Υπογραφές για έξι έργα προϋπολογισμού 1,7 δισ. ευρώ έχει μέσα στους στόχους του για το 2022 το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Η γνωστή ρήση «η αρχή είναι το ήμισυ του παντός» βρίσκει απόλυτη εφαρμογή στα έργα υποδομών. Μέσα στη χρονιά θα πρέπει να πιαστούν μια σειρά ορόσημα για να βάλουν σε τροχιά υλοποίησης τα νέα έργα, αλλά και να ανοίξει ο δρόμος για «αιώνια» έργα, όπως ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) και η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος.
Η δε παράδοση της παράκαμψης Αμφιλοχίας, ακόμα κι εντός καλοκαιριού, με ορόσημο τον Σεπτέμβριο είναι το πρώτο σκαλοπάτι για την ολοκλήρωση της Αμβρακίας Οδού. Το έργο μετρά ήδη 12 χρόνια από την πρώτη δημοπράτηση. Όσον αφορά το βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65, στις αρχές Αυγούστου η πρόοδος της κατασκευής του αναμένεται να φτάσει στο 34%.
Ως το τέλος του 2022, στην ατζέντα της Γενικής Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών φιγουράρουν συνολικά 16 επιμέρους στόχοι – κλειδιά για την υλοποίηση 10 μεγάλων έργων. Στην κορυφή της λίστας βρίσκεται ο ΒΟΑΚ, που πρέπει να διανύσει κάμποσα βήματα ακόμη για να γίνει πραγματικότητα από άκρη σε άκρη του νησιού. Εξ αυτών τα τέσσερα βήματα θα πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος της χρονιάς.
ΒΟΑΚ και υποθαλάσσια Σαλαμίνας: Πώς θα οδηγηθούμε σε υπογραφές το 2023
Αυτά περιλαμβάνουν την υπογραφή της σύμβασης για το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος ως το τέλος Σεπτεμβρίου για την οποία προσωρινός ανάδοχος είναι η ΑΚΤΩΡ. Επίσης, για το μεγάλο κομμάτι της παραχώρησης, «Κίσσαμος – Χανιά – Χερσόνησος», αναμένεται ως τα τέλη Ιουνίου η έκδοση της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) και θα ακολουθήσει το φθινόπωρο η έναρξη της β’ φάσης του διαγωνισμού, προκειμένου να υποβληθούν εντός του 2022 οι δεσμευτικές προσφορές.
Παρόμοια διαδρομή σχεδιάζεται να διανύσει και ο πολύπαθος διαγωνισμός της υποθαλάσσιας ζεύξης Σαλαμίνας – Περάματος, για την οποία η ΑΕΠΟ αναμένεται ως τα τέλη Σεπτεμβρίου, ενώ τα τεύχη του διαγωνισμού θα ολοκληρωθούν ως το τέλος του έτους. Εφόσον οι στόχοι πιαστούν οι δύο μεγάλες παραχωρήσεις, που συνολικά φτάνουν σε προϋπολογισμό τα 2 δισ. ευρώ, μπορούν να έχουν αναδόχους ακόμα και μέσα στο 2023.
Οι υπογραφές
Σε αντιδιαστολή με τα παραπάνω έργα, που θυμίζουν το γεφύρι της Άρτας, εκείνα που βλέπουν υπογραφές εντός 2022 είναι από τη νέα φουρνιά των έργων. Η υπερυψωμένη Ανατολική Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκη, γνωστή ως Flyover, προϋπολογισμού 373 εκατ. ευρώ, έχει ήδη προσωρινό ανάδοχο την ένωση ΑΒΑΞ – Μυτιληναίος. Η υπογραφή της σύμβασης ΣΔΙΤ τοποθετείται ως το τέλος του έτους.
Ο ερχόμενος Σεπτέμβριος αποτελεί το ορόσημο και για τρεις «φρέσκους» διαγωνισμούς. Τρία οδικά έργα μπήκαν στην διαγωνιστική κούρσα στα τέλη του 2021 και ήδη έχουν προσωρινούς αναδόχους, ανατρέποντας όλα τα μέχρι σήμερα δεδομένα στα έργα υποδομών της χώρας. Πρόκειται για την πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού από τη Λεωφόρο Κύμης ως την εθνική οδό, στον κόμβο Καλυφτάκη, προϋπολογισμού 352 εκατ. ευρώ, οι παρακάμψεις Χαλκίδας και Ψαχνών, ύψους 210 εκατ. ευρώ και το Μπράλος – Άμφισσα, προϋπολογισμού 285 εκατ. ευρώ.
Ένα ακόμη έργο ΣΔΙΤ θα αλλάξει τις μετακινήσεις στους αυτοκινητόδρομους της χώρας κι ας μην αποτελεί ένα κλασικό έργο υποδομής. Πρόκειται για το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων, προϋπολογισμού που εκτιμάται περί τα 300 εκατ. ευρώ. Ορόσημο για το έργο είναι ο Αύγουστος. Στόχος του ΥΠΟΜΕ είναι να έχει ως τότε ανατεθεί η σύμβαση του Συμβούλου που ουσιαστικά θα ανοίξει τον δρόμο για την υπογραφή της συμφωνίας του έργου ως τα μέσα του 2023. Θα είναι ένα σύστημα e-διοδίων με χρέωση βάσει της διανυθείσας απόστασης και freeflowροή, δηλαδή η διέλευση θα γίνεται χωρίς στάση στους σταθμούς διοδίων. Σημειώνεται ότι συνολικά το νέο σύστημα e-διοδίων της χώρας αναμένεται να παραδοθεί σε χρήση μέσα στο 2026.
Latest News
Πότε ξεκινά η νέα ψηφιακή εφαρμογή για τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων
Αναρτώνται και βεβαιώνονται ψηφιακά στην ΑΑΔΕ τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων άνω των 6.000 ευρώ από εργολάβο ή υπεργολάβο
Αρδευτικό Ταυρωπού: Προσωρινός ανάδοχος το σχήμα «Άκτωρ Παραχωρήσεις - ΑΒΑΞ» - Στα 139,6 εκατ το ύψος του έργου
Το Αρδευτικό Ταυρωπού, ένα έργο ΣΔΙΤ, καλύπτει τις αρδευτικές ανάγκες 115.000 στρεμμάτων
Ολοκληρώθηκαν οι υποβρύχιες επιθεωρήσεις στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου
Οι εργασίες στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου έγιναν αμέσως μετά την ολοκλήρωση της καλοκαιρινής καμπάνιας επιθεωρήσεων από τους Αλπινιστές (Αέρα)
Νέος πόλεμος για την εκτροπή του Αχελώου – Οι υπέρμαχοι και οι πολέμιοι στο ΣτΕ
Ο Αχελώος και η εκτροπή του ποταμού για έβδομη φορά στο ΣτΕ – Το «μέτωπο» υπέρ των έργων που διαμορφώνεται στον κάμπο
Δυναμικό μπάσιμο AKTOR στην κατοικία – Ευκαιρίες στη στεγαστική κρίση βλέπει ο Εξάρχου
Τα σχέδια της AKTOR για το real estate αλλά και την πρόθεση να συμμετέχει σε δύο παραχωρήσεις έκανε γνωστά ο πρόεδρος και CEO Αλέξανδρος Εξάρχου
Με ΣΔΙΤ θα κατασκευαστούν 17 νέα σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία - Τι προβλέπει η σύμβαση
Οι νέες σχολικές μονάδες αναμένεται να καλύψουν τις ανάγκες 5.000 μαθητών σε 9 δήμους
Τα 4+1 βήματα για το κυβερνητικό πάρκο στον Υμηττό - Ο «αφοπλισμός» και η μετακόμιση των ΕΑΣ
Εκτός από την Α΄ φάση του διαγωνισμού για την ανάπτυξη του κυβερνητικού πάρκου, έπονται άλλα 4 βήματα για να «αδειάσει» ο χώρος της ΠΥΡΚΑΛ
Η αναγέννηση της AKTOR – Μπάκος, Καϋμενάκης και Εξάρχου ρίχνουν… θεμέλια 2 δισ.
Πώς θα χτιστούν οι 5 θυγατρικές της AKTOR – Οι νέες μπίζνες και ο στόχος για EBITDA 430 εκατ. το 2030
Ταχιάος: Στην τελική ευθεία για την παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης
Από την 1η Νοεμβρίου ξεκινούν οι δοκιμές προσομοίωσης της λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης
Πώς θα χτιστεί το κυβερνητικό πάρκο στις εγκαταστάσεις της ΠΥΡΚΑΛ
Το κυβερνητικό πάρκο στις εγκαταστάσεις της ΕΒΟ – ΠΥΡΚΑΛ αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα έργα ΣΔΙΤ που έχουν προκηρυχθεί ποτέ στη χώρα