Τη χειρότερη ενεργειακή κρίση εδώ και έξι χρόνια αντιμετωπίζει η Ινδία καθώς ένας ισχυρός καύσωνας πλήττει τεράστιες εκτάσεις της Νότιας Ασίας, προκαλώντας εκτεταμένες διακοπές ρεύματος.
Η άνοδος της ζήτησης ενέργειας λόγω της εκτεταμένης χρήσης των κλιματιστικών συσκευών αλλά και η οικονομική ανάκαμψη λόγω της άρσης όλων των περιορισμών στη βιομηχανική δραστηριότητα που σχετίζονταν με την COVID, έχουν εκτινάξει σε ύψη-ρεκόρ τη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας τον Απρίλιο.
Τα νέα υβριδικά μοντέλα εργασίας που υιοθετήθηκαν μετά το ξέσπασμα της πανδημίας COVID-19 το 2020 είχαν ως αποτέλεσμα εκατομμύρια Ινδοί να εργάζονται από το σπίτι, αυξάνοντας κατακόρυφα την οικιακή χρήση ρεύματος κατά τη διάρκεια της ημέρας. Το έλλειμμα μεταξύ της παρεχόμενης και της καταναλισκόμενης ενέργειας είναι συνήθως μεγαλύτερο τη νύχτα, όταν η ηλιακή ενέργεια διακόπτεται και η ζήτηση κλιματιστικών αυξάνεται.
Πολλά εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής παρουσίασαν έλλειψη από καύσιμα ως αποτέλεσμα της επιθετικής αύξησης της παραγωγής, και τα μέσα αποθέματα άνθρακα που διατηρούνται από τις επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας πλέον έχουν κατρακυλήσει στο χαμηλότερο επίπεδο για αυτήν την εποχή του έτους στα τουλάχιστον 9 τελευταία χρόνια.
Παρά την παραγωγή ρεκόρ από την κρατική εταιρεία Coal India, η οποία αντιπροσωπεύει το 80% της εγχώριας παραγωγής άνθρακα, πολλές επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας δεν μπόρεσαν να αναπληρώσουν τα αποθέματα, λόγω της αδυναμίας των Ινδικών Σιδηροδρόμων να προμηθεύσουν με αρκετά τρένα για τη μεταφορά άνθρακα από την Coal India.
Αντιστροφή πολιτικής, επιστροφή στις εισαγωγές άνθρακα
Η κρίση ώθησε την Ινδία να αντιστρέψει μια πολιτική μείωσης των εισαγωγών θερμικού άνθρακα στο μηδέν και ζήτησε από τις επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας να συνεχίσουν τις εισαγωγές για τρία χρόνια.
Επικαλέστηκε επίσης έναν νόμο έκτακτης ανάγκης για την έναρξη παραγωγής σε όλες τις μονάδες που λειτουργούν με εισαγόμενο άνθρακα, πολλές από τις οποίες επί του παρόντος είναι κλειστές λόγω των υψηλών διεθνών τιμών άνθρακα.
Τα χαμηλά αποθέματα ανάγκασαν την Coal India να εκτρέψει τις προμήθειες σε επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας εις βάρος του τομέα μη ηλεκτρικής ενέργειας. Ο κρατικός ινδικός σιδηρόδρομος ακύρωσε δρομολόγια επιβατικών τρένων για να απελευθερώσει γραμμές για τη μεταφορά φορτώιν άνθρακα.
Η Ινδία σχεδιάζει επίσης να ανοίξει ξανά περισσότερα από 100 ανθρακωρυχεία που προηγουμένως θεωρούνταν οικονομικά μη βιώσιμα.
Ποιοι επηρεάζονται από την κρίση
Σύμφωνα με την πλατφόρμα δημοσκόπησης πολιτών LocalCircles, σχεδόν οι μισοί από τους 35.000 ερωτηθέντες από όλη τη χώρα δήλωσαν ότι αντιμετώπισαν διακοπές ρεύματος αυτόν τον μήνα.
Τα εργοστάσια σε τουλάχιστον τρεις πολιτείες έχουν αναγκαστεί να κλείσουν για ώρες, σε μια προσπάθεια των αρχών να διαχειριστούν τη ζήτηση.
Καθώς η προμήθεια άνθρακα σε σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής που λειτουργούσαν από βιομηχανίες έντασης ενέργειας ήταν περιορισμένη, τα εργοστάσια άρχισαν να αντλούν ενέργεια από το δίκτυο, αυξάνοντας το βιομηχανικό κόστος και ασκώντας περαιτέρω πίεση στις «υπερφορτωμένες» μονάδες ηλεκτροπαραγωγής με καύση άνθρακα.
Η κατανάλωση ενέργειας από την πολιτεία της ανατολικής Οντίσα, όπου βρίσκονται τα μεγαλύτερα εργοστάσια παραγωγής αλουμινίου και χαλυβουργεία της χώρας, αυξήθηκε πάνω από 30% το διάστημα Οκτώβριος-Μάρτιος, σχεδόν δεκαπλάσια από τη μέση εθνική ανάπτυξη.
Ερχονται περισσότερες διακοπές ρεύματος
Αξιωματούχοι και αναλυτές αναμένουν ότι η Ινδία θα αντιμετωπίσει περισσότερες διακοπές ρεύματος φέτος λόγω των χαμηλών αποθεμάτων άνθρακα και καθώς η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας αναμένεται να αυξηθεί με τον ταχύτερο ρυθμό των τελευταίων τουλάχιστον 38 ετών.
Η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από σταθμούς που καταναλώνουν άνθρακα, και οι οποίοι που αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 75% της ετήσιας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας της Ινδίας, αναμένεται να αυξηθεί κατά 17,6% φέτος, το υψηλότερο ποσοστό εδώ και πάνω από μια δεκαετία.
Η παραγωγή και οι αποστολές άνθρακα στην Ινδία μέσω σιδηροδρόμων είναι πιθανό να πληγούν κατά την ετήσια περίοδο των μουσώνων Ιουνίου-Σεπτεμβρίου.
Latest News
Προϋπολογισμός και Black Friday «φρέναραν» τις καταναλωτικές δαπάνες στη Βρετανία
Το Γραφείο Εθνικής Στατιστικής, στη Βρετανία, αναθεώρησε προς τα κάτω το ποσοστό ανάπτυξης για τον Σεπτέμβριο από 0,3% σε μόλις 0,1%
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της