Εκτός από τις επιπτώσεις της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία η διεθνής ναυτιλία έχει να διαχειριστεί και άλλους κινδύνους, όπως τις πυρκαγιές στα πλοία, τις προσαράξεις μεγάλων πλοίων αλλά και τους δυνητικούς κινδύνους που ελλοχεύουν από την τάση των πλοιοκτητών να αλλάζουν τη χρήση των πλοίων. Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Allianz Global Corporate & Specialty SE (AGCS) με θέμα «Safety & Shipping Review 2022», ο ναυτιλιακός τομέας έχει επιδείξει «τεράστια ανθεκτικότητα στις φουρτουνιασμένες θάλασσες τα τελευταία χρόνια, όπως αποδεικνύεται από την άνθηση που βλέπουμε σε πολλά τμήματα του κλάδου σήμερα».
Οι ολικές απώλειες πλοίων (total losess) βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα ρεκόρ. Στη διάρκεια του 2021, αναφέρθηκαν 54 συνολικές απώλειες πλοίων παγκοσμίως σε σύγκριση με 65 έναν χρόνο νωρίτερα. Αυτό αντιπροσωπεύει μείωση 57% σε διάστημα 10 ετών (127 το 2012), ενώ στις αρχές της δεκαετίας του 1990 ο παγκόσμιος στόλος έχανε 200+ πλοία τον χρόνο. Το ρεκόρ του 2021 γίνεται πιο εντυπωσιακό από το γεγονός ότι υπάρχουν 130.000 πλοία στον παγκόσμιο στόλο σήμερα, σε σύγκριση με περίπου 80.000 πριν από 30 χρόνια.
Ωστόσο «κίτρινη κάρτα» βγάζουν οι ασφαλιστές στις επιλογές πλοιοκτητών και ναυλωτών να αλλάζουν τη χρήση πλοίων ή να παρατείνουν τη διάρκεια ζωής τους καθώς θεωρούν ότι θα αυξήσουν μελλοντικά τις ζημιές. Σημειώνεται ότι σε ορισμένες περιπτώσεις επελέγησαν πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου για να μεταφέρουν containers ή ακόμη και κορμούς δέντρων.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη