Οι ειδικοί του marketing υποστηρίζουν πως η ανάγκη για δημόσιες σχέσεις και προβολή είναι πολύ πιο απαραίτητη για μια επιχείρηση, όταν βρίσκεται σε περίοδο κρίσης. Αυτό είχαν πιθανότατα υπόψη τους και οι άνθρωποι του κλάδου των crypto, επιλέγοντας για το σκοπό αυτό να κάνουν… επέλαση στο Νταβός και το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ και να επενδύσουν σε ισχυρή παρουσία τους, μέσα και έξω από το συνεδριακό χώρο του WEF, προκειμένου να κάνουν νέες, υψηλές, γνωριμίες και να προωθήσουν τα εσχάτως βαλλόμενα από παντού προϊόντα τους.
Μαζική παρουσία
Βέβαια, το φετινό ραντεβού στο Νταβός δεν έχει ούτε τη λάμψη ούτε τα επίπεδα προσέλευσης των προ της πανδημίας φόρουμ. Όμως, το εαρινό ραντεβού του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ, το πρώτο με φυσική παρουσία εδώ και δυόμισι χρόνια, κατάφερε να συγκεντρώσει μια αξιοπρόσεκτη λίστα 2.500 αξιωματούχων, στελεχών, ακαδημαϊκών και ακτιβιστών.
Ανάμεσα τους βρίσκεται και μια πολυπληθής ομάδα ανώτατων στελεχών από τον ευρύτερο κλάδο των crypto που κατέφτασε στο θέρετρο για σοβαρές business, να προμοτάρει την τεχνολογία του blockchain, να διασφαλίσει νέους πελάτες, να επισημαίνει το αυξανόμενο ειδικό βάρος του κλάδου για το διεθνές σύστημα και βέβαια να αποτρέψει την συζήτηση που έχει αρχίσει να φουντώνει σε επίπεδο διεθνών αρχών και κεντρικών τραπεζών για την ανάγκη να τεθούν αυστηροί εποπτικοί κανόνες.
Σε ένα διάστημα εξάλλου που ο κλάδος βάλλεται από ισχυρές πιέσεις και έχει απωλέσει 800 δισ. δολάρια από την χρηματιστηριακή του αξία μετά και το τσουνάμι που πυροδότησε η κατάρρευση του Terra-Luna, που μέχρι πρότινος ήταν το όγδοο μεγαλύτερο ψηφιακό νόμισμα, χρειάζεται σίγουρα νέους ισχυρούς φίλους και υποστηρικτές. Και σίγουρα στην ετήσια συνάθροιση της ελίτ του πλανήτη είναι το κατάλληλο μέρος για να τους… αλιεύσει.
Τα περισσότερα περίπτερα
Δεν είναι τυχαίο πως σχεδόν όλες οι μεγάλες εταιρείες και τα ανταλλακτήρια του κλάδου έχουν στήσει τα δικά τους περίπτερα κατά μήκος της κεντρικής οδού του Νταβός, αλλά και απέναντι από το κεντρικό συνεδριακό χώρο.
Χθες, Κυριακή, κατά την έναρξη του φόρουμ, οι άνθρωποι του Tether, ενός από τα μεγαλύτερα stablecoins, μοίραζαν στους περαστικούς δωρεάν κομμάτια πίτσας για να γιορτάσουν την λεγόμενη Bitcoin Pizza Day. Η ημέρα πήρε το όνομα της επειδή, στις 22 Μαΐου του 2010, ο Αμερικανός προγραμματιστής Λάζλο Χάνιετς παρήγγειλε δύο πίτσες σε υποκαταστήματα γνωστής αλυσίδας πίτσα στη Φλόριντα χρησιμοποιώντας για πρώτη φορά 10.000 bitcoin, που τότε αναλογούσαν σε 41 δολάρια.
Έκτοτε με τη χρήση κρυπτονομισμάτων και bitcoin έφτασε να μπορεί κανείς να αγοράζει σχεδόν τα πάντα, ενώ η αξία του ίδιου του κορυφαίου ψηφιακού νομίσματος, μπορεί μεν να έχει χάσει πάνω από το μισό της αξίας του μέσα στο τελευταίο δίμηνο πέφτοντας στο χαμηλότερο σημείο εδώ και πάνω από δύο χρόνια, αλλά στα 30.079 δολάρια το ένα ο Χάνιετς θα μπορούσε σήμερα να αγοράσει ένα κατάστημα πίτσας. Τον περασμένο Νοέμβριο το Bitcoin είχε βρεθεί στο ιστορικό υψηλό των 69.000 δολαρίων.
Βέβαια η παρουσία των εταιρειών του κλάδου δεν περιορίζεται σε εκδηλώσεις και… happenings έξω από το συνεδριακό χώρο, αλλά έχει διεισδύσει για τα καλά και στις ίδιες τις συζητήσεις και τα πάνελ του φόρουμ. Σύμφωνα με στοιχεία της Stalnacker, περίπου το 50% των εκθεσιακών περιπτέρων φιλοξενεί κάποια εταιρεία crypto.
Επίσης, μια ανάλυση του προγράμματος του φόρουμ δείχνει σημαντική παρουσία στελεχών του κλάδου σε διάφορες συζητήσεις που έχουν να κάνουν με το ρόλο του blockchain στην αποκέντρωση της χρηματοοικονομικής αγοράς, τον ρόλο του κλάδου στην αντιμετώπιση(!) της παγκόσμιας φτώχειας, αλλά και τους στόχους πράσινης ανάπτυξης, παρά το γεγονός πως η εξόρυξη crypto θεωρείται ως ένας από τους μεγάλους ρυπαντές του πλανήτη. Μάλιστα ένα από τα μεγάλα «κεφάλια» του κλάδου, ο Σαμ Μπάνκμαν-Φράιντ του ανταλλακτηρίου της FTX θα ηγηθεί, αύριο Τρίτη, συζήτησης με θέμα τους στόχους περιβαλλοντολογικής βιωσιμότητας στα crypto και δη, το Bitcoin.