To πολυαναμενόμενο μηνιαίο εισιτήριο των 9 ευρώ για τρεις μήνες, αρχής γενομένης από 1ης Ιουνίου είναι πλέον γεγονός. Το σχετικό νομοσχέδιο των τριών κομμάτων της συγκυβέρνησης της Γερμανίας (Σοσιαλδημοκράτες, Πράσινοι, Φιλελεύθεροι) κατάφερε να εγκριθεί και από τα δύο σώματα του γερμανικού κοινοβουλίου, την Μπούντεσταγκ και την Μπούντεσρατ, παρά τις επιφυλάξεις βουλευτών της αντιπολίτευσης και ορισμένων κρατιδίων. Στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου είναι ξεκάθαρη η πρόθεση στήριξης των πολιτών στις μετακινήσεις τους, οι οποίες έχουν ακριβύνει λόγω των ευρύτερων ενεργειακών συνεπειών του πολέμου στην Ουκρανία.
Το μετρό του Βερολίνου
Το μηνιαίο εισιτήριο απεριόριστων διαδρομών με μειωμένη τιμή ισχύει για όλες τις αστικές αλλά και υπεραστικές μετακινήσεις μικρών αποστάσεων σε όλη τη Γερμανία. Αφορά αστικά λεωφορεία, τραμ, μετρό, προαστιακό και τοπικά τρένα, ενώ εξαιρούνται τρένα μεγάλων αποστάσεων (ICE, Intercity, Εurocity) και υπεραστικά λεωφορεία. Με το μέτρο αυτό ελαφρύνονται σημαντικά όσοι μετακινούνται τακτικά στη Γερμανία, κυρίως για εργασία. Ταυτόχρονα δίνεται κίνητρο για χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς από όλους, εξοικονομώντας ενέργεια και επιλέγοντας συγχρόνως ένα πιο φιλικό προς το περιβάλλον είδος μετακίνησης.
Σημαντική είναι όμως και η οικονομική ελάφρυνση του πολίτη. Για παράδειγμα μια μηνιαία κάρτα αστικών διαδρομών σε μεγάλες πόλεις κοστίζει περίπου από 70 έως 90 ευρώ. Με τη νέα κάρτα των 9 ευρώ, η εξοικονόμηση χρημάτων ξεπερνά τα πενήντα ευρώ. Υπάρχουν βέβαια και αντιδράσεις από ορισμένα κρατίδια, που θεωρούν ότι ένα τέτοιο μέτρο απαιτεί μεγαλύτερη χρηματοδότηση από την προβλεπόμενη που ανέρχεται στα 3,7 δις ευρώ. Συνδικαλιστικοί φορείς αλλά και αντιπολιτευόμενοι βουλευτές ζητούν επίσης συνολική αναβάθμιση των γερμανικών ΜΜΜ, ώστε να ανταποκριθούν καλύτερα στην αυξανόμενη ζήτηση.
Μειώσεις στον φόρο καυσίμων και επιδόματα
Το εισιτήριο των 9 ευρώ δεν είναι όμως το μοναδικό μέτρο εξοικονόμησης ενέργειας και ελάφρυνσης των πολιτών.Εξίσου σημαντική είναι η μείωση του φόρου καυσίμων, μεταξύ αυτών της βενζίνης κατά 30 σεντ και του πετρελαίου ντίζελ κατά 14 σεντ, εξαιτίας της εκτόξευσης των τιμών τους μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Και το μέτρο αυτό αναμένεται να ισχύσει για ένα τρίμηνο, από την 1η Ιουνίου μέχρι τις 31 Αυγούστου.
Το έλλειμμα που θα προκύψει στον γερμανικό προϋπολογισμό υπολογίζεται πάντως σε 3,15 δις ευρώ, ενώ κπρόσωποι της Ένωσης Ιδιοκτητών Πρατηρίων Καυσίμων προειδοποιούν για προβλήματα στην πώληση καυσίμων κίνησης το επόμενο διάστημα από τη μαζική ζήτηση.
Στο πλαίσιο του ευρύτερου πακέτου εγκρίθηκε επίσης εφάπαξ βοήθημα 200 ευρώ προς πολίτες που ανήκουν στα οικονομικά ασθενέστερα στρώματα για το κόστος ενέργειας καθώς και πρόσθετα μηνιαία βοηθήματα για οικογένειες με παιδιά. Μεταξύ άλλων, τον Σεπτέμβριο αναμένεται και η καταβολή εφάπαξ φορολογητέου επιδόματος ύψους 300 ευρώ για την ενέργεια σε εργαζόμενους που υπόκεινται στη Γερμανία σε φόρο εισοδήματος. Για τους δε ελεύθερους επαγγελματίες το ίδιο ποσό θα αφαιρεθεί από την προκαταβολή φόρου, ενώ εξαιρούνται καταρχήν οι συνταξιούχοι.
Προβλέψεις για την ενεργειακή ασφάλεια της Γερμανίας
Στο ευρύτερο πλαίσιο των ενεργειακών νόμων, που πέρασαν αυτή την εβδομάδα από τη γερμανική βουλή, κρίσιμη θεωρείται και η αναθεώρηση του Νόμου περί Ενεργειακής Ασφάλειας του 1975, σύμφωνα με την οποία το κράτος μπορεί να αναλαμβάνει τη διαχείριση εταιρειών ενέργειας, οι οποίες θέτουν σε κίνδυνο τον ενεργειακό εφοδιασμό της χώρας. Η γερμανική κυβέρνηση έχει έτσι κατά νου την περίπτωση του διυλιστηρίου πετρελαίου στο Σβεντ του Βρανδεμβούργου, το οποίο επεξεργάζεται αποκλειστικά ρωσικό πετρέλαιο της Rosneft.
Τέλος ο «κύκλος» των ενεργειακών νομοθετημάτων κλείνει με το νομοσχέδιο για την κατασκευή πλωτών και χερσαίων τερματικών σταθμών υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) με φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές. Ένα μεγάλο στοίχημα της γερμανικής κυβέρνησης και του υπ. Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ για την «φαστ τρακ» ενεργειακή απεξάρτηση από τη Ρωσία και τη μετάβαση στις ΑΠΕ.
Πηγή: Deutsche Welle / Δήμητρα Κυρανούδη, Βερολίνo
Latest News
Η Tesla κυκλοφόρησε την πρώτη της... φιγούρα δράσης - Πότε έρχεται το ανθρωπόμορφο ρομπότ
Το Tesla Bot Action Figure ξεκίνησε να πωλείται πρόσφατα στον ιστότοπο του κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων
Στη «μέγγενη» το Adani Group - Πτώση ομολόγων και μετοχών για δεύτερη ημέρα
Οι μετοχές του ομιλου Adani Group έχουν χάσει 28 δισ. δολάρια σε αξία - Η S&P λέει ότι θα είναι δύσκολη η χρηματοδότηση
Η Gap εκτοξεύεται - Όλα τα βλέμματα στον νέο CEO
Μετά τα αποτελέσματα της Gap για το γ' τρίμηνο, αρκετοί πίστωσαν στον Ρίτσαρντ Ντίκσον μια σειρά από βελτιώσεις σε όλο το χαρτοφυλάκιο
Παρέμβαση της κεντρικής τράπεζας για την προστασία του νομίσματος στην Ινδία
Η ισοτιμία της ρουπίας δημιουργεί συνθήκες στην Ινδία για κερδοσκοπικά στοιχήματα
Οι ευρωπαικές επιχειρήσεις μειώνουν θέσεις εργασίας
Απολύσεις που ξεπερνούν τις 22.000 θέσεις έχουν προαναγγείλει αρκετές ευρωπαικές εταιρείες απο τις αρχές Αυγούστου
Προϋπολογισμός και Black Friday «φρέναραν» τις καταναλωτικές δαπάνες στη Βρετανία
Το Γραφείο Εθνικής Στατιστικής, στη Βρετανία, αναθεώρησε προς τα κάτω το ποσοστό ανάπτυξης για τον Σεπτέμβριο από 0,3% σε μόλις 0,1%
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα