
Μπαίνουν σε τροχιά οι σύμβουλοι για την ολοκλήρωση των έξι μεγάλων διαγωνισμών που «τρέχουν» στον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Με τη δημοσίευση στην επίσημη εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ξεκίνησε ο διαγωνισμός για την επιλογή του τεχνικού συμβούλου που θα συνδράμει την ΕΡΓΟΣΕ στα έργα του μεγάλου σιδηροδρομικού πακέτου των 4 δισ. ευρώ.
Είναι ο πρώτος από μια σειρά διαγωνισμών για συμβούλους που θα βάλουν στο μικροσκόπιο τα έξι έργα του ανταγωνιστικού διαλόγου, με το κόστος τους να αναμένεται να φτάσει ακόμα και στα 200 εκατ. ευρώ. Τα σιδηροδρομικά έργα νέας γενιάς θα ενώσουν το βασικό δίκτυο της χώρας με τα μεγάλα λιμάνια και θα βελτιώσουν τη σύνδεση με τη νοτιοανατολική Ευρώπη.
Ο τεχνικός σύμβουλος θα αναλάβει την υποστήριξη της ΕΡΓΟΣΕ καθ’ όλη τη διάρκεια των έξι διαγωνισμών, σε θέματα αξιολόγησης μελετών, επιλογής τεχνικών μελετητικών λύσεων και σύνθεσης αυτών, καθώς και για την υποστήριξη στην εκπόνηση των απαιτούμενων υποστηρικτικών μελετών. Όπως έχει γίνει εξάλλου σωστό, στη φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου προβλέπεται πως θα γίνεται και τετ-α-τετ διαβούλευση με τους ενδιαφερόμενους οικονομικούς φορείς, ώστε να επιλεγεί η βέλτιστη λύση για το κάθε έργο.
Χρονιδιάγραμμα
Σύμφωνα με τον χρονοπρογραμματισμό της ΕΡΓΟΣΕ, εφόσον δεν υπάρξουν εμπόδια προσφυγών από τους συμμετέχοντες, το στάδιο αυτό θα διαρκέσει έναν χρόνο. Εκτιμάται ότι η συμβασιοποίηση των έξι μεγάλων πρότζεκτ θα ολοκληρωθεί σε διάστημα 17-24 μηνών, ενώ ο χορός των παραδόσεων μπορεί να ξεκινήσει στα τέλη του 2025.
Προϋπολογισμός
Ο προϋπολογισμός της σύμβασης υπηρεσιών, με τίτλο: «Τεχνικός Σύμβουλος για την υποστήριξη της ΕΡΓΟΣΕ στην υλοποίηση των διαδικασιών διαγωνισμού επιλεγμένων έργων με Ανταγωνιστικό Διάλογο και των απαιτούμενων υποστηρικτικών μελετών και δράσεων», ανέρχεται σε 7.201.240,20 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).
Τα έργα
Το μεγάλο σιδηροδρομικό πακέτο έργων θα μεγιστοποιήσει το αποτύπωμα του τρένου στην ελληνική οικονομία. Περιλαμβάνει τα έργα που αφορούν στη σύνδεση των λιμένων της Πάτρας, του Λαυρίου, της Ραφήνας, του 6ου προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης, αλλά και της Καβάλας, μέσω τη κατασκευής της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης – Τοξοτών, που αποτελεί το ανατολικό κομμάτι της Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Επίσης, θα αναβαθμίσουν τη σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με το Ορμένιο και τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα.
Οι υπηρεσίες του συμβούλου
Οι υπηρεσίες του Τεχνικού Συμβούλου που θα ενισχύσουν την ικανότητα υλοποίησης των έργων, περιλαμβάνουν την υποστήριξη του Αναθέτοντος Φορέα:
- Κατά τη διάρκεια της εκπόνησης των λύσεων από τους υποψηφίους.
- Κατά την τεχνική αξιολόγηση των λύσεων που θα προταθούν από τους υποψήφιους ανάδοχους.
- Στην επεξεργασία και επιλογή τεχνικών λύσεων και στη σύνθεση αυτών ώστε να προκύψει η βέλτιστη λύση, για την οποία οι υποψήφιοι θα υποβάλουν την τελική τους προσφορά.
- Στην αξιολόγηση πάσης φύσεως αιτημάτων των υποψηφίων που αφορούν τεχνικά θέματα.
- Στην παρακολούθηση και εφαρμογή του χρονοδιαγράμματος του ανταγωνιστικού διαλόγου.
- Στην εκπόνηση υποστηρικτικών μελετών (μελέτες κτηματολογίου, μελέτες σκοπιμότητας και ανάλυσης κόστους οφέλους, περιβαλλοντικών μελετών κ.α.):
Κριτήριο ανάθεσης της σύμβασης είναι η «πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά» βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας τιμής. Η επιλογή του αναδόχου, θα γίνει σύμφωνα με την «ανοικτή διαδικασία» του άρθρου 264 του ν. 4412/2016 και υπό τις προϋποθέσεις του νόμου αυτού. Ως ημερομηνία και ώρα λήξης της προθεσμίας υποβολής των προσφορών ορίζεται η 22α Ιουνίου 2022, ημέρα Τετάρτη και ώρα 14.00.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστος Βίνης σημείωσε σχετικά με την έναρξη του διαγωνισμού: «Η ΕΡΓΟΣΕ έχει επιλέξει να πλαισιώσει το δικό της έμπειρο προσωπικό με εξειδικευμένους συμβούλους σε όλα τα στάδια του ανταγωνιστικού διαλόγου, για τη βέλτιστη υλοποίηση της διαγωνιστικής διαδικασίας αυτών των έργων. Η επιλογή Τεχνικού Συμβούλου έχει ιδιαίτερη βαρύτητα, καθώς θα ενισχύσει την ικανότητα υλοποίησης των έξι κομβικών έργων που θα ενισχύσουν τη διαλειτουργικότητα του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας».


Latest News

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικός ανάδοχος στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ

«Πράσινο» σε τρεις επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. - Πού θα πραγματοποιηθούν
Οι τρεις στρατηγικές επενδύσεις θα υλοποιηθούν με γρήγορες διαδικασίες - Αφορούν την τουριστική ανάπτυξη

Χατζηδάκης: ΟΣΕ όπως ΔΕΗ και ΕΦΚΑ - Τι αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΙΚ στον ΟΤ
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι: «...ο κρατικός ΟΣΕ χρειάζεται να αναβαθμιστεί, να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ένας ευρωπαϊκός οργανισμός» - Η εικόνα για το σχέδιο δράσης και την 717

Τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ – Κατακυρώνεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η παραχώρηση Χανιά - Ηράκλειο
Για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα ΒΟΑΚ, «Χανιά – Ηράκλειο» αναμένεται η απόφαση οριστικού αναδόχου

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Οι 17 συστάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων - Το πόρισμα για τα Τέμπη
«Έγιναν όλα λάθος» - Οι συστάσεις της Επιτροπής για ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΕ και ERA