![Έλυσαν κάβους τα φέρυ μεταξύ Ελλάδας – Τουρκίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/aktoploik.jpg)
Αυξάνεται διαρκώς η δυναμική στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια μεταξύ Τουρκίας και ελληνικών νησιών, με τα φέρυ να λύνουν φέτος κάβους μετά από δύο χρόνια απραξίας λόγω της πανδημίας.
Μιλώντας στον «Οικονομικό Ταχυδρόμο», ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Ταξιδιωτικών και Ναυτικών Πρακτορείων Λέσβου Παναγιώτης Χατζηκυριάκος ανέφερε πως καταγράφεται μια κίνηση στη γραμμή Λέσβος – Αϊβαλί, η οποία όμως δεν φτάνει τα νούμερα του 2019 λόγω της κατάστασης και της οικονομικής κρίσης στην Τουρκία. «Βέβαια, μετά από δύο γεμάτα χρόνια απραξίας είδαμε Τούρκους να έρχονται στο νησί, κυρίως ευκατάστατους. Την περίοδο που ήταν το Μπαϊράμι ήρθαν περίπου 1.000 επισκέπτες την ώρα που άλλες εποχές έφταναν 3-4.000».
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία το 2019 τη Λέσβο επισκέφτηκαν 38.605 Τούρκοι, ενώ το 2020 μόλις 583. Αντίστοιχα, στην Χίο την επισκέφθηκαν το 2019, 63.823 και το 2020 μόλις 5.332. Στην Σάμο έφτασαν πριν δύο χρόνια 32.119 και το 2020 μόλις 5 Τούρκοι τουρίστες. Μηδενικές ήταν και οι επισκέψεις το περασμένο καλοκαίρι και στα τρία νησιά.
«Ασύμφορη» η ελληνική σημαία;
Σε μία αγορά που το μονοπώλιο έχει η Άγκυρα, ο κ. Χατζηκυριάκος τόνισε πως τη γραμμή της Λέσβου εξυπηρετούν τρεις εταιρείες με δύο συμβατικά φέρυ και ένα καταμαράν, όλα με τουρκική σημαία. Ο ίδιος υπογράμμισε πως στο παρελθόν υπήρχαν και ελληνικές εταιρείες, ωστόσο σταδιακά εδραιώθηκαν οι «γείτονες», εξαιτίας διαφόρων παραγόντων όπως η «ποιοτική διαφορά» και ως εκ τούτου οι μικρότερες «απαιτήσεις» του τουρκικού νηολογίου.
«Τα πλοία με τουρκική σημαία είχαν λιγότερες επιβαρύνσεις, μικρότερα λειτουργικά έξοδα και ήταν περισσότερα ανταγωνιστικά (φθηνότερα ναύλα κ.α.). Έτσι για τους Έλληνες κρίθηκε ασύμφορη η επιχειρηματική δραστηριότητα στον κλάδο», επεσήμανε.
Όπως είπε, αυτή την εικόνα παρατηρούμε και στα άλλα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, όπου υπάρχει ακτοπλοϊκή σύνδεση με τα τουρκικά παράλια, με εξαίρεση τη Χίο, όπου δραστηριοποιείται και ένα ελληνικό καραβάκι.
Τουρκία: «Σανίδα σωτηρίας» στις τοπικές οικονομίες τα δρομολόγια
Η τουρκική πλευρά υποστηρίζει πως καθημερινά αυξάνεται η ζήτηση και το ενδιαφέρον για τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια μεταξύ των τουρκικών παραλίων και των ελληνικών νησιών.
«Εκτός των Τούρκων και των Ελλήνων που χρησιμοποιούν τα πλοία, ολοένα και περισσότεροι ταξιδιώτες από άλλες χώρες απολαμβάνουν αυτήν την υπηρεσία. Πολλοί τουρίστες, ιδιαίτερα από χώρες της Νότιας Αμερικής, επισκέπτονται πρώτα την Τουρκία και μετά θέλουν να πάνε στα ελληνικά νησιά. Η κίνηση των πορθμείων κερδίζει διαρκώς δυναμική», δήλωσε ο Γιουσούφ Οζτούρκ από το παράρτημα του Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου της Σμύρνης.
Ο ίδιος σημείωσε ότι οι ακτοπλοϊκές υπηρεσίες παρέχουν σανίδα σωτηρίας στις τοπικές οικονομίες όπου τα πλοία εκτελούν δρομολόγια.
«Πολλοί άνθρωποι ταξιδεύουν από τα ελληνικά νησιά στις τουρκικές παράκτιες πόλεις για να κάνουν ψώνια», είπε ο Οζτούρκ στη Hurriyet και πρόσθεσε πως «η ζήτηση είναι ιδιαίτερα ισχυρή για τα δρομολόγια των πορθμείων μεταξύ του Τσεσμέ και της Χίου και μεταξύ του Αϊβαλί και της Λέσβου».
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ferryscanner: Επεκτείνεται στις αγορές της Ιταλίας και της Κροατίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-600x359.jpg)
Επεκτείνεται στις αγορές Ιταλίας και Κροατίας η Ferryscanner
Οι χρήστες της Ferryscanner μπορούν πλέον να επιλέξουν και να κλείσουν τα ακτοπλοϊκά εισιτήριά τους για περισσότερους από 40 ιταλικούς και 18 κροατικούς προορισμούς
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Πού και γιατί δεν πέφτουν οι τιμές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ploia1-600x409.jpg)
Πού και γιατί δεν πέφτουν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Αναμένεται η παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τις τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
![Ακτοπλοΐα: Σε ρότα καθυστέρησης η πράσινη μετάβαση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/aktoploia-600x399.jpg)
Σε ρότα καθυστέρησης η πράσινη μετάβαση στην ακτοπλοΐα
Το 41% των ελληνικών πλοίων που είναι σήμερα δρομολογημένα στην ακτοπλοΐα, το 2035 θα είναι ηλικίας άνω των 40 ετών
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Ψηλά οι τιμές, βοήθεια από την Επιτροπή Ανταγωνισμού ζητά ο Στυλιανίδης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-768x460-1-600x359.jpg)
Καίνε τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, σπεύδει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού ο Στυλιανίδης
Πονοκέφαλος για την κυβέρνηση τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τον υπουργό Ναυτιλίας να επιδιώκει μέσα στην εβδομάδα συνάντηση με την Επιτροπή Ανταγωνισμού
![Attica Group: Στο τραπέζι placement για να αυξήσει τη διασπορά των μετοχών της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/Attica-Group-768x384-1-600x300.jpg)
Εξετάζει placement η Attica Group - Με βάση τον κανονισμό για τις εισηγμένες στο ΧΑ
Τι αναφέρει σε ανακοίνωση της στο ΧΑ η Attica Group για την προσαρμογή της στο νέο κανονισμό που αφορά στη διασπορά των μετοχών των εισηγμένων εταιρειών
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: «Είδε» απότομη αύξηση τιμών… το υπουργείο Ναυτιλίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-600x359.jpg)
Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: «Είδε» απότομη αύξηση τιμών… το υπουργείο Ναυτιλίας
Μετά τα δημοσιεύματα του ΟΤ για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια το υπουργείο βλέπει αυξήσεις στα ταχύπλοα και «πανηγυρίζει» για μέση μείωση μόλις 1,61%
![Attica Group: Συμφωνία με τη Stena RoRo για ναυπήγηση νέων πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/Attica-E-Flexer-1-004-600x330.jpg)
Attica Group: Συμφωνία με τη Stena RoRo για ναυπήγηση νέων πλοίων
Συμφωνία της Αttica Group με την Stena RoRo για ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου της
![Ακτοπλοΐα: Τι ζητά ο Στυλιανίδης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα εισιτήρια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-600x359.jpg)
Στυλιανίδης προς Επιτροπή Ανταγωνισμού: Ελέγξτε την ακτοπλοΐα για αθέμιτες πρακτικές
Επιστολή στην Επιτροπή έστειλε ο υπουργός Ναυτιλίας και ζήτησε στενότερη συνεργασία για την Ακτοπλοΐα