Υπογραφές για έξι έργα προϋπολογισμού 1,7 δισ. ευρώ έχει μέσα στους στόχους του για το 2022 το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Η γνωστή ρήση «η αρχή είναι το ήμισυ του παντός» βρίσκει απόλυτη εφαρμογή στα έργα υποδομών. Μέσα στη χρονιά θα πρέπει να πιαστούν μια σειρά ορόσημα για να βάλουν σε τροχιά υλοποίησης τα νέα έργα, αλλά και να ανοίξει ο δρόμος για «αιώνια» έργα, όπως ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) και η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος.
Η δε παράδοση της παράκαμψης Αμφιλοχίας, ακόμα κι εντός καλοκαιριού, με ορόσημο τον Σεπτέμβριο είναι το πρώτο σκαλοπάτι για την ολοκλήρωση της Αμβρακίας Οδού. Το έργο μετρά ήδη 12 χρόνια από την πρώτη δημοπράτηση. Όσον αφορά το βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65, στις αρχές Αυγούστου η πρόοδος της κατασκευής του αναμένεται να φτάσει στο 34%.
Ως το τέλος του 2022, στην ατζέντα της Γενικής Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών φιγουράρουν συνολικά 16 επιμέρους στόχοι – κλειδιά για την υλοποίηση 10 μεγάλων έργων. Στην κορυφή της λίστας βρίσκεται ο ΒΟΑΚ, που πρέπει να διανύσει κάμποσα βήματα ακόμη για να γίνει πραγματικότητα από άκρη σε άκρη του νησιού. Εξ αυτών τα τέσσερα βήματα θα πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος της χρονιάς.
ΒΟΑΚ και υποθαλάσσια Σαλαμίνας: Πώς θα οδηγηθούμε σε υπογραφές το 2023
Αυτά περιλαμβάνουν την υπογραφή της σύμβασης για το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος ως το τέλος Σεπτεμβρίου για την οποία προσωρινός ανάδοχος είναι η ΑΚΤΩΡ. Επίσης, για το μεγάλο κομμάτι της παραχώρησης, «Κίσσαμος – Χανιά – Χερσόνησος», αναμένεται ως τα τέλη Ιουνίου η έκδοση της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) και θα ακολουθήσει το φθινόπωρο η έναρξη της β’ φάσης του διαγωνισμού, προκειμένου να υποβληθούν εντός του 2022 οι δεσμευτικές προσφορές.
Παρόμοια διαδρομή σχεδιάζεται να διανύσει και ο πολύπαθος διαγωνισμός της υποθαλάσσιας ζεύξης Σαλαμίνας – Περάματος, για την οποία η ΑΕΠΟ αναμένεται ως τα τέλη Σεπτεμβρίου, ενώ τα τεύχη του διαγωνισμού θα ολοκληρωθούν ως το τέλος του έτους. Εφόσον οι στόχοι πιαστούν οι δύο μεγάλες παραχωρήσεις, που συνολικά φτάνουν σε προϋπολογισμό τα 2 δισ. ευρώ, μπορούν να έχουν αναδόχους ακόμα και μέσα στο 2023.
Οι υπογραφές
Σε αντιδιαστολή με τα παραπάνω έργα, που θυμίζουν το γεφύρι της Άρτας, εκείνα που βλέπουν υπογραφές εντός 2022 είναι από τη νέα φουρνιά των έργων. Η υπερυψωμένη Ανατολική Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκη, γνωστή ως Flyover, προϋπολογισμού 373 εκατ. ευρώ, έχει ήδη προσωρινό ανάδοχο την ένωση ΑΒΑΞ – Μυτιληναίος. Η υπογραφή της σύμβασης ΣΔΙΤ τοποθετείται ως το τέλος του έτους.
Ο ερχόμενος Σεπτέμβριος αποτελεί το ορόσημο και για τρεις «φρέσκους» διαγωνισμούς. Τρία οδικά έργα μπήκαν στην διαγωνιστική κούρσα στα τέλη του 2021 και ήδη έχουν προσωρινούς αναδόχους, ανατρέποντας όλα τα μέχρι σήμερα δεδομένα στα έργα υποδομών της χώρας. Πρόκειται για την πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού από τη Λεωφόρο Κύμης ως την εθνική οδό, στον κόμβο Καλυφτάκη, προϋπολογισμού 352 εκατ. ευρώ, οι παρακάμψεις Χαλκίδας και Ψαχνών, ύψους 210 εκατ. ευρώ και το Μπράλος – Άμφισσα, προϋπολογισμού 285 εκατ. ευρώ.
Ένα ακόμη έργο ΣΔΙΤ θα αλλάξει τις μετακινήσεις στους αυτοκινητόδρομους της χώρας κι ας μην αποτελεί ένα κλασικό έργο υποδομής. Πρόκειται για το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων, προϋπολογισμού που εκτιμάται περί τα 300 εκατ. ευρώ. Ορόσημο για το έργο είναι ο Αύγουστος. Στόχος του ΥΠΟΜΕ είναι να έχει ως τότε ανατεθεί η σύμβαση του Συμβούλου που ουσιαστικά θα ανοίξει τον δρόμο για την υπογραφή της συμφωνίας του έργου ως τα μέσα του 2023. Θα είναι ένα σύστημα e-διοδίων με χρέωση βάσει της διανυθείσας απόστασης και freeflowροή, δηλαδή η διέλευση θα γίνεται χωρίς στάση στους σταθμούς διοδίων. Σημειώνεται ότι συνολικά το νέο σύστημα e-διοδίων της χώρας αναμένεται να παραδοθεί σε χρήση μέσα στο 2026.
Latest News
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ