![Νέους εμπορικούς θαλάσσιους δρόμους χαράσσουν τα πλοία που μεταφέρουν άνθρακα και σιτηρά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/05/ploia-768x576-1.jpg)
Νέους εμπορικούς θαλάσσιους δρόμους χαράσσουν τα πλοία που μεταφέρουν άνθρακα και σιτηρά λόγω του πολέμου στην Ουκρανία με θετικές επιπτώσεις στους ναύλους. Ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, ο Baltic Dry Index (BDI), που μετράει την αξία των ναύλων στη μεταφορά άνθρακα, σιδηρομεταλλεύματος, σιτηρών κ.ά., σκαρφάλωσε πριν από μερικά 24ωρα στο υψηλότερο επίπεδο της χρονιάς και έκλεισε στις 3.117 μονάδες, επίπεδο που «είχε να δει» από τις 13 Δεκεμβρίου, όταν ο BDI κατέγραψε 3.216 μονάδες. Τα φορτία έρχονται τώρα στην Ευρώπη από πιο μακρινές περιοχές σε σχέση με τη Ρωσία και την Ουκρανία που ήταν οι βασικοί προμηθευτές της Γηραιάς Ηπείρου. Σύμφωνα με το Centre for Research on Energy and Clean Air (CREA), τους δύο πρώτους μήνες από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία οι εισαγωγές άνθρακα της ΕΕ από τη Ρωσία έχουν μειωθεί κατά 40%.
Κερδισμένες οι ΗΠΑ, οι οποίες, σύμφωνα με στοιχεία του Γραφείου Απογραφής, έχουν αυξήσει τις εξαγωγές θερμικού άνθρακα σε υψηλό έτους των 3,4 εκατ. τόνων μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και οι προβλέψεις αναφέρουν ότι θα αυξηθούν περισσότερο.
Την ίδια στιγμή, και η Ινδία αυξάνει τις εισαγωγές άνθρακα υπό τον φόβο ελλείψεων. Συγκεκριμένα, το υπουργείο Ενέργειας της Ινδίας ζήτησε από τα κρατίδια να δώσουν παραγγελίες για εισαγωγή άνθρακα, έτσι ώστε το καύσιμο να φτάσει στα εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής από αυτόν τον μήνα, καθώς η αυξανόμενη έλλειψη άνθρακα είχε οδηγήσει σε κρίση ηλεκτρικής ενέργειας στο παρελθόν.
Η Κίνα
Η ανοδική πορεία των ναύλων στο χύδην φορτίο έρχεται παρά τη μείωση της ζήτησης λόγω του lockdown από την Κίνα, η οποία αποτελεί κινητήρια δύναμη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, οι εισαγωγές της Κίνας σε σιδηρομετάλλευμα μειώθηκαν κατά 12,7% σε ετήσια βάση τον Απρίλιο, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Γενική Διοίκηση Τελωνείων (GAC) της Κίνας στις 9 Μαΐου.
Επίσης, κατά την περίοδο Ιανουαρίου – Απριλίου η Κίνα εισήγαγε 350 εκατομμύρια τόνους σιδηρομετάλλευμα, που σημαίνει μια μείωση κατά 7,1% σε σχέση με πέρυσι. Η άνοδος του δείκτη αντικατοπτρίζει τη θετική ρότα που έχουν χαράξει οι ναύλοι κυρίως στα μεγαλύτερου μεγέθους πλοία, τα capesize, οι οποίοι τις τελευταίες ημέρες έσπασαν το φράγμα των 30.000 δολ. την ημέρα και κινούνται πλέον υψηλότερα από τους ναύλους των πλοίων μικρότερου μεγέθους.
Η ζήτηση για πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου επηρεάζει και τις αξίες των νεότευκτων πλοίων. Η Xclusiv εκτιμά ότι η μέση τιμή νεότευκτου πλοίου μεταφοράς χύδην φορτίου είναι σχεδόν 25% υψηλότερη από πέρυσι, ενώ η μέση τιμή για ένα νεότευκτο δεξαμενόπλοιο είναι περίπου 20% υψηλότερη σε ετήσια βάση.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023