
Εκτός από τις επιπτώσεις της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία η διεθνής ναυτιλία έχει να διαχειριστεί και άλλους κινδύνους, όπως τις πυρκαγιές στα πλοία, τις προσαράξεις μεγάλων πλοίων αλλά και τους δυνητικούς κινδύνους που ελλοχεύουν από την τάση των πλοιοκτητών να αλλάζουν τη χρήση των πλοίων. Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Allianz Global Corporate & Specialty SE (AGCS) με θέμα «Safety & Shipping Review 2022», ο ναυτιλιακός τομέας έχει επιδείξει «τεράστια ανθεκτικότητα στις φουρτουνιασμένες θάλασσες τα τελευταία χρόνια, όπως αποδεικνύεται από την άνθηση που βλέπουμε σε πολλά τμήματα του κλάδου σήμερα».
Οι ολικές απώλειες πλοίων (total losess) βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα ρεκόρ. Στη διάρκεια του 2021, αναφέρθηκαν 54 συνολικές απώλειες πλοίων παγκοσμίως σε σύγκριση με 65 έναν χρόνο νωρίτερα. Αυτό αντιπροσωπεύει μείωση 57% σε διάστημα 10 ετών (127 το 2012), ενώ στις αρχές της δεκαετίας του 1990 ο παγκόσμιος στόλος έχανε 200+ πλοία τον χρόνο. Το ρεκόρ του 2021 γίνεται πιο εντυπωσιακό από το γεγονός ότι υπάρχουν 130.000 πλοία στον παγκόσμιο στόλο σήμερα, σε σύγκριση με περίπου 80.000 πριν από 30 χρόνια.
Ωστόσο «κίτρινη κάρτα» βγάζουν οι ασφαλιστές στις επιλογές πλοιοκτητών και ναυλωτών να αλλάζουν τη χρήση πλοίων ή να παρατείνουν τη διάρκεια ζωής τους καθώς θεωρούν ότι θα αυξήσουν μελλοντικά τις ζημιές. Σημειώνεται ότι σε ορισμένες περιπτώσεις επελέγησαν πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου για να μεταφέρουν containers ή ακόμη και κορμούς δέντρων.


Latest News

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»