Όσο ο ανταγωνισμός εντείνεται και τα περιθώρια πιέζονται, ο παραδοσιακός, εμπειρικός τρόπος διαχείρισης στόλων με μεθοδολογίες της «παλαιάς σχολής» αποδεικνύονται όλο και πιο ανεπαρκής, επισημαίνει στον ot.gr ο Μάικ Κωνσταντινίδης, Co-Founder και CEO της METIS Cyberspace Technology SA. Στη σημερινή παγκόσμια εποχή της οικονομίας που οδηγείται από Data, η μόνη αποτελεσματική μέθοδος για τις ικανές ομάδες των επαγγελματιών του ναυτιλιακού κλάδου τόσο στη λήψη των σημαντικών στρατηγικών αποφάσεων όσο και στην διεκπεραίωση των καθημερινών καθηκόντων τους, είναι με αξιοποίηση πραγματικών, αξιόπιστων δεδομένων από τα πλοία σε πραγματικό χρόνο.
Η απόλυτη αναγκαιότητα γι’ αυτό, τονίζει ο κ. Κωνσταντινίδης, γίνεται ακόμη πιο σημαντική για άλλον ένα λόγο: Ποτέ δύο πλοία δεν συμπεριφέρονται με τον ίδιο τρόπο, ακόμη και εάν είναι αδελφά! Κάθε πλοίο έχει μοναδική «προσωπικότητα» για πολλούς λόγους: έχει διαφορετική μόλυνση της γάστρας και της προπέλας (hull and propeller fouling), αντιμετωπίζει διαφορετικές αντίξοες καιρικές συνθήκες, παθαίνει διαφορετικές βλάβες και προφανώς διαφορετικές επισκευές, υφίσταται διαφορετική συντήρηση, καίει διαφορετικού τύπου αλλά και διαφορετικής ποιότητας καύσιμα και πάνω από όλα, χρησιμοποιείται και οδηγείται από διαφορετικά πληρώματα, παρόμοιας εκπαίδευσης, αλλά με διαφορετική εμπειρία, ικανότητες και αντιδράσεις σε διάφορες καταστάσεις!
Όπως υπογραμμίζει ο διευθύνων σύμβουλος της Metis οι ψηφιακές τεχνολογίες σήμερα, επιτρέπουν την αξιοποίηση των πραγματικών δεδομένων από τα πλοία, ώστε η λειτουργία του κάθε πλοίου να γίνεται στη βέλτιστη μορφή. Υπάρχουν πλοία που η πλατφόρμα METIS αποδεικνύει στην πράξη ότι ακόμη και εάν μειωθεί η ταχύτητα πλεύσης θα καίνε την ίδια ποσότητα καυσίμου! Οι ναυτιλιακές που αξιοποιούν ήδη την τεχνολογία μας, ρυθμίζοντας κατάλληλα το speed profile του κάθε πλοίου τους, επιτυγχάνουν εξαιρετικά μεγάλη βελτίωση στο περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα με άμεσο οικονομικό όφελος για τις ίδιες αφού μειώνουν δραστικά την κατανάλωση καυσίμου, ακόμη περισσότερο με το σημερινό υψηλό επίπεδο της τιμής του πετρελαίου, καταλήγει ο κ. Κωνσταντινίδης.
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International