Αντίθετες πορείες ακολουθούν οι εμπορικές αλυσίδες του ομίλου Fourlis τους τελευταίους μήνες, καθώς η κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα, λόγω των προβλημάτων στην Κίνα και του πολέμου στην Ουκρανία, έχουν δημιουργήσει διαφορετικές ταχύτητες στην αναπλήρωση προϊόντων.
Ενώ οι προσδοκώμενες πωλήσεις στα καταστήματα IKEA, τη λιανική οικιακού εξοπλισμού και επίπλων της Fourilis, υποχωρούν, στον κλάδο των αθλητικών ειδών (Intersport και Athlete’s Foot)ο Απρίλιος και ο Μάιος κινούνται πάνω από τους στόχους.
Ο επικεφαλής του ομίλου, Βασίλης Φουρλής, υπολογίζει ότι από τις ελλείψεις στα ράφια των καταστημάτων της σουηδικής αλυσίδας σε Ελλάδα και στις άλλες αγορές που έχει τα δικαιώματα o όμιλος χάνει πωλήσεις της τάξης 15% -20% στην κατηγορία είδη σπιτιού.
Διαβάστε επίσης: Trade Estates: Πώληση στρατηγικού ποσοστού και οι 5+1 επενδύσεις
Παρά ταύτα, τα καταστήματα ΙΚΕΑ είχαν αυξημένες πωλήσεις κατά 35,2% το πρώτο τρίμηνο εφέτος συγκριτικά με πέρσι, στα 61,8 εκατ. ευρώ, με τις πωλήσεις στην Ελλάδα να διευρύνονται κατά 57,8% και στις υπόλοιπες χώρες κατά 12,1%. Ωστόσο, το ΕΒΙTDA διαμορφώθηκε στο 1,4 εκατ. έναντι 2,6 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2021. Οι ζημίες προ φόρων ανήλθαν σε 2,4 εκατ. ευρώ λόγω του αυξημένου κόστους λειτουργίας.
Σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου, που δηλώνει λιγότερο αισιόδοξη σε σχέση με πριν τον πόλεμο, μήνα με τον μήνα η κατάσταση δείχνει να εξομαλύνεται.
Σε ό,τι αφορά το μέτωπο των ανατιμήσεων, οι τιμές στα καταστήματα IKEA έχουν αυξηθεί μεσοσταθμικά σε ποσοστό 5-6% το τελευταίο εξάμηνο.
Η αλυσίδα λειτουργεί σήμερα 5 μεγάλα καταστήματα, 6 μεσαίου μεγέθους και 9 σημεία παραγγελιοληψίας προϊόντων ενώ υπό κατασκευή βρίσκονται τρία νέα μεσαίου μεγέθους καταστήματα στην Ελλάδα.
Η έκπληξη της Τουρκίας
Στη λιανική αθλητικών ειδών, οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 15,7% το πρώτο τρίμηνο φέτος, στα 34,6 εκατ. ευρώ, με τον τζίρο στην Ελλάδα να ενισχύεται κατά 31% και στις υπόλοιπες χώρες κατά 1,5%.
Το αποτέλεσμα EBITDA ήταν ζημίες ύψους 1,5 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 0,4 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα πέρσι, ενώ οι ζημίες προ φόρων ανήλθαν σε 4,4 εκατ. ευρώ.
Η μεγάλη έκπληξη πάντως έρχεται από την αγορά της Τουρκίας όπου ο όμιλος έχει κλείσει σχεδόν τα μισά καταστήματα του δικτύου της Intersport, διατηρώντας τα πλέον κερδοφόρα.
Μετά από μία δεκαετία παρουσίας στην αγορά της γειτονικής χώρας η δραστηριότητα εμφανίζει κέρδη.
Οι δύο αλυσίδες Intersport και Athlete’s Foot μετρούν συνολικά 133 καταστήματα σε Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία, Τουρκία και Κύπρο.
Έμφαση στην ταχύτητα παράδοσης
Τα δεδομένα των πωλήσεων τόσο στα φυσικά καταστήματα όσο και στο ψηφιακό κανάλι αλλάζουν με το νέο κέντρο logistics του ομίλου που ξεκίνησε να λειτουργεί στα Οινόφυτα, εκεί που ήταν παλιότερα το εργοστάσιο απορροφητήρων του Φουρλή. Το νέο logistics, μια επένδυση 12 εκατ. ευρώ, εξυπηρετεί τις ανάγκες του κλάδου των αθλητικών ειδών και αργότερα των προϊόντων υγείας και ευεξίας της Holland & Barrett. Επιπλέον 6 εκατ. ευρώ θα επενδυθούν στις συμπληρωματικές υποδομές logistics που αναπτύσσονται για την ΙΚΕΑ στο Σχηματάρι.
Το αυτοματοποιημένο σύστημα στον σύγχρονο αποθηκευτικό χώρο με τα 90 ειδικά ρομπότ και η δυνατότητα διαχείρισης 40.000 τεμαχίων ημερησίως, καθώς και η εγκατάσταση ενός ειδικού «πύργου ελέγχου» την επόμενη εβδομάδα, αναμένεται να οδηγήσουν σε μεγάλη μείωση του χρόνου παράδοσης των ηλεκτρονικών παραγγελιών, ενώ θα βελτιστοποιηθεί και η αναπλήρωση των εμπορευμάτων στα φυσικά καταστήματα. Πρακτικά η παραγγελία μπορεί πλέον να ετοιμάζεται για το courier μέσα σε μία ώρα.
Ο στόχος είναι η παράδοση να γίνεται στον πελάτη εντός 24 ωρών, τουλάχιστον στα αστικά κέντρα, με τον όμιλο Fourlis να προχωρά σε συνεργασία με πολλές εταιρείες courier.
Σήμερα περίπου 30% των παραγγελιών διεκπεραιώνεται σε 24 ώρες αλλά επιδίωξη είναι αυτό το ποσοστό να αυξηθεί σε 60-70%.
Latest News
Καραμολέγκος: Άγνωστα τα αίτια της πυρκαγιάς
Η πρώτη ανακοίνωση της εταιρείας μετά την εκδήλωση της πυρκαγιάς στο Κορωπί
Alter Ego Media: Στη διάθεση του επενδυτικού κοινού το ενημερωτικό δελτίο
Η Alter Ego Media προχωρά σε δημόσια προσφορά έως 14.249.000 νέων μετοχών - Ποιο είναι το αναμενόμενο χρονοδιάγραμμα
Μειώνει τα ασφάλιστρα υγείας η Interamerican
Ο μέσος όρος της αναπροσαρμογής των ασφαλίστρων των μακροχρόνιων προγραμμάτων υγείας διαμορφώνεται σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ
Ίδρυση αστικού συνεταιρισμού μέσα από την e-υπηρεσία μιας «στάσης»
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι
Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς: Εγκρίθηκε το ενημερωτικό δελτίο της Alter Ego Media για εισαγωγή στο ΧΑ
Με απόφαση του το διοικητικό συμβούλιο της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς ενέκρινε το περιεχόμενο του ενημερωτικού δελτίου της Alter Ego Media
Εθνική Ασφαλιστική: Προσαρμογή προς τα...κάτω στα ισόβια ασφάλιστρα υγείας - Στο 7% η αύξηση
Η Εθνική Ασφαλιστική υπογραμμίζει τη δέσμευση της εταιρίας στην διασφάλιση του οφέλους των ασφαλισμένων
Κορυφαία επιλογή της BofA η Eurobank - Οι τιμές στόχοι για τις τράπεζες [γραφήματα]
Μετά από βελτιωμένη καθοδήγηση σχετικά με τα αποτελέσματα του 3ου τριμήνου, η BofA αναμένει άνοδο των χορηγήσεων στην Ελλάδα κατά 7-10%
Μειώνει τις...αυξήσεις και η Generali: Υψηλότερα 6,9% τα ασφάλιστρα υγείας το 2025
Η Generali σημειώνει πως οι αυξήσεις τίθενται σε ισχύ από την 01.01.2025 και έως το τέλος του τρέχοντος έτους
«Ψαλιδίζει» τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας η Eurolife
Η μείωση αναμένεται να φτάσει σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ, σύμφωνα με την ασφαλιστική εταιρεία Eurolife
Η Παπουτσάνης μπαίνει στην αγορά των μαλακτικών με τα Aromatics
Τα μπουκάλια της σειράς μαλακτικών της Παπουτσάνης περιέχουν 30% ανακυκλωμένο πλαστικό