Oρατές στα ευρωπαϊκά λιμάνια αρχίζουν να γίνονται οι αρρυθμίες που εξακολουθούν να ταλανίζουν την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, με τον Πειραιά να υφίσταται τα περισσότερα πλήγματα. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, η διακίνηση containers τον Απρίλιο στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ της ΣΕΠ (COSCO) στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας μας υποχώρησε κατά 28,2% κάμψη που είχε χρόνια να καταγράψει, ενώ πτωτικά αλλά σε πολύ μικρότερο βαθμό κινήθηκαν οι εγκαταστάσεις της COSCO στη Βαλένθια της Ισπανίας και στην Αμβέρσα του Βελγίου. Συνολικά, το πρώτο τετράμηνο του έτους από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στον Πειραιά διακινήθηκαν 1,395 εκατ. «κουτιά» έναντι 1,558 εκατ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο καταγράφοντας μείωση 10,5%.
Πηγές του λιμανιού αποδίδουν την παραπάνω πτώση στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στην αστάθεια που υπάρχει στην εφοδιαστική αλυσίδα κυρίως λόγω του lockdown της Σαγκάης, αλλά και στις πρωτοβουλίες των ναυτιλιακών εταιρειών να διαχειριστούν πιο αποδοτικά τα φορτία τους. Καταλυτικό ρόλο έπαιξε και ο πόλεμος στην Ουκρανία καθώς το λιμάνι είναι hub για την ευρύτερη περιοχή, ενώ μια ακόμη «τοπική» αιτία, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, είναι και οι απεργιακές κινητοποιήσεις που απομάκρυναν κάποιες μέρες ορισμένα φορτία. Εξαίρεση πάντως αποτελεί η προβλήτα Ι του ΟΛΠ στο λιμάνι του Πειραιά όπου κυριαρχεί το εγχώριο φορτίο (εισαγωγές, εξαγωγές). Εκεί, η διακίνηση φορτίου σημείωσε άνοδο που, σύμφωνα με πληροφορίες, πλησίασε το 8% τον Απρίλιο και άγγιξε το 10% το πρώτο τετράμηνο.
Ακυρώσεις δρομολογίων
Η μεταβλητότητα στην εφοδιαστική αλυσίδα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο διεθνώς επηρεάζοντας αρνητικά τη διακίνηση φορτίων. Η Σαγκάη είναι ακόμη σε lockdown και αναμένεται το επίσημο «άνοιγμα» της πόλης στις 20 Μαΐου. Οσον αφορά τις λιμενικές λειτουργίες, ο Peter Sand, επικεφαλής αναλυτής στην πλατφόρμα εμπορευματοκιβωτίων Xeneta, εκτιμά ότι θα χρειαστούν από τέσσερις έως οκτώ εβδομάδες για να επιστρέψει το μεγαλύτερο λιμάνι του κόσμου στην κανονικότητα ,ενώ τα terminals στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη έχουν επανειλημμένα προειδοποιηθεί από τους αναλυτές για φαινόμενα «αναταράξεων» στην εφοδιαστική αλυσίδα από την επαναλειτουργία της Σαγκάης.
Παράλληλα, την ίδια περίοδο πολλές ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών (liners) ακυρώνουν όλο και περισσότερα δρομολόγια από την Ασία ως απάντηση στη χαμηλότερη ζήτηση σε βασικούς εμπορικούς δρόμους Ανατολής – Δύσης. Σύμφωνα με στοιχεία της Xeneta, μεταξύ 4 Απριλίου και 8 Μαΐου 63 δρομολόγια ακυρώθηκαν σε μια περίοδο πέντε εβδομάδων, αφαιρώντας συνολικά 517.300 teu ή 25% της αρχικής προσφοράς μεταφορικής ικανότητας. Οι ακυρώσεις δρομολογίων σε αυτές τις διαδρομές έχουν βοηθήσει στη διατήρηση των ναύλων στο εμπόριο Ασίας – Δυτικής Ακτής ΗΠΑ, παρά την κάμψη του όγκου, που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό από τα lockdown στη Σαγκάη.
Latest News
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ