Αφού η Renault ανακοίνωσε την αποχώρησή της αυτή την εβδομάδα από τη ρωσική αγορά αυτοκινήτου εν μέσω του πολέμου της χώρας με την Ουκρανία , ο δήμαρχος της Μόσχας ανακοίνωσε ότι το εργοστάσιό της θα χρησιμοποιηθεί για την αναβίωση της μάρκας αυτοκινήτων Moskvich της σοβιετικής εποχής.
Ελάχιστα γνωστή εκτός της πρώην Σοβιετικής Ένωσης και των χωρών-δορυφόρων της, η Moskvich ιδρύθηκε γύρω στο 1930 και λειτούργησε μέχρι το 1991. Όπως συμβαίνει με πολλές μάρκες αυτοκινήτων από χώρες του κομμουνιστικού μπλοκ, η Moskvich αντιμετώπιζε προβλήματα ποιότητας. Το Muskovich 408 της δεκαετίας του 1960, το οποίο είχε κινητήρα 50 ίππων, αναφέρθηκε ακόμη και από τους Σοβιετικούς αξιωματούχους για πολλά ελαττώματα, σύμφωνα με το βιβλίο «Αυτοκίνητα για συντρόφους» του Lewis Siegelbaum.
Ο συγγραφέας το περιγράφει, απλά, ως ένα «τρομερό αυτοκίνητο».
Η συμφωνία με τη Renault
Παρά αυτά τα επίμονα ζητήματα, η σοβιετική κυβέρνηση συνήψε συμφωνία με τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault, για τον εκσυγχρονισμό του εργοστασίου και την αύξηση της παραγωγής σε 200.000 αυτοκίνητα μέχρι το 1975, σύμφωνα με το βιβλίο. Η παραγωγή τελείωσε καθώς διαλύθηκε η Σοβιετική Ένωση και οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Renault, εγκαταστάθηκαν στη χώρα.
Ένα τμήμα ενός πρώην εργοστασίου Moskvich άνοιξε ξανά το 2005 ως κοινοπραξία μεταξύ της Renault και της πόλης της Μόσχας.
Η Renault είχε επίσης έλεγχο συμμετοχής στην Avtovaz, μητρική εταιρεία της δημοφιλούς ρωσικής μάρκας αυτοκινήτων Lada. Στη δήλωσή της αυτή την εβδομάδα, η Renault είπε ότι η συμμετοχή αυτή πωλήθηκε στην κυβέρνηση της Ρωσίας , ενώ η ελεγκτική της συμμετοχή στο εργοστάσιο της Μόσχας, όπου κατασκευάζονταν τα οχήματα της Renault, πωλήθηκε στην πόλη της Μόσχας. Η Renault άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο επιστροφής στη ρωσική αγορά αργότερα.
Το εργοστάσιο της Μόσχας
«Ο ξένος ιδιοκτήτης αποφάσισε να κλείσει το εργοστάσιο της Renault στη Μόσχα. Αυτό είναι δικαίωμά τους, ωστόσο, δεν μπορούμε να επιτρέψουμε στις πολλές χιλιάδες ισχυρό εργατικό δυναμικό να βρεθούν άνεργοι», έγραψε ο δήμαρχος της Μόσχας Σεργκέι Σομπιάνιν, σε ανάρτηση ιστολογίου , η οποία μεταφράστηκε από το CNN. «Ως εκ τούτου, έλαβα την απόφαση να καταγράψω το εργοστάσιο ως περιουσιακό στοιχείο της πόλης και να ξαναρχίσω την παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων με την ιστορική μάρκα Moskvich».
«Το 2022, γυρνάμε μια νέα σελίδα στην ιστορία του Moskvich», πρόσθεσε ο Σεργκέι Σομπιάνιν.
Η εταιρεία θα προσπαθήσει να κρατήσει όλους τους σημερινούς υπαλλήλους του εργοστασίου να εργάζονται εκεί, έγραψε ο δήμαρχος. Το εργοστάσιο θα προσπαθήσει επίσης να προμηθευτεί τα περισσότερα από τα ανταλλακτικά των αυτοκινήτων από ρωσικές εταιρείες. Το εργοστάσιο θα ξεκινήσει με την παραγωγή συμβατικών βενζινοκίνητων αυτοκινήτων, αλλά, σε κάποιο σημείο, θα στραφεί στην κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σύμφωνα με την ανάρτηση στο blog του Σεργκέι Σομπιάνιν.
Ωστόσο, ο Σεργκέι Σομπιάνιν δεν διευκρίνισε ποια μοντέλα οχημάτων θα κατασκευαστούν με το όνομα Moskvich στο πρώην εργοστάσιο της Renault στο εγγύς μέλλον.
Latest News
Το διάστημα είναι το νέο πεδίο ανταγωνισμού μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας - Οι συμμαχίες
Οι ΗΠΑ νικούν την Κίνα στον αγώνα για να κερδίσουν συμμάχους στην κούρσα για το διάστημα
Η Κίνα βάζει στο στόχαστρο πλούσιους και εταιρείες για να αυξήσει τα έσοδα
Οι αρχές στην Κίνα τους ζητούν να κάνουν «αυτοελέγχους» και να πληρώσουν τυχόν φορολογικές υποχρεώσεις που αμέλησαν
Τα υπερκέρδη της βιομηχανίας όπλων και οι θιασώτες της στήριξής τους
Οι ευρωπαϊκές αμυντικές εταιρείες βγάζουν πολλά χρήματα — και αυτό είναι πρόβλημα, γράφει το Politico
Πώς ξόδεψαν οι καταναλωτές στο κινεζικό Black Friday
Το Singles Day είναι το αντίστοιχο Black Friday στην Κίνα και διαρκεί για βδομάδες
Η Gen Z είναι τελικά η γενιά που τα βρήκε πιο δύσκολα από τις προηγούμενες;
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι είναι πιο δύσκολο από ποτέ για τους νέους να γίνουν οικονομικά ανεξάρτητοι, σε ένα τοπίο αυξανόμενης οικονομικής ανασφάλειας
Το κρυφό υπερόπλο των αλυσίδων φαστ φουντ - Πώς κρατούν πιστούς τους καταναλωτές
Οι αλυσίδες φαστ φουντ προσφέρουν αποκλειστικές υπηρεσίες σε πιστούς πελάτες και κερδίζουν μία σίγουρη πηγή εσόδων
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Η επόμενη μέρα για την οικονομία - Τα σενάρια μετά τις εκλογές στις ΗΠΑ [γράφημα]
Τεράστια πρόκληση το μεγάλο έλλειμμα - Κλειδί οι ισορροπίες στο Κογκρέσο μετά τις εκλογές
Το δυστύχημα στα Τέμπη, δεν έπρεπε να συμβεί - Η ασφάλεια κορυφαία προτεραιότητά μου, λέει ο Τζιτζικώστας
Ο υποψήφιος για τη θέση του Επιτρόπου Μεταφορών μιλώντας στο Ευρωπαικό Κοινοβούλιο είπε ότι « Ένα τέτοιο δυστύχημα δεν πρέπει να ξανασυμβεί πουθενά στην Ευρώπη»
Μείωση ρεκόρ, 250 μονάδες βασης, στα επιτόκια απο την κεντρική τράπεζα του Πακιστάν
Μετα τη μείωση, το βασικό επιτόκιο της κεντρικής τράπεζας του Πακιστάν είναι στο 15%