![Οδικά έργα: Οι επόμενοι μεγάλοι στόχοι του 2022](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/05/et-768x404-1.jpg)
Υπογραφές για έξι έργα προϋπολογισμού 1,7 δισ. ευρώ έχει μέσα στους στόχους του για το 2022 το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Η γνωστή ρήση «η αρχή είναι το ήμισυ του παντός» βρίσκει απόλυτη εφαρμογή στα έργα υποδομών. Μέσα στη χρονιά θα πρέπει να πιαστούν μια σειρά ορόσημα για να βάλουν σε τροχιά υλοποίησης τα νέα έργα, αλλά και να ανοίξει ο δρόμος για «αιώνια» έργα, όπως ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) και η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος.
Η δε παράδοση της παράκαμψης Αμφιλοχίας, ακόμα κι εντός καλοκαιριού, με ορόσημο τον Σεπτέμβριο είναι το πρώτο σκαλοπάτι για την ολοκλήρωση της Αμβρακίας Οδού. Το έργο μετρά ήδη 12 χρόνια από την πρώτη δημοπράτηση. Όσον αφορά το βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65, στις αρχές Αυγούστου η πρόοδος της κατασκευής του αναμένεται να φτάσει στο 34%.
Ως το τέλος του 2022, στην ατζέντα της Γενικής Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών φιγουράρουν συνολικά 16 επιμέρους στόχοι – κλειδιά για την υλοποίηση 10 μεγάλων έργων. Στην κορυφή της λίστας βρίσκεται ο ΒΟΑΚ, που πρέπει να διανύσει κάμποσα βήματα ακόμη για να γίνει πραγματικότητα από άκρη σε άκρη του νησιού. Εξ αυτών τα τέσσερα βήματα θα πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος της χρονιάς.
ΒΟΑΚ και υποθαλάσσια Σαλαμίνας: Πώς θα οδηγηθούμε σε υπογραφές το 2023
Αυτά περιλαμβάνουν την υπογραφή της σύμβασης για το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος ως το τέλος Σεπτεμβρίου για την οποία προσωρινός ανάδοχος είναι η ΑΚΤΩΡ. Επίσης, για το μεγάλο κομμάτι της παραχώρησης, «Κίσσαμος – Χανιά – Χερσόνησος», αναμένεται ως τα τέλη Ιουνίου η έκδοση της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) και θα ακολουθήσει το φθινόπωρο η έναρξη της β’ φάσης του διαγωνισμού, προκειμένου να υποβληθούν εντός του 2022 οι δεσμευτικές προσφορές.
Παρόμοια διαδρομή σχεδιάζεται να διανύσει και ο πολύπαθος διαγωνισμός της υποθαλάσσιας ζεύξης Σαλαμίνας – Περάματος, για την οποία η ΑΕΠΟ αναμένεται ως τα τέλη Σεπτεμβρίου, ενώ τα τεύχη του διαγωνισμού θα ολοκληρωθούν ως το τέλος του έτους. Εφόσον οι στόχοι πιαστούν οι δύο μεγάλες παραχωρήσεις, που συνολικά φτάνουν σε προϋπολογισμό τα 2 δισ. ευρώ, μπορούν να έχουν αναδόχους ακόμα και μέσα στο 2023.
Οι υπογραφές
Σε αντιδιαστολή με τα παραπάνω έργα, που θυμίζουν το γεφύρι της Άρτας, εκείνα που βλέπουν υπογραφές εντός 2022 είναι από τη νέα φουρνιά των έργων. Η υπερυψωμένη Ανατολική Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκη, γνωστή ως Flyover, προϋπολογισμού 373 εκατ. ευρώ, έχει ήδη προσωρινό ανάδοχο την ένωση ΑΒΑΞ – Μυτιληναίος. Η υπογραφή της σύμβασης ΣΔΙΤ τοποθετείται ως το τέλος του έτους.
Ο ερχόμενος Σεπτέμβριος αποτελεί το ορόσημο και για τρεις «φρέσκους» διαγωνισμούς. Τρία οδικά έργα μπήκαν στην διαγωνιστική κούρσα στα τέλη του 2021 και ήδη έχουν προσωρινούς αναδόχους, ανατρέποντας όλα τα μέχρι σήμερα δεδομένα στα έργα υποδομών της χώρας. Πρόκειται για την πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού από τη Λεωφόρο Κύμης ως την εθνική οδό, στον κόμβο Καλυφτάκη, προϋπολογισμού 352 εκατ. ευρώ, οι παρακάμψεις Χαλκίδας και Ψαχνών, ύψους 210 εκατ. ευρώ και το Μπράλος – Άμφισσα, προϋπολογισμού 285 εκατ. ευρώ.
Ένα ακόμη έργο ΣΔΙΤ θα αλλάξει τις μετακινήσεις στους αυτοκινητόδρομους της χώρας κι ας μην αποτελεί ένα κλασικό έργο υποδομής. Πρόκειται για το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων, προϋπολογισμού που εκτιμάται περί τα 300 εκατ. ευρώ. Ορόσημο για το έργο είναι ο Αύγουστος. Στόχος του ΥΠΟΜΕ είναι να έχει ως τότε ανατεθεί η σύμβαση του Συμβούλου που ουσιαστικά θα ανοίξει τον δρόμο για την υπογραφή της συμφωνίας του έργου ως τα μέσα του 2023. Θα είναι ένα σύστημα e-διοδίων με χρέωση βάσει της διανυθείσας απόστασης και freeflowροή, δηλαδή η διέλευση θα γίνεται χωρίς στάση στους σταθμούς διοδίων. Σημειώνεται ότι συνολικά το νέο σύστημα e-διοδίων της χώρας αναμένεται να παραδοθεί σε χρήση μέσα στο 2026.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Από το Σαρακήνικο μέχρι τη Σαντορίνη: Οι 5 πληγές που γεννούν πολεοδομικές αυθαιρεσίες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/sarakiniko05-600x400.jpg)
Σαρακήνικο, Σαντορίνη, Μύκονος: Οι 5 πληγές που γεννούν πολεοδομικές αυθαιρεσίες
Οι χρόνιες πολεοδομικές ασθένειες αναδεικνύονται από τις υποθέσεις δόμησης στο Σαρακήνικο, τη Σαντορίνη και τη Μύκονο - Ειδική σύσκεψη στο Μαξίμου εντός της εβδομάδας
![Μετρό: Τέλη του 2025 θα φτάσει στον Ευαγγελισμό ο μετροπόντικας της νέας γραμμής](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/metropontikas2_grammi4_avax-600x400.jpeg)
Πώς προχωράει η γραμμή 4 του Μετρό - Πότε φτάνει στον Ευαγγελισμό ο μετροπόντικας
Σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή της νέας γραμμής του Μετρό της Αθήνας, η οποία πρόκειται να καλύψει μία μεγάλη έκταση περιοχών
![ΣΔΙΤ: Έγκριση υλοποίησης μονάδων ολοκληρωμένης ανακύκλωσης και ανάκτησης αποβλήτων σε Κω και Κάλυμνο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/recycle-600x450.jpg)
«Πράσινο φως» μονάδων ανακύκλωσης και ανάκτησης αποβλήτων σε Κω και Κάλυμνο
Τι αποφάσισε η αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ
![Αλέξανδρος Εξάρχου: Στο ραντάρ της Aktor εξαγορές – Ενδιαφέρον από funds για το επενδυτικό πρόγραμμα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Alexandros_Exarchou_aktor-600x400.jpg)
Εξάρχου: Στο ραντάρ της Aktor εξαγορές – Ενδιαφέρον από funds για τις επενδύσεις του ομίλου
Ο Αλέξανδρος Εξάρχου πρόεδρος και CEO της Aktor τόνισε το ενδιαφέρον του ομίλου για εξαγορές στον τομέα των παραχωρήσεων
![Υπουργείο Υποδομών: Τέλη Νοεμβρίου παραδίδεται ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος – Οι συμπληρωματικές εργασίες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/02/patra-pyrgos-dromos-1-600x369.jpg)
Υπουργείο Υποδομών: Τέλη Νοεμβρίου παραδίδεται ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος
Οι συμπληρωματικές εργασίες κοστολογούνται στα 72,5 εκατ. ευρώ
![ΕΥΔΑΠ – Δήμος Σπάτων: Επεσαν οι υπογραφές για το Δίκτυο Αποχέτευσης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/unnamed-35-600x400.jpg)
Αποκτά δίκτυο αποχέτευσης ο Δήμος Σπάτων - Επεσαν οι υπογραφές
H κατασκευή του δικτύου αποχέτευσης στον Δήμο Σπάτων-Αρτέμιδος από την ΕΥΔΑΠ έχει συμβατικό προϋπολογισμό 55,3 εκατ. ευρώ
![ΑLUMIL: Εκτίμηση για τζίρο 450 εκατ. ευρώ, πάνω από τις αρχικές προβλέψεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/Δελτίο-Τύπου_ALUMIL_Κεντρική-Φωτογραφία-600x414.jpg)
ΑLUMIL: Εκτίμηση για τζίρο 450 εκατ. ευρώ, πάνω από τις αρχικές προβλέψεις
Η ALUMIL εγκαινίασε το νέο της βαφείο ενισχύοντας τη συνολική παραγωγική της ικανότητα και επιταχύνει τους χρόνους εξυπηρέτησης πελατών
![Ρυθμιστικό σχέδιο Αθήνας – Αττικής: Πώς θα αναπτυχθεί η πρωτεύουσα έως το 2035](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/Hellinikon-1024x401-1-600x235.jpg)
Η Αθήνα την επόμενη 10ετία – Η νέα πόλη των 30.000 κατοίκων και η επέκταση του Μετρό στον Μητροπολιτικό Πόλο του Ελληνικού
Με επίκεντρο τον πόλο του Ελληνικού το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας – Αττικής
![Daniel και Elias: Προχωράνε τα έργα αποκατάστασης 1,25 δισ. ευρώ σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/kakokairia-karditsa-2-1-600x400.jpg)
Daniel και Elias: Προχωράνε τα έργα αποκατάστασης 1,25 δισ. ευρώ σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα
Τις αποφάσεις για τα έργα αποκατάστασης των ζημιών σε οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο από τις κακοκαιρίες Daniel και Elias υπέγραψε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών
![Υπερταμείο: Στο «σφυρί» 110 παλιά μηχανήματα των ΕΑΣ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/03/pyrkal-600x309.jpg)
Από δράπανα μέχρι τόρνους – Στο σφυρί 110 παλιά μηχανήματα των ΕΑΣ
Το Υπερταμείο για τις ανάγκες ανάπτυξης του κυβερνητικού πάρκου στον Υμηττό βγάζει σε ηλεκτρονική δημοπρασία αποχαρακτηρισμένο εξοπλισμό των ΕΑΣ (πρώην ΠΥΡΚΑΛ)