
Μετά από εκατοντάδες χιλιάδες αιτήματα που δέχθηκε την τελευταία δεκαετία, η Google αποφάσισε επιτέλους να διευκολύνει όσους δεν επιθυμούν να εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης στο διαδίκτυο.
Ο γίγαντας αναζήτησης στο Διαδίκτυο που ανήκει στην Alphabet κυκλοφόρησε πρόσφατα νέες πολιτικές και εργαλεία που επιτρέπουν στους χρήστες να ζητούν γρήγορα και εύκολα την αφαίρεση προσωπικών δεδομένων – όπως τον αριθμό τηλεφώνου, τη διεύθυνση email ή ακόμα και μια φυσική διεύθυνση – από τα αποτελέσματα αναζήτησης.
Προηγουμένως, η διαδικασία ήταν πολύ σύνθετη, καθώς οι χρήστες έπρεπε να παρουσιάσουν στοιχεία πιθανής βλάβης, όπως το doxxing ή την κλοπή ταυτότητας, για να πείσουν την Google να αφαιρέσει τα προσωπικά τους στοιχεία από τα αποτελέσματα αναζήτησης.
Με ένα κλικ
Τώρα, αφαιρείτε τις πληροφορίες σας από αυτά τα αποτελέσματα για οποιονδήποτε λόγο – και μόνο με το πάτημα ενός κουμπιού.
«Για πολλούς ανθρώπους, ένα βασικό στοιχείο του να νιώθουν πιο ασφαλείς και πιο προστατευμένοι στο διαδίκτυο είναι να έχουν μεγαλύτερο έλεγχο στο πού μπορούν να βρεθούν οι ευαίσθητες, προσωπικές πληροφορίες τους», έγραψε η Danielle Romain, αντιπρόεδρος εμπιστοσύνης της Google.
Ωστόσο, η εταιρεία μπορεί να μην αφαιρέσει τα προσωπικά σας δεδομένα από τα αποτελέσματα αναζήτησής της, εάν οι πληροφορίες είναι αξιοσημείωτες – για παράδειγμα, εάν εμφανίζονται σε σχετικό άρθρο ειδήσεων – ή εάν περιλαμβάνονται σε κυβερνητικό ιστότοπο ή άλλον αξιωματούχο πηγή.
″Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι όταν λαμβάνουμε αιτήματα κατάργησης, θα αξιολογούμε όλο το περιεχόμενο της ιστοσελίδας για να διασφαλίσουμε ότι δεν περιορίζουμε τη διαθεσιμότητα άλλων πληροφοριών που είναι γενικά χρήσιμες, για παράδειγμα σε άρθρα ειδήσεων”, σημειώνει η εταιρεία.
Επί του παρόντος, οποιοσδήποτε μπορεί να συμπληρώσει μια ηλεκτρονική φόρμα για να υποβάλει αίτημα κατάργησης. Η εταιρεία ανακοίνωσε ένα νέο επερχόμενο εργαλείο, όπου οι χρήστες που βρίσκουν τα προσωπικά τους στοιχεία στα αποτελέσματα αναζήτησης θα μπορούν να ζητούν την αφαίρεση αυτών των δεδομένων με λίγα μόνο κλικ. Η εταιρεία είπε ότι το εργαλείο θα είναι διαθέσιμο «τους επόμενους μήνες».
Η διαδικασία
Στην ηλεκτρονική φόρμα, μπορείτε να κάνετε κλικ στην επιλογή «αφαίρεση επιλεγμένων στοιχείων προσωπικής ταυτοποίησης (PII) ή περιεχομένου doxxing από την Αναζήτηση Google». Από εκεί, θα απαντήσετε σε μια σειρά ερωτήσεων σχετικά με τον τύπο των προσωπικών πληροφοριών που εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης, τις διευθύνσεις URL των ιστότοπων που εμφανίζουν τις πληροφορίες, τους όρους αναζήτησης που χρησιμοποιούνται για την εμφάνιση αυτών των αποτελεσμάτων στις αναζητήσεις Google, ακόμη και στιγμιότυπα οθόνης των ιστότοπων και της αναζήτησης.
Η φόρμα ρωτά επίσης εάν τα προσωπικά σας στοιχεία κοινοποιούνται ”με πρόθεση doxxing”, εάν περιλαμβάνουν ρητό περιεχόμενο ή εάν πρέπει να αφαιρεθούν για νομικούς λόγους.
Φυσικά, αυτές οι νέες πολιτικές και εργαλεία αφορούν μόνο προσωπικές πληροφορίες που εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google. Η Google δεν μπορεί να αφαιρέσει πλήρως τα προσωπικά σας δεδομένα από το Διαδίκτυο και η εταιρεία συνιστά να επικοινωνήσετε απευθείας με ιστότοπους που φιλοξενούν τις πληροφορίες σας για να ζητήσετε την αφαίρεσή τους από αυτούς τους ιστότοπους «αν σας αρέσει να το κάνετε».
Το 2014, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο έκρινε ότι οι μηχανές αναζήτησης όπως η Google έπρεπε να επιτρέψουν στους Ευρωπαίους χρήστες του Διαδικτύου να ζητήσουν την αφαίρεση των προσωπικών τους στοιχείων για το « δικαίωμά τους στη λήθη ». Τα επόμενα τέσσερα χρόνια, είπε η Google, έλαβε περισσότερα από 650.000 αιτήματα αφαίρεσης δεδομένων .


Latest News

Σε χαμηλό 7μήνου οι μετοχές των Big Tech - Γιατί δεν δελεάζουν τους επιφυλακτικούς αγοραστες
Οι αναλυτές της Wall Street περιόρισαν πρόσφατα τις εκτιμήσεις τους για το 2025 για τις Magnificent Seven της Big Tech

Η Baidu λάνσαρε δύο νέα μοντέλα ΑΙ και υπιστηρίζει ότι είναι ανταγωνιστικά της DeepSeek
Η Baidu δήλωσε ότι το τελευταίο μοντέλο βάσης ERNIE 4.5 έχει «εξαιρετική ικανότητα πολυτροπικής κατανόησης»

Data Center: Ποιος θα πληρώσει το ενεργειακό κόστος; – Τι αποκαλύπτει έρευνα του Harvard
Το ενεργειακό κόστος για τα data center πρέπει να μειωθεί -Θα το πληρώσουν οι καταναλωτές δείχνει το Harvard

ASML: Η μάχη που θα κρίνει το μέλλον της τεχνητής νοημοσύνης – Ο ανταγωνισμός από Κίνα και Ιαπωνία
Το να καταφέρει ένας ανταγωνιστής να προσπεράσει την ASML δεν είναι εύκολη υπόθεση όμως Κίνα και Ιαπωνία κάνουν σημαντικά βήματα

Ποιες είναι οι δύο νέες πλατφόρμες που ανοίγουν για το ευρύ κοινό
Πρόκειται για τον Κόμβο Παρακολούθησης Επιδόσεων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και το Εθνικό Μητρώο Ζώων Συντροφιάς

«Έκρηξη» στις πωλήσεις έξυπνων ακουστικών το 2024 - Τι προβλέπει η Canalys
Τα έξυπνα ακουστικά σημείωσαν αξιοσημείωτη ανάπτυξη 11,2% το 2024 ξεπερνώντας τις παραδόσεις 455 εκατομμυρίων συσκευών παγκοσμίως

Το πιο επικίνδυνο malware για τον Φεβρουάριο - Η απειλή που στοχεύει αξιόπιστες πλατφόρμες
Το AsyncRAT αναδύεται ως μια σε ανάπτυξη απειλή, ενώ οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου συνεχίζουν να εκμεταλλεύονται νόμιμες πλατφόρμες για να αποφύγουν τον εντοπισμό του και να το εδραιοποιήσουν

Η ICEYE εκτοξεύει τον νέο δορυφόρο Generation 4
Ο Generation 4 είναι η τελευταία καινοτομία της ICEYE, που προσφέρει δυνατότητες απεικόνισης για βελτιωμένη παρατήρηση και κατηγοριοποίηση στόχων, εξυπηρετώντας τις ανάγκες σε παγκόσμιες αγορές άμυνας και ISR

OpenAI και Μασκ συμφωνούν σε γρήγορη δίκη για αλλαγή μοντέλου λειτουργίας της startup
Ο δικαστής απέρριψε αυτό το μήνα το αίτημα του Μασκ να αναστείλει τη μετάβαση της OpenAI σε κερδοσκοπικό μοντέλο

Salesforce: Νέες δυνατότητες ενσωμάτωσης αυτόνομων AI Agents στις επιχειρήσεις
Η Salesforce ανακοίνωσε την κυκλοφορία του Agentforce 2dx, της νεότερης έκδοσης της πλατφόρμας Agentforce