Νέους εμπορικούς θαλάσσιους δρόμους χαράσσουν τα πλοία που μεταφέρουν άνθρακα και σιτηρά λόγω του πολέμου στην Ουκρανία με θετικές επιπτώσεις στους ναύλους. Ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, ο Baltic Dry Index (BDI), που μετράει την αξία των ναύλων στη μεταφορά άνθρακα, σιδηρομεταλλεύματος, σιτηρών κ.ά., σκαρφάλωσε πριν από μερικά 24ωρα στο υψηλότερο επίπεδο της χρονιάς και έκλεισε στις 3.117 μονάδες, επίπεδο που «είχε να δει» από τις 13 Δεκεμβρίου, όταν ο BDI κατέγραψε 3.216 μονάδες. Τα φορτία έρχονται τώρα στην Ευρώπη από πιο μακρινές περιοχές σε σχέση με τη Ρωσία και την Ουκρανία που ήταν οι βασικοί προμηθευτές της Γηραιάς Ηπείρου. Σύμφωνα με το Centre for Research on Energy and Clean Air (CREA), τους δύο πρώτους μήνες από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία οι εισαγωγές άνθρακα της ΕΕ από τη Ρωσία έχουν μειωθεί κατά 40%.
Κερδισμένες οι ΗΠΑ, οι οποίες, σύμφωνα με στοιχεία του Γραφείου Απογραφής, έχουν αυξήσει τις εξαγωγές θερμικού άνθρακα σε υψηλό έτους των 3,4 εκατ. τόνων μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και οι προβλέψεις αναφέρουν ότι θα αυξηθούν περισσότερο.
Την ίδια στιγμή, και η Ινδία αυξάνει τις εισαγωγές άνθρακα υπό τον φόβο ελλείψεων. Συγκεκριμένα, το υπουργείο Ενέργειας της Ινδίας ζήτησε από τα κρατίδια να δώσουν παραγγελίες για εισαγωγή άνθρακα, έτσι ώστε το καύσιμο να φτάσει στα εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής από αυτόν τον μήνα, καθώς η αυξανόμενη έλλειψη άνθρακα είχε οδηγήσει σε κρίση ηλεκτρικής ενέργειας στο παρελθόν.
Η Κίνα
Η ανοδική πορεία των ναύλων στο χύδην φορτίο έρχεται παρά τη μείωση της ζήτησης λόγω του lockdown από την Κίνα, η οποία αποτελεί κινητήρια δύναμη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, οι εισαγωγές της Κίνας σε σιδηρομετάλλευμα μειώθηκαν κατά 12,7% σε ετήσια βάση τον Απρίλιο, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Γενική Διοίκηση Τελωνείων (GAC) της Κίνας στις 9 Μαΐου.
Επίσης, κατά την περίοδο Ιανουαρίου – Απριλίου η Κίνα εισήγαγε 350 εκατομμύρια τόνους σιδηρομετάλλευμα, που σημαίνει μια μείωση κατά 7,1% σε σχέση με πέρυσι. Η άνοδος του δείκτη αντικατοπτρίζει τη θετική ρότα που έχουν χαράξει οι ναύλοι κυρίως στα μεγαλύτερου μεγέθους πλοία, τα capesize, οι οποίοι τις τελευταίες ημέρες έσπασαν το φράγμα των 30.000 δολ. την ημέρα και κινούνται πλέον υψηλότερα από τους ναύλους των πλοίων μικρότερου μεγέθους.
Η ζήτηση για πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου επηρεάζει και τις αξίες των νεότευκτων πλοίων. Η Xclusiv εκτιμά ότι η μέση τιμή νεότευκτου πλοίου μεταφοράς χύδην φορτίου είναι σχεδόν 25% υψηλότερη από πέρυσι, ενώ η μέση τιμή για ένα νεότευκτο δεξαμενόπλοιο είναι περίπου 20% υψηλότερη σε ετήσια βάση.
Latest News
Άνω-κάτω τα λιμάνια της Ευρώπης από τους Χούθι – Η κατάταξη του Πειραιά [πίνακας]
Ο Πειραιάς και τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες επιπτώσεις από την κρίση στην Ερυθρά θάλασσα
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία