![Ασφάλιστρα ΙΧ: Από ποιους παράγοντες εξαρτάται το ύψος τους – Πώς τα επηρέασε η πανδημία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/11/cars.jpg)
Τα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων δεν παραμένουν σταθερά στη διάρκεια των χρόνων, αλλά έχουν άμεση σχέση με το πλήθος και τη σοβαρότητα των τροχαίων ατυχημάτων και κατ’ επέκταση με την κατανάλωση καυσίμων και την κίνηση στους δρόμους. Αν υπάρχουν περισσότερα οχήματα στον δρόμο, τότε είναι λογικό να αυξάνονται οι πιθανότητες για τροχαία ατυχήματα.
Η πανδημία
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, λόγω της σημαντικής μείωσης στην κατανάλωση καυσίμων και στις νέες ταξινομήσεις, παρατηρήθηκε μία μεγάλη μείωση στα τροχαία. Αυτό είχε ως φυσικό αποτέλεσμα τη μείωση των ασφαλίστρων.
Τώρα, όμως, παρατηρείται ξανά αύξηση στις μετακινήσεις, άρα και μεγάλη αύξηση στα τροχαία ατυχήματα.
Το κόστος των ανταλλακτικών
Ένας σημαντικός παράγοντας που επιβαρύνει τα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων είναι και το αυξημένο κόστος επισκευών. Τα αυξημένα κόστη επισκευών οδηγούν σε αύξηση των αποζημιώσεων από τις ασφαλιστικές εταιρείες και επακόλουθα στην αύξηση των ασφαλίστρων. Τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί μεγάλη αύξηση στις τιμές των ανταλλακτικών των αυτοκινήτων, οι οποίες σημειώνουν άνοδο 6% σε σχέση με το 2020 και 44% σε σχέση με το 2013, σύμφωνα με έρευνα από τον Οργανισμό Ασφάλισης της Γερμανίας (GDV).
Ακόμη ένας παράγοντας που επηρεάζει τις τιμές είναι ότι οι τεχνολογίες των οχημάτων έχουν γίνει πιο περίπλοκες και τα υλικά που χρειάζονται είναι πιο ακριβά. Ενδεικτικά, οι τιμές αντικατάστασης του πορτμπαγκάζ έχουν αυξηθεί κατά 60%, ενώ ακόμα περισσότερο έχουν αυξηθεί οι τιμές για φωτιστικά σώματα (67%).
Η ασφάλεια αυτοκινήτου είναι απαραίτητη για όλα τα οχήματα που βρίσκονται σε κίνηση. Αν συμβεί κάποιο ατύχημα ή βλάβη, αν υπάρξει κλοπή του οχήματος ή αν προκύψει κάποια φυσική καταστροφή, ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου θα πρέπει να αποζημιωθεί.
Η ηλικία του οδηγού
Στη διαμόρφωση του τελικού ασφαλίστρου σημαντικό ρόλο παίζει η ηλικία του οδηγού, που είναι από τα πιο σημαντικά κριτήρια στη διαμόρφωση του ασφαλιστικού προγράμματος. Ένας νέος οδηγός, πέρα από το επασφάλιστρο που πληρώνει, είναι πιο επιρρεπής σε ατυχήματα. Γι’ αυτόν τον λόγο οι πιο νέοι και άπειροι οδηγοί πληρώνουν μεγαλύτερα ασφάλιστρα έναντι ενός έμπειρου οδηγού 40 ετών.
Εάν ο οδηγός έχει το δίπλωμα για λιγότερο από ένα έτος, πληρώνει επασφάλιστρο μέχρι να συμπληρώσει τα 23 έτη του.
Τόπος διαμονής
Ο τόπος διαμονής είναι άλλος ένας βασικός παράγοντας. Αυτό συμβαίνει καθώς οι ασφαλιστικές γνωρίζουν ποιες περιοχές έχουν περισσότερα ατυχήματα. Έτσι, αντίστοιχα, υπάρχουν αυξημένες τιμές στην ασφάλεια αυτοκινήτου. Συνήθως, τα μεγάλα αστικά κέντρα έχουν υψηλότερες τιμές, σε αντίθεση με την επαρχία που απολαμβάνει χαμηλότερες τιμές στην ασφάλιση λόγω μικρότερου ρίσκου.
Κυβικά
Τα κυβικά και ο τύπος οχήματος επηρεάζουν τις τιμές ασφάλισης και το τελικός κόστος του ασφαλίστρου. Τα πιο γρήγορα αυτοκίνητα, καθώς και τα sport, πληρώνουν συνήθως υψηλότερα ασφάλιστρα καθώς θεωρούνται υψηλότερου κινδύνου.
Διάρκεια ασφάλισης
Τέλος, όσο μικρότερη είναι η διάρκεια ασφάλισης τόσο υψηλότερα θα είναι τα ασφάλιστρα. Μία ετήσια ασφάλεια προσφέρει εξοικονόμηση έως και περίπου 40% σε σχέση με μία μηναία ασφάλιση και περίπου 20% σε σχέση με την εξάμηνη ασφάλιση.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ecofin: Εγκρίθηκαν τροποποιήσεις ως προς το Ταμείο Ανάκαμψης της Ελλάδας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/tameio_anakmpsis_oikonomia-600x300.jpg)
«Πράσινο φως» Ecofin για τις αλλαγές στο ελληνικό Ταμείο Ανάκαμψης - Τι είπε ο Χατζηδάκης
Όσον αφορά την πορεία υλοποίησης του Ταμείου Ανάκαμψης καταγράφηκε ότι η Ελλάδα έχει ήδη εισπράξει 14,9 δισ. ευρώ (7,6 δισ. επιδοτήσεις και 7,3 δισ. δάνεια)
![ΙΟΒΕ: Ήπια υποχώρηση των επιχειρηματικών προσδοκιών στη βιομηχανία τον Ιούνιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/09/industry-1-1-600x375.jpg)
Μικρή πτώση στις επιχειρηματικές προσδοκίες στη Βιομηχανία τον Ιούνιο - Η έρευνα του ΙΟΒΕ
Πώς κινήθηκαν οι επιμέρους κλάδοι στη βιομηχανία, σύμφωνα με το ΙΟΒΕ
![Ακίνητα: Στα χέρια του ΣτΕ η λύση στο πολεοδομικό αλαλούμ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/akinita26-4-600x395.jpg)
Στο ΣτΕ η λύση για το πολεοδομικό αλαλούμ - Ποιοι ιδιοκτήτες είναι σε ομηρία
Αλλοι δήμοι εκδίδουν άδειες και άλλοι όχι, μέχρι την απόφαση για τον Νέο Οικοδομικό Κανονισμό – Καμία σύγκλιση με το υπουργείο Περιβάλλοντος
![ΠΥΡΚΑΛ: Χωρίς τη μετεγκατάσταση των ΕΑΣ ο διαγωνισμός για το κυβερνητικό πάρκο στον Υμηττό](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/thumbnail_ΚΠ-Ανδρέας-Λεντάκης-1-1-600x399.jpg)
Ένας διαγωνισμός έρχεται, ένας φεύγει… - Τι συμβαίνει με το κυβερνητικό πάρκο της ΠΥΡΚΑΛ
Γιατί ακυρώθηκε ο διαγωνισμός για τη μετεγκατάσταση των ΕΑΣ και τι προβλέπουν οι όροι της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το ακίνητο της ΠΥΡΚΑΛ
![Πολ Κρούγκμαν: «Τι υπολόγισα λάθος στην περίπτωση της Ελλάδας»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/krugman-600x406.jpg)
Πολ Κρούγκμαν: «Τι υπολόγισα λάθος στην περίπτωση της Ελλάδας»
Ο νομπελίστας οικονομολόγος Πολ Κρούγκμαν μιλάει για την Ελλάδα, το Grexit, τα μνημόνια, το χρέος και τις αμερικανικές εκλογές
![Δημόσιο Χρέος: Η Ελλάδα έχει μπει σε τροχιά μείωσής του](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/30859482_Sharone-perlstein-microfinanace-debt-800x500_c-600x375-1-1.jpg)
Η Ελλάδα έχει μπει σε τροχιά μείωσης του δημοσίου χρέους
Η Ευρώπη χρειάζεται ένα νέο Ταμείο Ανάκαμψης για μεγάλα ευρωπαϊκά έργα, μόνο με δάνεια και με πιο ομοιόμορφη κατανομή των κονδυλίων μεταξύ πλούσιων και φτωχότερων κρατών-μελών, λέει στα «ΝΕΑ Σαββατοκύριακο» ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Δημοσιονομικού Συμβουλίου
![Επιτροπή Ανταγωνισμού: Σύσκεψη Μητσοτάκη-Σαρπ για την ενίσχυσή της με εξειδικευμένο προσωπικό](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/epitropi-antagonismou-768x495-1-600x387.jpg)
Σύσκεψη Μητσοτάκη-Σαρπ για την ενίσχυση της Επιτροπής Ανταγωνισμού με εξειδικευμένο προσωπικό
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης εξετάστηκαν τρόποι ταχείας περαιτέρω ενίσχυσης της Επιτροπής με εξειδικευμένο προσωπικό
![Βιομηχανική παραγωγή: Στο top3 της ευρωζώνης η Ελλάδα τον Μάιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/machining-4359090_1280-600x400.jpg)
Στην ευρωζώνη έπεσε, στην Ελλάδα «σκαρφάλωσε» η βιομηχανική παραγωγή - Στο top3 της ΕΕ
Στην πρώτη τριάδα των χωρών της ευρωζώνης η Ελλάδα καθώς κατέγραψε την τρίτη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση στη βιομηχανική παραγωγή
![Μύκονος: Εκεί που μία γαρίδα κοστίζει 87 ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/mikonos-1-768x373-1-600x291.jpg)
Αυτοψία της Daily Mail στην Μύκονο - Εκεί που μία γαρίδα κοστίζει 87 ευρώ
Η Μύκονος πρωταγωνιστεί και πάλι στα διεθνή ρεπορτάζ, για τις εξωφρενικές τιμές σε εστιατόριο του νησιού
![Προϋπολογισμός: Υπέρβαση 1,3 δισ. στα φορολογικά έσοδα το πρώτο εξάμηνο λόγω ακρίβειας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/ot_aade4_forol-600x352.png)
Ποιοι φόροι έφεραν πρωτογενές πλεόνασμα 2,9 δισ. ευρώ
Πού οφείλεται η υπέρβαση του στόχου για το πρωτογενές πλεόνασμα κατά 1,7 δισ. ευρώ κατά την εκτέλεση του προϋπολογισμού το πρώτο εξάμηνο