Οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων καλά κρατούν, παρά τη μικρή πτώση από τα υψηλά της προηγούμενης χρονιάς. Τα πρόσφατα συμβόλαια ναυπήγησης που καταγράφηκαν κυρίως για πλοία μεσαίου και μικρότερου μεγέθους (feedermax boxships), τόσο από ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών όσο και ανεξάρτητους πλοιοκτήτες με στόλο containerships, έχουν ανεβάσει το επιβεβαιωμένο βιβλίο παραγγελιών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε επίπεδα-ρεκόρ των 6,7 εκατ. teu χωρητικότητας.
Το μέγεθος αυτό αντιπροσωπεύει τώρα το 28,6% του υφιστάμενου εν λειτουργία παγκόσμιου στόλου containerships. Οι νέες παραγγελίες που επιβεβαιώθηκαν πρόσφατα, σύμφωνα με τη Lloydslist, περιλαμβάνουν έξι πλοία μεταφορικής ικανότητας 7.900 teu το καθένα και 14 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 7.000 teu το καθένα για την MSC, που παραγγέλθηκαν στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία της Hyundai Heavy Industries και στα κινεζικά New Times Shipbuilding. Επιπλέον, η Interasia Lines επιβεβαίωσε μια παραγγελία 10 πλοίων χωρητικότητας 1.800 teu το καθένα στο ναυπηγείο Nihon στην Ιαπωνία.
Συμβάσεις
Επιπλέον, παραγγελίες θεωρείται ότι βρίσκονται στα σκαριά, αλλά για τις οποίες δεν έχουν ακόμη επιβεβαιωθεί σταθερές συμβάσεις. Αυτές περιλαμβάνουν οκτώ πλοία 7.600 teu το καθένα για τη Seaspan, εννέα μονάδες 23.000 teu το καθένα για τη CMA CGM και έως 12 πλοία χωρητικότητας 8.000 teu το καθένα για την MSC.
Μόλις οριστικοποιηθούν αυτές οι παραγγελίες, το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών νεότευκτων θα ξεπεράσει το 30% του υπάρχοντος στόλου. Αν και το ποσοστό είναι μικρότερο από το 60% που αντιπροσώπευαν οι παραγγελίες στο σύνολο του στόλου κάποια στιγμή την προηγούμενη δεκαετία, εντούτοις σε απόλυτα νούμερα η τωρινή υπό παραγγελία χωρητικότητα ξεπερνά κάθε προηγούμενη.
Latest News
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα