![Επιτροπή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου: Δικαιώνει τις ελληνικές θέσεις για το σύστημα εμπορίας ρύπων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/05/ploio-nautilia-768x481-1.jpg)
Σε σχετική ανακοίνωση της η Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) επισημαίνει ότι χαιρετίζει τη θέση που υιοθέτησε η Επιτροπή Περιβάλλοντος (ENVI) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, σχετικά με την αναθεώρηση του Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών της ΕΕ (EU ETS) στο πλαίσιο του νομοθετικού πακέτου «Fit for 55». Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο πραγματοποίησε ένα σημαντικό βήμα για την αντιμετώπιση των ανησυχιών της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, κυρίως αναγνωρίζοντας τον καταλυτικό ρόλο των commercial operators στη ναυτιλία και στην απανθρακοποίησή της, σύμφωνα με την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» και την ανάγκη ίδρυσης ενός ειδικού για τη ναυτιλία Ταμείου, τονίζεται στην ανακοίνωση.
Η έκθεση προβλέπει τη συμπερίληψη δεσμευτικής ρήτρας στις συμβάσεις μεταξύ των πλοιοκτητών και των commercial operators των πλοίων τους, διασφαλίζοντας δίκαιη μεταχείριση για τις μικρομεσαίες ιδιωτικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ευρωπαϊκής ναυτιλίας.
Μετά το αποτέλεσμα των ψηφοφοριών στην Επιτροπή ENVI του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η Πρόεδρος της EEE, κα. Μελίνα Τραυλού, δήλωσε: «Η αρχή “ο ρυπαίνων πληρώνει” αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της περιβαλλοντικής νομοθεσίας της ΕΕ. Απαραίτητη προϋπόθεση της ορθής και αποτελεσματικής εφαρμογής της θέσης αυτής είναι ο commercial operator να καταστεί υπεύθυνος για τη συμμόρφωση με την εν λόγω Οδηγία και υπόλογος να αναλαμβάνει τα σχετικά κόστη. Σε κάθε περίπτωση, η εφαρμογή της αρχής αυτής δεν μπορεί να αποτελεί αντικείμενο εμπορικής διαπραγμάτευσης. Πρόκειται για μία αδιαμφισβήτητη περιβαλλοντική υποχρέωση και θα πρέπει να είναι δεσμευτική για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε να διασφαλιστεί η απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, που οφείλει να αποτελεί κοινό στόχο όλων των εμπλεκομένων στην αλυσίδα της ναυτιλιακής δραστηριότητας».
Επιπλέον, η έκθεση της Επιτροπής ENVI του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου προωθεί ένα ειδικό ταμείο για τη ναυτιλία, όπου τουλάχιστον το 75% των εσόδων από τα δικαιώματα της ναυτιλίας στο EU ETS θα επενδύεται στην απανθρακοποίησή της.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες, προσηλωμένοι στην πάγια θέση τους για μία πιο «πράσινη ναυτιλία», θα συνεχίσουν να συνεργάζονται εποικοδομητικά με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη σε αυτή τη νομοθετική διαδικασία για την επίτευξη φιλόδοξων και επιτεύξιμων περιβαλλοντικών στόχων, προστίθεται στην ανακοίνωση.
Και η Ecsa
Από την πλευρά της η Ένωση των Εφοπλιστικών Φορέων της ΕΕ η Ecsa, επισμαίνεις ε ανακοίνωση της ότι οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες χαιρετίζουν τη δέσμευση του Ευρωπαικού Κοινοβουλίου να επιβάλει την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει», διασφαλίζοντας την υποχρεωτική μετακύλιση του κόστους ETS στους εμπορικούς φορείς εκμετάλλευσης των πλοίων μέσω συμβατικών ρητρών. Η ECSA υποστηρίζει επίσης την πρόταση του Κοινοβουλίου να δημιουργηθεί ένα ταμείο αφιερωμένο στον κλάδο και να διατεθεί το 75% των εσόδων που παράγονται από τα ναυτιλιακά δικαιώματα για την ενεργειακή μετάβαση του κλάδου.
«Αν και η πρώτη μας προτίμηση ήταν πάντα ένας διεθνής κανονισμός για τη ναυτιλία σε επίπεδο ΙΜΟ, οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες αναγνωρίζουν ότι ο κλάδος πρέπει να συνεισφέρει το μερίδιο που του αναλογεί στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης και σε επίπεδο ΕΕ. Η υποχρεωτική μετακύλιση του κόστους του EU ETS στους φορείς που είναι υπεύθυνοι για τις επιχειρησιακές αποφάσεις θα διασφαλίσει την ορθή εφαρμογή της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει». Αν και η θέση του Κοινοβουλίου πρέπει να βελτιωθεί σε ορισμένα σημεία, είναι ένα σημαντικό βήμα προόδου». είπε ο Φίλιππος Φίλης, Πρόεδρος της ECSA.
«Πολλή δουλειά πρέπει να γίνει ακόμη, αλλά το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας σήμερα είναι ένα ισχυρό μήνυμα ότι οι ευρωπαίοι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής επιθυμούν να ακούσουν τις προτάσεις του ναυτιλιακού τομέα. Η διάθεση των εσόδων είναι απαραίτητη για τη χρηματοδότηση έργων Ερευνας και Ανάπτυξης για τη γεφύρωση του χάσματος τιμών μεταξύ καθαρότερων και συμβατικών καυσίμων. Το 80% των τρεχόντων εσόδων ETS χρησιμοποιείται για την ενεργειακή μετάβαση της ευρωπαϊκής οικονομίας και θέλουμε να δούμε το ίδιο να συμβαίνει και στη ναυτιλία», δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας της ECSA.
Οι προτάσεις υποστηρίχθηκαν με συντριπτική πλειοψηφία στην Επιτροπή Περιβάλλοντος (πρόταση για τον ναυλωτή: 76 υπέρ – 3 κατά – 9 αποχές & πρόταση για το ταμείο: 68 υπέρ – 20 κατά).
Η τελική ψηφοφορία στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου έχει προγραμματιστεί για τον Ιούνιο. Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ του Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου θα ξεκινήσουν μόλις τα δύο θεσμικά όργανα εγκρίνουν τις θέσεις τους.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
![Costamare: Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Costamare-slide-2-7f29710c-600x273.jpeg)
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του