Αφού η Renault ανακοίνωσε την αποχώρησή της αυτή την εβδομάδα από τη ρωσική αγορά αυτοκινήτου εν μέσω του πολέμου της χώρας με την Ουκρανία , ο δήμαρχος της Μόσχας ανακοίνωσε ότι το εργοστάσιό της θα χρησιμοποιηθεί για την αναβίωση της μάρκας αυτοκινήτων Moskvich της σοβιετικής εποχής.

Ελάχιστα γνωστή εκτός της πρώην Σοβιετικής Ένωσης και των χωρών-δορυφόρων της, η Moskvich ιδρύθηκε γύρω στο 1930 και λειτούργησε μέχρι το 1991. Όπως συμβαίνει με πολλές μάρκες αυτοκινήτων από χώρες του κομμουνιστικού μπλοκ, η Moskvich αντιμετώπιζε προβλήματα ποιότητας. Το Muskovich 408 της δεκαετίας του 1960, το οποίο είχε κινητήρα 50 ίππων, αναφέρθηκε ακόμη και από τους Σοβιετικούς αξιωματούχους για πολλά ελαττώματα, σύμφωνα με το βιβλίο «Αυτοκίνητα για συντρόφους» του Lewis Siegelbaum.

Ο συγγραφέας το περιγράφει, απλά, ως ένα «τρομερό αυτοκίνητο».

Η συμφωνία με τη Renault

Παρά αυτά τα επίμονα ζητήματα, η σοβιετική κυβέρνηση συνήψε συμφωνία με τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault, για τον εκσυγχρονισμό του εργοστασίου και την αύξηση της παραγωγής σε 200.000 αυτοκίνητα μέχρι το 1975, σύμφωνα με το βιβλίο. Η παραγωγή τελείωσε καθώς διαλύθηκε η Σοβιετική Ένωση και οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Renault, εγκαταστάθηκαν στη χώρα.

Ένα τμήμα ενός πρώην εργοστασίου Moskvich άνοιξε ξανά το 2005 ως κοινοπραξία μεταξύ της Renault και της πόλης της Μόσχας.

Η Renault είχε επίσης έλεγχο συμμετοχής στην Avtovaz, μητρική εταιρεία της δημοφιλούς ρωσικής μάρκας αυτοκινήτων Lada. Στη δήλωσή της αυτή την εβδομάδα, η Renault είπε ότι η συμμετοχή αυτή πωλήθηκε στην κυβέρνηση της Ρωσίας , ενώ η ελεγκτική της συμμετοχή στο εργοστάσιο της Μόσχας, όπου κατασκευάζονταν τα οχήματα της Renault, πωλήθηκε στην πόλη της Μόσχας. Η Renault άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο επιστροφής στη ρωσική αγορά αργότερα.

Το εργοστάσιο της Μόσχας

«Ο ξένος ιδιοκτήτης αποφάσισε να κλείσει το εργοστάσιο της Renault στη Μόσχα. Αυτό είναι δικαίωμά τους, ωστόσο, δεν μπορούμε να επιτρέψουμε στις πολλές χιλιάδες ισχυρό εργατικό δυναμικό να βρεθούν άνεργοι», έγραψε ο δήμαρχος της Μόσχας Σεργκέι Σομπιάνιν, σε ανάρτηση ιστολογίου , η οποία μεταφράστηκε από το CNN. «Ως εκ τούτου, έλαβα την απόφαση να καταγράψω το εργοστάσιο ως περιουσιακό στοιχείο της πόλης και να ξαναρχίσω την παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων με την ιστορική μάρκα Moskvich».

«Το 2022, γυρνάμε μια νέα σελίδα στην ιστορία του Moskvich», πρόσθεσε ο Σεργκέι Σομπιάνιν.

Η εταιρεία θα προσπαθήσει να κρατήσει όλους τους σημερινούς υπαλλήλους του εργοστασίου να εργάζονται εκεί, έγραψε ο δήμαρχος. Το εργοστάσιο θα προσπαθήσει επίσης να προμηθευτεί τα περισσότερα από τα ανταλλακτικά των αυτοκινήτων από ρωσικές εταιρείες. Το εργοστάσιο θα ξεκινήσει με την παραγωγή συμβατικών βενζινοκίνητων αυτοκινήτων, αλλά, σε κάποιο σημείο, θα στραφεί στην κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σύμφωνα με την ανάρτηση στο blog του Σεργκέι Σομπιάνιν.

Ωστόσο, ο Σεργκέι Σομπιάνιν δεν διευκρίνισε ποια μοντέλα οχημάτων θα κατασκευαστούν με το όνομα Moskvich στο πρώην εργοστάσιο της Renault στο εγγύς μέλλον.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Τζιτζικώστας : Το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη τον Φεβρουάριο του 2023, δεν έπρεπε να συμβεί
Διεθνή |

Το δυστύχημα στα Τέμπη, δεν έπρεπε να συμβεί - Η ασφάλεια κορυφαία προτεραιότητά μου, λέει ο Τζιτζικώστας

Ο υποψήφιος για τη θέση του Επιτρόπου Μεταφορών μιλώντας στο Ευρωπαικό Κοινοβούλιο είπε ότι « Ένα τέτοιο δυστύχημα δεν πρέπει να ξανασυμβεί πουθενά στην Ευρώπη»