Αυξάνεται διαρκώς η δυναμική στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια μεταξύ Τουρκίας και ελληνικών νησιών, με τα φέρυ να λύνουν φέτος κάβους μετά από δύο χρόνια απραξίας λόγω της πανδημίας.
Μιλώντας στον «Οικονομικό Ταχυδρόμο», ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Ταξιδιωτικών και Ναυτικών Πρακτορείων Λέσβου Παναγιώτης Χατζηκυριάκος ανέφερε πως καταγράφεται μια κίνηση στη γραμμή Λέσβος – Αϊβαλί, η οποία όμως δεν φτάνει τα νούμερα του 2019 λόγω της κατάστασης και της οικονομικής κρίσης στην Τουρκία. «Βέβαια, μετά από δύο γεμάτα χρόνια απραξίας είδαμε Τούρκους να έρχονται στο νησί, κυρίως ευκατάστατους. Την περίοδο που ήταν το Μπαϊράμι ήρθαν περίπου 1.000 επισκέπτες την ώρα που άλλες εποχές έφταναν 3-4.000».
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία το 2019 τη Λέσβο επισκέφτηκαν 38.605 Τούρκοι, ενώ το 2020 μόλις 583. Αντίστοιχα, στην Χίο την επισκέφθηκαν το 2019, 63.823 και το 2020 μόλις 5.332. Στην Σάμο έφτασαν πριν δύο χρόνια 32.119 και το 2020 μόλις 5 Τούρκοι τουρίστες. Μηδενικές ήταν και οι επισκέψεις το περασμένο καλοκαίρι και στα τρία νησιά.
«Ασύμφορη» η ελληνική σημαία;
Σε μία αγορά που το μονοπώλιο έχει η Άγκυρα, ο κ. Χατζηκυριάκος τόνισε πως τη γραμμή της Λέσβου εξυπηρετούν τρεις εταιρείες με δύο συμβατικά φέρυ και ένα καταμαράν, όλα με τουρκική σημαία. Ο ίδιος υπογράμμισε πως στο παρελθόν υπήρχαν και ελληνικές εταιρείες, ωστόσο σταδιακά εδραιώθηκαν οι «γείτονες», εξαιτίας διαφόρων παραγόντων όπως η «ποιοτική διαφορά» και ως εκ τούτου οι μικρότερες «απαιτήσεις» του τουρκικού νηολογίου.
«Τα πλοία με τουρκική σημαία είχαν λιγότερες επιβαρύνσεις, μικρότερα λειτουργικά έξοδα και ήταν περισσότερα ανταγωνιστικά (φθηνότερα ναύλα κ.α.). Έτσι για τους Έλληνες κρίθηκε ασύμφορη η επιχειρηματική δραστηριότητα στον κλάδο», επεσήμανε.
Όπως είπε, αυτή την εικόνα παρατηρούμε και στα άλλα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, όπου υπάρχει ακτοπλοϊκή σύνδεση με τα τουρκικά παράλια, με εξαίρεση τη Χίο, όπου δραστηριοποιείται και ένα ελληνικό καραβάκι.
Τουρκία: «Σανίδα σωτηρίας» στις τοπικές οικονομίες τα δρομολόγια
Η τουρκική πλευρά υποστηρίζει πως καθημερινά αυξάνεται η ζήτηση και το ενδιαφέρον για τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια μεταξύ των τουρκικών παραλίων και των ελληνικών νησιών.
«Εκτός των Τούρκων και των Ελλήνων που χρησιμοποιούν τα πλοία, ολοένα και περισσότεροι ταξιδιώτες από άλλες χώρες απολαμβάνουν αυτήν την υπηρεσία. Πολλοί τουρίστες, ιδιαίτερα από χώρες της Νότιας Αμερικής, επισκέπτονται πρώτα την Τουρκία και μετά θέλουν να πάνε στα ελληνικά νησιά. Η κίνηση των πορθμείων κερδίζει διαρκώς δυναμική», δήλωσε ο Γιουσούφ Οζτούρκ από το παράρτημα του Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου της Σμύρνης.
Ο ίδιος σημείωσε ότι οι ακτοπλοϊκές υπηρεσίες παρέχουν σανίδα σωτηρίας στις τοπικές οικονομίες όπου τα πλοία εκτελούν δρομολόγια.
«Πολλοί άνθρωποι ταξιδεύουν από τα ελληνικά νησιά στις τουρκικές παράκτιες πόλεις για να κάνουν ψώνια», είπε ο Οζτούρκ στη Hurriyet και πρόσθεσε πως «η ζήτηση είναι ιδιαίτερα ισχυρή για τα δρομολόγια των πορθμείων μεταξύ του Τσεσμέ και της Χίου και μεταξύ του Αϊβαλί και της Λέσβου».
Latest News
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Αποκολλήθηκε το πλοίο με 500 επιβάτες που προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας
Το πλοίο ελέγχεται τώρα από δύτη για να διαπιστωθεί η κατάσταση του πλοίου και εάν έχει υποστεί μηχανική βλάβη
Πλοίο με 500 επιβάτες προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας - Έσπευσαν το λιμενικό και ρυμουλκά
Το πλοίο «Αγ. Θεοδώρα» προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας μετά από μηχανική βλάβη - Στη θαλάσσια περιοχή ο καιρός είναι καλός
Έληξε η απεργία της ΠΝΟ - Αναχωρούν από τις 14:00 τα πλοία
Οι δεσμεύσεις από το Υπουργείο Ναυτιλίας στην ΠΝΟ
Νέα πρόταση από ακτοπλόους σε ναυτεργάτες για αυξήσεις 7% στη διετία
Η πρόταση κατατέθηκε προκειμένου να αρθεί ένα διαφαινόμενο αδιέξοδο στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες από την παράταση των απεργιακών κινητοποιήσεων των ναυτεργατών
Συνεχίζεται η απεργία - Χωρίς πλοία για άλλες 48 ώρες
Νέα απεργία κήρυξε η ΠΝΟ για τις 24 και 25 Οκτωβρίου, ενώ υπενθυμίζεται ότι τα πλοία παρέμειναν δεμένα χθες και σήμερα
Η απεργία της ΠΝΟ δένει τα πλοία στα λιμάνια στις 22 και 23 Οκτωβρίου
Τι ζητούν οι εργαζόμενοι στα πλοία και τι καταγγέλουν - Η ΠΝΟ ζητάει την υπογραφή ΣΣΕ
Το σχέδιο για νέα πλοία στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Η σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα για την ανανέωση του στόλου στις ακτοπλοϊκές εταιρείες
ΠΝΟ: 48ωρη απεργία στα λιμάνια Τρίτη και Τετάρτη
Βασικό αίτημα των απεργών η υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας για αυξήσεις μισθών