Αφού η Renault ανακοίνωσε την αποχώρησή της αυτή την εβδομάδα από τη ρωσική αγορά αυτοκινήτου εν μέσω του πολέμου της χώρας με την Ουκρανία , ο δήμαρχος της Μόσχας ανακοίνωσε ότι το εργοστάσιό της θα χρησιμοποιηθεί για την αναβίωση της μάρκας αυτοκινήτων Moskvich της σοβιετικής εποχής.
Ελάχιστα γνωστή εκτός της πρώην Σοβιετικής Ένωσης και των χωρών-δορυφόρων της, η Moskvich ιδρύθηκε γύρω στο 1930 και λειτούργησε μέχρι το 1991. Όπως συμβαίνει με πολλές μάρκες αυτοκινήτων από χώρες του κομμουνιστικού μπλοκ, η Moskvich αντιμετώπιζε προβλήματα ποιότητας. Το Muskovich 408 της δεκαετίας του 1960, το οποίο είχε κινητήρα 50 ίππων, αναφέρθηκε ακόμη και από τους Σοβιετικούς αξιωματούχους για πολλά ελαττώματα, σύμφωνα με το βιβλίο «Αυτοκίνητα για συντρόφους» του Lewis Siegelbaum.
Ο συγγραφέας το περιγράφει, απλά, ως ένα «τρομερό αυτοκίνητο».
Η συμφωνία με τη Renault
Παρά αυτά τα επίμονα ζητήματα, η σοβιετική κυβέρνηση συνήψε συμφωνία με τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault, για τον εκσυγχρονισμό του εργοστασίου και την αύξηση της παραγωγής σε 200.000 αυτοκίνητα μέχρι το 1975, σύμφωνα με το βιβλίο. Η παραγωγή τελείωσε καθώς διαλύθηκε η Σοβιετική Ένωση και οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Renault, εγκαταστάθηκαν στη χώρα.
Ένα τμήμα ενός πρώην εργοστασίου Moskvich άνοιξε ξανά το 2005 ως κοινοπραξία μεταξύ της Renault και της πόλης της Μόσχας.
Η Renault είχε επίσης έλεγχο συμμετοχής στην Avtovaz, μητρική εταιρεία της δημοφιλούς ρωσικής μάρκας αυτοκινήτων Lada. Στη δήλωσή της αυτή την εβδομάδα, η Renault είπε ότι η συμμετοχή αυτή πωλήθηκε στην κυβέρνηση της Ρωσίας , ενώ η ελεγκτική της συμμετοχή στο εργοστάσιο της Μόσχας, όπου κατασκευάζονταν τα οχήματα της Renault, πωλήθηκε στην πόλη της Μόσχας. Η Renault άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο επιστροφής στη ρωσική αγορά αργότερα.
Το εργοστάσιο της Μόσχας
«Ο ξένος ιδιοκτήτης αποφάσισε να κλείσει το εργοστάσιο της Renault στη Μόσχα. Αυτό είναι δικαίωμά τους, ωστόσο, δεν μπορούμε να επιτρέψουμε στις πολλές χιλιάδες ισχυρό εργατικό δυναμικό να βρεθούν άνεργοι», έγραψε ο δήμαρχος της Μόσχας Σεργκέι Σομπιάνιν, σε ανάρτηση ιστολογίου , η οποία μεταφράστηκε από το CNN. «Ως εκ τούτου, έλαβα την απόφαση να καταγράψω το εργοστάσιο ως περιουσιακό στοιχείο της πόλης και να ξαναρχίσω την παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων με την ιστορική μάρκα Moskvich».
«Το 2022, γυρνάμε μια νέα σελίδα στην ιστορία του Moskvich», πρόσθεσε ο Σεργκέι Σομπιάνιν.
Η εταιρεία θα προσπαθήσει να κρατήσει όλους τους σημερινούς υπαλλήλους του εργοστασίου να εργάζονται εκεί, έγραψε ο δήμαρχος. Το εργοστάσιο θα προσπαθήσει επίσης να προμηθευτεί τα περισσότερα από τα ανταλλακτικά των αυτοκινήτων από ρωσικές εταιρείες. Το εργοστάσιο θα ξεκινήσει με την παραγωγή συμβατικών βενζινοκίνητων αυτοκινήτων, αλλά, σε κάποιο σημείο, θα στραφεί στην κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σύμφωνα με την ανάρτηση στο blog του Σεργκέι Σομπιάνιν.
Ωστόσο, ο Σεργκέι Σομπιάνιν δεν διευκρίνισε ποια μοντέλα οχημάτων θα κατασκευαστούν με το όνομα Moskvich στο πρώην εργοστάσιο της Renault στο εγγύς μέλλον.
Latest News
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen
Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την Target - Μειώνει το guidance
Οι διακριτικές αγορές μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο - Τι είδε η Target στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και πώς θα κινηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του