
Όσο ο ανταγωνισμός εντείνεται και τα περιθώρια πιέζονται, ο παραδοσιακός, εμπειρικός τρόπος διαχείρισης στόλων με μεθοδολογίες της «παλαιάς σχολής» αποδεικνύονται όλο και πιο ανεπαρκής, επισημαίνει στον ot.gr ο Μάικ Κωνσταντινίδης, Co-Founder και CEO της METIS Cyberspace Technology SA. Στη σημερινή παγκόσμια εποχή της οικονομίας που οδηγείται από Data, η μόνη αποτελεσματική μέθοδος για τις ικανές ομάδες των επαγγελματιών του ναυτιλιακού κλάδου τόσο στη λήψη των σημαντικών στρατηγικών αποφάσεων όσο και στην διεκπεραίωση των καθημερινών καθηκόντων τους, είναι με αξιοποίηση πραγματικών, αξιόπιστων δεδομένων από τα πλοία σε πραγματικό χρόνο.
Η απόλυτη αναγκαιότητα γι’ αυτό, τονίζει ο κ. Κωνσταντινίδης, γίνεται ακόμη πιο σημαντική για άλλον ένα λόγο: Ποτέ δύο πλοία δεν συμπεριφέρονται με τον ίδιο τρόπο, ακόμη και εάν είναι αδελφά! Κάθε πλοίο έχει μοναδική «προσωπικότητα» για πολλούς λόγους: έχει διαφορετική μόλυνση της γάστρας και της προπέλας (hull and propeller fouling), αντιμετωπίζει διαφορετικές αντίξοες καιρικές συνθήκες, παθαίνει διαφορετικές βλάβες και προφανώς διαφορετικές επισκευές, υφίσταται διαφορετική συντήρηση, καίει διαφορετικού τύπου αλλά και διαφορετικής ποιότητας καύσιμα και πάνω από όλα, χρησιμοποιείται και οδηγείται από διαφορετικά πληρώματα, παρόμοιας εκπαίδευσης, αλλά με διαφορετική εμπειρία, ικανότητες και αντιδράσεις σε διάφορες καταστάσεις!
Όπως υπογραμμίζει ο διευθύνων σύμβουλος της Metis οι ψηφιακές τεχνολογίες σήμερα, επιτρέπουν την αξιοποίηση των πραγματικών δεδομένων από τα πλοία, ώστε η λειτουργία του κάθε πλοίου να γίνεται στη βέλτιστη μορφή. Υπάρχουν πλοία που η πλατφόρμα METIS αποδεικνύει στην πράξη ότι ακόμη και εάν μειωθεί η ταχύτητα πλεύσης θα καίνε την ίδια ποσότητα καυσίμου! Οι ναυτιλιακές που αξιοποιούν ήδη την τεχνολογία μας, ρυθμίζοντας κατάλληλα το speed profile του κάθε πλοίου τους, επιτυγχάνουν εξαιρετικά μεγάλη βελτίωση στο περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα με άμεσο οικονομικό όφελος για τις ίδιες αφού μειώνουν δραστικά την κατανάλωση καυσίμου, ακόμη περισσότερο με το σημερινό υψηλό επίπεδο της τιμής του πετρελαίου, καταλήγει ο κ. Κωνσταντινίδης.


Latest News

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)