Ένα από τα μεγαλύτερα βήματα της καριέρας του Φόρεστ Γουίτακερ που βραβεύτηκε την Τρίτη με έναν ειδικό Χρυσό Φοίνικα για την κινηματογραφική προσφορά του, είναι η ταινία «Bird» του Κλιντ Ιστγουντ, άμεσα συνδεδεμένη με το φεστιβάλ των Καννών καθότι σε αυτό έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της.

Στο «Bird» ο Γουίτακερ υποδύθηκε – και ήταν πράγματι καταπληκτικός – τον θρυλικό και αυτοκαταστροφικό τζάζμαν Τσάρλι – Μπερντ – Πάρκερ που πέθανε νεότατος το 1955 και σε ηλικία 35 ετών αφήνοντας πίσω του τεράστιο μουσικό έργο. Το «Bird» είναι επίσης η ταινία, στην οποία ο Γουίτακερ, ήδη γνωστός από δεύτερους ρόλους («Πλατούν», «Καλημέρα Βιετνάμ», «Το χρώμα του χρήματος» κ.α.) κράτησε πρωταγωνιστικό ρόλο.

Στο φεστιβάλ των Καννών του 1988 και σε ηλικία 27 ετών, ο ηθοποιός κέρδισε το βραβείο ανδρικής ερμηνείας, την πρώτη τόσο μεγάλη του διάκριση, 19 χρόνια πριν του δοθεί τo Όσκαρ Α ανδρικού ρόλου για τον «Τελευταίο βασιλιά της Σκωτίας». «Το 1988 ήμουν απλώς ένα παιδί, ένα ιδεαλιστικό παιδί που προσπαθούσε να βρει τον δρόμο του ως καλλιτέχνης» είπε ο Γουίτακερ μιλώντας στους δημοσιογράφους για το «σώμα» του έργου του. «Και αυτό το φεστιβάλ με αγκάλιασε, με αναγνώρισε και μου έδειξε τον σεβασμό που τόσο πολύ χρειαζόμουν. Θα το τιμώ πάντα.»

«Αυλαία»

Φέτος, ο Γουίτακερ εμφανίζεται στο φεστιβάλ και ως παραγωγός της ταινίας «For the sake of peace» (Για χάρη της ειρήνης) των Κριστόφ Καστάν, Τομά Σαμετέν που προβάλλεται εκτός διαγωνισμού.

Η βράβευση του Φ. Γουίτακερ συνδυάστηκε με την έναρξη του φετινού φεστιβάλ η οποία έγινε το απόγευμα της Τρίτης με την πρεμιέρα της ταινίας «Coupez» του Μισέλ Χαζαναβίσιους. Πριν από 11 χρόνια στην διοργάνωση του 2011, ο ίδιος σκηνοθέτης ήταν ένα από τα πρόσωπα του φεστιβάλ, χάρη στο «The artist», που μαζί με πολλά άλλα ήταν ένας προσωπικός φόρος τιμής του πρώτου προς τον βωβό κινηματογράφο.

Το «Coupez» φέτος, μια άλλη εντελώς διαφορετική ταινία, είναι επίσης ο τρόπος ώστε ο Χαζαναβίσιους να τιμήσει ένα άλλο κινηματογραφικό είδος: το zombie movie. Το «Coupez» στο οποίο πρωταγωνιστούν οι Ρομάν Ντουρίς και Μπερενίς Μπεζό είναι ένα «καθαρόαιμο» φιλμ «ζωντανών νεκρών», με αρκετό black χιούμορ, στο ύφος της ταινίας «Οι νεκροί δεν πεθαίνουν» του Τζιμ Τζάρμους που επίσης είχε επιλεγεί ως ταινία έναρξης της διοργάνωσης του 2019.

Η ταινία του Χαζαναβίσιους έχει επίσης ένα πολύ ενδιαφέρον παρασκήνιο: αρχικώς, ονομαζόταν «Z (comme Z)» («Z, (όπως το Z)»), ως φόρος τιμής στο είδος που εκπροσωπεί. Δεδομένου όμως ότι το γράμμα Ζ έχει αποκτήσει πολεμική σημασία με τον επιθετικό πόλεμο που διεξάγεται κατά της Ουκρανίας από τη ρωσική κυβέρνηση, η ταινία ,προς αποφυγή συγχύσεως ή ασάφειας, μετονομάστηκε στα γαλλικά «Coupez!» (Κόψτε!) με διεθνή τίτλο το «Final Cut».

Στην επίσημη ανακοίνωση που έγινε επί του θέματος της αλλαγής τίτλου, αναφέρεται ότι «με αυτή την επιλογή, ο σκηνοθέτης, οι παραγωγοί, ο διανομέας της ταινίας, το Φεστιβάλ των Καννών, και κατ’ επέκταση όλος ο γαλλικός κινηματογράφος, σηματοδοτούν την αλληλεγγύη τους στον ουκρανικό λαό που υποφερει και επαναβεβαιώνουν με δύναμη την αντίθεσή τους στην εισβολή στην Ουκρανία από τους Ρωσικός στρατός».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Plus
UEFA: Ιστορική συμφωνία συνεργασίας  με την FIFPRO Europe
Business of Sport |

UEFA: Ιστορική συμφωνία συνεργασίας με την FIFPRO Europe

Οι βασικές αποφάσεις που επηρεάζουν τις συνθήκες απασχόλησης των παικτών ή τον φόρτο εργασίας των παικτών στις διοργανώσεις της UEFA θα λαμβάνονται πλέον μόνο μετά από εκτεταμένο διάλογο μεταξύ των δύο οργανισμών.