Συνθήκες «κραχ» βιώνει η αγορά αυτοκινήτων στην Ευρώπη, με τις βασικές αιτίες να εντοπίζονται στα προβλήματα σε επίπεδο εφοδιαστικών αλυσίδων και την έλλειψη μικροεπεξεργαστών (chips). Μάλιστα, οι ειδικοί θεωρούν ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία και οι εκατέρωθεν κυρώσεις ΕΕ και Ρωσίας ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό – μαζί, βεβαίως, με τα προβλήματα που προκαλεί το lockdown στην παραγωγική διαδικασία στην Κίνα.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Ομοσπονδία Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και τα στοιχεία που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα, ο Απρίλιος του 2020 ήταν ο χειρότερος από τότε που έχουν αρχίσει να τηρούνται τα σχετικά αρχεία, πριν από 32 χρόνια – με εξαίρεση, φυσικά, τον αντίστοιχο μήνα του 2020, στην πρώτη κορύφωση της πανδημίας και των αυστηρών περιοριστικών μέτρων.
«Πρωταθλήτρια» η Ιταλία
Συνολικά, με βάση τα στοιχεία για τους «27», η μείωση στις νέες ταξινομήσεις διαμορφώθηκε την περασμένο μήνα στο 20,6%. Ακολούθησε, μάλιστα, το 20,5% που είχε καταγραφεί τον Μάρτιο, τον πρώτο μήνα που έγιναν αισθητές οι συνέπειες του πολέμου, επιδεινώνοντας μια τάση που ήδη είχε αρχίσει να κυριαρχεί από τον Φεβρουάριο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η μεγαλύτερη μείωση καταγράφηκε στην Ιταλία και έφτασε στο 33%, ενώ ακολούθησαν Γαλλία (22,6%), Γερμανία (21,5%) και Ισπανία (12,1%). Όσο για το Ηνωμένο Βασίλειο, που ως γνωστόν έχει αποχωρήσει από την ΕΕ, το αντίστοιχο ποσοστό διαμορφώθηκε στο 15,8%.
Διασώθηκαν Ιάπωνες και Κορεάτες
Σε επίπεδο κατασκευαστών, όλες οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες δέχθηκαν ισχυρό πλήγμα. Ο όμιλος της Volkswagen είδε τις πωλήσεις των προϊόντων του να μειώνονται κατά 30% τον Απρίλιο, ενώ ακόμη χειρότερη ήταν η εικόνα για την Stellantis, μητρική της Opel, που σημείωσε «βουτιά» κατά 32%. Η Renault, επίσης, είδε τις πωλήσεις της μειωμένες κατά 18%, ενώ διψήφιο ήταν και το ποσοστό για την Mercedes-Benz.
Έτσι, πάντα σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, από την «καταστροφή» διασώθηκαν μόνο η κορεατική Hyundai-Kia και οι δύο Ιάπωνες κατασκευαστές, Honda και Mitsubishi. Παρ’ όλα, αυτά, στο πρώτο τετράμηνο του έτους οι νέες ταξινομήσεις έχουν μειωθεί συνολικά κατά 14,4%, στα 2,9 εκατομμύρια οχήματα, προδιαγράφοντας ένα μάλλον κακό έτος για τον κλάδο, ο οποίος βρίσκεται σε φάση μετάβασης προς την ηλεκτροκίνηση και τις άλλες «καθαρές» τεχνολογίες (υδρογόνο κ.λπ).
Latest News
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους
Τραμπ: Ανακοίνωσε την δημιουργία ειδικής υπηρεσίας για τη συλλογή δασμών
Η ανάρτηση του Ντόναλντ Τραμπ στο Truth Social
Jack Daniel's: Ο λόγος που απολύει 600 εργαζόμενους
Τα σχέδια για απολύσεις του παραγωγού ουίσκι έρχονται λίγες ημέρες μετα την «σύσταση» του Γενικού Χειρουργού των ΗΠΑ ότι τα αλκοολούχα θα πρέπει να φέρουν προειδοποίηση για τους κινδύνους καρκίνου
«Παγώνουν» οι εξαγωγές πετρελαίου στην Αρκτική, απο τη Ρωσία, μετά τις νέες κυρώσεις των ΗΠΑ
Προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα για τις ποσότητες πετρελαίου που παράγει η Ρωσία στις εγκαταστάσεις κοντά στον αρκτικό κύκλο