
Οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων καλά κρατούν, παρά τη μικρή πτώση από τα υψηλά της προηγούμενης χρονιάς. Τα πρόσφατα συμβόλαια ναυπήγησης που καταγράφηκαν κυρίως για πλοία μεσαίου και μικρότερου μεγέθους (feedermax boxships), τόσο από ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών όσο και ανεξάρτητους πλοιοκτήτες με στόλο containerships, έχουν ανεβάσει το επιβεβαιωμένο βιβλίο παραγγελιών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε επίπεδα-ρεκόρ των 6,7 εκατ. teu χωρητικότητας.
Το μέγεθος αυτό αντιπροσωπεύει τώρα το 28,6% του υφιστάμενου εν λειτουργία παγκόσμιου στόλου containerships. Οι νέες παραγγελίες που επιβεβαιώθηκαν πρόσφατα, σύμφωνα με τη Lloydslist, περιλαμβάνουν έξι πλοία μεταφορικής ικανότητας 7.900 teu το καθένα και 14 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 7.000 teu το καθένα για την MSC, που παραγγέλθηκαν στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία της Hyundai Heavy Industries και στα κινεζικά New Times Shipbuilding. Επιπλέον, η Interasia Lines επιβεβαίωσε μια παραγγελία 10 πλοίων χωρητικότητας 1.800 teu το καθένα στο ναυπηγείο Nihon στην Ιαπωνία.
Συμβάσεις
Επιπλέον, παραγγελίες θεωρείται ότι βρίσκονται στα σκαριά, αλλά για τις οποίες δεν έχουν ακόμη επιβεβαιωθεί σταθερές συμβάσεις. Αυτές περιλαμβάνουν οκτώ πλοία 7.600 teu το καθένα για τη Seaspan, εννέα μονάδες 23.000 teu το καθένα για τη CMA CGM και έως 12 πλοία χωρητικότητας 8.000 teu το καθένα για την MSC.
Μόλις οριστικοποιηθούν αυτές οι παραγγελίες, το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών νεότευκτων θα ξεπεράσει το 30% του υπάρχοντος στόλου. Αν και το ποσοστό είναι μικρότερο από το 60% που αντιπροσώπευαν οι παραγγελίες στο σύνολο του στόλου κάποια στιγμή την προηγούμενη δεκαετία, εντούτοις σε απόλυτα νούμερα η τωρινή υπό παραγγελία χωρητικότητα ξεπερνά κάθε προηγούμενη.


Latest News

Παρέμβαση Κικίλια για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Σκέψεις για έκδοση εκπτωτικού κουπονιού που θα απευθύνεται στη «λαϊκή οικογένεια και τη μεσαία τάξη» ώστε να μην επιβαρυνθεί από τις αυξήσεις

Πώς θα μοιάζουν οι μαρίνες του μέλλοντος; Τι δείχνει η μελέτη της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Η μελέτη από την Ένωση Μαρινών Ελλάδας βαθμονομεί τις δυνατότητες ανάπτυξης των τουριστικών λιμένων στη χώρα

Η κυβέρνηση εξετάζει σχέδιο για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Τι είπε ο Κικίλιας
«Προτεραιότητα να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια», σύμφωνα με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια

Αντίποινα των Χούθι στις επιθέσεις των ΗΠΑ στην Υεμένη - Στόχος, αμερικανικά πολεμικά πλοία
Οι αντάρτες Χούθι επιτίθενται στις αμερικάνικες δυνάμεις σε ένδειξη συμπαράστασης στη Γάζα

Το LNG κερδίζει έδαφος στη ναυπήγηση πλοίων
Η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τη μετάβασή της προς πιο πράσινες πρακτικές, με το LNG να αυξάνει τη δυναμική του

Κασσελάκης: Δεν θα επιτρέψουμε η ελληνική ναυτιλία να χάσει την πρωτοκαθεδρία της λόγω άστοχων πολιτικών
«Είναι ώρα να διεκδικήσουμε το μέλλον που μας ανήκει, επενδύοντας στη ναυτιλία μας, στηρίζοντας τους ανθρώπους της», τόνισε ο Στέφανος Κασσελάκης

Η Attica Group ανακοίνωσε πασχαλινές προσφορές για οικογένειες και παρέες 3-5 ατόμων
Έκπτωση 20% για όλους τους προορισμούς από και προς Πειραιά με Ι.Χ. αυτοκίνητο από την Attica Group

Ένταξη του έργου «βελτίωση λιμενικών υποδομών στο λιμένα Γαλατά»
Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 124.000 ευρώ, αφορά στην αποκατάσταση-επανακατασκευή του μικρού μόλου στο λιμένα Γαλατά

Κίνα: Ξένοι αγοραστές τροφοδοτούν τον ναυπηγικό τομέα και τη ναυτική της άνοδο
Η Κίνα διαθέτει κυρίαρχο εμπορικό ναυπηγικό τομέα και σημαντική ανάπτυξη στις ικανότητες ναυπήγησης για το πολεμικό ναυτικό της

ΗΠΑ: Ρωσία και Ουκρανία συμφωνούν για εκεχειρία στη Μαύρη Θάλασσα
Ρωσία και η Ουκρανία συμφώνησαν να διασφαλίσουν την ασφαλή διέλευση των εμπορικών πλοίων στη Μαύρη Θάλασσα.