διαγωνισμού θα ολοκληρωθούν ως το τέλος του έτους. Εφόσον οι στόχοι πιαστούν οι δύο μεγάλες παραχωρήσεις, που συνολικά φτάνουν σε προϋπολογισμό τα 2 δισ. ευρώ, μπορούν να έχουν αναδόχους ακόμα και μέσα στο 2023.
Οι υπογραφές
Σε αντιδιαστολή με τα παραπάνω έργα, που θυμίζουν το γεφύρι της Άρτας, εκείνα που βλέπουν υπογραφές εντός 2022 είναι από τη νέα φουρνιά των έργων. Η υπερυψωμένη Ανατολική Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκη, γνωστή ως Flyover, προϋπολογισμού 373 εκατ. ευρώ, έχει ήδη προσωρινό ανάδοχο την ένωση ΑΒΑΞ – Μυτιληναίος. Η υπογραφή της σύμβασης ΣΔΙΤ τοποθετείται ως το τέλος του έτους.
Ο ερχόμενος Σεπτέμβριος αποτελεί το ορόσημο και για τρεις «φρέσκους» διαγωνισμούς. Τρία οδικά έργα μπήκαν στην διαγωνιστική κούρσα στα τέλη του 2021 και ήδη έχουν προσωρινούς αναδόχους, ανατρέποντας όλα τα μέχρι σήμερα δεδομένα στα έργα υποδομών της χώρας. Πρόκειται για την πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού από τη Λεωφόρο Κύμης ως την εθνική οδό, στον κόμβο Καλυφτάκη, προϋπολογισμού 352 εκατ. ευρώ, οι παρακάμψεις Χαλκίδας και Ψαχνών, ύψους 210 εκατ. ευρώ και το Μπράλος – Άμφισσα, προϋπολογισμού 285 εκατ. ευρώ.
Ένα ακόμη έργο ΣΔΙΤ θα αλλάξει τις μετακινήσεις στους αυτοκινητόδρομους της χώρας κι ας μην αποτελεί ένα κλασικό έργο υποδομής. Πρόκειται για το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων, προϋπολογισμού που εκτιμάται περί τα 300 εκατ. ευρώ. Ορόσημο για το έργο είναι ο Αύγουστος. Στόχος του ΥΠΟΜΕ είναι να έχει ως τότε ανατεθεί η σύμβαση του Συμβούλου που ουσιαστικά θα ανοίξει τον δρόμο για την υπογραφή της συμφωνίας του έργου ως τα μέσα του 2023. Θα είναι ένα σύστημα e-διοδίων με χρέωση βάσει της διανυθείσας απόστασης και freeflowροή, δηλαδή η διέλευση θα γίνεται χωρίς στάση στους σταθμούς διοδίων. Σημειώνεται ότι συνολικά το νέο σύστημα e-διοδίων της χώρας αναμένεται να παραδοθεί σε χρήση μέσα στο 2026.


Latest News

Έτοιμο το 73% του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος - Το πλάνο παράδοσης του έργου
Τον Ιούλιο παραδίδεται το πρώτο και μεγαλύτερο τμήμα της Πατρών - Πύργου και τον Νοέμβριο το δεύτερο

Η AKTOR υπέγραψε τη σύμβαση για το μεγάλο έργο ΣΔΙΤ των φοιτητικών εστιών Κρήτης
Θα κατασκευαστούν δωμάτια και διαμερίσματα συνολικών 4.846 κλινών εκ των οποίων 2.710 στο Ρέθυμνο και 2.136 στο Ηράκλειο
![ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκε η οικοδομική δραστηριότητα κατά 15,6% το Δεκέμβριο [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/DSC9655-2-1024x569-1-600x333.jpg)
Πόσο αυξήθηκαν οι οικοδομικές άδειες - Οι top περιοχές [πίνακες]
Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν ότι η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στη Δυτική Μακεδονία, στη Κρήτη και την Ανατολική Μακεδονία

Όμιλος AKTOR: Παραδόθηκε το έργο αποκατάστασης της γέφυρας του Αξιού
Παραδόθηκε στην Εγνατία Οδό ΑΕ το έργο δομικής επάρκειας και συντήρησης της γέφυρας του Αξιού

Αναβαθμίστηκε η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές
Η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές τροφοδοτεί το 60% του Λεκανοπεδίου της Αττικής με νερό

Σιδηροδρομικοί: Τι πάει λάθος με τα τρένα στην Ελλάδα – Χτυπούν «καμπανάκι» σε κυβέρνηση και Hellenic Train
Ποιες είναι οι δράσεις που ζητούν οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι προκειμένου να εκσυγχρονιστεί ο ελληνικός σιδηρόδρομος και να λειτουργήσει με ασφάλεια

Υπουργείο Υποδομών για Γραμμή 4: «Κανένα ζήτημα ασφάλειας, καμία λάθος χάραξη»
H ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών μετά την αυτοψία του εργοταξίου της Γραμμής 4 του Μετρό στο ύψος του ΓΝΑ

Ομιλος AKTOR: Δόθηκε σε κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα της Παλιάς ΕΟ Αθηνών – Κορίνθου
Ο Ομιλος AKTOR ανέλαβε την αποκατάσταση των ζημιών μετά από σοβαρή πυρκαγιά σε βυτιοφόρο της 8ης Ιουνίου 2024

Στο μισό τα αποθέματα νερού στην Αττική – Οι μεγάλες απώλειες και τα έργα για την υδροδότηση
Εντείνεται το πρόβλημα με την λειψυδρία στην Αττική – Τα αποθέματα υδάτων σε Μόρνο, Εύηνο, Μαραθώνα και Υλίκη

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη